Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kalif dva: Legendární jawa je zpátky v původní podobě za 75 tisíc

Jawa ve středu na brněnském výstavišti představila novou verzi svého posledního modelu Sportard. Ten po odstrojení a dalších úpravách dostal pro jawisty slavné jméno Californian, důvěrně "kalif". Na konkurenční motovýstavě v Praze taky seženete kalifa a to v téměř původní podobě a za míň než za polovinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stafbull

Šel bych do ní...

Kdyby to byl 2.vál 4t a alespoň pětistovka ne jen 250-ka.

0/0
14.3.2012 8:26

bla23bla

Zkušenosti

Kdysi dávno jsem svým klukům veden sentimentem koupil jawa 90 cross. Na chalupu, takže žádné pravidelné ježdění, jen tak občas louky a les. Sypalo se to pořád - každou chvíli problém. Nejsem mechanik, takže na přívěs a ke známému. Kdfyž jsem toho měl dost, koupil jsem suzuki 125 vodník enduro 2takt. Pan Petráček v Žamberku to dal do pořádku - kryty páček, nová kapalina atd. Pak už jsme několik let jen nalévali olej a benzin a jezdili a jezdili. Když se měla vyměnit ložiska, prodal jsem to.

Pak si syn koupil (veden pověstmi o spolehlivé ČZ) 125 sport. Věnoval rekonstrukci 6 měsíců a začal jezdit. Sypalo se tam všechno - regulace napětí, odešel rotor dynama atd. atd. A to jen pro víru ve spolehlivou ČZ!!!

Mám 13 let suzuki DR 650, najeto 35 000 km. Neznám závady. Kolega pracoval v Jawě za totáče. Nejhorší byla špatná montáž, která vyžadovala spoustu práce v záruční době.

Takže všem jawistům: držte se své víry, ale já mám jen špatné zkušenosti.

+2/0
11.3.2012 14:54

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

lepší nežli Jawa

je postarší Kawa!;-D

0/0
10.3.2012 22:59

petrumr

čz

my co jsme v té době byli antikomunisté, tak naše nepsaný pravidlo bylo, že nesmíme vlastnit jawu, tak jsme měli čízu a co ted jawa předvádí...ten budík, to je nehoráznost[>-]!!

+1/0
10.3.2012 20:46

humanitární bombardér revival

Re: čz

no to byla teda rebélie

0/0
12.3.2012 22:08

reformníejakulace

Mrtvá značka JAWA - slum v Brodcích u Týnce nad Sázavou

JAWA-neexistující dealerská síť (není divu, nedávají potenciálním dealerům žádnou marži), fabrika v totálně dezolátním stavu. Po návštěvě obce Brodce u Týnce nad Sázavou v létě jsem měl depresi ještě měsíc - polorozbořené tovární haly z první republiky a 50-60 let minulého století, nikde živý člověk. Sortiment firmy je zoufalý - předražená kusová výroba dvěstě tisícové motorky je k ničemu. Totéž kusový flik zbytku náhradních dílů s čínskými nekvalitními motory 125 a 250 ccm. Škoda, že nevyjela v roce 1990 tehdy nová 640 s motorem čtyřtaktem 400 ccm, jak původně měla. Ale není divu, ředitel JAWY z dob KSČ byl s. Gerle, který je dnes coby sedmdesátník ,,šéfem " Jihostroje Velešín, kterému Jawa patří. Myšlení a ,,schopnosti managérov" bohužel přetrvávají dodnes.......;-O

+2/0
10.3.2012 15:01

gazda2

Tohle jsme si dříve stavěli sami ze starších motorek.

Zgenerálkoval se motor, nejlépe na čtvrtý výbrus, někdy se přidávalo podomácku dělané membránové sání, aby to mělo maličko vyšší výkon. Přístroje byly ze stodvacítky, něco se kupavalo jako náhradní díly a něco se buď laminovalo a nebo posvařovalo z kdečeho. Takto si dělalo "mašiny" obrovské množství kluků. Ale že by to dnes mohlo prorazit, nejsem úplně přesvědčen.

0/0
10.3.2012 13:53

Hra11

Re: Tohle jsme si dříve stavěli sami ze starších motorek.

A co na to říkali tehdejší příslušníci VB na silnici či dopravním inspektorátu. Sám jsem byl svědkem, když tehdy v Č.Bu. jakýsi prap. Kysela, všemožný hrůzovládce motoristů, řekl jednomu, chci tady vidět tu Jawu, ke které držím v ruce techničák.

0/0
11.3.2012 7:36

Xladi

Nebylo by zlý

kdyby vyvinuly nějaký pěkný skůtr. Přecijen je to segment který má sodst budnoucnost, navíc od příštího roku budou moct jezdit lidi se skupinou B na skůtrech až do 11kw což si myslím je docela o hubu protože i skůtry s takovým výkonem jsou docela živý ale budiž. Vím že jeden čas nějaký skůtry Jawa byly ale všechno to byly 50tky to je o ničem maximálně pro ty co se bojí ale od 125 výš to už je něco.

Do 2 let si chci koupit nějaký nový nebo zánovní, teď mám 3 rok čínský a nic moc. Jediný co se na něm nekazí je motor ten je fakt skvělý ale bohužel slabý.

0/0
9.3.2012 22:17

bez vysvětlení - smazán

také souhlasím s názorem níže

Retro "pérák" by se prodával úplně sám. Tohle je šlápnutí vedle. Vyrábět kopii páráka, tak si ho koupím hned v pondělí. A věřím, že bych nebyl sám. R^

0/0
9.3.2012 20:20

studenejjak

Ja vim, ze byt gayem je dneska "in",

ale opravdu musi byt redaktor pro normalni ctenare tak tezce gay?

Rv

0/0
9.3.2012 19:26

syn truhláře

Raději retro "pérák 250 a 350"

nebo "Ogar" (4-takt 1-válec, 350). Tahle motorka asi moc lidí neosloví.

0/0
9.3.2012 19:00

Patolog

Vlak definitivně ujel

Už ho nikdy nikdo nedohoní.

0/0
9.3.2012 18:44

gambrinus.pivo.blbejch

.....

proč rači nevyráběj JAWA 500 OHC.....za 75 tisíc bych si pro ni šel bez váhání...nejlepší motorka všech dob

0/0
9.3.2012 18:37

syn truhláře

Re: .....

Tak tam by napřed museli vylepšit rozvod: tekl jim olej kolem královského hřídele. A výkon nic moc (- VB měla spolehlivější 350). Stěžovali si na ně, že to nešlape, jak by mělo.

0/0
9.3.2012 18:57

entony13

Re: .....

ta pětistovka se víc opravovala než jezdila, takový Norton ES2 byl úplný opak, tam se jezdilo a jezdilo

0/0
9.3.2012 21:28

slava kunst

Re: .....

nevím jestlis na půllitru někdy jel, ale bylo to dost nebezpečný, spoustu policajtů se na něm zabilo. Rám pod motorem je zeslaben, jekl obdélníkového průřezu je, kvůli výšce motoru, seříznut na plocháč. Zvlášť v zatáčce lahůdka. Olej z toho tekl na všechny strany a neustálé problémy se zapalováním, taky žádná radost a spotřeba také velká.

Zájem o J 500 OHC byl hlavně kvůli čtyřtaktnímu motoru a objemu, lepší ježdění byl tehdy Norton ES2 nebo Matchless G80, kterých se dostalo pár kousků do ČSSR nebo starej bavorák.

0/0
9.3.2012 22:29

Rafaelou

Kalif....

Na Kalifovi jsem v době jeho slávy najezdil spoustu kilometrů.Tehdy nic jiného nebylo.Dneska bych za to nedal ani deset tisíc.Je to věc tak pro sběratele a nostalgiky. I s novým motorem to má všechnyý nectnosti staré Jawy.Měkký a stále se kroutící rám,malý výkon a obsah.Tohle převálcuje dneska každý bazarový Japonec za stejnou cenu (tím myslím tu levnější verzy).Jawa je bohužel už pasé.

+2/0
9.3.2012 17:31

syn truhláře

Re: Kalif....

Máš pravdu, jel jsem na tom(350) a bylo to zhnilé. Nic moc. ČZ 250 - 1 výfuková (pár jich bylo i v provedení sport - kola 19´´) byla živější. A nostalgie? To dělali nedávno.

0/0
9.3.2012 19:04

katano

JAWA je bohužel mrtvá značka

Takové retro-motocykly Jawa si koupí jen pár nadšenců značky, nebo hlupáci.

Dnešní MOTOCYKLOVÝ svět patří JAPONCŮM, kteří mají dlouhou historii a vyrábí nejkvalitnější motorky už 70 let.

Jawa se sice snaží už desítky let kopírovat japonce, ale výsledek je BÍDNÝ.

        PS : kdo chce kvalitní motorku koupí si YAMAHA, nebo SUZUKI a ne český kostitřas Jawa ! ! ! :-P

0/0
9.3.2012 16:01

quagaar

Re: JAWA je bohužel mrtvá značka

Ahoj, tebe jsem na diskuzích dlouho neviděl, tys to měl zas ňáký těžší žejo? Nj jaro, to se ty stavy vždycky horšej, ale neboj zas tě stabilizujou a bude dobře....

+2/0
9.3.2012 16:06

markewatch

Re: JAWA je bohužel mrtvá značka

v diskuzich si ho dlouho nevidel jelikoz tohle neni original Katano. Temle madar si na katana jen hraje. Jestli si pamatujes jak katano psal a srovnas to stimle hlupakem tak to je strasnej rozdil.

0/0
9.3.2012 18:28

Darask

Re: JAWA je bohužel mrtvá značka

kolik jsi na Jawě odjezdil, že máš naklepaný zadek? Harley, Ducati, Royal Enfield, Guzzi, Triumph ti nic asi neříká....

+1/0
9.3.2012 16:22

kawajouda

Re: JAWA je bohužel mrtvá značka

trubko, nevim kdo koho kopíroval ale byli časy kdy od nás japonci kupovali patent na poloautomat, co maj naše Jawičky... když něčemu nerozumim tak o tom npíšu ... zapamatuj si to. nebo jsi chtěl jenom rozpoutat diskuzi aby jsi se ukojil nad tím že se stebou někdo chce bavit ?Rv[>-]

+2/0
9.3.2012 16:26

harkh

Re: JAWA je bohužel mrtvá značka

No vidíš, dle vkusu každého soudruha:-) Já bych si zas nikdy nekoupil japonce, páč bych nejezdil na tom, na čem jezdí každej druhej šikmovokej.... ale nic proti nikomu, každý podle svého gusta, a toto retro, pokud bude fakt za zmíněnou částku, uvažuji pořídit, není mi už dvacet a záchvěvy nostalgie už mám, tak proč se na tom  v létě nepovozit, na okruhu a do zatáček to nikde na kolínko skládat nebudu a jawy mám rád, mám i staré, tak proč ne toto. Snad se jim podaří více než tři kusy vyrobit a budou mít odbyt, moc bych jim to přál.... strašně nerad bych se tu jednou dočetl, že Jawa je v insolvenci a končí....

0/0
9.3.2012 16:30

foffcenzore

Re: JAWA je bohužel mrtvá značka

Pokud neni schopne vyrobit nic co by zaujalo zakaznika tak je to bohuzel neodkladne... Necitim se spatne za nejakou firmu, ktera s nemuze ci nechce reorganizovat a investovat penize do vyvoje.... pokud sotva preziva, tak je to asi jiz dnes nezastavitelne... Je jedno kolik "retro" motorek vyrobi...:-/

0/0
9.3.2012 17:05

Rafaelou

Re: JAWA je bohužel mrtvá značka

Jawa místo toho to modelu když už chtěla jít cestou retra měla obnovit výrobu 500 OHC.To byl skutečně povedený a zajímavý model a ve své době skvělá motorka.I dneska by se na ní dalo dobře jezdit.Po drobných úpravách by se za ni člověk nemusel ani stydět.Kalif nebyl špatný ale za tyhle peníze opravdu ne a dneska už vůbec ne.

+2/0
9.3.2012 17:38

syn truhláře

Re: JAWA je bohužel mrtvá značka

Japonci nejsou špatní, ale těch 70 roků??? Tos přehnal. Oni před válkou zaplavovali svět brakem a ještě dlouho po válce bylo japonské zboží synonymem podřadnosti. Pře 70 lety připravovali naši slavného Péráka - tajně, byla válka. A Žapončíci v tu dobu uměli akorát tak stroje na jedno použití - pro kamikadze.

+1/0
9.3.2012 19:13

rafton

Re: JAWA je bohužel mrtvá značka

Ty si něco nastuduj o motorkách, jak dlouho Japonci jsou jezditelný. Jednu ze značek, kterou kopírovali byla i JAWA.

+2/0
9.3.2012 19:38

Hra11

Re: JAWA je bohužel mrtvá značka

To nebylo kopírování, ale tehdy taková technická hospodářská pomoc našeho státu. Češi je tehdy učili vyrábět i tranzistory a rádia. Oni nám také stavěli námořní loďe.Také řadu jiných věcí. Dnes to je úplně k smíchu.

0/0
11.3.2012 7:45

calver1

Re: JAWA je bohužel mrtvá značka

je to jinak, kdo tomu nerozumí, koupí si japonský šrot.

+1/0
9.3.2012 21:52

Rosomak

Krok správným směrem

bohužel s dvacetiletým zpožděním.

Doporučil bych jim využít vietnamské a ruské obchodní kanály.

Velkým plusem té motorky je, že vypadá jako motorka a ne jako jízdenka na onen svět.

Bohužel chybí spotřeba - původní verze měla 2,5 až 3,5 litry/100 km, třistapadesátka 4,5-5 litru/100 km.

Kdyby byla spotřeba do dvou litrů, tak je to dobré a levné přibližovadlo pro spoustu lidí. Na přání by k tomu mohli za desítku dělat boční vozík, třeba tento http://www.sidecar-cz.com/prestvby/stavba_CB/107.JPG

0/0
9.3.2012 15:52

foffcenzore

Pravda, vyvolava to jakousi nostalgii....

Ale vratit se o tolik let zpet bych uz asi nechtel..... z toho objemu uz jsem taky po letech a nejakych 30 dalsich kilech taky vyrostl...;-) Ale kdyz to nekdo koupi tak proc ne... snad si nejaky vyzkum udelali a pri nejhorsim je tu vzdy jizni amerika a indie;-D

0/0
9.3.2012 15:30

el_peregrino

Re: Pravda, vyvolava to jakousi nostalgii....

Ehm, Indie? Tam seká Honda motorky jak Baťa cvičky. CBF125 se vstřikováním tam vyjde na našich bratru 30 tisíc. O Enfieldech a jiných ani nemluvě...

+1/0
9.3.2012 21:35

uups

JAWA - novinky

JAWA je i na Facebooku, kde najdete víc jejich novinek - nemusíte být na něm registrováni. Jinak jsou tyto malorážky produkované ve spolupráci právě Mates Moto servis a JAWY jako takové, od objednání Vám ji vyrobí cca do měsíce. P.S lze přihlásit i 350 a v tom případě máte  retro jako vyšité.

http://www.facebook.com/JAWA.EU

0/0
9.3.2012 14:34

birhaus

Hrůza!

Přesně jak někdo napsal níže: Na projížďku krajinou si vemu kolo. Komu se toto líbí tak zamrzl nevím kde ;-D

0/0
9.3.2012 13:58

black_jack se srazil s cenzorem

Re: Hrůza!

taky mam porad v garazi 110r... tohle se mi libi;-)

0/0
9.3.2012 14:02

Tojsmemy

Re: Hrůza!

Udržovaný retro, který je originál ať už originál California nebo 110R je úplně jiná liga. Ale koupit si tohle a hrát si na retro mi přijde stejný jako koupit si pařeza "retro" za 60tis, kterej nevím jestli se ještě vyrábí.

0/0
9.3.2012 14:09

black_jack se srazil s cenzorem

Re: Hrůza!

mam dojem, ze se nekdo tech erek i chytnul a na zakazku ti ho za 200k vyrobej.... nekde jsem to cetl... lisi se minimalne, poznat to neni....

0/0
9.3.2012 14:18

Výron inteligence

Re: Hrůza!

No, když jsme u toho, tak není nad ten pocit, když taháš za rukojeť a za tebou lítaj drny trávy deset metrů daleko. R^

To kolo prostě nedovede. ;-)

0/0
9.3.2012 14:34

Tojsmemy

Re: Hrůza!

A ty drny létají za touhle Jawinou? Nějak jsem nepochopil tvůj příspěvek

0/0
9.3.2012 16:44

czechdaytrader

Kdyz si vzpomenu na svoji prvni

350 ! . 638 na vlastne stejnym zakladu . Jak se ten ram kroutil v kazdy zatacce jak had , jak sem s ni lehnul na drevenym moste pod auto , jak jsme jezdili v zime pri -5 a ve snehu . Tak mam z toho husi kuzi. Pri pohledu na tu Kalifornii sem proste melancholickej a fandim tomu strejdovi co je vyrabi. Na druhou stranu me zase velmi rychle probudi ten paskvil (retard) , co se v Jawe vyrabej ted. To je fakt koncept maximalniho hnusu.

0/0
9.3.2012 13:51

třináctý vyšehradský jezdec

hm za 30 o tom budu uvažovat

za co chtějí 75k? že rozjeli starou výrobní linku?

0/0
9.3.2012 13:49

Vometák

Re: hm za 30 o tom budu uvažovat

Tak za Yuki, nějakou u 350, dáš taky přes šedesát. Bych teda rači připlatil za českou klasiku.

0/0
9.3.2012 14:11

Výron inteligence

Krása!

R^R^R^

0/0
9.3.2012 13:12

mi_golem

Re: Krása!

Mě by to taky stačilo. Na projížďku krajinou. Není třeba lámat rychlostní rekordy .R^

0/0
9.3.2012 13:17

Tojsmemy

Re: Krása!

A co teprve projíďka krajinou na kole ;-)

0/0
9.3.2012 13:52

Vometák

Re: Krása!

Srovnávat kolo a motorku je jako srovnávat jeslti je lepší vajíčko natvrdo nebo jahody.

+1/0
9.3.2012 14:08

Tojsmemy

Re: Krása!

To já nerozporuju. Já reagoval na komentář, že by mu to na projížďku krajinou stačilo. Chtěl jsem podotknout, že by mu stačilo i kolo - taky jsem tam dal smajlík, aby to nikdo nebral až tak vážně ;-)

0/0
9.3.2012 14:16

quagaar

Re: Krása!

No, nebo jít s teletem na zádech a čuchat ke kopretinám v pangejtě, víš jak by ses nadřel, kdybys musel ke každý z toho kola slejzat? Taky logika. ;-)

0/0
9.3.2012 16:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.