Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zázrak od VW: budoucí Tiguan CC má 225 kW a spotřebu jen 1,8 litru

Po tokijské premiéře ukázal Volkswagen své nové sportovně-terénní kupé Evropě na ženevském výstavišti. Šedostříbrnou barvu tokijského konceptu vystřídal červený lak a benzinový motor nahradil diesel. Kombinovaná spotřeba má mít hodnotu neuvěřitelných 1,8 litru na sto kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mladej.milionar

výkon

Co myslíte, pojede to jakž takž ?

0/0
22.3.2012 14:09

Vesuvit

Re: výkon

Ano. Prvních 50 metrů. Potom se to jako špatným zázrakem promění ve chcíplou mrchu;-D

0/0
27.3.2012 14:53

_xprim01_

Těším se na kvalitní hybrid

co bude mít spotřebu 0,1 litru na 100 km. Prvních 99,99 km ujede na baterie a posledních 10 metrů pojede za 1000. Vše podle evropských směrnic, které ho zařadí do třídy eco 26. :-P

+2/0
21.3.2012 23:27

Skrew77

Modulární platforma MQB

Používání platformy napříč celým koncernem není žádná novinka, na tom právě koncerny šetří náklady. Octavia na platformě Golfu stojí už od začátku. Srovnávání Octavie s Passatem je jen zbožné přání nemajetných čechů a některých českých automobilových novinářů mylně vycházející z toho že Octavia je sedan stejně jako Passat a menší hatchback Golf tedy musí odpovídat malému hatchbacku Fabii. Ale chyba lávky, Passatu konkuruje až Superb. Na tohle hloupé srovnávání podle typu karoserie doplácí třeba i Hyundai i30 a Kia Cee'd, které ač prostornější než Octavie, jsou jako hatchbacky neznalými kupci srovnávány s mnohem menší Fábií, která díky tomu vypadá i cenově konkurenceschopná.

0/0
21.3.2012 19:01

Nenic mi me triangly

zase jedno zbytecne auto

velky kram pouzitelny jen ve ,este a to jen malem meste, nehodicim se pro vyjezd z mesta. a delsi vzdalenosti.

0/0
21.3.2012 15:00

Gemars Moše Dajan

Re: zase jedno zbytecne auto

a je to teprve začátek, nikde není psáno, že nevivinou něco schopnějšího. Ovšem vynalézání jepúlné útrap. tak prosím strpení a pochopení. A nebo vymyslete  Vy něco lepšího.

0/0
23.3.2012 16:46

jupikjupik

mám taky hybridní pohon

O víkendu Fabia 1,4 na benzin, přes týden trolejbus, v elektrice, plná palba. S náklady jsem spokojen, občas to doplním o horské kolo.

+5/0
19.3.2012 14:23

JavorMagor

Re: mám taky hybridní pohon

:) Tak ja mam hybridniho Porschaka, kombinovana spotreba 4.2l na sto, protoze s nim jezdim vicemene jenom pres vikend , v sobotu v nedeli jede za 15l a v Po-Pa za nula ;-)

+2/0
19.3.2012 15:01

looney

hm

kdyz uz, tak by meli aspon napsat, ze spotreba bude 1,8l na prvnich 100 ujetych kilometru.

0/0
19.3.2012 11:04

JavorMagor

Re: hm

to tezko...

Při plném nabití dokáže na baterie auto dojet až do vzdálenosti 45 kilometrů maximální rychlostí 120 km/hZdroj: http://auto.idnes.cz/zazrak-od-vw-budouci-tiguan-cc-ma-225-kw-a-spotrebu-jen-1-8-litru-plq-/ak_aktual.aspx?c=A120309_003757_ak_aktual_ada

0/0
19.3.2012 11:06

JavorMagor

Re: hm

vzhledem k tomu, ze na baterky ujede 45km s kopce a s vetrem v zadech, tak tech 1.8l na sto bude v rezimu normalni jizda na 50km trati s tim, ze se vyjizdi s plne nabitejma a dojizdi s plne vybitejma.., mozna si muzes zapnout i klimu a ventilator, ale o moc vic uz asi nee.

0/0
19.3.2012 11:07

Skrew77

Re: hm

A co přesně z původního příspěvku vaše reakce vyvrací? Pokud vezmete plně nabitý vůz, za ideálních podmínek se vám s ním podaří na elektřinu ujet těch 45 km a na zbývajících 55 km spotřebujete 1,8 litrů nafty (reálná spotřeba stále hezkých 3,27 l/100 km) tak výsledná marketingová spotřeba na (zatajeno že pouze prvních) 100 km je opravdu uváděných 1,8 litrů nafty. A původní příspěvek pouze podotýkal, že se ten údaj vztahuja právě jen na těch prvních 100 km. Takhle spotřebu u hybridů uvádějí schválně všichni výrobci, pochybuji že VW to dělá jinak.

0/0
21.3.2012 18:46

petr_kkk

dezinformace

To je to samé jako kdyby tam dali hybrid benzín + nafta a tvrdili, že to sežere pouze 1.0 litrů nafty na 100 km.

Vůbec nic to neříká o tom, kolik provoz bude stát. Jak dlouho s tím budu moci jet atd.

0/0
19.3.2012 9:23

danny47

I další koncernové vozy....

například Audi....

(A co třeba takle nějaká škodovka, nebo to není koncernový vůz)

0/0
19.3.2012 8:09

vintason

design VW

nevím jak vám, ale mě se současné VW a hlavně design předních linií zdá strašně konzervativní a nudný, ve srovnání s audi, mercedesem i bmw jasně poslední a to i výbavově:-/

0/0
18.3.2012 22:46

d3jf78

Re: design VW

je třeba se faceliftem přiblížit Americe,  aby vlastně auta ti, co nejvíce spotřebují ropy :))) vždyť předek  je celý Ford Edge :)) ale mě se to autíčko líbí, možná mít navíc zbytečný mega, tak bez toho hybridního motoru bych do toho šel :))

0/0
19.3.2012 7:57

d3jf78

Re: design VW

oprava :))

*aby toto auto kupovali ti, co spotřebují nejvíce ropy...

sorry nevím na co jsem myslel :D.

0/0
19.3.2012 8:01

REN_STIMPY

Re: design VW

Ja nevim proc, ale prave ten konzervativni styl se mne hrozne libi (jednoduchost = krasa).

0/0
19.3.2012 23:15

Stát je největší zločinec !!!

Proboha !!!!

225 kW na převoz jednoho pomateného kašpárka uvnitř ;-DRvRvRv

0/0
18.3.2012 18:22

Modrý a zelený blesk

---

Hmm, tos asi ještě neviděl lokomotivní vlak.

+2/0
18.3.2012 20:49

petr.machy11

Re: Proboha !!!!

To jsou tzv. jednoválce - v každým se válí jen jeden soudruh :-).

0/0
20.3.2012 15:01

Skrew77

Re: Proboha !!!! To je zase bombastický nadpis

Pokud by jste článek četl pozorněji než autor, nemohl by jste takovou hloupost zopakovat. Výkon (nebo spíše příkon?) pohonných jednotek je 40+85 kW, tedy 125 kW. Jak se v článku píše, naftový motor slouží jako agregát pro výrobu elektřiny. Pokud sčítáte "výkon" pohonu zdroje (140 kW) a spotřebiče (85 kW) energie, tak její část započítáváte zákonitě dvakrát. Když už chtěl autor ohromit bombastickými údaji, měl do tech hrušek a jablek započítat i ten přední elektromotor a dostal by se na ještě lepších 40+85+140=265 kW.

0/0
21.3.2012 18:37

OrignalTrotl

Technik se hnedka pozná.

Články ze světa mobilních telefonů píše na portál iDNES.cz od ledna

2003. Na starosti má především představovaní a uvádění nových modelů

mobilních telefonů. Od srpna 2008 také přispívá do rubriky Auto, kde

píše o novinkách ze světa autoprůmyslu. Zajímá se o literaturu, hudbu

všech žánrů a mezi jeho koníčky také patří nezávislá filmová tvroba.

+3/0
18.3.2012 16:30

danny47

Re: Technik se hnedka pozná.

Prostě odporník na svém místě... Zanedlouho se jistě objeví jako nějaký ministerský poradce, či eksprt...

0/0
19.3.2012 8:10

Doc. Ing. Dezidér Lakatoš, DrSc.

Pokrytecká norma EU...

EU si honí triko, jak se fofrem přitvrzují emisní normy pro obecné blaho ale autolobby si potichoučku polehoučku zařídila "modernější" metodiku měření. Podle těch naprosto nesmyslných laboratorních měření spotřeby se jako "náhodou" všichni vejdou do nových limitů. Výsledek? Papírově auta baští pohádkových 3-4 litry na 100km a mají výkon 130+kW... A v reálu s tím pod 8 v průměru město/venkov/dálnice nedá za NORMÁLNÍ jízdy nikdo. Extremisty co si ze silnic dělají ecorallye a zdržují všechny okolo nepočítám.

+2/0
17.3.2012 18:45

jendabenda

Tak to vypadá že koncernový inženýři

do deseti let maj perpetuum mobile. Zkrátka borci R^

0/0
17.3.2012 13:30

devenshoven

Re: Tak to vypadá že koncernový inženýři

A co teprve ti koncernoví!;-)

0/0
19.3.2012 14:35

Roderick Usher

Neverim

Treba to ujede tech 100 km za 1,8 litru, ale co potom, az se vystavi baterky, za kolik to pojede potom? Kdyz jedu streku treba 900 km, tak nehodlam kazdych 100 km cekat par hodin u zasuvky, jen abych pak jel za 1,8 litru nafty.

To uz se snad radsi u kazde automobilky podivam, jake ma modely s nizkou spotrebou a podle toho se zaridim. Nejenom ze jsou nasobne levnejsi nez tyhle vysledky novodobe hysterie, ale taky si nemusim tak casto zpestrovat jizdu autem pobytem u benzinek.

+3/0
17.3.2012 12:01

cenzore_zdar

cena vozu vs uspora

Jo neni nad to kdyz hybrid stoji o 400k vice nez to same auto prestavene na lpg :-D Nechapu jak to vubec muze nekdo koupit. Takovy clovek nejedna vubec ekonomicky.

0/0
17.3.2012 11:17

K.Bartak

Re: cena vozu vs uspora

Ekologicky

0/0
19.3.2012 11:52

Neutrální Nick

Ach tyhle reklamní výkřiky

Vždyť to těm automobilkách už nevěří ani ten největší analfabet.

Jsem zvědav na těch 1,8 litru spotřeby po běžném dni ježdění s tím 225 kW Tiguanem. Tzn. například 50 km běžného velkoměstského provozu, pak 200 km po dálnici, pak nějaká ta okreska. Občas využít plný výkon auta, na dálnici to nešudlat 110, ale jet cestovní rychlostí úměrnou tomu autu, tedy kolem 160-180 km/h.

0/0
17.3.2012 6:26

mamsrb

Re: Ach tyhle reklamní výkřiky

Pokud to na plné baterky ujede 45 km (jak je v článku uvedeno) pak zbylých 55 k se spotřebou stacionárního nafťáku 1,8 l (tj. 3,3 l/100 km) možná z kopce ujedou.:-P V kalkulaci jim ovšem uniká cena fotovoltaické elektřiny pro nabití baterek.

0/0
18.3.2012 13:04

Skrew77

Re: Ach tyhle reklamní výkřiky

To auto nemá 225 kW (motory mají 40+85 kW) ani spotřebu 1,8 l (tu možná jen pro prvních 100 km s plně nabitými akumulátory). A o evropské normě pro udávání spotřeby se myslím taky nemá cenu bavit. Takže těch 225 kW autombilka snad ani uvádět nemohla, protože to je nesmyslný údaj. Evropská metodika měření spotřeby je špatná (třeba americká je o dost reálnější), ale Ženeva je v Evropě, tak se VW drží platných směrnic, aby poskytované údaje byly srovnatelné s konkurencí. A spotřeba na prvních 100 km se u hybridů uvádí běžně, může to být schováno za nějakou hvězdičkou, ale ví se o tom a novináři co se v tom trochu vyznají na to upozorňují. I v takovém Autosalonu na Primě to říkají, že je to jen pro prvních 100 km. Takže v tomhle konkrétním případě není problém to, že by si ve VW cucali údaje z prstu, ale to že evropští úředníci schválili nesmyslný předpis a novinář na bulvárním idnesu nejde do hloubky a jen v rychlosti opíše pár základních údajů a plácne na to bombastický nadpis.

+1/0
21.3.2012 19:19

zmm

To je snad ještě zábavnější článek

než ty co pravidelně jednou za pár let  popisují auta co ujedou 200 km na jednu nádrž vzduchu.

+2/0
16.3.2012 22:29

FastDriver

Trapný marketing

Už si fakt nevidí do huby. Hnus.

0/0
16.3.2012 22:11

Rambo-x

Nevěřím

Myslím že je to hodnota už nereálná na spalovací motor,dle mého názoru by musel mít ten motor 100% účinnost,což nikdy mít nemůže,ani start-stop,vypínání válců a podobné hova*iny prostě nedají motoru 100% účinnost

Nj papír snese všechno,i 0,1l/100 km

0/0
16.3.2012 21:37

leosek1

Re: Nevěřím

Ta hodnota je při kombinaci s  baterií, kterou musíte dobít ze zásuvky a to taky něco stojí, takže údaj 1,8 litru je zkreslený. Pokud by auto jelo jen na naftu, tak to samozřejmě spotřebuje více.

0/0
16.3.2012 23:21

Neutrální Nick

Re: Nevěřím

I když pojedem na kombinaci elektřiny a nafty, tak v běžném provozu při využívání dostupného výkonu (proč jej jinak mít?) bude reálná spotřeba mnohonásobně vyšší.

0/0
17.3.2012 6:27

oldfashioned Kokodák v2

údajně to i vrací bezin do nádrže

;-D;-D

+8/0
16.3.2012 20:25

oldfashioned Kokodák v2

Re: údajně to i vrací bezin do nádrže

(benzin);-)

0/0
16.3.2012 20:25

Frantizsekk

Re: údajně to i vrací bezin do nádrže

naftu...

+1/0
17.3.2012 0:31

jupikjupik

Re: údajně to i vrací bezin do nádrže

jawohl - Vorsprung durch Technik !

0/0
19.3.2012 12:20

OrignalTrotl

Re: údajně to i vrací bezin do nádrže

Je to možné. Znám dokonce auto co má tak nizkou spotřebu, že jezdí doplňovat benzín do benzínových pump. ;-D

0/0
18.3.2012 16:27

scifi

Re: údajně to i vrací bezin do nádrže

to už zvládá stará koktávka, 3l/100km a z kopce to naftu vyrábí ;-)

0/0
22.3.2012 9:56

nielblack

Design

Kdepak asi hledal VW inspiraci?  Zeby v Infiniti FX . Konecne ve VW pochopili jak maji auta vypadat a od koho se maji ucit.

0/0
16.3.2012 20:07

KarelV

Je to jasné

abyste mohli jezdit za 0,50Kč na kilometr, musíte si pořídit autíčko asi tak za 2 MILIONY...  ;-)

+2/0
16.3.2012 19:27

Zdenek B

Re: Je to jasné

Nebojte, až cena klesne na rozumnou úroveň, tak už budeme dávno platit mýtné za každý ujetý kilometr a provozní náklady budou na stejné úrovni jako dnes :-/

+1/0
18.3.2012 14:53

martin2580

Hmmm

Jak tak ctu, tak ani tato trida auta je pro zdejsi diskutujici nedostatecna. Zvlastni je, ze ti stejni lide rvou na zdrazeni vajicek o par korun.

0/0
16.3.2012 19:16

falonso

Keci v kleci

RvRvRv

0/0
16.3.2012 19:10

martin2580

Re: Keci v kleci

Kecy v kleci, kdyz uz teda kafras.

+7/0
16.3.2012 19:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.