Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slavný „Kalif“ od Jawy je zpátky, bude stát 185 tisíc

Tradiční česká značka Jawa chce letos zvýšit prodej motocyklů o třetinu na zhruba 2 000 kusů. Do budoucna se chce více zaměřit na výrobu luxusních motorek, o které mají zákazníci zájem, řekl dnes na veletrhu Motosalon v Brně obchodní manažer firmy Jiří Kraft.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Jawa by měla dělat to, co třeba Triumph

Dneska je na trhu poměrně velkej hlad po klasickým designu, já osobně když vidím ty motorky s osmihrannými světly a geometrickými tvary .. nelíbí se mi a nechtěl bych to. V klasické nabídce nemá asi Jawa šanci, měli by se pohybovat na menšinových trzích, retro stroje se současnou technikou je asi dobrá volba. Dost lidí si kupuje motorku i kvůli designu - i proto mi doma parkuje Yamaha XJR1300.

+1/0
9.3.2012 1:27

Atomike

Re: Jawa by měla dělat to, co třeba Triumph

No jo, jenže Triumph nabízí řadu moderních současnejch strojů a na druhý straně právě ty modern classic retro stroje s vizáží motorky z období kdy závodil Steve McQuene. K tomu pak řadu superbomb, jako je Rocket 2300ccm, nebo sedmnáctistovka Storm. Má tedy co nabídnout každýmu. Ty jeho dvouválce vzduchem chlazený má ve čtyřtaktu a poddimenzovaný, aby splňovaly ekonormy. Jawa seká furt jeden motor už padesát let. To prostě nejde.

0/0
9.3.2012 8:28

B-25

Zlatá JAWA

Od pařezů, pionýrů a mustangů po panelky, kývačky, californian... Co taková 500 OHC? ;-) Dodnes na ně s láskou vzpomínají nejen v Rusku ale v podstatě všude R^

0/0
8.3.2012 17:47

B-25

Re: Zlatá JAWA

http://youtu.be/IHQC4TarG9o nebo zde http://youtu.be/vRHubB-IQx8 ;-)

0/0
8.3.2012 17:55

Atomike

Re: Zlatá JAWA

Jawa 500OHC se docela sypala. I proto jí přestali docela rychle vyrábět. Dneska jsou to krásný sběratelský kousky. Jawa, stejně jako Škodovka, žili do šedesátejch let z kapitalistickýho vývoje a pak už jenom plichtily to starý do novejch tvarů.

0/0
8.3.2012 18:39

K.Bartak

Re: Zlatá JAWA

Tak ty si mě pobavil.

0/0
8.3.2012 22:39

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Zlatá JAWA

To je samozřejmě pravda. Děda byl konstruktér (navrhl všechny klíčové modely Aero, taky dvoutakty), takže vím, jak to v téhle branži fungovalo za bolševika. Jednak doastali zelenou neschopní, všechny inovace byly problém, všechno trvalo věky, nesměly se dělat silnější motory, nebyly peníze na vývoj a bolševik nedovolil ani vývoj dělat, proč taky, lidi kupovali i to zastaralý ... Škoda neudělala v podstatě od Š1000 nový auto, to co bylo předtím dojíždělo z vývoje fabriky z poválečný doby, dělali to starý mistři. Navíc komouši zastavili výrobu řady značek, co tady do války normálně fungovaly.

Byla tady studená válka, režim se připravoval, že začne válku reálnou a tak tady prostě byla válečná ekonomika, samozřejmě centrálně řízená a bez zdrojů. Komouši zničili celej invenční a průmyslovej základ vzniklej za Rakouska a první republiky. Vývoj v Jawě je toho důkazem a ta fabrika se z toho bude vzpamatovávat ještě roky.

0/0
9.3.2012 1:21

Atomike

Re: Zlatá JAWA

No je to tak. Škoda Octávia skončila v roce 1968 a bylo to poslední auto z kapitalistickýho vývoje. Potom udělal bolševik ten nesmysl, že dal motor dozadu. Byla to v tý době móda. Udělal to Renault, nebo VW, ale o deset let dřív. Pak zjistily, že to má řadu nectností a přestaly to dělat. Škodovka byla deset let za nima. Nicméně i v 1000MB byl pořád motor ze Spartaka, akorát lehce upravovanej. Ten se táhnul se Škodovkou až do Favorita. Jak rádi řikali "osvědčený čtyřválec řady MB". Podobně to bylo s kaslí. Od 1000MB do 130 pořád je vnější úpravy, konstrukce stejná.

Podobný to bylo u Jawy. V době, kdy udělala Californian s oddělenym mazánim (aby splnila Kalifornský ekologický normy), vyráběly už světový výrobci čtyřtakty. I ty blbý Japonci, který ještě dvacet let před tim páchali harakiri a měli zem zničenou válkou, byli schopný vyrábět velmi slušný čtyřválce. Z tý doby je třeba první Goldwing od Hondy.

Bolševik nevyvíjel nic a žil z toho, že lidi museli koupit, co jim naservíroval.

0/0
9.3.2012 8:38

Alex_crusty

Retro

Jsem jedinej, kdo si myslí, že kdyby motor ze Sportadu hodili do rámu ze starý kejvačky, dodělaly kotoučový brzdy a slušný tlumiče, přidali trošku chromu a pár linek, byla by na světě retro motorka, kterou by si spousta lidí koupila radši, než tohle?

0/0
8.3.2012 15:11

akleen

Re: Retro

Nejsi....

0/0
8.3.2012 15:13

humanitární bombardér revival

já bych si chtěl koupit nowou jáwku 350

ale než aby soudruzi lehce inovovali svůj vlastní motor i na zdejší normy, tak raději jenom vyváží na kubu. 650 je pro mě moc, navíc bych i preferoval vlatsní jawácký motor a 250 zase málo. chci 350, což mám dle stránek výrobce smůlu :-/

0/0
8.3.2012 12:57

OndraE

Re: já bych si chtěl koupit nowou jáwku 350

Ne tak uplne, jiz nekolikrat jsem zaslechl, ze si staci sehnat papiry od 640 a nasledne si u Jawy domluvit nakup nove v podobe "nahradnich dilu poskladanych do motorky"

nicmene je to zbytecne, 640 sezenes po inzercich spousty

0/0
8.3.2012 13:06

Atomike

Re: já bych si chtěl koupit nowou jáwku 350

No, tak se to dá samozřejmě udělat, ale nepřipadá to Jawě trapný, takhle se chovat na vlastním trhu?

0/0
8.3.2012 13:33

OndraE

Re: já bych si chtěl koupit nowou jáwku 350

ono jim nic jineho nezbyva,  to ma neco spolecnyho se zakony a zakazem prodeje 2T stroju nad 50ccm (resp. prodat je as muzou, ale urad nevyda papiry, jestli to chapu dobre)

0/0
8.3.2012 14:14

Atomike

Re: já bych si chtěl koupit nowou jáwku 350

Ta jejich dvaapůle je čtyřtaktní? Nevím, tak se ptám.

0/0
8.3.2012 17:11

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: já bych si chtěl koupit nowou jáwku 350

Nikdo asi 2T motory nezakazuje, jen jsou nastaveny emisní limity a ty asi tyhle motory z principu plnit nedokážou. Sice se na emise na STK s motorkou nechodí, na druhou stranu jsou asi nějaká pravidla nastavená pro nový motorky skrze homologaci.

0/0
9.3.2012 1:13

furtspolu

Znám lacinější cestu do .....

krematoria. Na našich silnicích je to mnohem lacinější cesta.;-D;-D;-DRv

0/0
8.3.2012 12:46

fsp1111

Trochu drahá sranda

Ikdyž, u konkurence se zaplatí ještě o něco více. Ale myslím, že lepší dvacku přidat a mít třeba Kawu W800 než tohle :-)

+1/0
8.3.2012 12:31

Atomike

Re: Trochu drahá sranda

Bandit stojí v 650ccm právě 185k a je to řadovej čtyřválec v moderní motorce pro každodenní užití. Za 200k se pořídí totéž ve 1250ccm. Při tý pověsti, kterou si Jawa vybudovala před deseti lety s Rotaxem 600, kdy z toho padaly blatníky a ve fabrice sami doporučovali, aby si zákazník sám zkontroloval šroubky, jestli jsou dotažený nechápu, kdo jde do Jawy. Snad jen neutuchající nadšenec optimista.

+1/0
8.3.2012 13:37

fsp1111

Re: Trochu drahá sranda

Myslel jsem kategorii retro modelů. U moderních strojů nemá Jawa ani s čím konkurovat.

0/0
9.3.2012 13:49

stagger

JOJO MOŽNÁ NAŠLI NĚJAKEJ STAREJ SKLAD ....

;-D I ta cena odpovídá převodu z let 80-tých na současnost :-P motorky už od 70 let byly v česku zastaralý, prodejné fakt jen v soc. táboře a ve 3 světě, o předražení na českém trhu ani nemluvím... to bylo všechno

0/0
8.3.2012 12:10

devil666

RETRO?

No ono  "retro" vlastně tvoří hlavní nabídku této kdysi slavné značky. Ty děsivý zastaralý motorky na úrovni 70.let minulého století, který hlavně produkujou se hodí opravdu jen na Kubu a do podobných zemí. :-P

0/0
8.3.2012 11:51

Miky83

Re: RETRO?

Zmiňovaný motor je z 50.let, což je ještě děsivější.

0/0
8.3.2012 11:57

devil666

Re: RETRO?

To je jasný. Ale do určitých zemí je tohle vzhledem k jednoduchosti a ceně určitě ideální zboží. Takže toho se můžou držet. Ale myslím si, že pokoušet se konkurovat v segmentu moderních motorek třeba s Jawou 660 za cenu jakou má asi nejde. O nesmyslu jako 185.000,- za "retro" Kalifa ani nemluvě.

0/0
8.3.2012 12:04

Bubrak

Re: RETRO?

Vy ste trochu z jiny planety mi pripada. 660 ma soucasny kvalitni moderni komponenty renomovanych znacek. Jen ten design je mozna trochu 'levnejsi' a cena je diky tomu opticky vysoka, ale jinak je to motorka kvalitni, ktera je dost popularni v Anglii nebo Dansku.

0/0
8.3.2012 12:14

devil666

Re: RETRO?

Aby jsme si rozuměli. Já rozhodně nejsem ten typ, kterej upřednostňuje vše z ciziny a plive na vše domácí. Naopak. Ale v tomto případě se domnívám, že třeba za cenu Jawa 660 nebo levněji si většina lidí radši koupí něco jinýho z cizích značek.

0/0
8.3.2012 12:24

Vlada_07

Re: RETRO?

Možná je z 50. let, ale ty stroje byly ještě v sedmdesátých letech na špici enduro závodů - podívejte se do historie Šestidenní. 

Tyhle retro stroje jistě nebudou pro dvacetileté odchovance bzučící " rejže".....

0/0
11.3.2012 14:57

devil666

185.000 za Jawu?

To asi spadli z jahody naznak. Za to se dnes dá koupit velmi slušná japonská motorka. Nemyslím si že o to "retro" by byl takovej zájem aby to bylo moc lidí ochotno zaplatit.

0/0
8.3.2012 11:43

uživatel eliminován v12.0

Re: 185.000 za Jawu?

japonec na konec RvRvRv Evropan má mít evropskou motorku.. Pravda, po Jawě bych už nesáhl, ta mi stačila, když mi bylo 17..

0/0
8.3.2012 12:44

Dusan321

Tak hodne stesti

Komuniste tuhle fabriku totalne zlikvidovali, tak je hezke ze alespon po letech se snazi zase alespon trochu fungovat.

+1/0
8.3.2012 11:30

Nomad

Re: Tak hodne stesti

Taky jim drzim palce, ale 185k je hodne.

0/0
8.3.2012 11:35

Honx

Obliba retro?

Myslím že je trošku rozdíl udělat "retro" motorku na nejmodernějších komponentech a dělat už 40 let stejné motorky tak dlouho až se z nich stane "retro" :-/

0/0
8.3.2012 10:53

OndraE

Re: Obliba retro?

A co treba tohle, taktez novy kousek, ktery ovsem v clanku opomneli zminit

http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/10/69391_Jawa250Four.jpg

0/0
8.3.2012 10:57

Hagenbaden

Re: Obliba retro?

To je presne ten pripad, o kterem psal Honx.

0/0
8.3.2012 11:09

OndraE

Re: Obliba retro?

Jiste, uz v 60. letech byly motorky se vstriky a EGR :-D

0/0
8.3.2012 12:15

quagaar

Re: Obliba retro?

R^ pěkný

0/0
8.3.2012 11:09

devil666

Re: Obliba retro?

Ono se stačí podívat na web Jawa moto. Jeden technicky vyspělej kousek vedle druhýho. ;-D:-P

0/0
8.3.2012 11:53

OndraE

Levne a japonske?!

Pan Kraft je tedy vskutku odbornik na svem miste, Jawu urcite privede na vysluni. Az budou delat kvalitni stroje a ne akorat lepit dohromady z cinskych dilu, at neco rika. Prozatim by mel mlcet a soupat nohama

+1/0
8.3.2012 10:22

uups

Re: Levne a japonske?!

Kde jste se dočetl, že lepí motorky dohromady z čínských dílů, obzvlášť řada 660 má na sobě čínských dílů naprosté minimum (i JAWA je obětí globalizace, takže jsou díly, které se jinde než v číně nevyrábějí). A řada 660 je kvalitní a konkurenceschopná.

0/0
8.3.2012 11:08

devil666

Re: Levne a japonske?!

No nevím. Jak z Číny, ale určitě trochu vypadá. A jestli je za ty peníze konkurenceschopná o tom dost pochybuju.

0/0
8.3.2012 11:59

Bubrak

Re: Levne a japonske?!

660 je hodne popularni v Anglii nebo Dansku, jen cesky clovek ma potrebuju neustale plivat ;-)

0/0
8.3.2012 12:12

Karboxyl

Re: Levne a japonske?!

Nevím, která známá osobnost to řekla, ale znělo to nějak tak, že neexistuje na Zemi jiný národ, který by byl tak sebemrskačský, jako jsou Češi. Jistě není ani dobré přehnané sebevědomí, které se často snoubí s povýšeneckým pohledem na ostatní národy, jak to např. předvádí Číňani, kteří si v podstatě o všech ostatních myslí, že jsou to barbaři, protože jen oni mají tu 5 000 let trvající kontinuální kulturu. Ale na druhou stranu tak až sebedestruktivní podceňování a sebevysmívání, jak to předvádí Češi, to je zase druhej extrém. Něco to vypovídá o celkovém sebevědomí Čechů.

0/0
8.3.2012 12:21

devil666

Re: Levne a japonske?!

Jestli to myslíš na mě tak tě mohu ujistit  že mezi ty blbečky který na vše český zásadně nadávají nepatřím a taky mě tohle u řady lidí dost štve. Ale na druhu stranu tady zas existuje řada lidí, který naopak vše český nekriticky vynášejí do nebe. Chce to se na věci dívat objektivně........

0/0
8.3.2012 12:30

Lusnak

Re: Levne a japonske?!

... bohužel máš pravdu:-/ ale zase jich tolik není jak se zdá z internetových diskuzí kde se koncentrují

0/0
8.3.2012 12:44

OndraE

Re: Levne a japonske?!

A co 650, ktera byla poruchova. Nebo 250 ci 125, ty jsou prakticky cele cinske. Vase slepa duvera, ze ten jeden model to zmeni je pekna, ale mimo

+1/0
8.3.2012 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.