Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta blízké budoucnosti: chystá se kouzelný koberec a brzdicí airbag

Kultovní německé značky chtějí svým fanouškům dokázat, že i v budoucnu budou mít důvod utratit své našetřené peníze. Audi čerstvě zveřejnilo plány, jak budou jejich auta vypadat v následujících letech. Ani Mercedes a BMW nečekají se založenýma rukama.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dup1

zobrazení textů

doufám, že to bude umět i zobrazit texty - pro začátek aspoň předdefinované "sklop si ty světla, dobytku" a "nelep se mi na prdel" ;-)

+3/0
16.3.2012 13:48

JavorMagor

Re: zobrazení textů

vzhledem k tomu, ze to bude na Audinach, tak  tipuju spis neco jako : "Uhni mi z cesty smrade" nez "Nelep se mi na prdel"

Ale jinak na jeden klad uz jsem prisel, totiz mit AMOLED misto SPZky by mohl byt i celkem good napad. Za predpokladu, ze  by byl na webu navod, jak to auto rootnout :p

0/0
16.3.2012 14:00

petrolhead

Internet je nevětší vynález od elektřiny

http://www.amazon.co.uk/Digital-Scrolling-Message-Sign-Light/dp/B0036SOPD6

0/0
16.3.2012 16:15

ttata

Auto parkuje samo?

lidi co neumí zaparkovat auto do garáží by vůbec neměli dostávat řidičák. ! Jinak nemám nic proti pokroku

+4/0
16.3.2012 10:58

qayy

Re: Auto parkuje samo?

Dnes sa testujú autá s autopilotom, takže časom k autu nebude potrebný ani vodičák, ono aspoň sa prestanú ľudia tak často zabíjať na cestách 8-o

+1/0
16.3.2012 13:22

JavorMagor

Re: Auto parkuje samo?

heh.. vzhledem k tomu, ze v IT oborech pracuje podstatna cast lidske populace, z toho jich nemalo ubiji sve mladi nekde na telefonech na helpdesku, kde se snazi zachranovat frustrovane uzivatele, tak tipuju, ze na kazdeho ridice Eauta cestujiciho nekde po Evrope pripadne nejakych 6 indu, kteri budou resit online nejake hruzostrasne potize, do kterych se to auto dostane a ktere budou nad jeho elektronicky mozek.

Dnesni elektronika umi tak leda vyrobit sekacku, nebo vysavac, ktery vam bezcilne blemca po pozemku a k veceru se vrati domu do boudy. K rizeni auta to ma teda pekne daleko. Ja si teda s dovolenim budu ridit auto sam jak  chci a kam chci, nez spolehat na nejakeho prihloupleho programera a jeste prihloupejsiho inda odnekud ze supportu.

0/0
16.3.2012 13:30

net.Xtreme se nevzdává

Re: Auto parkuje samo?

K řízení auta daleko nemá, jen je to pro běžné použití drahé a "neodzkoušené"

0/0
16.3.2012 15:23

JavorMagor

Re: Auto parkuje samo?

tak to teda ma. Neco jineho je autopilot v letadle, kde letite presne podle planu a neco jineho v aute, kde vam silnicari ze dne na den rozkopou cestu a vy resite objizdky na zaklade nejakeho znaceni, ktere vam provede lojza voprsalek prelepenim ceduli. Tak prestante tu zvanit o vecech, o kterych nemate ani tuseni.

Clovek se uci dobre ridit x let a musi najezdit desetitisice kilometru nez to k necemu je. Tohle je realita, ne nejaka priblba pocitacova hra, kde je nejaky scenar udalosti a cokoliv neni v norme vyhodi "system error".

Bavi me se o umele inteligenci se schopnosti samovolne se ucit a rozhodovat se v neznamych situacich a to neumi ani superpocitace, jak hardwarove, tak zejmena softwarove. Slepecky pes neni elektronikou nahraditelny, rizeni auta je slozitejsi problem nez slepecky pes. Tak se vzbud.

0/0
16.3.2012 15:31

ricpic3

Re: Auto parkuje samo?

pravda pravda, vzpomenme si na Halla......

0/0
21.3.2012 19:52

ununun

tuzeři

to zase budou mít chlapečci co "vylepšovat" na svejch fábiích :-))) čínský diody má už pomalu každej frikulín, tyhle kolotočářský světýlka na svojí slávu teprve čekají :-)))

+3/0
16.3.2012 10:23

letadlo26

Re: tuzeři

no potřebují mít v autě celou diskotéku :D

0/0
16.3.2012 10:49

JavorMagor

Re: tuzeři

VW to vyjde zalevno, spousta lidi si to koupi, pak se nejak zjisti, ze staci tuknout pri parkingu do nalepky, ta se zjici, vyzkratuje ridici jednotku .. a mame razem skodu za 50tisic plus tyden v autorizovanem servisu.

Jo VW , to jsou pasaci, ti dokazi najit skryte moznosti jak ryzovat i na zadnich svetlech.

0/0
16.3.2012 10:57

randomofamber

Re: tuzeři

To záleží na tom, jak velký dostanou tuzér... ;-D

0/0
16.3.2012 12:12

ntk_

ještě pár let (10-30) a dýchat benzín můžete leda

tak na závodišti a já jsem jen rád za to... miluji rychlá auta miluji rychlou jízdu, mustangy, ale když jedu po veřejných silnicích rodinným či firemním autem tak je vždy priorita se dostat z bodu A do B co nejbezpečněji, jak pro mě tak pro ostatní v autě, tak i pro ostatní účastníky, které míjím během cesty... takže je jen dobře že se vše bude podřizovat počítačům a novým technologiím pro ochranu aktivně i pasivně v autech pro veřejné silnice, až nakonec řízení auta za nás převezme počítač celkově. Ano, je to pro milovníky aut docela rána pod pás, ale jistě bude existovat více okruhů a závody určené pro klasická auta a fandy a amatéry (poptávka potom jistě bude) taky to bude nejspíše drahé, takže není nad to si pořídit nějakou pořádnou klasiku v horizontu příštích 10 let... cena půjde rapidně vysoko vývojem nových technologií a se zákazy používání aut bez těch nových vymožeností na veřejných silnicích !!!

+1/0
16.3.2012 9:53

JavorMagor

Re: ještě pár let (10-30) a dýchat benzín můžete leda

slovo vymozenost, podrizovat se, rizeni pocitace autem ... tohle vzdy signalizuje cloveka s malym egem... rekni na rovinu, ze jsi spatny ridic, nemas na dobre auto a bytostne ti vadi lidi, kteri se neboji si svuj zivot uzivat a vzit rozhodovani o nem do vlastnich rukou a poridi si (mimo jine) taky poradny kus auta.

0/0
16.3.2012 10:03

ntk_

Re: ještě pár let (10-30) a dýchat benzín můžete leda

Co Vám vadí, že jsem popsal Vaší budoucnost ? a nebudete moci jezdit jak dosavaď ? :-) proto tolik arogance ?tak kdo tu neovládá své Ego ? :-) pletete si závodiště se silnicí ? co je na tom těžkého pochopit že když jezdíte závody tak ohrožujete vlastní život a těch co závodí s vámi ale když budete jezdit venku tak tam jsou tisíce lidí co nehodlají závodit a něco dokazovat ukazovat ! ale dojet z bodu A do bodu B.

*

Mj.není totiž nic horšího než řidič co si myslí že umí nejlépe řídit až se něco semele a jsou i takový co se ani z takových lekcí neponaučí tak to už opravdu nechápu... na silnicích je třeba myslet na všechny včetně těch co vás ohrožují je to asi divné, ale raději nepřekážím nervákovi než ho budu trestat a dokazovat svojí byť pravdu..

*

vlastním auto a ne jedno... a možná si zkuste toto: http://www.skolasmyku.cz/zavodni_licence.html

+2/0
16.3.2012 10:13

JavorMagor

Re: ještě pár let (10-30) a dýchat benzín můžete leda

na premisteni z bodu A do B maji auta lidi, kteri by snad tyhle stranky chodit ani nemeli...

takovi vedi o autech leda tak kde to ma volant a kde se do toho leje benzin a ze do toho teda nemaji lit naftu 9anebo naopak).

Tohle je pro lidi, kteri vedi co se kde dneska vyrabi, jake to ma a nema vyhody, co od toho lze cekat a kam jde vyvoj. Pokud k tomu nemate co rict... mlceti zlato.

0/0
16.3.2012 10:48

ntk_

Re: ještě pár let (10-30) a dýchat benzín můžete leda

http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/automotive/general/home/index_en.html

http://www.hparts.cz/dodavatele.php

http://www.intercars.cz/dodavatele-a-sortiment/osobni-vozidla/tlumice/

http://www.youtube.com/playlist?list=PLEEF060530E80065C&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=-4I7Z5fcBQg

0/0
16.3.2012 11:04

unique82

Re: ještě pár let (10-30) a dýchat benzín můžete leda

Chlape co ty jsi jseš za magora z Javorova ? :D "

"na premisteni z bodu A do B maji auta lidi, kteri by snad tyhle stranky chodit ani nemeli..." ---co to kua je ?

Tzn. že na tyhle stránky mají chodit pouze profesionální řidiči a člověk jako já, který používá auto k běžným denním činnostem jinými slovy přemístění z bodu A do B se nemá radši vyjadřovat ?

Cituji : "Tohle je pro lidi, kteri vedi co se kde dneska vyrabi, jake to ma a nema vyhody, co od toho lze cekat a kam jde vyvoj."

Tak mi tedy povězte jaké mají podle Vás OLED diody výhody a nevýhody a co od nich lze čekat v automobilovém průmyslu .

+3/0
16.3.2012 11:05

JavorMagor

Re: ještě pár let (10-30) a dýchat benzín můžete leda

jde od toho cekat, ze se to po dvou rocich na slunicku a prujezdy myckou  vysisuje do mdle sede barvy, ze se vlivem vibraci, napetovych spicek a vlhkosti ctvrtina pixelu odporouci do vecnych lovist a ze to pro majitele bude znamenat velke problemy, ktere by s klasickou vymenitelnou zarovkou nebo jeji LED variantou nemuseli resit. Pokud to nejsi schopny vstrebat, zajdi do bazaru s mobily a nech si predvest nejaky 2 roky stary smartphone, jak na tebe bude pusobit jeho displej a jak te bude uspokojovat predstava, ze takhle vypadaji tvoje blinkry.

0/0
16.3.2012 12:58

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: ještě pár let (10-30) a dýchat benzín můžete leda

no a co jako my s tím? Napište to výrobcům když to jsou takoví blbci, ti s tím něco dělat mohou ;-)

0/0
16.3.2012 13:37

JavorMagor

Re: ještě pár let (10-30) a dýchat benzín můžete leda

vyrobci ? ty zpravidla zajima zakaznik presne do te doby, nez cinkne cash. V momente jak zmizi auto z autosalonu uz to je jen a pouze jeho boj. Ja si myslim, ze 99% spotrebitelu ceka od auta podvozek, brzdy motor .. v tomto poradi. Vyrobci vubec neumi delat slusne podvozky, brzdy ani motory levne, zato displeje a ridici jednotky jim jdou jedna radost. Z aut se tak dneska stavaji dychavicne herky nevalnych jizdnich projevu, coz se dohani tzv komfortni vybavou - coz je jen past na odvadeni pozornosti a chronicke semeniste zbytecnych elektronickych problemu. slusne udelane auto aby clovek hledal lampou za praveho poledne. No schvalne, co v aute clovek potrebuje ? Klimu, radio, ABS, trakcni kontrolu .. maximalne nekdo jeste muze mit rad automat. A tim to konci, navigaci mam v Androidu, svetla si rozsvitit umim, pasy si zapnout umim, zaparkovat umim, drzet rychlost kterou chci umim, podvozek chci v zasade co nejsportovnejsi, takze ho nastavovat nechci ... tak proc tolik zbytecne elektroniky

0/0
16.3.2012 13:50

Maséér

Re: ještě pár let (10-30) a dýchat benzín můžete leda

jezdi radši vlakem nebo s jančurou..... tam tě nikdo nesrazí,na přepravu z bodu A do bodu B naprosto vyhovující.Vlak nepřekračuje povolenou rychlost,výpary tam nejsou(benzínové) a tebe tam nikdo neohrozí a já budu rád,že na silnici je o jednoho brzdiče dopravy mín a navíc po dobu cesty díky wifi můžeš plnit idnes svými libovými příspěvky..... přeji pěkný víkend na ucpaných cestách plných silničních pirátů a nervozních řidičů

0/0
16.3.2012 13:15

JavorMagor

Re: ještě pár let (10-30) a dýchat benzín můžete leda

a jak to souvisi s OLED displeji ? :-P

0/0
16.3.2012 13:21

Maséér

Re: ještě pár let (10-30) a dýchat benzín můžete leda

to byla reakce na ntk ne na tebe

0/0
16.3.2012 13:40

JavorMagor

Auta blizke budoucnosti / muj nazor

Nejprodavanejsimi auty budoucnosti budou trivalcove Matizy s objemem motoru 800ccm a dvemi turby, s hnusnym designem ala Aston Martin nebo Ferrari, odflakle z vyroby, s tragickymi jizdnimi vlastnostmi, zato s sesti airbagy, ESP a bohatou priplatkovou vybavou, ktera prodejni cenu 160tisic Kc vyzene az na nejakych 250Kc za plnou palbu.

Dale dojde ke krachu Opel, Chevrolet Volt / Opel Ampera zastavi vyrobu, nastane odklon od hybridu, zustane nejaky ten zabehly Prius, ktery si poridi lide v zemich, ktere je budou dotovat. Aby si lide nenechavali starsi ojetiny, prijme se rada restriktivnich zakonu,napriklad nesmyslne znamky a zony s omezenym vjezdem, jako maji v Nemcku, i kdyz se prokazalo, ze v zonach s omezenim vjezdu se ovzdusi nijak nelepsi. Dale porostou vsechny spotrebni dane a zavedou se nove. A tot asi tak vse. Rychlejsi, lepsi, bezpecnejsi a ekonomictejsi auta necekejte. Perlicka na zaver http://www.auto.cz/kandidati-na-americkeho-prezidenta-se-strefuji-do-chevroletu-volt-65609

+1/0
16.3.2012 9:30

0xf

Re: Auta blizke budoucnosti / muj nazor

ano a ja se staromilsky tesim jak pak rozevru jako duchodce vrata od stodoly naliju do nadrze posledni zbytky benalu abych probudil k zivotu 500 konovou bestii a poradne se projel :-D mezi temi sinoucimi se lampiony

0/0
16.3.2012 9:38

BOP B 3AKOHE

Úplnej Michael Knigt

a KITT ;-D;-D;-D

+1/0
16.3.2012 9:07

MrGoGo1

Vzhledem k tomu,

0/0
16.3.2012 8:51

glumik

Re: Vzhledem k tomu,

To rozhodně...;-D

+1/0
16.3.2012 8:53

MrGoGo1

Re: Vzhledem k tomu,

vím o tom, píšu vedle v texťáku a enterrem odděluji řádky, tady jsem oddělil nadpis :-)

0/0
16.3.2012 9:01

MrGoGo1

Re: Vzhledem k tomu,

že VW koncern se chystá na rozsáhlou unifikaci všech značek tak, aby byl schopný na všech linkách vyrábět všechny modely, bude možné auta odlišit hlavně designem. Ještě víc vynikne fakt, že automobilka má dnes největší marži na Audi modelech, tzn., že poměr cena/výkon je u těchto aut nejmenší.

0/0
16.3.2012 8:58

JavorMagor

Re: Vzhledem k tomu,

no ted uz to jenom odlisi jinyma blikacima samolepkama ;-D;-D;-D

0/0
16.3.2012 10:49

glumik

Tak vypadá to efektně

jen není zcela jasné, zda ta Audina jede, brzdí, odbočuje nebo hoří... Ale pokud ty efekty doladí tak, že to bude fascinující a zároveň jednoznačně informativně jasné, tak to bude jistě bomba.

Mimochodem, reklamu před nebo během videa chápu, ale obojí je velmi hamižné a bezohledné ke čtenářům. :-P

0/0
16.3.2012 8:50

JavorMagor

Re: Tak vypadá to efektně

Bomba ? clovece, co to hulis.

Okouka se to do roka, za rok a pul to bude mit i nejposlednejsi sunt delany v cine.. a komu to prospeje ? Klasicky reflektor to tak jako tak nenahradi a kdyz uz je vepredu, muze byt i vzadu... jsem moc zvedavej, jak budes nadsenej, az budes muset v autorizovanem servisu menit po bouracce tu nalepku a vyzkratovanou ridici jednotku a pujde o 5timistnou castku a tyden v servisu.. namisto blbeho praskleho  plastoveho krytu za tisicovku a vymeneno za hodinu samodomorobo. RvRvRv Bezte uz tema vecma co nikdo nechce laskave nekam.

0/0
16.3.2012 10:53

glumik

Re: Tak vypadá to efektně

Momentálně hulim e-cigaretu...:-)

0/0
16.3.2012 12:44

JavorMagor

Re: Tak vypadá to efektně

Jaj :-), no tak to pak jo.. to jsou holt ty moderni technologie

0/0
16.3.2012 13:25

Atomas

Kam ten svět spěje

Tak se nám řidiči Audin postarají o pěkný cirkus na silnici a EU se nám zatím postará, aby auta plnila normy euro 12 a v té audině bude fantastický 0,6 Quatroturbo, kdy o výkon a krouťák zas tak nepůjde, ale laboratorně bude vypouštět jen 45 g/km CO2 a 0,0001 H2SO4... Začíná se mi stýskat po době, kdy auta jednoduše jezdila, svítila a šestiválce nebyly out...

+1/0
16.3.2012 8:24

Stoura

Re: Kam ten svět spěje

JJ. Doba čtyřlampovek, záoceánských vzducholodí a parostojní železnice je už dávno pryč.

0/0
16.3.2012 8:29

0xf

Re: Kam ten svět spěje

v zesilovacich jsou lampy zase na vzestupu, nejaci nemcouri zase vyrabeji zeppeliny jen ten parostroj... no ja si necham klasickou V8 a ostatni at si jezdi a blikaji jak chteji :-) jejich volba

0/0
16.3.2012 9:08

tlkounev

Re: Kam ten svět spěje

v zesilovacich jsou lampy zase na vzestupu??? Ty nikdy ze zesilovačů nezmizely!

0/0
16.3.2012 9:44

0xf

Re: Kam ten svět spěje

ale jo byla era.. i v hifi kdy se snazilo par vyrobcu dojem ze je to neco spatneho zastaraleho... a td... pred lety se ktomu zas vsichni vratili... teda temer vsichni

0/0
16.3.2012 9:49

JavorMagor

Re: Kam ten svět spěje

Mala technicka, v 90tych letech mivaly sportaky 0-100 pod 5 sekund. Dneska kazda druha stokonova herka ktera s bidou udela 0-100 za 10sekund ma nalepku RS.

Pokud to nazyvas pokrokem, doporucuji kontrolu na neurologii, predbezna diagnoza "vyplachly mozek".

0/0
16.3.2012 9:38

Atomas

Re: Kam ten svět spěje

Souhlas. Kdysi jsem měl Astru 2.0 16V 100Kw a ještě dnes na ní rád vzpomínám. Na sto se dostala za 9,1 s a jízda s ní byla velmi radostná co do pružnosti a zrychlení.

0/0
16.3.2012 10:28

dvakratzabanovanylajos

Re: Kam ten svět spěje

koukam ze otrepane diskusni rceni "stribrna metla na hlinach s cervenym i co tahne vocpoda" nahradilo "obsah 0.6 se ctyrma turbama". neni diskuse, kde by se tohle neobjevilo.

0/0
16.3.2012 8:38

Atomas

Re: Kam ten svět spěje

Osobně nemám nic proti malým turbomotůrkům (taková 1.6 THP od PSA/BMW je velice vydařený motůrek), ale patrně začínám být poněkud konzervativnějším. Mě spíše vadí, kam směřuje direktiva celé EU a následný dopad na autoprůmysl...

0/0
16.3.2012 9:27

jan.banos

Plastová pružina

Plastová pružina vyztužená skelným vláknem (vlevo) je ve srovnání s ocelovou o 40 % lehčí.

- náklady na výrobu, možnost recyklace, životnost?

+2/0
16.3.2012 8:15

zbiro

Re: Plastová pružina

zkuste projet v -20°C tak 20 km s připnutýma lyžákama na střeše v lyžích. Pořádně promrznou a na sjezdovce se rozsypou. Tyhle pružiny asi ne, ale vlastnosti se budou měnit stoprocentně.

0/0
16.3.2012 8:23

maruširi.vr.11

Re: Plastová pružina

Životnost bídná, ale o to přeci jde. Fabrika, která bude sekat deset tisíc kusů každý den bude mít odbyt zajištěn.

0/0
16.3.2012 13:40

JavorMagor

Re: Plastová pružina

no, ony praskaji i ty ocelove, kdyz se unavi tlumice, tak na kvalitnich ceskych cestach prijdete o jeden zavit ani nevite jak.

A nepoznaji to kolikrat ani manici na technickych, tipuju, ze tisice aut na ceskych silnicich maji polamane predni pruziny aniz by to jejich ridici vedeli. Pokud ten plast bude (treba v extremnich mrazech) praskat jeste vic jak desetiletimi proverena pruzinova ocel, tak potes koste. ja bych to v aute nechtel, nez bude nejaka zkusenost z praxe.

0/0
16.3.2012 13:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.