Diskuze

Bus ve Švýcarsku měl smůlu. Naboural tak, jak nikdo nebourá

Tragická nehoda belgického autobusu ve švýcarském tunelu je velmi atypická. Je to vlastně klasický příklad čelního nárazu, takový crashtest se ale podle odborníka u autobusů ani systematicky neprovádí. S takovou nehodou se totiž nepočítá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DR

Nostromo1975

17. 3. 2012 1:41
EU

a její nesmyslný nařízení členským státům jsou známé všem a o to víc mě udivuje schválení takhle nebezpečného místa před tunelem. Uritě by se dalo líp řešit, ne takovým rizikovým výklenkem. U nás tohle nikde snad na dálnicích (Pražský okruh) neexistuje nebo se pletu?

0 0
možnosti
I

IceBolt

16. 3. 2012 12:07
Naboural tak, jak nikdo nebourá

A co prakticky identická nehoda v Norsku v roce 1988?

0 0
možnosti
WK

walter2000

15. 3. 2012 20:27
Bus měl smůlu,

že odstavné místo v tunelu je špatně tvarované. Kdyby tam nebylo ukončení kolmé ke směru jízdy, ale zešikmení, autobus by se po něm svezl a náraz by nebyl tak fatální. Je tam konstrukční chyba. Jen jestli se k ní někdo ve Švýcarsku přizná!

0 0
možnosti
KD

Kulhánková, dcera

15. 3. 2012 21:34
Re: Bus měl smůlu,

Chyba se stala v autobuse, nikoliv v tunelu. Ano, je možné, že by šikmá stěna pomohla. Nebo taky ne.

1 0
možnosti
S

Shackall0

15. 3. 2012 15:08
Pěkné,

a co vzít jako fakt, že občas dochází k nehodám a při nich umírají lidé? To se mají místo aut, kamionů či autubusů vyrábět mnohatunoví mastodonti plní airbagů? A co v případě pádu do vody? Budeme auta a autobusy dělat vodotěsné a vybavovat je kyslíkovou bombou a pagerem? A co když na Islandu spadne auto do žhavé lávy... Pokud by se eventuelně mělo něco zdokonalovat, je to kvalita řidičů - ta je děs běs. Začal bych třeba tím, že bych vybavil autoškoly Škodami 100, Pragami V36 a Karosami ŠD 11...

1 0
možnosti
S

Shackall0

15. 3. 2012 15:09
Re: Pěkné,

V3S, pardon...

0 0
možnosti
KD

Kulhánková, dcera

15. 3. 2012 14:46
JavorMagor

A už jste si tak nějak zhruba propočetl, jaká by ta vaše deformovatelná krabice musela být, aby pěkně pomaloučku pohltila těch 7-8 MJ, co rozjetej autobus má?

0 0
možnosti
M

maruširi.vr.11

15. 3. 2012 14:23
Řidič je důležitý, takže

v sedačce, na volantu a v náramku na řidičově ruce by měla být čidla monitorující řidiče. Taková senzorika dneska není nijak závratně drahá a v případě zdravotních potíží řidiče by prostě autobus zastavil.

0 0
možnosti
U

Uphillman

15. 3. 2012 14:47
Re: Řidič je důležitý, takže

To zní rozumně.

0 0
možnosti
TF

trilobiteček

15. 3. 2012 13:43
hlavně

se podívejte, jaké má důsledky prodlužování věku odchodu do důchodu. Stařec chytne za volantem infarkt a pak to s děckama napálí čelně do zdi. !!

0 0
možnosti
NPD

net.Xtreme proti diskriminaci

15. 3. 2012 13:48
Re: hlavně

Určitě bude lepší, když bude řidiči pod dvacet:-)

Nebo řidič musí mít mezi 33 a 35 lety, aby se statisticky riziko mezi nezkušeností a zdravotními problémy minimalizovalo

0 0
možnosti
U

Uphillman

15. 3. 2012 12:40
Ten SOS výklenek je vražedný...

mohli tam dát alespoň nějaké svodidla, člověk by to přelezl a autu by to neumožnilo čelní náraz do hrany výklenku.

0 0
možnosti
NPD

net.Xtreme proti diskriminaci

15. 3. 2012 13:28
Re: Ten SOS výklenek je vražedný...

Výklenek je fajn, jen by měl být plynulý jako zastávka autobusu a ne takhle kolmo, nicméně stejně to bude vždy o řidiči a čelní střet na rovné silnici s protijedoucím kamionem dopadne stejně...a tomu zabránit skoro nejde...

0 0
možnosti
LP

papazian

15. 3. 2012 12:15
Nejednalo se o autobus?

Protože jinak je pravda, že testy autobusů jsou nedostatečné, tak velmi nerad jezdím tímto dopravním prostředkem. Daleko bezpečnější je vlak, proto by se železniční doprava měla posilovat a nikoli nahrazovat nestandardními autobusy.  Ceny u autobusů jsou jako výhodnější právě proto, že lidé jsou vystaveni více smrti. Zájezdy autobusy jsou velmi riskantní, čelní nárazy velmi časté, takže je divné, že na toto nejsou vůbec testovány. Raději jedu svým autem nebo letadlem, vlakem. To je poselství z této nehody, která v plné nahotě ukázala stav pravidel pro autobusovou dopravu. To, že řidič může dostat infarkt se stává, ale proč bezpečnost cestujících je tak nízká?  Také tunely nejsou tak dobře stavěné, hned za zatáčkou dělat odstavný pás je poněkud divné... Snad se lze poučit, ale těm mrtvým to už nepomůže.

0 0
možnosti
JC

Naked and petrified

15. 3. 2012 9:59
Spisovny jazyk - bus, osobak, fabrika?

Jsme jeste porad v novinach, nebo uz v hospode u piva? Rv

3 0
možnosti
MT

BranMakMorn

15. 3. 2012 11:56
Re: Spisovny jazyk - bus, osobak, fabrika?

nedavno em se bavil s ucitelem cj na zkladce a ten mi rekl ze v pravidlech spisovneho jazyka uz jsou treba "brejle" takze bych se nedivil kdyby tam byly i tyto veci

0 0
možnosti