Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alkohol zmenšuje zorné pole. Ani pomalá jízda pak není bezpečná

Alkohol za volantem patří mezi největší hrozby silničního provozu, ve Francii kvůli němu dokonce zavádějí povinné alkotestery pro řidiče. Španělská firma vyrobila zajímavé brýle simulující zorné pole podnapilého řidiče, které mají varovat před pitím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nemohu ji zadat, je blokovana...

No tak to abych

se pri chlastani nekoukal na sirokouhlou televizi, protoze je to zbytecne;-D

0/0
21.3.2012 14:16

Olds

Re: No tak to abych

R^;-D

0/0
21.3.2012 15:59

LaHa1

To není pravda.

Alespoń u mě ne. Já když něco vipiju,to byste měli vidět ty obzory.Vidím,co jinak ne.Řeším co jinak ne.

Ale neřídím.

0/0
21.3.2012 9:59

MuhamadAlalibaba

Co se musí, to se hnusí.

Represe nepomůže

0/0
20.3.2012 22:46

II cane sporca

Zapni mozek

Každý kdo usedne za volant a nezačne používat mozek je nebezpecnej!Člověk který tento orgán neumí používat by neměl sedat za volant,bohužel každý den potkávám za volantem nemyslici tvory.

0/0
20.3.2012 16:04

Big-Dog

řidič má být veselý

;-D

0/0
20.3.2012 15:47

karelka7

Re: řidič má být veselý

chce to prostě praxi, a hlavně nemíchat chlast, a zorné pole je v pořádku. ;-D

0/0
20.3.2012 22:14

dvakratzabanovanylajos

co s lidma,

kteri za strizliva ridi hur nez jini po trech pivech? verim, ze kazdy nekoho takovyho zname a neni to nic vyjimecnyho.

+1/0
20.3.2012 14:08

karelka7

Re: co s lidma,

no a my to za ty abstinenty pak odskáčeme!;-€

0/0
20.3.2012 22:16

islandan

Moje zkušenost.

Kdysi jsme měli s pár kamarády prosté zařízení: malé světélko a vypínač, který zároveň zaznamenal čas vypnutí a tastr podobný telegrafnímu klíči, který pokusná osoba zmáčkla při zhasnutí světélka, zároveň se zaznamenal čas zmáčknutí klíče. Když jsme byli úplně střízliví, tak se reakční časy pohybovaly v rozmezí 0,1 až 0,3 s a rozptyl byl u jednotlivých osob malý a přibližně stejný. Nikdy bych nevěřil tomu, jak se ty hodnoty u všech zkoušených dramaticky zhoršily po vypití jednoho půllitru desítky (asi 15 minut po konzumaci). Podotýkám, že se jednalo o mladé lidi, žádní páprdové to nebyli.  Přitom jsme si mysleli, že jsme úplně v pohodě.

+1/0
20.3.2012 13:57

Monastus

Re: Moje zkušenost.

Ano, tak jest !

0/0
21.3.2012 13:05

krub

bla bla

klidně může být povoleno 0,5. Akorát, kdo to překročí a ještě udělá přestupek, tak by měl být hodně přísný trest. A jediný, co by se osvědčilo, by byl neúplatný policajt. Dokud je běžná korupce na všech stupních, tak můžou být zákony jaký chtěj. Nejenom 0, ale klidně  i -1 promile a stejně to je k ničemu

+1/0
20.3.2012 12:41

Prngr1

Co se osvědčilo?

Naprostý zákaz?

Ten byl jen v socialistických a je v postsocialistických zemích.

To je další demagogie

+4/0
20.3.2012 11:52

Prngr1

iDnes - demagogie

"ve Francii dokonce zavádějí alkoholtestery"

Ve Francii ale hlavně je POVOLEN ALKOHOL do 0,5 promile!

+4/0
20.3.2012 11:46

Zeppelin.86

Berte v potaz nejistotu měření

Tady je to zase samej expert. Metrologie je věda a nulová tolerance v případě alkoholu nesmysl z jednoho prostého důvodu. Samotný ethanoltester má na kalibračním protokolu uvedenu nejistotu měření (ostatně jako všechna kalibrovaná zařízení a přístroje podléhající kalibraci). Ta je nedílnou součástí naměřené hodnoty a říká, jakých hodnot může naměřená veličina nabývat (rozptyl naměřené hodnoty). Takže pokud vám přístroj ukáže 0,00, neznamená to, že máte v dechu 0,00, můžete mít ve skutečnosti třeba 0,18 a právě proto se uvádí nejistota měření a osobně si myslím, že tady bude nejméně 0,2 promile. Takže dohady o nějaké konkrétní hodnotě jsou zcela nesmyslné.

+1/0
20.3.2012 11:31

JavorMagor

Re: Berte v potaz nejistotu měření

a to nemluvim o tom, ze dechove zkousky meri kolikrat vsecko mozne, jen ne ethanol. Cituju: "Měl jsem tu možnost porovnávat několik set záznamů z protialkoholní

záchytné stanice, kdy v rámci vyšetření byla provedena i dechová zkouška

a výsledky laboratoře. Dospělo se k tomu, že v 50 procentech případů

došlo ke shodě. Zbylých 50 procent případů je asi náhodné číslo a

korelace mezi výsledky je značně rozdílná" konec citatu. V extremnich pripadech se dechova zkouska a zkouska krve lisila o cela promile.

+1/0
20.3.2012 12:29

David___Rockefeller

Statisticky mají střízlivý lidé na svědomí daleko víc nehod,

než ti opilí....Rv

+5/0
20.3.2012 10:34

Gamer

Re: Statisticky mají střízlivý lidé na svědomí daleko víc nehod,

;-D;-D

0/0
20.3.2012 10:41

Monastus

Re: Statisticky mají střízlivý lidé na svědomí daleko víc nehod,

Statisticky ještě méně nehod mají na svědomí psi ! Takže necháme řídit psy ! No to je logika !

0/0
21.3.2012 13:08

petrolhead

se zorným polem je to pravda

po chvíli v hospodě se mi do zorného pole vejde pouze 1 osoba, ale zase je o mnoho krásnější než předtím...

+1/0
20.3.2012 10:04

dvakratzabanovanylajos

Re: se zorným polem je to pravda

ano, neni osklivych zen, je jen malo vodky/piva.

0/0
20.3.2012 14:04

JavorMagor

No, tomu rikam podnikatelsky zamer...

akorat hlavni problem alkoholu za volantem neni zmenseni zorneho pole, ale zpomalene reakce a rostouci pocet  naprosto chybnych reakci. Pak se stava, ze jinak dobry ridic se rozjizdi s rucni brzdou, radi spatne stupne, najizdi spatnou rychlosti do zatacek a naprosto zmatene brzdi a pridava plyn a neni se schopny drzet ve svem pruhu.

Jak to souvisi se zornym polem, ptam se ????

0/0
20.3.2012 9:55

Rambo-x

Jedině nulová tolerance je správná

Jsem pro to aby se všude zavedla nulová tolerance,snad není takový problém si ten chlast před jízdou odpustit,nebo jsme fakt takoví závisláci......stydím se v konzumaci alkoholu za český národ

0/0
20.3.2012 9:44

Sanjuro

Re: Jedině nulová tolerance je správná

ano, drtivá většina evropy je dle vaší logiky plná závisláků kteří si neumí odpustit chlast před jízdou...a vy se stydíte za čechy :-)

+1/0
20.3.2012 9:48

Rambo-x

Re: Jedině nulová tolerance je správná

Já se stydím za čechy proto,že jsme první v konzumaci piva,tvl takový malý národ;-D

A to že je v západní evropě tolerance je automaticky správně,všechno co přijde ze západní evropy je holt podle některých lidí správně

0/0
20.3.2012 12:16

Sanjuro

Re: Jedině nulová tolerance je správná

přečtěte si ještě jednou co jste napsal ve svém prvním příspěvku a pak moji reakci. už?

0/0
20.3.2012 12:27

ydrhsamot

Re: Jedině nulová tolerance je správná

Problém nulové tolerance je v tom, že i střízlivý člověk má v krvi 0,03 - 0,10 promile alkoholu a přesnosti přístrojů, které používá policie jsou různé (+-0,1 promile), takže v extémním případě i jako střízlivý můžete nadýchat 0,2 prom.;-)

+1/0
20.3.2012 10:08

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Jedině nulová tolerance je správná

No právě, proto je 0,25 či 0,3 promile takové rozumné měřitelné minimum (kromě toho většina přístrojů hodnoty pod 0,2 či 0,3 promile zobrazuje jako 0,0R^

0/0
20.3.2012 10:13

ydrhsamot

Re: Jedině nulová tolerance je správná

To jistě, ale podle platné vyhlášky pokud vám naměří 0,2 promile, nevezmou Vám (milostivě) body, ale můžete zaplatit pokutu až (tušim) 5000 Kč - cítíte prostě tu šikanu??? Střízlivý člověk je označen za opilce - u nás - Česká republika [>-];-)

+1/0
20.3.2012 10:31

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Jedině nulová tolerance je správná

Cítím, ale když se nedáš, tak se dočkaš krevního rozboru, kde bude ten výsledek přesný a velmi pravděpodobně i nižší.

0/0
20.3.2012 10:42

bulanek31

Re: Jedině nulová tolerance je správná

Ano, a jsme u toho, člověk se musí bránit proti systému, který by mu měl sloužit. Jestli je ještě něco víc na hlavu než to, že člověk s 0,3 promile má víc problémů než ten s 3,0, který v tom umí chodit, tak už opravdu nevím. Vítejte v Čechistánu. [>-]

+1/0
20.3.2012 11:34

Prngr1

Re: Jedině nulová tolerance je správná

Hm, ale jedno pivo mě nijak neovlivní - potvrdí ti to i doktor.

Proč tedy socialistická nulová tolerance?

Já bych dal nulovou toleranci na IQ. Kdo má pod 100, tak Rv

0/0
20.3.2012 11:49

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Jedině nulová tolerance je správná

Někoho může ovlivnit i jedno pivo;-)

0/0
20.3.2012 11:59

Rambo-x

Re: Jedině nulová tolerance je správná

Jenže někomu jedno pivo stačí a už je nametený........zářný příklad teta,která si dá jednu dvojku vína a už se pomale nedrží na nohách,holt kdo nepije pravidelně tak i 0,3 je už pro něj dost

0/0
20.3.2012 12:19

0xf

kdzy jedu nepiju

ublizilo by to memu zavodnimu tempu.. ;-D

0/0
20.3.2012 9:00

JavorMagor

Re: kdzy jedu nepiju

v 50ce ozralej je jako v 250ti strizlivej :) Takze bys v konecnem dusledku usetril na spotrebe ;) na pokutach asi ani nee :-P

0/0
20.3.2012 9:57

net.Xtreme proti diskriminaci

To samé dělá únava

Jen jak ji měřit?;-D

Jinak do 0,5 promile se o negativních účincích alkoholu statisticky moc hovořit nedá, kolem 0,3 jsou spíše mírně pozitivní (nejspíš je to dáno tím, že člověk toho vypil dost na to, aby věděl, že si musí dávat bacha a málo na to, aby se to výrazně projevilo)...

+6/0
20.3.2012 7:07

Monastus

Re: To samé dělá únava

Jinak se o účinku alkoholu do 0,5 promile dá statisticky "hovořit" !

0/0
20.3.2012 8:07

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: To samé dělá únava

Však jo.

0/0
20.3.2012 8:20

f0rr35t

Re: To samé dělá únava

R^ A taky stres, kterého je dneska mezi lidma požehnaně.

0/0
20.3.2012 9:18

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: To samé dělá únava

Stres je horší než únava, protože u spoustyl idí vyvolává zkratovit až agresivní chování...možná má k tomu alkoholu v tomhle i blíž.

0/0
20.3.2012 9:41

petrolhead

Re: To samé dělá únava

Těžko to měřit. Někdo je ospalý po 1 pivu, někdo je v pohodě po čtyřech. To je jako s trestem smrti nebo s eutanázií. Jakmile je to jednou povolený, už existuje riziko justiční vraždy nebo urychlení odchodu babičky nedočkavými dědici...

0/0
20.3.2012 10:07

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: To samé dělá únava

Zato nulová tolerance má fakt smysl, když ji porušují všichni:D

0/0
20.3.2012 10:11

petrolhead

Re: To samé dělá únava

Já to třeba nedělám. Pokud to někdo porušuje tak fajn, já taky nejezdím na čtyřproudovce ve městě 49,9kmh. Ale s vědomím následků.

0/0
20.3.2012 10:23

Sanjuro

Re: To samé dělá únava

tak já ji vědomě neporušuju a skutečně si dost hlídám jak dlouho před jízdou jsem požil alkohol...ale to s mým názorem na "čistou nulu" nesouvisí

0/0
20.3.2012 10:26

katano

Německo toleruje řízení, do 0,5 PROMILE ! ! !

V Anglii se dokonce toleruje řízení (( pokud nenabouráte - do 0,8 promile )) a teď babo RAĎ ..................

          PS : to ti němci a angláni neznají problém se ZMENŠENÍM ZORNÉHO POLE, že tolerují opilce za volantem ? ? ? :-P

+2/0
20.3.2012 1:30

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Německo toleruje řízení, do 0,5 PROMILE ! ! !

Spíš si hrajou na to, že dokud nenabouráš...

0/0
20.3.2012 7:09

Monastus

Re: Německo toleruje řízení, do 0,5 PROMILE ! ! !

To co uvádíte, není směrodatné.To, že některé země mají jakousi toleranci, neznamená, že to je dobře.

0/0
20.3.2012 7:59

Sanjuro

Re: Německo toleruje řízení, do 0,5 PROMILE ! ! !

no vzhledem k tomu že "jakousi" toleranci má drtivá většina evropy, tak je česká posedlost nulou (kterou ani neumíme spolehlivě naměřit) dle mého názoru tragikomická

+5/0
20.3.2012 8:24

Monastus

Re: Německo toleruje řízení, do 0,5 PROMILE ! ! !

Chápu Váš názor. Nicméně až vás někdo srazí s alkoholem v krvi, třeba na přechodu, tak to bude taky tragikomické. Dotyčný za volantem totiž myslel, nikoliv věděl, že je přece v pohodě !

0/0
20.3.2012 8:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.