- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyby to byl 2.vál 4t a alespoň pětistovka ne jen 250-ka.
Kdysi dávno jsem svým klukům veden sentimentem koupil jawa 90 cross. Na chalupu, takže žádné pravidelné ježdění, jen tak občas louky a les. Sypalo se to pořád - každou chvíli problém. Nejsem mechanik, takže na přívěs a ke známému. Kdfyž jsem toho měl dost, koupil jsem suzuki 125 vodník enduro 2takt. Pan Petráček v Žamberku to dal do pořádku - kryty páček, nová kapalina atd. Pak už jsme několik let jen nalévali olej a benzin a jezdili a jezdili. Když se měla vyměnit ložiska, prodal jsem to.
Pak si syn koupil (veden pověstmi o spolehlivé ČZ) 125 sport. Věnoval rekonstrukci 6 měsíců a začal jezdit. Sypalo se tam všechno - regulace napětí, odešel rotor dynama atd. atd. A to jen pro víru ve spolehlivou ČZ!!!
Mám 13 let suzuki DR 650, najeto 35 000 km. Neznám závady. Kolega pracoval v Jawě za totáče. Nejhorší byla špatná montáž, která vyžadovala spoustu práce v záruční době.
Takže všem jawistům: držte se své víry, ale já mám jen špatné zkušenosti.
my co jsme v té době byli antikomunisté, tak naše nepsaný pravidlo bylo, že nesmíme vlastnit jawu, tak jsme měli čízu a co ted jawa předvádí...ten budík, to je nehoráznost
JAWA-neexistující dealerská síť (není divu, nedávají potenciálním dealerům žádnou marži), fabrika v totálně dezolátním stavu. Po návštěvě obce Brodce u Týnce nad Sázavou v létě jsem měl depresi ještě měsíc - polorozbořené tovární haly z první republiky a 50-60 let minulého století, nikde živý člověk. Sortiment firmy je zoufalý - předražená kusová výroba dvěstě tisícové motorky je k ničemu. Totéž kusový flik zbytku náhradních dílů s čínskými nekvalitními motory 125 a 250 ccm. Škoda, že nevyjela v roce 1990 tehdy nová 640 s motorem čtyřtaktem 400 ccm, jak původně měla. Ale není divu, ředitel JAWY z dob KSČ byl s. Gerle, který je dnes coby sedmdesátník ,,šéfem " Jihostroje Velešín, kterému Jawa patří. Myšlení a ,,schopnosti managérov" bohužel přetrvávají dodnes.......
Zgenerálkoval se motor, nejlépe na čtvrtý výbrus, někdy se přidávalo podomácku dělané membránové sání, aby to mělo maličko vyšší výkon. Přístroje byly ze stodvacítky, něco se kupavalo jako náhradní díly a něco se buď laminovalo a nebo posvařovalo z kdečeho. Takto si dělalo "mašiny" obrovské množství kluků. Ale že by to dnes mohlo prorazit, nejsem úplně přesvědčen.
A co na to říkali tehdejší příslušníci VB na silnici či dopravním inspektorátu. Sám jsem byl svědkem, když tehdy v Č.Bu. jakýsi prap. Kysela, všemožný hrůzovládce motoristů, řekl jednomu, chci tady vidět tu Jawu, ke které držím v ruce techničák.
kdyby vyvinuly nějaký pěkný skůtr. Přecijen je to segment který má sodst budnoucnost, navíc od příštího roku budou moct jezdit lidi se skupinou B na skůtrech až do 11kw což si myslím je docela o hubu protože i skůtry s takovým výkonem jsou docela živý ale budiž. Vím že jeden čas nějaký skůtry Jawa byly ale všechno to byly 50tky to je o ničem maximálně pro ty co se bojí ale od 125 výš to už je něco.
Do 2 let si chci koupit nějaký nový nebo zánovní, teď mám 3 rok čínský a nic moc. Jediný co se na něm nekazí je motor ten je fakt skvělý ale bohužel slabý.
Retro "pérák" by se prodával úplně sám. Tohle je šlápnutí vedle. Vyrábět kopii páráka, tak si ho koupím hned v pondělí. A věřím, že bych nebyl sám.
ale opravdu musi byt redaktor pro normalni ctenare tak tezce gay?
nebo "Ogar" (4-takt 1-válec, 350). Tahle motorka asi moc lidí neosloví.