Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kupé, kombík, crossover, hybrid i elektromobil: Hyundai i-oniq

Automobilka Hyundai ukázala v Ženevě koncept i-oniq, který je mixem mnoha automobilových kategorií. Do sériové výroby se nechystá, ale jeho technika je zajímavá. Zdá se, že v módě jsou auta typu Chevrolet Volt, i-oniq je jedním z nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hra11

Co se týká vzhledu,

tak hodnotím auto jako úžasné. Křídlaté dveře by mít nemuselo. Ovšem muselo by se vyrábět pokud možno koncem roku. Za tři roky bude vzhledová koncepce linií zase jinde. A také, nějak začínají jít linie předku Opelu Ampera do módy.

0/0
12.3.2012 19:20

syn truhláře

Dalši "auto na setrvačník"?

Hnůj-de si myslí že s tím vyhraje válku. Ale tyto krámy mají na dálnici větší spotřebu než klasický benzíňák. Testem Toyota Prius, na trati Praha-Paříž-Praha to bylo prokázáno víc než hmatatelně.

0/0
12.3.2012 16:36

Zombot

Re: Dalši

Prius taky není auto na dálnici, ale hlavně do města. Pokud jezdíte pravidelně třeba Praha-Brno, tak je nákup Priuse samozřejmě hloupost, ale do města to je super volba. Dřív jsem se hybridům taky smál, ale po vyzkoušení (nejen) Priuse jsem velmi rychle změnil názor. Nejlepší je zkusit na vlastní kůži a uvidíte, že hybrydy vůbec nejsou špatné.

+1/0
12.3.2012 18:51

Hra11

Re: Dalši

Jde o to, co je to jízda městem? Třeba vnitřní Praha, kde se plazím v kolonách má svůj význam. Ovšem jiná menší města, to už je jiná. Když jezdím stylem, že za sebou při každém rozjezdu zametu, tak tam už je potíž. Vyzkoušel jsem Prius. Při mém způsobu jízdy trvale zapínal spalovací motor. Už jenom slabé překročení 50 km. Majitel mi teda předvedl, jak se s Priusem jezdí. No, zvykat si na takový způsob jízdy? Děkuji, nemusím to mít.

0/0
12.3.2012 19:10

Zombot

Re: Dalši

Pak to chápu, hybridnímu auto člověk skutečně musí trochu přizpůsobit styl jízdy. Osobně proto dávám přednost "měkkým" hybridům jako Honda Insight nebo CR-Z, kde se člověk nemusí tolik krotit a pořád jezdí s rozumnou spotřebou, i když i tam si musí zvyknout na některé věci jako start-stop na zařazení (VW to má se startováním na sešlápnutí spojky podle mě lepší), rekuperace při brzdění a jízdě z kopce nebo přepínání mezi jednotlivými režimy (Econ je často horší volba než Normal). Speciálně s CR-Z sice není problém jezdit i za hodně přes 10l/100km, ale pokud člověk zrovna nezávodí tak je systém IMA a jemu podobné podle mě správná cesta. Každopádně pokud bych chtěl rodinné auto do městského provozu, tak beru jednoznačně Priuse a klidně si zvyknu na to, že se s ním musí jezdit trochu jinak než s normálním autem.

0/0
12.3.2012 20:19

JavorMagor

Re: Dalši

vis co... nech si ten eko vyplachly mozek zpatky zkalibrovat do realu. Vojaci rozlivaji na zem naftu benzin a kerosin po zemi po hektolitrech, lijou to do tanku se spotrebou  sto na sto, ropne tankery se vyplachujou do more, spousta ropnych zarizeni prosakuje, pri havariich unikaji do more miliony barelu ... a ty si budes honit ego, ze nejake tvoje auto, ktere za cely zivot najede 150tkm ma spotrebu o pul litru na 100 mensi kvuli nejakeho idiotskeho hybridu, kteremu se budes 10 let podrizovat. Za celou dobu toho provozu usetris asi tak 750 litru benzinu, to neni ani metr krychlovy... to se ta priroda fakt zazelena .... ;-);-);-)

+1/0
13.3.2012 12:38

db2002

vzhled

vypada perfektne, ale nechapu proc , kdyz neco vypada zajimave nove nebo neotrele tak to pak nejde do vyroby

0/0
12.3.2012 15:31

JavorMagor

Re: vzhled

protoze kdyby to dali o vyroby, tak by se v ramci katovani kostu vsecko to hezke nahradilo suntackym lacinym plastem a vysla by z toho dalsi skoda citigo nebo fiat panda

0/0
13.3.2012 12:33

Výron inteligence

Jakou to má spotřebu bez použití baterie?

Docela by mě to zajímalo. Motor se dá vyladit na konstantní otáčky, takže by měl mít větší účinnost, odpadá i převodovka, ale na druhý straně zase generátor a elektromotor to sráží. Efekt bude kladnej nebo zápornej?

0/0
12.3.2012 12:04

JavorMagor

Re: Jakou to má spotřebu bez použití baterie?

zaporny, mechanicka prevodovka bere jen cca 10% vykonu, ucinnost je tedy 90%.

Elektricky prenos ma ucinnost nizsi jen z toho duvodu, se samotne elektromotory maji ztratu 10%, to same generator a neco malo si vezmu i regulacni obvody. Presna cisla nevim, ale bude to kolem 75%. Skalni ekoterorista namitne, ze hybrid rekuperuje energii. Oproti tomu je ale auto se spalovakem o cca 400kg lehci, protoze nemusi vlacet zbytecne baterie. To se projevi na nizsi spotrebe , lepsi jizdni dynamice  a vetsi uzitecne zatezi.

Posledni detail je, ze tyhle hybridy nemaji pistove motory, ale spalovaci turbinu, tedy zarizeni, ktere pracuje neefektivne, ve velmi vysokych otackach, je hlucne, narocne na presnost vyroby a produkuje vyfukove plyny o vysokych teplotach.

Z tohoto plyne, ze ekonomika provozu bude nizka (vysoka spotreba, rychle opotrebeni, nakladne opravy).

0/0
12.3.2012 13:42

JavorMagor

Re: Jakou to má spotřebu bez použití baterie?

jinak co se tyce chevy voltu- oplu ampera, tusim v nem turbina neni, je tam maly co nejlehci ctyrvalec 1.4l 55 kW a vyzaduje pry vysokooktanovy benzin ;-) Oficialni udaj spotreby kdyz jedete s vybitymi baterkami je 6.8l na 100 (vynasobte si to obvyklym koeficientem optimismu kazdeho vyrobce)

Jizdni projev auta s 55 kW motorem spojenym s koly s neefektivnim elektrickym prenosem energie spolu s vysokou hmotnosti auta kupodivu nikdo nekomentuje.

Jeste si k tomu pripoctete riziko vzplanuti baterii a cenu pres mega je vymalovane.

za celou dobu existence modelu se celosvetove prodalo tusim 6tisic techto aut, osobne me zarazi, ze jich je tolik.

0/0
12.3.2012 13:54

zlababa.dvur

ty hybridy

to je v dnešní době nějaká povinnost, nebo co? Všichni vědí, že tyto koncepty jsou jen "ekologií pro ekology", protože na elektromobilu získávajícím energii spalováním fosilních paliv není nic příliš ekologického. Automobilky vědomě investují miliony do toho, o čem vědí, že je to slepá ulice, protože si v dnešním světě nemůžou dovolit být "neekologické"

0/0
12.3.2012 10:28

JavorMagor

Re: ty hybridy

jo, je to povinnost. dela to image znacky, ze tyhle technologie maji a nepodcenuji trendy.

navic kluky od hjundaje to nic nestoji, ono v podstate staci jen prekarosovat nejakeho priuse a rict tomu koncept, s jehoz vyrobou se nepocita. 

Narozdil od Opla, ktery utratil desitky ne li stovky miliard na neprodejne auto, ktere mu ty naklady nikdy nevrati.

A to dokonce ani v pripade, ze by se to nejakym zazrakem chytlo.

V tomto pripade by totiz klukum z Hyundaie opet stacilo zkopirovat Amperu a zacit ji montovat nekde v Indii, Turecku nebo Rumunsku a prodavat za vyrobni cenu plus par drobnych. Takova je realita.

0/0
12.3.2012 10:34

zlababa.dvur

Re: ty hybridy

já bych spíš ocenil někoho, kdo by měl odvahu se k tomu postavit čelem, a říct, že je blbost investovat miliardy do technologií, u nichž je jasné, že účinnost získání energie z fosilních paliv nikdy nepřekročí účinnost klasického spalovacího motoru.

0/0
12.3.2012 10:52

kolom

Re: ty hybridy

Prosim tě piš jen o věcech, kterým rozumíš. Věř mi, oni ti inženýři v těch automobilkách nejsou tak blbý, jak si asi myslíš. Nemůžeš jen tak plácnout, co má lepší účinnost. Záleží na různých faktorech, zejména pak na tom, jakou trasu budeš porovnávat (město, okresky, dálnice..)

Navíc seriový hybrid má zajímavý potenciál vývoje - nové generátory elektřiny...

Pro mě, jako automobilového fanouška je tohle konečně zajimavý vývoj. Umožnuje dělat věci, které nebyly posledních 100 let možné. Nové konstrukce auta, úplně jiný design a hlavně konstrukce... To, že můžeš dát čtyři elektromotry na čtyři kola výrazně mění pravidla hry...

0/0
12.3.2012 12:02

JavorMagor

Re: ty hybridy

ale oni fakt jsou tak blbi... to jen takovi ti lidi kteri se nikdy nepodileli na rizeni maji pocit, ze jejich sefove jsou neomylni polobozi a ze veskera strategicka rozhodnuti udelali nejaci vysoce kompetentni odbornici, kteri to meli do posledniho detailu presne propocitane. Jenze v praxi to tak vubec nebyva, projekt Volt se neumerne (a neplanovane) protahl diky nepredpokladanym technickym problemum a sotva dali sestersky Chevrolet do prodeje, zacaly mu horet baterky a v USA opadl veskery zajem potencialnich kupcu. Mnohem mensi problemy zlomily vaz i mnohem lepsim projektum. Titul auto roku je jen takova horkokysela tresnicka na shnilem dortu.

Kazdy kdo se mota kolem projektoveho rizeni vi s naprostou jistotou, ze tohle auto muze byt (a dost mozna bude) labuti pisen Opelu.

0/0
12.3.2012 12:32

noboty666

Re: ty hybridy

Jak to zatim vypada, tak s hybridem se da dosahnout extremne nizke spotreby ... Coz je neco, na co zakaznik slysi - zvlast pri vyvoji cen pohonnych hmot.

0/0
12.3.2012 13:25

JavorMagor

Re: ty hybridy

anoR^R^R^, a kvuli te EXTREMNI UCINNOSTI HYBRIDU vyhral pri souboji spotreby nad Toyotou Prius  BMW M3 s ctyrsetkonovym osmivalcem, ktery umi 0-100 za 4.7 sekundy a ma v cyklu EU papirove 12l na sto.

Spotreba v aute zavisi na ridici a stylu jizdy a u hybridu dosahnete lepsi spotreby pouze pokud mate tzv plug in hybrid a jezdite trasy do 80km a pak to pichnete zas na nabijecku.

Pokud zenete ten chcipacky hybridni motor naplno, mate horsi vysledky nez v klasickem aute.

0/0
12.3.2012 14:03

seimlik

Re: ty hybridy

Nechápu proč šetřílkové slyší na slovo hybrid se spotřebou 6.8l který je o dost dražší než kterékoliv jiné auto. Jezdím svižně se svým nafťákem s dlohodobou spotřebou 5.3l !!! Tak nevím, kde ušetřit při koupi hybridu....!!!!!!!!

0/0
28.3.2012 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.