Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault Twingo: spratek i mazel

Vypadá jako ideální dopravní prostředek pro mladou ženu z města, dokáže ale zamotat hlavu i chlapíkům z předměstí. Jeho teritoriem jsou sice městské aglomerace, největší radost vám ale udělá na klikatých okreskách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

orangexx

Realita a srovnání Twingo, Citygo, Aygo...

1) bezkonkurenčně Twingo - rozhodně nejlepší interiér. Víc než solidní první pohled, tapecírung, tvar a tlouštka sedadel. Líbí se mi detaily v interiéru. Motor je v základu lepší jak ve škodovce ten dražší.

Za mne ( 180cm ) si sedne v klidu dospělý. Cenově uprostřed konkurence ( do 200t.)

Výtky - nemožnost 5ti dveří.

2) Citigo - dostatek místa vpředu i vzadu a solidní sedadla. Interiér je bohužel takový uni ( nemastný, neslaný, asi jako v čekárně u doktora ). Výtky - dveře bez tapecírungu jsou děs, ovládání oken rovněž. Motor jedině ten za příplatek. Nejvyšší cena, že bych přešel u jiné značky do většího modelu.

3) Aygo - ani cena, ani značka nemůže doběhnout konkureci. Je fakt, že nabízí v základu nejvíc doplňků. Ovšem místa je tu zoufale málo. Za mne si prakticky nikdo nesedne ( 180cm ). Sedadla jsou malá a nepohodlná. Opět chybí tapecírung na dveřích. Páté dvěře jsou výsměch ( otvírá se jen okno). Motor je ze všech nejslabší.

+2/0
5.3.2012 16:28

orangexx

Re: Realita a srovnání Twingo, Citygo, Aygo...

Vždy jsem samozřejmě chtěl auto S KLIMATIZACI...

0/0
5.3.2012 16:30

Labia Majora Zemanova

Labia Majora Zemanová pro iDnes.cz

Ja ty auta s vulvou ve znaku mam docela rad:-)

0/0
5.3.2012 15:30

JavorMagor

Re: Labia Majora Zemanová pro iDnes.cz

Hraji s novym Mercedesem tridy A variaci na tema HNUSNY a HNUSNEJSI ;-D

0/0
6.3.2012 14:28

Roderick Usher

Pockam si,

az zmeni ceskou vyslovnost nazvu z "renolt" na "röno" a pak do toho pujdu;-D

0/0
5.3.2012 15:22

syn truhláře

Přesně je to 1149 ccm.

V turbo provedení jej mám v Cliu Grandtour (Combi). Těch 100 k je znát. Má to dlouhou převodovku, na to je třeba si zvyknout. Ale je to velmi živé a dá se s tím úsporně jezdit. Při 2500ot/min. leze tachometr k 130km. Ale motor je pružný a vede si dobře. TAmuž je 6. kvalt zbytečný. Spotřeba v zimě 6,6 - z toho 70% po městě.

0/0
5.3.2012 14:10

JavorMagor

Re: Přesně je to 1149 ccm.

No zive.. jak pro koho. Papirove ta nova 1.2 s turbem zrychluje 0-100 za 9.8 s

Ta stara sestnactistovka v predchozim modelu to davala za 8.7s a jezdila za 7l kombinaci, v meste za 9+-

Osobne bych si sice nekoupil ani jednu, ale pomer cena vykon hodnota v tomto pripade podle me mluvi spise pro starsi sestnactistovku. U tech malych turbobenzinu se jeste nevi, jestli to na neco netrpi..

+1/0
5.3.2012 14:34

petrolhead

Re: Přesně je to 1149 ccm.

Jsem rád že Vám dobře slouží, mě ale 1.2 TCe zklamala. Bez přímého vstřikování je to dost impotentní motor oproti 1.2 TSI, a spotřeba to nezachrání. V běžném Cliu bych dal přednost té atmosférické 1.2, ale zase když chcete v grandtouru převážet rodinu tak ta TCe je jediná možnost jak se za 20 tisíc dostat k vyššímu výkonu a krouťáku.

.

Renault ví, že TCe podělal a chystá náhradu - 1.2 TCe energy 115 koní, ta by měla být lepší než 1.2 TSI (a bez poruch rozvodů).

0/0
5.3.2012 14:52

petrolhead

z Renaultů si člověk moc nevybere

Ale projel jsem se Cliem a nechtělo se mi věřit že pod kapotou je jenom 1,2. A pokud vidím dobře tak základ v Twingu bude právě tahle 1,2 55kW. Mezi miniauty s litrovými tříválci to bude dobrá raketa.

+3/0
5.3.2012 13:32

JavorMagor

Re: z Renaultů si člověk moc nevybere

to tezko. To uz i ta stara verze Gordini RS se 133 konmi byla rychlejsi jak to nove 1.6 RS.

A nazyvat jakykoliv hatch s nahodem na predni raketou .. je trosku mimo.

http://www.renault.com/en/vehicules/renault/pages/twingo-gordini-rs.aspx

+1/0
5.3.2012 13:37

petrolhead

Re: z Renaultů si člověk moc nevybere

Neporovnávám RSka, akorát říkám že většina miniaut má v základu litrový tříválce, tohle má 1.2 16V čtyřválec a shodou okolností jeden z nejlepších.

0/0
5.3.2012 13:52

JavorMagor

Re: z Renaultů si člověk moc nevybere

no hlavne me pobavila  ta nova 1.2 TCe 100HP Gordini  s turbem.. to je komedie, co dneska muze mit nalepku RS ;-D Ma to zvuk vysavace a 0-100 tesne pod deset sekund :)

Za to slusny sportak zrychli na sto a znovu zabrzdi na nulu ;-D

0/0
5.3.2012 13:59

JeFFik

Re: z Renaultů si člověk moc nevybere

nálepku RS může mít v podstatě cokoliv, snad neočekáváš, že by se do auta velikosti nákupní tašky vešel 3 litrový osmiválec.

0/0
5.3.2012 14:08

JavorMagor

Re: z Renaultů si člověk moc nevybere

jojo, pravda bmw 1M ma jen trilitrovy sestivalec  250kW  (332 HP)

audi RS3  ma ten samy vykon z petivalce , na ten osmivalec potrebujete neco o fous vetsiho, treba M3jku ;-)

0/0
5.3.2012 14:18

JeFFik

Re: z Renaultů si člověk moc nevybere

a to ještě stále mluvíme o autě který nemá na délku ani 3,7 m? Asi ne, že.....

+2/0
5.3.2012 14:26

JavorMagor

Re: z Renaultů si člověk moc nevybere

je to uplne rozmerove srovnatelne, M3jka i 1M i RS3 maji rozvor kolem 2.5m, delka 4.3m (4.1m Audi) versus twingo rozvor 2.4m delka 3.7m.. spis se to teda lisi technikou ... je to uplne z jineho sveta ;-)

+1/0
5.3.2012 14:44

petrolhead

Re: z Renaultů si člověk moc nevybere

Spíš se nebavíme u autu v ceně základní Oktávie combi, s kterým si člověk užije srandy až na půdu. A Clio RS je vyloženě sportovní náčiní. Líbí se mi jak Renault vyrábí pravověrné sporťáky

+1/0
5.3.2012 15:42

JavorMagor

Re: z Renaultů si člověk moc nevybere

bavime se opravdu o tomhle Twingu s predohrabem jako o sportovnim nacini ??? Posledni slusny hatch od rencka bylo myslim Renault Clio V6 Renault Sport s motorem uprostred ktere skoncilo pred 6ti lety

Od te doby neudelali panove s kosoctvercem ve znaku absolutne a vubec nic pozoruhodneho, akorat samej odvar z odvaru

+1/0
5.3.2012 15:53

katano

Škoda CITIGO nebo VW-UP jsou lepší

Renault Twingo je bohužel jen 4 místné a předražené autíčko.

         PS : to je - REALITA :-P

0/0
5.3.2012 13:17

petrolhead

Re: Škoda CITIGO nebo VW-UP jsou lepší

vždycky se těším na vaše přípsěvky, ale jsme rád že už nepropagujete Fóbie HTP...;-D

+2/0
5.3.2012 13:22

JeFFik

Re: Škoda CITIGO nebo VW-UP jsou lepší

neboj porovnání bude! Až bude článek o nějakém autě nižší střední třídy ;-)

0/0
5.3.2012 13:25

ludra.hnida

Re: Škoda CITIGO nebo VW-UP jsou lepší

Nejsi ty ten nejvetsi a nejzarytejší fanoušek vozů s vagínou na kapotě?

0/0
5.3.2012 13:23

katano

Re: Škoda CITIGO nebo VW-UP jsou lepší

Já mám Renault Grand Espace a jsem spokojený. Jen prostě ty nákupní tašky jako je Twingo, nebo Fábia nemusím.

        PS : já bych se v tak malých autíčkách bál o svůj ŽIVOT.:-P

0/0
5.3.2012 13:25

petrolhead

Re: Škoda CITIGO nebo VW-UP jsou lepší

Espace s 2.0T nebo V6 je fajn auto, ale kdyby vydrželo...

+1/0
5.3.2012 13:36

frahta

Od VW,Audi,Seat,Skoda nechci nic

Jsou to předražený,poruchový kýbly.!!

0/0
5.3.2012 15:35

JavorMagor

Re: Od VW,Audi,Seat,Skoda nechci nic

:) poruchovy kybl :)  to jako ze to netesni ? nebo tomu upadava madlo ? ;-)

+1/0
5.3.2012 15:41

František.Sokol

Ostuda.

V úvodním článku píší o spotřebě 5,5 litrů na 100 km jakožto o úsporném autě obsahu 1,2 litrů.

Citroen BX1,7 TD, mnohem staršího provedení měl spotřebu 4,8 litrů a nechvástal se úsporností. Úsporným byl označován Citroen AX atmosférický se spotřebou 4,2 lt ale nebývala vzácností auta se spotřebou pod 4 litry na 100 km. Tohleto je normální žrout, to Twingo.

Tak si myslím, že se vývoj automobilu zastavil někde před rokem 2000. Řek bych že vývoj automobilu jde pozadu od roku tak nějak 1996. Vyšší spotřeba, vyšší poruchovost, nižší spolehlivost. Nové auto koupí už jen trouba, který tomu nerozumí.

0/0
5.3.2012 12:35

strasnej.prujem

Re: Ostuda.

koupi ho spis, kdo na to ma, Kdo na to nema, bude na nej jen nadavat a hledat duvody si to ospravedlnit.

+1/0
5.3.2012 12:38

František.Sokol

Re: Ostuda.

No tak dobrá. Tak mi napiš v čem je lepší, než Citroen BX 1,7 TD.

BX - pérování má nesrovnatelné s Twingem, výkon motoru vyšší, průchodivost terénem lepší vzhledem k tomu že je zvedací, maximálka 180 km/h, což Twingo 1,2 neudělá ani kdyby se potento a rozsypal.

To, že někdo na to má neznamená že není trouba. Nevím žádný důvod proč dát tolik peněz za Twingo, když je to jen nastrašený šunt pro toho kdo na to má.

0/0
5.3.2012 12:48

JeFFik

Re: Ostuda.

srovnávat spotřebu benzínu a dieselu je mimo mísu?

A kdyby nebylo těch "troubů" co kupujou nový auta, tak co bys asi tak kupoval ty "chytráku"? Kdyby nebylo těch, co ti pořádně proprdí ty nové sedačky, neměl bys čím jezdit ani ty, nemluvě o tom, že by se auta prostě přestala vyrábět.

0/0
5.3.2012 13:14

JeFFik

Re: Ostuda.

oprava: ta první věta měla být bez otazníku.

0/0
5.3.2012 13:15

JavorMagor

Re: Ostuda.

Negeneralizuj s tema ojetinama. ja bych si takovou malou nedodelanou M***U s kosoctvercem na kapote nekoupil ani jako novou , natoz ojetou. Takze pro me rozhodne zadny z hrdych novopecenych majitelu tohodle uboheho radobyfaceliftovaneho rencka nejezdi.

0/0
5.3.2012 13:33

JeFFik

Re: Ostuda.

a proč bych nemohl generalizovat, když předřečník tvrdí: "Nové auto koupí už jen trouba, který tomu nerozumí."

0/0
5.3.2012 14:02

katano

Re: Ostuda.

Citroën BX ? ? ?

         PS : to ošklivé a poruchové auto bylo ŠPATNÉ, už když bylo nové:-P

0/0
5.3.2012 13:18

František.Sokol

Re: Ostuda.

Víš co? Další srovnávačka. Do Citroena BX naložíš pět metráků a normálně s tím pojedeš. Co uzvedne, to uveze. Zkus naložit pět metráků do Twinga a snažit se dojet domů.

To nemluvím o vozíku. Celková hmotnost brzděného přívěsu dle techničáku 1200 kilogramů. Zkus takový vozík zapřihnout za TWingo, a jsem zvědav kam dojedeš.

U BX normálně. 500 kg nákladu v autě, plus vozík o celkové hmotnosti 1200 kg. Dojedu s tím kamkoli, protože tenkrát ještě v roce 1991 vyráběli poctivá auta.

A ůdržba nebo opravy? kromě běžného servisu výměna trubek a přetěsnění hydraulických ventilů. Pak pokoj dodnes.

0/0
5.3.2012 13:29

katano

Re: Ostuda.

A teď ještě tu pohádku o Budulínkovi v Citroënu BX ...............:-P

+1/0
5.3.2012 13:37

JavorMagor

Re: Ostuda.

:-)

0/0
5.3.2012 13:40

dvakratzabanovanylajos

Re: Ostuda.

to auto ma jen dve chyby. je hnusny (i kdyz pro priznivce citroenu ne) a neni ani minimalne bezpecny. jinak tohle byly hodne spolehlivy citroeny. znamej lesnik to mel, jezdil tim diky zvedacimu podvozku po lese a rikal neznicitelny auto. menil ho vlastne jen proto, ze uz bylo hodne stary, nemoderni a nebezpecny.

0/0
5.3.2012 13:37

Brugal

Re: Ostuda.

A představte si tu pecku,kdybyste měl Pragu V3S ... proboha nesrovnávejte auta úplně jiných tříd.

0/0
5.3.2012 13:38

František.Sokol

Re: Ostuda.

Ale to není srovnávání úplně jiných tříd. Srovnávám auto s výkonem 55 kW, spotřebou 5,5 lt/100 km, zavazadlový prostor 230 lt. Chtěl jsem sdělit, že srovnatelné parametry Citroen nabízel už kdysi koncem 80. let minulého století.

Vyšší výkon (66kW), nižší spotřebu (4,8 lt/100km), větší nosnost, větší objem zavazadlového prostoru, nesrovnatelně vyšší spolehlivost (debudou ta dnešní Twinga za 21 roků), a tohle prezentuje Renault jako pokrok?

Tak kde je vlastně ten pokrok? Vývoj automobilu jde pozpátku. Vždyť to staré CBX je snad ve všech ohledech lepší, než nové Twingo.

A tu bezpečnost? No uvidíme, až se s Twingem vybouráte, ale nedělejte si moc veliké iluze, přece jenom je to Twingo, tak jezděte raději opatrně, ať to někde nezkoušíte. Já bych na Vás moc nesázel.

0/0
5.3.2012 13:52

JeFFik

Re: Ostuda.

proč proboha srovnáváš maličký Twingo s autem, který patří o třídu, nebo spíše o dvě výše?

+1/0
5.3.2012 14:22

František.Sokol

Re: Ostuda.

Tak víš proč srovnávám maličký Twingo s autem, který patří o třídu, nebo spíše o dvě výše? Protože to srovnání snáší. maličký by mělo mít menší spotřebu, než veliký, avšak je to naopak. No ostuda. Asi taková, jako když porazil malý pastevec David velikého gladiátora Goliáše.

Malé auto a má větší spotřebu, než o dvě třídy větší BX. No chápete to? Vždyť to nové Twingo nestačí dvacetdva roků starému BX v ničem. Tak mi to teď okomentuj.;-D

Vývoj automobilu se zastavil kdysi dávno, v minulém století,  a teď couvá.

0/0
5.3.2012 18:00

JavorMagor

Re: Ostuda.

Blbost. Jen clovek s vyplachlym mozkem a nedostatkem vlastniho mysleni si koupi neco NOVEHO, i kdyz to pro neho neni lepsi a to jen proto, protoze nekdo RIKA, ze to je lepsi.

Nove Twingo v jakekoliv motorizaci nedosahne zminenych spotreb kolem 4l . Mohou za to jednak tvrdsi ekologicke limity, jednak zvysena hmotnost karoserie a bezpecnostich prvku kvuli crashtestum a odhlucneni a taky je to dan za rozezranost - komfortni vybava sezere v autech stale vice a vice energie. Jestli to je dostatecny argument proti uspornejsim ojetinam je kazdeho vec. Netroufal bych si do toho nikomu kecat, co si za sve penize koupi.

0/0
5.3.2012 12:52

Brugal

Re: Ostuda.

Něco NOVÉHO jako celkově? Třeba tričko,rohlíky,nádobí a tak? Nebo to je nějak limitované?

+1/0
5.3.2012 13:43

rafton

Re: Ostuda.

Já si kupuji nová auta a nikdy ba mě nenapadlo si koupit ojeté a asi mám štěstí ale největší poruchovost jsme měl se 120L a pak už prakticky bez poruchy.

Rád zůstanu magorem a pak po cca 4-5 letech vám střelím svoji ojetinu. A tím se stanete magorem jen s 5 letým spožděním ;-D.

+2/0
5.3.2012 12:59

JavorMagor

Re: Ostuda.

Chlubit se tim, ze si urcite radsi koupite novy S**T za 180 tis nez kvalitni ojetinu je mimo misu.

Hadam ty vase nove vozy, co menite co 5 let, asi nebudou o moc vyssi  klasse nez ta 120ca - potazmo tohle Twingo. Spousta lidi koupi radeji zajimavou ojetinu treba i za mnohem vyssi cenu, nez ma basic twingo, a i tak maji mnohem vyssi pomer Value for Money. Za stejne investice  pak ridite nesrovnatelne lepsi auta a prumerne jsou +- i stejne stara, pokud tu ojetinu po roce po dvou strelite. Vy mate chvilku novy shit s maximalni amortizaci, majitele ojetin maji permanentne zanovni auto.  ;-)

+1/0
5.3.2012 13:14

Brugal

Re: Ostuda.

Hm,vždycky se najde někdo jako vy,který udělá svou přednost z toho,že nakupuje to co jiní už nechtějí.Doporučuji také najít u popelnic pěknou pohovku,hodně se teď vyhazují staré analogové televize ... .;-)

0/0
5.3.2012 13:34

JavorMagor

Re: Ostuda.

ale prd. Jen me toci takovi ti hrdi chytraci, co si koupi novy sunt za 180tisic a muzou se po***t z toho, ze maji nove auto. Pak potkaji nekde me a rikaji, nojo, milionar, co si nekde nahrabal. Protoze jejich konzumem vyplachly mozek nepochopi, ze se stejnym rozpoctem jako oni muzu mit Jaguary, Mercedesy, Porsche... nerikam ze vsechny typy, nerikam , ze neshanim treba pul roku, nerikam, ze mam presne tu vybavu, kterou chci, ale i tak mam 1000x vetsi sanci si vybrat nez ti, co kupuji auta v autosalonech. Papisto ? S tema popelnicema si mimo.. o toho rencka bych si ani kolo neoprel.

+1/0
5.3.2012 13:45

Brugal

Re: Ostuda.

Víte,mně je docela putna co si říkají lidé,kteří mne v autě vidí,ale mám z nového auta dobrý pocit.Vy se zase cítíte dobře,když se předvádíte s něčím na to,na co pokud je to nové nemáte,a musíte čekat,až se vašeho budoucího auta někdo zbaví.

Kupujete také jiné použité věci? Oblečení,nábytek,nádobí,domácí spotřebiče?

0/0
5.3.2012 13:52

JavorMagor

Re: Ostuda.

Nekecam nikomu do jeho veci. Investujte si klidne do sveho pocitu, ze mate to auto jako prvni. Stejne vam v nem sedel nejakej chlapek, nez ho prevezli z fabriky do autosalonu. U Francouze to bude spis tak 5 chlapku. Je to ciste vase vec.

Tu diskuzi tu rozjel jeden radobyvtipny ubozak, ktery tady nekomu nesmirne pomlouval jeho BX, ze to je strasny krap. Ja bych takovou odvahu nemel. At si koupi kazdy co chce. A verte mi, z pocit z nekolik let stareho sportaku s 200 konma renomovane znacky ktery dela 0-100 pod 7 sekund a pocit v novem miniaute libovolne znacky ( o renaultu nemluve) je nebe a dudy. Kdybych mel x mega na nove auto te same verze, co jezdim, koupim si to nove. Jelikoz je nemam, koupim si par roku stare s rozpoctem noveho twinga a je to moje vec. A pocit sedet v luxusnim aute, kde je vsecko z kuze a vsemu vevodi nemecka preciznost je fajn. I kdyz je to ojetina, kterou mel nejaky nabob v nemecku a najel s ni nejakych 50tkm, pricemz spotreboval zhruba tolik lestenky co benzinu.

+1/0
5.3.2012 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.