Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kombíkovitý hatchback Volvo V40 má airbag i pro chodce

Volvo omlazuje svou nejmenší řadu. "V40 je zcela nový model, kterým Volvo vstupuje mezi prémiové hatchbacky," popisuje pro iDNES.cz Petra Doležalová, tisková mluvčí českého zastoupení značky. Novinka se se zařazuje vedle původního sedanu S40 a kombíku V50.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

yyq

tak trochu drahy

krizenec hajundaje a renaultu a asi tak spolehlivy, jen 2x drazsi.no nekup to:-)

0/0
7.3.2012 10:11

pooo

Re: tak trochu drahy

A viděl jsi někdy Volvo jinak než na fotce nebo jenom plácáš.

+6/0
7.3.2012 10:37

File not found

Zda se mi to ...

... nebo jsou nova auto vevnitr stale mensi a zvenci stale vetsi? Dyk ja mam auto co je jen o par cm vetsi nez oktávka, ale vevnitr je tak o 30% vetsi prostor ... a kufr to ma skoro stejnej, jen je to sedan.

0/0
7.3.2012 9:54

yyq

Re: Zda se mi to ...

ale jen u volva.jinde, kazde nove auto je proste vetsi, pouze volvo si msli, ze novy update odpovidajici rady bude mensi a prodeje se netrhnou.krom mainstreamoveho designu (pro me bohuzel vypadajiciho stejne jako nepremiove znacky) zadny zazrak.ale lidi kupuji i vetsi srot a za vic, treba to projde:-)

0/0
7.3.2012 10:14

Kocour-mikes

Prosil bych, porovnávat v tabulce...

...tak trochu bordel v kubatuře 1,6 (T3) je 115 či 150 koňová?:-/

0/0
7.3.2012 8:52

JavorMagor

mno

docela bych uvital, kdyby se mi v aute sama neprepinala svetla z dalkoveho na tlumene, kdyby mi vevnitr nesvitilo sedm druhu barevnych ledek tim neprijemnym a protivnym mrtvolnym svetlem, stejne bych uvital, kdyby na me nesvitila saltrpaka, kterou najdu i po hmatu a rozhodne si nepreju, aby mi explodoval bag a zpusobil skodu v radech desetitisicu, kdyz mi nejaky bezdak zabusi na kapotu .

Co se mi naopak libi je ta ostra benzinova verze..suskalo se o tom, ze nazelenale volvo tam da chciplotiny.

Z clanku ovsem nevyplyva, jestli je za priplatek nahon na 4, ostry motor s nahonem pouze na predni je pro sportovnejsi jizdu vicemene k nicemu.

+1/0
7.3.2012 8:13

JavorMagor

Re: mno

Pokud autu vstoupí do cesty chodec, spustí se nejprve varovná reakce.

Řidič je upozorněn zvukovým signálem a varovným osvětlením head-up

displeje na čelním skle. Zároveň je v brzdové soustavě vytvořen

maximální tlak. Jestliže řidič nereaguje, vůz začne sám naplno brzdit. 8-o WTF ? 8-o

Tak to by mi letelo z domu hned Rv

+3/0
7.3.2012 8:35

yyq

Re: mno

mate stejny problem jako ja.nepotrebuji auto, ktere sviti tisici barvickami a ma strasne prihradek na kolu,ale auto, ktere prazije i se mnou bouracku a bude chvili jezdit.bohuzel, dnesni genrace zada svetylka a studenou kolu:-(

0/0
7.3.2012 10:16

JavorMagor

Re: mno

kdyz ten system zacne brzdit v momente, kdy se tomu chodci budu vyhybat, auto se stane nedotacive, prejede ho... kdo pujde sedet do basy ? Ja anebo zodpovedny (cinsky, indicky nebo ktery to) vyvojovy inzenyr ? Anebo odsoudi to auto ? Dostane pet let na samotce na vrakovisti a pak exemplarni sesrotovani  ??

Jak muze nejaky blby chip, ktery neumi ani sam dojet z mista A do mista B a zaroven nenese sebemensi pravni zodpovednost  rozhodnout o tom, ze mi zabrzdi proti moji vuli moje vlastni auto ve kterem prave sedim ? 8-o

Lidi se myslim docista zblaznili, ze s necim takovym vubec souhlasi a ze si to dokonce i koupi.

0/0
7.3.2012 10:50

mazlik.uzlik

Re: mno

To jsou prvotřídní nesmysly...

Ten systém je nastaven tak, aby zareagoval pouze na určitý typ situace a polohu chodce vůči vozidlu. Tzn. jedete rovně a rychlostí do 30-40 km/hod, přičemž chodec najednou vběhne před auto... Pohyby těla a kontury postavy jsou takové, aby odpovídaly této situaci a vzdálenost od vozidla je minimální (,aby to auto začalo brzdit), jinak vydá pouze výstrahu...

+6/0
7.3.2012 11:35

JavorMagor

Re: mno

Tak to sorry, ale  pokud se mi objevi chodec pred autem a auto nejdriv zacne rvat a pokud ridic nereaguje zacne brzdit (cituju presne z dostupnych materialu) , tak ten chodec nemuze byt bezprostredne pred autem. Bud je 10m daleko a v tom pripade se mu v pohode vyhnu sam i bez rvani anebo mi vleti metr pred naraznik a v tom pripade to brzdeni docela postrada smysl ... v porovnani s rizikem, ze se to spusti omylem, treba kdyz mi v padesatce nekde na okraji mesta prehopka pres cestu zajic, moudra cidla si ho spletou s ditetem, auto zacne naplno brzdit a ja to napalim do stromu nebo do lampy. Nechtel bych to, ani kdyby mi za to platili.

0/0
7.3.2012 12:20

mazlik.uzlik_

Re: mno

O tom systému by bylo možné napsat samostatný článek... A chtěl bych mít tu odvahu posuzovat auto - asistenta bez toho aniž bych pořádně věděl, jak to vlastně funguje. Přitom všem si za neznámé údaje dosadil vlastní domněnky či smyšlenky.

Tenhle systém není úplnou novinkou a některá nová Volva už ho mají... Funguje to tak, že auto upozorní na chodce a teprve je-li auto těsně před chodcem a řidič nereaguje a hrozí srážka, zabrzdí. Zjednodušeně řečeno - auto stále monitoruje chodce (pokud tam tedy nějaký je) a vyhodnocuje možnosti zastavení. Nastane-li situace, že by auto mohlo do chodce vrazit, zabrzdí, ale zabrzdí těsně před chodcem!  Je tedy jedno, jestli chodce zaregistrovalo 10m před kapotou nebo 2m před kapotou.

Slyšel jste někdy o adaptivních tempomatech, parkovacích asistentech? Svěříte se do péče elektroniky (v jednom případě v mnohem vyšších rychlostech) a věříte, že systém zafunguje.-A on funguje a není to rozhodně specialita Volva.

Proč nebojíte, že se zblázní třeba semafory?

0/0
7.3.2012 12:51

JavorMagor

Re: mno

o adaptivnich tempomatech a brzdovych asistentech (zejmena tech v mercedesu Sklasse, jak je rozmlatili pri testech brzd primo pred novinari) jsem slysel dost, abych byl skepticky. Pisou, ze to funguje do rychlosti az 50km/h. To je 13.9 m/s.

Pokud pojedu 50kou a 14 metru prede mnou cidlo zachyti neco, co vyhodnoti jako chodce, jak se to zachova ?

Pokud neudela nic, ma presne 1 sekundu do narazu. Brzdna draha (bez reakcni doby) v 50ce je shodou okolnosti 14m. Takze muze mi dat jednu (slovy JEDNU) sekundu na to, aby me upozornilo a cekalo na mou reakci a pak uz ani brzdit nemusi, protoze je chodec prejety. Anebo mi muze dat symbolickou desetinu sekundy (NIC) na reakci a pak zacne brzdit naplno a s pomoci vsech svatych to ubrzdi jeste pred chodcem. Muze byt, ze za volantem sedi nejaka sminkujici se krava a auto zachrani nekomu zivot. Ale muze byt, ze to cidlo chytne nejaky falesny signal, auto mi hepne na brzdy a ten nalozeny kamion co pojede za mnou to proste neubrzdi.... NAS**T

0/0
7.3.2012 13:31

mazlik.uzlik__

Re: mno

Když zkoušeli bratři Wrightové vzlétnout, tak jim to také nevyšlo hned na první pokus. Přesto je dnes letecká doprava nejbezpečnější - je to normální vývoj, typický pro všechna odvětví. Áčkový mercedes se v r. 1998 převrhnul v testu a rozšířilo se ESP, byť ho Mercedes vyvinul již v roce 1995. Jen podotýkám, že ve Volvu se dá ekvivalent ESP (DSTC) vypnout...

Motáte dohromady dvě věci! City Safety  a Pedestrian Safety, do 50km/hod funguje City safety (hlídá možnost kolize  např. s v popředí jedoucím autem), zkrátka, abyste se mu nepodíval do kufru. Pedestrian Safety - ochrana chodců funguje do 35km/hod. Při vyšších rychlostech tuto rychlost alespoň sníží. Ten systém je zdvojený, je tam radar a kamera, chodce musí detekovat oba systémy, aby se brzdy aktivovaly. Systém upozorní řidiče, aby sám reagoval a pokud nereaguje v dostatečné vzdálenosti, zasáhne.

Řidič kamionu má dodržovat bezpečnou vzdálenost, jinak se vám do kufru může podívat, při jakékoliv jiné nepředvídatelné situaci.

0/0
7.3.2012 15:10

mazlik.uzlik___

Re: mno

BTW Do mně už zezadu jeden taxikář vrazil... Jel jsem v koloně a byl jsem poslední. Přihnal se passat a přistál mi v kufru. Nevím, co dělal, ale buď koukal někam jinam a nebo si měl dát už dávno pauzu. A bylo to naprosto zbytečné. - Vůbec takových nehod je poměrně hodně. Lidi jsou zvlášť ve městech zamyšlení, rozčílení z práce, přestanou se soustředit a nezabrzdí a nebo zabrzdí pozdě. Nikomu se nic nestane, ale komplikace jsou z toho náramné...

Do 10-15 let tyhle systémy budou mít všechna auta, tak jako měla kdysi jen některá ABS a nebo ESP. To samé platí pro pásy nebo airbagy.

Důležité je říci, že primární je (i u Volva) vždy řidič a tohle jsou jen asistenti, kteří čas od času mohou pomoci. Není to systém, který nahrazuje řidiče a ani se tak nechová... Z deseti pokusů může před chodcem Volvo zastavit třeba osmkrát a to právě proto, že potřebuje přesnou identifikaci s chodcem. To ale zároveň znamená, že se těžko najde něco, co by ho mohlo zmást. I když mohlo: robot chodec, figurína...

0/0
7.3.2012 15:41

JavorMagor

Re: mno

tak by to aspon melo byt vypinatelne...

elektronika dneska neni schopna ridit auto bez cloveka, to je fakt. A dokud je clovek spolehlivejsi jak elektronika, mel by mit moznost tu vec vypnout, pokud ji nechce / muj nazor.

Osobne si jako ridic verim natolik, ze bych to zapnute mt nechtel.

0/0
8.3.2012 10:58

foffcenzore

Re: mno

Ja sy myslim, ze by jsis mel nejdriv do nejakeho auta sednout a zjistit jak tyto systemy pracuji, nez se rozsahle rozepisovat o necem o cem jak je videt nemas paru.... ja volvo mam se vsemi popisovanymi systemy a nic z toho co ty tvrdis se nedeje... takze bych doporucoval nejdrive se s timto problemem seznamit a pote se muzes poustet do nejake dizkuze.... Ja si myslim ze takove auto, ktere nektere z techto veci mas asi ty ale nikdy vlastnit nebudes a tak ti nezbyva nezli o tom pouze debatovat na internetovych diskuzich ;-)

0/0
9.3.2012 14:17

Roderick Usher

Re: mno

Tak ono u ledek zalezi dost na "teplote" svetla ... ona neni bila jako bila, treba 3500K dava pomerne prijemne svetlo.

0/0
7.3.2012 11:07

frk.prk

Re: mno

Tohle je Volvo a ne tříkolka, na kterou jsou dost možná někteří zvyklí...

Ve Volvu si můžete nastavit, kdejakou pitomost... Stačí vlézt do menu a vypnout/zapnout nebo nastavit jiný mód. Můžete si vybrat, jestli to na vás bude blikat, troubit, svítit a nebo to nebude dělat vůbec nic... Určíte si, jak vám budu svítit budíky s jakou intenzitou a jak silně budou podsvícena ovládací tlačítka. Stejně tak si vyberete funkce, které jsou pro vás přínosné a které nikoliv...A tak by se dalo pokračovat... Proč si asi myslíte, že každý majitel Volva vám řekne, že to auto je především pohodlné a příjemné v interiéru? Protože to mimojiné nabízí X vychytávek, které si můžete přizpůsobit sám sobě.

Volva jsou prošpikována eletronikou a na všem možném je nějaký senzor, takže o voze máte dokonalý přehled... Jsou to dobrá auta.

+4/0
7.3.2012 11:49

JavorMagor

Re: mno

coz ovsem nemeni nic na faktu, ze pokud to vnitrni svetlo je reseno Ledkama, tak nebudu mit v zadnem nastaveni mit moznost klasickeho zarovkoveho svetla, na ktere jsem zvykly a ktere mam nejradeji.

0/0
7.3.2012 12:48

Deshi

Re: mno

tvoje smůla, brzy asi kvuli těm tvým žárovkám nebudeš moci jezdit novými auty, :-/

0/0
9.3.2012 10:44

Tom Hagen

V40

V40 se mi kdysi moc líbilo, dokonce jsem si ho chtěl i koupit, byl jsem do toho auta "zamilovaný".

Pak přišla V50, což bylo také hezké, ale s nabídkou prostoru už to bylo na štíru. A tohle už se mi vůbec nelíbí.  Rv:-/

0/0
7.3.2012 7:46

katano

od té doby co je Volvo ČÍNSKÉ ::::::::::::::::::::

:::::::::: to jde s Volvem z KOPCE ! ! !

         PS : vždyť ten disajn je MADE IN CHINA = čím víc pruhů - tím víc ADIDAS ............:-P

0/0
7.3.2012 0:19

dickobrazz

Re: od té doby co je Volvo ČÍNSKÉ ::::::::::::::::::::

ty bohuzel nevis moc o cem mluvis.. tento vuz byl zkoncipovan ve Svedsku.. a bude se ve svedsku i vyrabet...Geely vlastni pouze akciovy podil... a planujou expanzi do Ciny... kde se budou vyrabet Volva ktery se pravdepodobne na evropsky trh ani nedostanou...

0/0
7.3.2012 7:52

kryton

Re: od té doby co je Volvo ČÍNSKÉ ::::::::::::::::::::

klid, to je prostě katano

+6/0
7.3.2012 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.