- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a její nesmyslný nařízení členským státům jsou známé všem a o to víc mě udivuje schválení takhle nebezpečného místa před tunelem. Uritě by se dalo líp řešit, ne takovým rizikovým výklenkem. U nás tohle nikde snad na dálnicích (Pražský okruh) neexistuje nebo se pletu?
A co prakticky identická nehoda v Norsku v roce 1988?
že odstavné místo v tunelu je špatně tvarované. Kdyby tam nebylo ukončení kolmé ke směru jízdy, ale zešikmení, autobus by se po něm svezl a náraz by nebyl tak fatální. Je tam konstrukční chyba. Jen jestli se k ní někdo ve Švýcarsku přizná!
Chyba se stala v autobuse, nikoliv v tunelu. Ano, je možné, že by šikmá stěna pomohla. Nebo taky ne.
a co vzít jako fakt, že občas dochází k nehodám a při nich umírají lidé? To se mají místo aut, kamionů či autubusů vyrábět mnohatunoví mastodonti plní airbagů? A co v případě pádu do vody? Budeme auta a autobusy dělat vodotěsné a vybavovat je kyslíkovou bombou a pagerem? A co když na Islandu spadne auto do žhavé lávy... Pokud by se eventuelně mělo něco zdokonalovat, je to kvalita řidičů - ta je děs běs. Začal bych třeba tím, že bych vybavil autoškoly Škodami 100, Pragami V36 a Karosami ŠD 11...
A už jste si tak nějak zhruba propočetl, jaká by ta vaše deformovatelná krabice musela být, aby pěkně pomaloučku pohltila těch 7-8 MJ, co rozjetej autobus má?
v sedačce, na volantu a v náramku na řidičově ruce by měla být čidla monitorující řidiče. Taková senzorika dneska není nijak závratně drahá a v případě zdravotních potíží řidiče by prostě autobus zastavil.
se podívejte, jaké má důsledky prodlužování věku odchodu do důchodu. Stařec chytne za volantem infarkt a pak to s děckama napálí čelně do zdi.
Určitě bude lepší, když bude řidiči pod dvacet:-)
Nebo řidič musí mít mezi 33 a 35 lety, aby se statisticky riziko mezi nezkušeností a zdravotními problémy minimalizovalo
mohli tam dát alespoň nějaké svodidla, člověk by to přelezl a autu by to neumožnilo čelní náraz do hrany výklenku.
Výklenek je fajn, jen by měl být plynulý jako zastávka autobusu a ne takhle kolmo, nicméně stejně to bude vždy o řidiči a čelní střet na rovné silnici s protijedoucím kamionem dopadne stejně...a tomu zabránit skoro nejde...
Protože jinak je pravda, že testy autobusů jsou nedostatečné, tak velmi nerad jezdím tímto dopravním prostředkem. Daleko bezpečnější je vlak, proto by se železniční doprava měla posilovat a nikoli nahrazovat nestandardními autobusy. Ceny u autobusů jsou jako výhodnější právě proto, že lidé jsou vystaveni více smrti. Zájezdy autobusy jsou velmi riskantní, čelní nárazy velmi časté, takže je divné, že na toto nejsou vůbec testovány. Raději jedu svým autem nebo letadlem, vlakem. To je poselství z této nehody, která v plné nahotě ukázala stav pravidel pro autobusovou dopravu. To, že řidič může dostat infarkt se stává, ale proč bezpečnost cestujících je tak nízká? Také tunely nejsou tak dobře stavěné, hned za zatáčkou dělat odstavný pás je poněkud divné... Snad se lze poučit, ale těm mrtvým to už nepomůže.
Jsme jeste porad v novinach, nebo uz v hospode u piva?
nedavno em se bavil s ucitelem cj na zkladce a ten mi rekl ze v pravidlech spisovneho jazyka uz jsou treba "brejle" takze bych se nedivil kdyby tam byly i tyto veci