Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Elektrický roomster a superb v Ženevě. Nabije se za 45 minut

Na ženevský autosalon dorazily i škodovky do zásuvky. Nestojí ale na stánku mladoboleslavské automobilky a jsou bez znáčků Škodovky na předních maskách. Hulínská firma EVC, která přestavuje škodovky na elektrický pohon, vystavuje v zeleném pavilonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jsemtojá

elektrobudoucnost

jak tak koukám, tak tady většina lidí módně kritizuje vývoj směrem k elektroautum, tak teda vymyslete něco lepšího... myslím, že je to nejlepší cesta, pokud nechceme spalovací motory, kombinace 2, 3 a víc motorů postrádá podstatu a ekologické taky není vyrábět více komponent po celém světě, takže jedině elektroauta jsou trend, obrovská výhoda je, že např. oproti vodíkovým je lze dobíjet všude, vodík je problém vyrobit (opět pomocí elektřiny), převážet a pak v autech použít na výrobu elektřiny- moc nemá význam, elektřinu lze vyrábět čistě v jaderných elektrárnách (v Evropě moc zemětřesení ani tsunami nejsou), rozhodně bych neutíkal od elektroaut kvůli jejich dojezdu - před pár lety kdy začala seriová výroba a prodej, měly dvoumístný tesly dojezd sotva 200km, dnešní 7-místný sedan tesly má skoro 500km, a to jsme teprv na počátku, to bysme spalovací motory taky musely odstavit před 125lety...

0/0
15.3.2012 17:32

disto

Úžasné!

8-o Ihned objednávám po třech kusech, z každého modelu;-);-D;-D;-D

Jóóó ona je to Švolcwágen? Ruším objednávku;-D

0/0
14.3.2012 11:35

dracekv1

každý

má běžně přístup k 400v  jištěných 150A xD

0/0
13.3.2012 15:59

JavorMagor

Re: každý

mnuzes si koupit soukromou nabijeci stanici a tam si tu energii pomalu cely den ukladat do velkokapacitni stanicni baterie ;-);-);-)

0/0
14.3.2012 9:15

katano

běžně prodávaný plněelektrický Renault Kango ZOE ::::::::::

:::::::::::: Renault maxi ZOE stojí v Německu od 15.000,- €uro při dotaci zemské vlády, až po 20.000,- €uro bez dotace.

Je to prodloužená verze maxi a baterii nedobíjíte ale po 200 km vymněníte. Nájem dobitých baterií je za paušál v Norimberku za 48,- €uro /  měsíc.

Dojezd je max. 200 km. 

          PS : Roomster a Superb nemá bohužel potencionál, Kango ZOE překonat. :-P

0/0
12.3.2012 19:12

JavorMagor

Re: běžně prodávaný plněelektrický Renault Kango ZOE ::::::::::

Potencial maji v mnohem srovnatelny, napriklad sila vybuchu baterie bude u obou obdobna.

+1/0
13.3.2012 13:13

kvedlal

A kolik se zaplatí za to jedno nabití baterie?

Proč se o tom stále taktně mlčí? ;-)

0/0
12.3.2012 18:24

Lukke-Luk

Re: A kolik se zaplatí za to jedno nabití baterie?

Nemáš doma kalkulačku? 5 Kč (případně 3 Kč ve slabém provozu) za 1 kWh. Domácí nabíjení možné je, čili rychlonabíječky nemůžou mít 2násobnou cenu, alespoň ne dlouhodobě.

0/0
12.3.2012 18:38

Qíteček

Re: A kolik se zaplatí za to jedno nabití baterie?

Nejdřív si  zvol, jakou maximální dobu nabíjení jsi schopnej akceptovat, potom podle napětí a kapacity baterky, a zvolené době nabíjení si urči hodnotu hlavního jističe, pokud je vyšší, než máš nainstalovaný, spočítej si, za kolik a jestli vůbec ti tvůj distributor přípojku navýší, pravděpodobně budeš rekonstruovat elektroinstalaci.....

0/0
12.3.2012 19:02

Lukke-Luk

Re: A kolik se zaplatí za to jedno nabití baterie?

Mám doma 3x 32A jistič, takže s několikahodinovým nabíjením při 400V nemám problém. Ono i těch 10 hodin na 230V zásuvce se dá bez problémů zkousnout, pokud auto slouží jako denní vozítko do práce na 20km pojíždky městem.

0/0
12.3.2012 19:06

Qíteček

Re: A kolik se zaplatí za to jedno nabití baterie?

Oki, tak ani nepočítej stálou platbu za hodiny, páč ji platíš stejně, jen cenu za kWh. Nevím, esi se to vzhledem k pořizovací ceně může vyplatit, ani to nehodlám řešit, ale nepřál bych ti kombinaci nemocnýho děcka, co potřebuje odvýzt večer na pohotovost, a vybitýho auta, jen tak modelovej příklad....

+4/0
12.3.2012 19:25

Lukke-Luk

Re: A kolik se zaplatí za to jedno nabití baterie?

Ty jsi komediant. Elektromobil v současné době funguje jen jako jezdítko po městě kvůli emisím a ušetřeným nákladům, a hlavně jednoduchosti agregátu a prakticky nulových oprav. Jaký blázen by měl elektro jako své hlavní auto? ;-D Ale ty si ho pro dítě klidně pořiď, abys mohl využít svůj modelovej příklad.

0/0
13.3.2012 9:20

Qíteček - nikoli alpský

Re: A kolik se zaplatí za to jedno nabití baterie?

Proč já ?8-o Děkuji, nechci.

0/0
13.3.2012 10:02

Lukke-Luk

Re: A kolik se zaplatí za to jedno nabití baterie?

Protože demagogicky poukazuješ na nereálný "modelový příklad". Je snad jasné, že v dnešní době nebude elektromobil jediné auto v rodině. To auto se hodí na cestu do práce po městě mnohem lépe, než benzínová X6. Ale každému dle jeho gusta.

0/0
13.3.2012 10:28

Qíteček - nikoli alpský

Re: A kolik se zaplatí za to jedno nabití baterie?

Dík, já se spokojím s jedním autem na všechno, nikomu nic nevnucuju.

0/0
13.3.2012 14:45

CYnikCYnik

Re: A kolik se zaplatí za to jedno nabití baterie?

Jak staré máte dítě? Kolikrát jste s ním byl na pohotovosti? ;-)

Když je mi zle, tak buď vydržím do druhého dne ke svému lékaři nebo je to sakra vážné a volám sanitku a neztrácím čas hledáním funkční pohotovosti. :-/

0/0
13.3.2012 10:44

Lukke-Luk

Re: A kolik se zaplatí za to jedno nabití baterie?

Pán je teoretik.

0/0
13.3.2012 12:43

CYnikCYnik

Re: A kolik se zaplatí za to jedno nabití baterie?

No já bych spíš řekl, že praktik, když se ptá na konkrétní praktické zkušenosti a dostane odpověď jak od Dr.Ratha.;-)

0/0
13.3.2012 13:00

_Xeon_

??

Príde k tebe známy na elektromobile zo vzdialenosti 50 km. "Hoď mi to do elektriny aby som sa mohol vrátiť" ;-D

To budú zaručene vítaní hostia...R^

0/0
12.3.2012 17:19

Lukke-Luk

Re: ??

V domácí garáži mám pro tyto účely samozřejmě elektroměr na 400V zásuvce, takže snad není problém, aby host za odběr zaplatil, případně vás pozval na oplátku na kafe zase on. :-)

+2/0
12.3.2012 18:40

truthspeaker

Re: ??

400V nestačí. Jakej máte jistič? Hádám že 3x25A. Tak to mu rovnou můžete i ustlat.

+2/0
12.3.2012 21:13

Lukke-Luk

Re: ??

Jistič mám 3x 32A, vyhovuje mi to ideálně.

0/0
13.3.2012 9:18

zbiro

auto do zásuvky

jedině v měřítku 1:10 ;-D

0/0
12.3.2012 17:04

CYnikCYnik

Srovnání s mobilem

Někdo tu psal, že první mobily 601 nabídly něco, co v té době bylo jinak téměř nedostupné, telefonování mimo pevnou linku a že i za cenu všech těch nevýhod to byl značný krok kupředu, ke komfortu a novým možnostem.

Podle mě to v té době to nic nového závratného nenabídlo, protože jste stejně druhému účastníkovi většinou museli volat na pevnou linku a k tomu plně postačovala sít tel. automatů, které byly na každém rohu. Z lesa jste se kvůli chybějícímu signálu nedovolali a pokud někdo potřeboval echo, že má zavolat, tak mu naprosto postačoval pager a tel. budka na každém rohu.

První mobily taky měly tragické baterie, že je telefonujícímu obvykle nosil bodygard. Kromě toho bylo nutné vybudovat síť, kterou v té době sakra dotoval SPT telecom, protože si to na sebe nevydělalo.

+2/0
12.3.2012 16:14

wanad

Re: Srovnání s mobilem

Baterie od dob 601ček udělaly pokrok. Pro mobily jo. Celoroční běžný provoz elektromobilu ale zůstane nevýhodný. Baterie totiž při mrazu rapidně ztrácejí kapacitu (množství uchovávané elektrické energie). Mobil můžeš mít v kapsičce košile, a tím jeho baterii před mrazem ochránit. Elektromobily by musely mít extrémně nadsazené kapacity baterií, aby se daly rozumně používat. Při zrychlení nabíjení by šlo kapacity snížit. Kdo ale bude po pár desítkách km jezdit pořád nabíjet?Rv

0/0
12.3.2012 17:56

CYnikCYnik

Re: Srovnání s mobilem

,,, no chtěl bych vidět tu kapsičku, do které by se vešel první 601 mobil ;-)

0/0
12.3.2012 23:18

wanad

Re: Srovnání s mobilem

Píšu, že od dob 601ček udělaly baterie pokrok. Akorát nechápavý analfabet, lékařsky řečeno idiot, považuje jako Ty další větu, která je v přítomném čase, za označení minulosti;-D

0/0
13.3.2012 7:57

CYnikCYnik

Re: Srovnání s mobilem

... no a já zase píšu o velikosti baterií v minulosti, kterou srovnávám se současným stavem elektromobilů. Ale občas někdo mívá problémy s pochopením psaného textu. Nejsem lékař a ani nemám potřebu nikoho urážet, takže si diagnózu urči sám. ;-)

0/0
13.3.2012 10:35

wanad

Re: Srovnání s mobilem

Plkáš nesmysly. Reakci: ",,, no chtěl bych vidět tu kapsičku, do které by se vešel první 601 mobil" , může za psaní o velikosti baterií v minulosti, kterou srovnává se současným stavem elektromobilů, vydávat skutečně jedině idiotRv

0/0
13.3.2012 11:24

CYnikCYnik

Re: Srovnání s mobilem

Jenže musíš pročíst kontext celé diskuze. Vím, je to složité, ale inteligentní člověk to obvykle zvládne. ;-)

Ty mi ale přijdeš nějaký frustrovaný. Copak? Děti neposlouchají? Manželka zanáší? V práci se nedaří? Stále si jen plankton a šéf na tobě pořád něco vidí? Tak si to vybij na diskuzi, když ti to pomůže. ;-)

0/0
13.3.2012 12:01

wanad

Re: Srovnání s mobilem

S kontextem nečaruj

Má reakce totiž byla rovnou na tvůj nový příspěvek. Z mojí reakce logicky vyplývá, že mobily, jejichž baterku můžeš v kapsičce košile ochránit před případným mrazem, udělaly od dob 601ček pokrok. Neuvedl jsem, že by se baterie 601ček vešla do stejné kapsičky. To sis jen bláhově vybájil. Proto tvou následnou reakci  ",,, no chtěl bych vidět tu kapsičku, do které by se vešel první 601 mobil", může vydávat za psaní o velikosti baterií v minulosti, kterou srovnává se současným stavem elektromobilů, opravdu jedině naprostý idiot. 

Jestli ti přijdu frustrovaný, tak proto, že díky výchově musím odpovídat na pitomé reakce a ztrácet tak drahocenný čas.

Stejně tvůj původní příspěvek, ve kterém tvrdíš, že 601ky nic nového závratného nenabídly, zamlčují komfort, který přinesly. Nemusels totiž lítat do telefoních budek, "kancelář" jsi měl pořád u sebe. Ty si to ale nejseš schopen uvědomit...

0/0
13.3.2012 17:11

CYnikCYnik

Re: Srovnání s mobilem

No tak než budeš příště hloupě reagovat na jeden příspěvek, tak si přečti kontext. Bez toho z planktonu na krevetu nepovýšíš. ;-)  Jinak nikdo tě nenutí reagovat a ta frustrace z tvých příspěvků přímo stříká.

Možná znáš 601 z vyprávění nebo si to odvozuješ od současné situace. S prvními 601 se muselo dost laborovat, protože v zástavbě signál často nebyl, stejně jako mimo město. A volání bylo tak drahé, že ti na ně běžný zákazník nezavolal. Když si nebyl na signálu, tak nebyla žádná služba zmeškané hovory ale maximálně placená hlasová schránka. V té době byl určitě výhodnější pager a následně volání z budky, která byla na každém rohu. A celý systém dostal obrovskou dotaci ze státního podniku Telecom.

Vzpomeň si, kolik lidí ještě na přelomu tisíciletí říkalo, že si mobil nepořídí, že je to blbost a k ničemu jim to neni.

0/0
14.3.2012 11:30

wanad

Re: Srovnání s mobilem

Pán bude odborník na mobilní komunikace. Tak proto do diskuze o elektromobilech pitomě vytváří nové vlákno o mobilech ve stylu: "Někdo tu psal, že...", namísto aby reagoval na ono napsané. Což žádají pravidla diskuze idnes. Pán se ovšem rád čte, že;-)

Srovnání vývoje mobilu a elektromobilu, přestože to druhé obsahuje prvé, může udělat opravdu jedině IŤák:-P To je diagnóza sama o soběRv

Celoroční provoz elektromobilu se totiž nedá optimisticky srovnat s používáním mobilu. Baterie při mrazu rapidně ztrácejí kapacitu. Mobil mrazu uchráníš teplem produkovaným svým tělem, při nošení mobilu pod oděvem. Elektromobil nee. Fyzikální zákonitosti nepř-chč-ješ.

0/0
14.3.2012 19:06

CYnikCYnik

Re: Srovnání s mobilem

Sorry, podrobně čtu smlouvy a další důležité dokumenty, které podepisuju. Návody čtu, až když něco nefunguje a pravidla diskuze nečtu vůbec. Z těch jsem postřehl jen to, že by se v diskuzích nemělo urážet a nadávat. Jestli chceš vidět někoho, kdo se rád čte a velmi pravděpodobně se i rád poslouchá, tak občas mrkni do zrcadla. ;-)

Ajťák nejsem jen jsem ty technologie od docela brzkého začátku používal ke své práci a mám na ně řadu vzpomínek.

Podstatou mého porovnání není kapacita baterií, ale stupeň vývoje těchto technologií. Současné elektromobily jsou podle mne na podobném stupni vývoje jako byly první 601 kufříkové mobily. K masovému používání je to dlouhá cesta, ale mě se ten směr líbí. Tak jako si někdo koupí pro radost motorku, tak jiný si třeba koupí sporťáka od Tesly.

PS: Mobil před mrazem uchováš do té doby než ho vytáhneš k uskutečnění 10min hovoru.

0/0
15.3.2012 12:38

wanad

Re: Srovnání s mobilem

A právě v podstatě toho porovnání je zakopáno jádro pudla. Stupeň vývoje "mobilu" a elektromobilu je totiž zavádějící. Elektromobil je pouze automobil využívající k pohonu elektrickou energii, kterou má uskladněnu na palubě v elektrickém akumulátoru. Z důvodu závislosti množství poskytované energie na okolní teplotě, která se pod bodem nula rapidně snižuje. Je praktické využití elektromobilu omezeno opravdu pouze na kategorii typu "sporťák od Tesly". Srovnání s motocyklem pro radost je výstižné. Ty se také zazimovávají;-)

Od sportovního automobilu se ale očekává i provozuschopnost v zimě!!

0/0
16.3.2012 8:21

wanad

Re: Srovnání s mobilem

Mobil člověk při telefonování drží v dlani u hlavy. Jeho čelo a zadek tedy zahřívá. Není to jako jet v zimě elektromobilem. To je to samé, jako ho při mrazu nechat bezprizorně na ulici. A když si v něm člověk ještě elektřinou zatopíRv

0/0
16.3.2012 8:31

Neregistrovany

No

Mísní zastánci pokroku a nových technologií by si měli uvědomit, že elektromobil po světě jezdil už před automobilem se spalovacím motorem.

0/0
12.3.2012 15:44

JTR1

Re: No

no a jezdil i Božkův parní automobil ;-)

+1/0
12.3.2012 15:55

emersonskej

Takže...

...je to mnohem dražší, na jedno nabití to zvládne mnohem kratší vzdálenost (a to ještě jeden nesmí topit, svítit, nebo poslouchat rádio, protože jinak si tu baterku vymlátí ještě o hodně dřív..;-D) nabíjení trvá sto let (když to chci nabít rychlejc musím na speciální místo, kde mi tu baterku natlučou zhruba za hodinu) Samotná baterka vydrží asi  1500 - 2000 nabíjecích cyklů a je zároven nejdražší na celém autě... takže celkově suma sumárum totálně naprd předraženej nepraktickej nesmysl v běžném provozu skoro nepoužitelnej....

+4/0
12.3.2012 15:26

fromfarland

Re: Takže...

Asi tak jako veskere tyhle modni akologicke monstra nezavne hybrid... HYBRID je pouze predplatne usetreneho benzinu... aspon v cesku kde na nej nedostane nikdo zadny kredit od vlady na danich....Rv Za extra cenu hybridu nebo elektrickych automobilu se da koupit hoooodne benzinu (nebo dehtu);-)

0/0
12.3.2012 15:42

superkutil

Re: Takže...

Třeba Toyota udělala verzi hybridu, která byla jen o 20tis.Kč dražší jak klasická verze se spalovacím motorem s tím, že hybrid měl motor 1.4 benzín a elektromotor a výkonově to bylo srovnatelné s 1.8. Ovšem s tím, že to neumělo jezdit jen na elektriku. Pokud jde o spotřebu, tak ve městě byl lepší hybrid, mimo město to bylo srovnatelné. Elektromotor fungoval spíše jako posilovač momentu. Samozřejmě že třeba Prius je úplně něco jiného, ten umí jezdit jen na elektriku.

0/0
12.3.2012 16:13

superkutil

Re: Takže...

Až dojde ropa, tak za to budeš rád!

0/0
12.3.2012 16:10

BuxBunny10

Re: Takže...

Az dojde ropa, tak my uz tady nebudem...ve chvili kdy tam daji palivovy clanek, nebo maly jaderny reaktor, tak to pro me zacne byt zajimave, do te doby je cokoliv prakticky horsi nez benzin.

+2/0
12.3.2012 16:21

CYnikCYnik

Vývoj

S tímhle negativním přístupem bysme tu nikdy neměli mobily. Byly drahé, proti pevné lince měly provoz omezený třeba na den, první mobily eurotelu 601 byly obrovské krabice, pokrytí bylo mizerné, ....

+1/0
12.3.2012 14:53

JavorMagor

Re: Vývoj

heh, dobry pokus. Akorat elektronika se chova podle Mooreova zákonu, který říká, že výkonnost daného zboží se zdvojnásobuje každé dva roky při konstantní nákupní ceně. To se u aut obecne (a specialne u elektromobilu) jaksi neda aplikovat, narazili jsme zde na technologicky strop a tim je mnozstvi energie nutne pro presun z mista A do mista B a energeticka hustota baterii.  A kdyz se pohybujete blizko nejake technicke meze, tak i nepatrne zlepseni o par desetinek procenta znamena tisice pruvodnich potizi. Elektronika se porad bourlive vyviji, stejne jako prvni automobily, ktere puvodne jezdily se spotrebou 100 na 100 rychlosti 20km/h. Soucasne automobily se nevyvinuly z hlediska spotreby ani o pid, muj prvni Mercedes w123 230E r.v. 1976 jezdil po meste za 11l, kombinace za 9l pri vykonu 136 koni. Podle Mooreova zakona by mel mit soudoby 2.3l benzin motor mit vykon 18milionu koni pri stejne spotrebe .

0/0
12.3.2012 15:03

JTR1

Re: Vývoj

nevím co tím autor chtěl říct?? Nevyvíjí se to dle nějakého zákona, tak to nebudeme vůbec vyvíjet?? a co třeba letadla?? Furt stejná??? 8-o

0/0
12.3.2012 15:09

zorro_rojo

Re: Vývoj

No.. V podstate od konce 80tych let temer ano. Malinko uspornejsi, nacpanejsi elektronikou, ale jinak porad stejna.

A auta, ta nejsou ani uspornejsi. Snad jen o neco pohodlnejsi.

+1/0
12.3.2012 15:14

JTR1

Re: Vývoj

no asi se narazilo na konec a musí se najít něco nového! A proč by se nemohl vynalézt nějaký nový "akumulátor" ?? Země též není placatá a věřilo tomu prakticky 100% obyvatel té doby ;-)

0/0
12.3.2012 15:17

Vit I.

Re: Vývoj

Až někdo vymyslí akumulátor s 10x vyšší hustotou, tak začnou mít elektroauta smysl. Dřív ne :-/

0/0
12.3.2012 15:56

JTR1

Re: Vývoj

píšu někde něco jiného??? Prostě jedná se o vývoj ;-)

0/0
12.3.2012 15:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.