Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hračka z Kolína má novou tvář: Citroën C1 je nejlevnější auto z Česka

Vyrábí se v Česku, je zábavný, a přesto si bude pravděpodobně těžko hledat své místo na tuzemském slunci. Navzdory tomu, že jeho základní verze vyjde na 164 900 Kč. Nejmenší citroën si s faceliftem na konec kariéry připravil několik menších úprav. "C1" je na trhu už sedmým rokem a je to znát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cenzore_zdar

auto do mesta je mytus

Podivejte se do Prahy, to je sama rezidencni zona a bude hur! Dalsi ctvrti se pridavaji. Za par let s tim autem nepujde zaparkovat jinde nez pred barakem. Tak k cemu auto do mesta?

0/0
22.3.2012 8:49

investor0007

Re: auto do mesta je mytus

Tak se postaví nové parkovací domy z těch všelijakejch barabizen na Legerově apod :)

0/0
22.3.2012 12:28

Sir_Stephen

Re: auto do mesta je mytus

Co treba auto na nakupy? Dnes uz malokdo tahne tydenni nakup v tasce na koleckach.

0/0
23.4.2012 14:30

LaHa1

Všichni tady radíte,že na jezdění po Praze je to dobrý.

No ale,co když nejsem z Prahy??

0/0
21.3.2012 17:05

janduben

Re: Všichni tady radíte,že na jezdění po Praze je to dobrý.

pak ti postaci karka tazena oslem

0/0
21.3.2012 19:47

JavorMagor

bezpecnost x cilova skupina kupujicich

NCAP rika, ze tezsi a vyssi auta jsou pri vzajemne srazce zvyhodnena nad lehcimi a mensimi. Takze 5hvezdicekC1 rozhodne neni to same jako treba 5hvezdicek Eckoveho Mercedesu. To zaprve.

Zadruhe, jednoduchy podvozek na uzkych malych kolech, bez poradnych stabilizatoru a s krutnou prickou na zadni naprave misto multilinku na jizdnich vlastnostech neprida.

Zatreti, tragicky motor dimenzovany na pojizdeni po meste vam neumozni bezpecne predjet ani uniknout z potencialni krizove situace. Ve vyssich otackach (kterym se nevyhnete) navic roste spotreba.

Vsechny tyhle nevyhody vykupuje o neco malo nizsi porizovaci cena, na kterou budou slyset spise lide, kteri auto moc nepotrebuji a tim padem ani moc nepouzivaji a tim padem ani moc neumi ridit. Takze auto pro mlade, chude a nezkusene ridice. Vysledna kombinace mizerneho auta a mizerneho ridice je koktejl ktery primo vybizi k tomu, aby se stalo nestesti. Osobne bych do toho sve decko neposadil.

+3/0
21.3.2012 14:55

PiPiiiiiK

Re: bezpecnost x cilova skupina kupujicich

Jen dodám, že hlavním problémem NCAPu je ten, že automobilky dopředu znají všechny testy a mohou auto přizpůsobit tak, aby dopadlo co nejlépe. Jenže co když potom do dveřích nabourá automobil trochu jinak, tak je většina aut na šrot. Z mého pohledu mají potom větší štěstí ti ve větších a bytelnějších autech.

0/0
21.3.2012 16:40

Petricek

Re: bezpecnost x cilova skupina kupujicich

tady jsou zvězdičky C1 http://www.euroncap.com/results/citroen/c1.aspx

žádná sláva. je to prostě malé auto, jak psal přispěvatel výše.

a údajně podmínkou pro pět hvězdiček je ESP. pokud to auto nemá sériově, končí na 4 hv.

0/0
22.3.2012 7:22

motorol

Re: bezpecnost x cilova skupina kupujicich

Koukám, že vše řešíte s ohledem na havárii. Ale proč? Když si koupim střední třídu a potkám kamion tak sem stejně druhej. Když si koupim kamion a potkám na přejezdu vlak tak taky. Bagy snad fungujou 10 let a věkovej průměr aut v čr je asi 14. Na závodění po okreskách to taky není, neodpovídá tomu logicky ani motor ani podvozek. Je to auto na ježdění kolem komína po městě nebo přilehlých vesnicích, i když zrovna včera sem na D11 potkal dva. Výhoda této hračky je v tom, že se snáz parkuje a jezdí levnějš než bus nebo vlak. Na spotřebu i servisní náklady to bude levnější než větší auta či ojetiny a o to jde. Ne každej chce jezdi autem co má 5 metrů a 2 tuny pro rohlíky o ves vedle.

0/0
21.3.2012 18:07

computer

Re: bezpecnost x cilova skupina kupujicich

Trochu jste offtopic. Pouhopouhé teorie. Prostě je tohle auto do města, neb popojíždíte v kolonách a snáze zaparkujete tak ho taky hodnotíme. Do města teréňák ani výkonný vůz nepotřebujete jedině pokud chcete závodit. A vo tom to je.

0/0
21.3.2012 22:20

JavorMagor

Re: bezpecnost x cilova skupina kupujicich

Nesouhlas, tohle auto je na ceskem trhu apriori mineno jako social edition pro ty, co moci mermo potrebuji "nove" auto. Mesto nemesto.

Zatim nejsme na urovni Nemecka, kde maji v rodine klidne 5 aut.  Za mestske auto povazuju smarta.

Pokud uz tam maji sedet 4 lidi, volil bych neco mnohem vice fortelneji udelaneho.

0/0
22.3.2012 9:46

mamsrb

Cílova skupina kupujicich.

Také je to auto pro městského důchodce. Malý motůrek se rychle zahřeje a každý není fanda dehtu. Dík malé váze se dá s C1 jezdit svižně. Spotřeba ovšem není podle článku, ale  lehce nad 5 l a v zimě o další litr navíc. Lepší jízní vlastnosti má nový C1 než 15 let stará Fóbie.:-P

0/0
23.3.2012 12:28

dvakratzabanovanylajos

dotaz

co vede lidi k tomu si koupit zrovna tohle? jel jsem v tom a jizdni komfort na urovni favorita. motor vevnitr huci a je to silene maly. jasne, malo to zere, ale za ty +- penize se da sehnat nejaka skladovka dospelejsiho auta, ktery bude asi bezpecnejsi, vetsi, komfortnejsi a bude zrat o litr vic. nerejpu, jen se ptam. byl sem fakt v soku, ze v roce 2012 se prodava auto s takovym jiznim komfortem.

0/0
21.3.2012 14:09

petrolhead

Re: dotaz

Tak ono se to prodává hlavně na západě. Mě se na tom líbí solidní motor a překvapivý dostatek místa pro lidi (ne náklad). Ceny u ojetin jsou dost dobré - uvažoval jsem že to pořídím přítelkyni aby nemusela čekat na Karláku na tramvaj mezi feťákama. A třeba pro rozvoz balíčků, pizzy apod jsou kompaktní rozměry a litrová úspora taky výhoda.

0/0
21.3.2012 14:14

Petricek

Re: dotaz

kakto malému autu bych moc nevěřil co se bezpečnosti týče. pokud máš přítelkyni rád, posadil bych ji do něčeho většího, co by ji v případě havárie mohlo zachránit život. šetření ano, ale ne za každou cenu. co je cennější než náš život? :-)

0/0
21.3.2012 14:22

BOP B 3AKOHE

Re: dotaz

"pokud máš přítelkyni rád, posadil bych ji do něčeho většího"

to už tu dlouho nebylo ;-D;-D;-D

+1/0
21.3.2012 14:27

Petricek

Re: dotaz

no jasnačka, takové C1, 107, Ayga, i10, Picanta, Splashe, Citigo apod. si kupujou buďto staré báby, co žijou samy anebo to možná koupí chlap ženské, které se chce v dohledné době zbavit ;-)

0/0
21.3.2012 14:30

petrolhead

Re: dotaz

No dospěl jsem nakonec k něčemu podobnému. Nedovedu si představit že bych to třeba chtěl použít -byť nouzově- na hradecké dálnici nebo na D1, to by byl fakt masochismus. Taky když jsem dal do kufru jednu PET láhev tak nešly dovřít dveře ;-D

+3/0
21.3.2012 14:38

evelines

Re: dotaz

... a koneckonců i ten otáčkoměr tam přítelkyni za malý příplatek namontují

0/0
21.3.2012 14:41

petrolhead

Re: dotaz

No namontují to bych neřekl. Čumí to z tý palubní desky s prominutím jako jako svíčka z pr..., úplně mimo zorné pole.

0/0
21.3.2012 14:49

JavorMagor

Re: dotaz

ozelim v aute spis tachec nez otackomer, a to z jedineho duvodu. U motoru, ktery zacne naplno zatahovat v 5tisicich a v 7tis je ho radno preradit se bez neho dost dobre neda zit.

+2/0
21.3.2012 14:59

Petricek

Doporučuji Citroen nebrat

Po půl roce C3 za 325 litrů nešla nastartovat. Odešlo čidlo termostatu, které bránilo nastartování vozu. Tento týden jsem se snažil pořešit problémové chování automobilu, kdy mám podezření na nekorektní chování systému ESP, když při zhoupnutí automobilu (má poměrně hodně měkký podvozek, takže se auto houpe jako na vodě) na nerovnostech při klasické přímé jízde pravděpodobně nečekaně přibržďuje kola. Pokud si to někdo dokáže představit, není o co stát. Třeba při 130km/h na D1 za Brnem jde posádce vyloženě o život. Řešil jsem to s aut. servisem. Nic nenormálního nenašli. Tlumiče OK, systém EPS a jeho čidla nemají jak zkontrolovat. Prosil jsem importéra o konzultaci, katastrofa. Pokud to importér čte, měl by se chytat za nos. Odpovědi jakoby tahali z klobouku a žádný telefonát, konzultace. To je hodně práce. Jejich záměrem je auta prodávat a dál se nestarat.

0/0
21.3.2012 13:32

petrolhead

Re: Doporučuji Citroen nebrat

Tak ono odsuzovat na základě nějakého modelu nebo rovnou konkrétního auta celou značku je takový rozšířený "hospodský" nešvar. Některé značky mají povedených modelů víc, některé míň. V dnešní době kdy je většina součástek tvrdě standardizovaná se rozdíly mezi značkami smazávají ještě rychleji, klidně vám to ESP mohlo blbnout v passátu. A poslední věta je bohužel platná pro téměř všechny prodejce aut.

+2/0
21.3.2012 13:59

Petricek

Re: Doporučuji Citroen nebrat

Souhlas, ale jde o přístup importéra. Ne o modely. Budeš mít nějaký komplikovaný problém, vlez nám na záda. ostatním to funguje a nestěžujou si. Před dvěma lety jsme koupili Peugeot 308 s popoautomatem. Měl od výroby vadnou řídící jednotku. Autu během jízdy, podotýkám náhodně před plným zahřátím, vynechával motor. Prodejce odmítal cokoliv řešit. Skončilo to na ČOI. Tehdy nás poslal do háje prodejce tak i importér. Prý nemá důvod prodejci nedůvěřovat. Ignorovali fotky a videa s chybovými hlášeními. Taky mohlo jít o život. Při předjíždění by to auto prostě nejelo. Tehdy auto opravil jiný servis Peugeot. Ale bylo to poměrně na dlouho. Nakonec zjistili, že řídící jednotka nefungovala správě, pracovala s chybnými údaji. Na aroganci a neochotu zastoupení narazil i kolega s jinou 308. Málo jsem ho odrazoval.

+3/0
21.3.2012 14:13

Petricek

Re: Doporučuji Citroen nebrat

Také mu odešlo čidlo termostatu jako u Citroenu. Pravd. stejná komponenta jako u Citroenu. Auta mají podobné motory. Naopak když se řešil problém s Hyundai Santa Fe, importér ihned volal a nabízel pomoc. To byl jiný přístup. Takže příště žádné francouzské "auta" ale něco, co funguje a v pípadě problémů Vám někdo nabídne pomocnou ruku.

Ti francouzi jsou možná hezcí, ale tak nějak nefungujou. Ze tří nových aut všechny do půl roku nefungovaly. :-(

0/0
21.3.2012 14:14

petrolhead

Re: Doporučuji Citroen nebrat

No já bych třeba ani C3, C4 ani 308 (a ještě s poloautomatem, proboha) nebral, tam si myslím že je špatná pověst zasloužená. Z Francie je mezi novými auty uvažovatelné tak to Clio a Laguna. Jinak pokud chcete potěšit tak originál servisy Škoda si mě rok přehazují s Oktávkou 1.6 (divoký volnoběh) a nikdo není ochotný se zabývat vadou nejběžnějšího auta s nejběžnějším motorem.

0/0
21.3.2012 14:23

littlemoon

Re: Doporučuji Citroen nebrat

Mě si škodovácký servis přehazoval pomalu rok pak jsem to nevydržel a auto prodal kdž bylo relativně v cajku.

V záruce jsem měl na 100 ujetých km průměr 1h v servisu ;-D

Takže všude asi stejný ...

+3/0
21.3.2012 14:40

JavorMagor

Re: Doporučuji Citroen nebrat

tak to jste jeste neservisovali Porschaka :)

0/0
21.3.2012 15:13

petrolhead

Re: Doporučuji Citroen nebrat

Ale copak? Nejspolehlivější auto dle statistik TUV má bebí? :-)

0/0
21.3.2012 16:04

prasák

Re: Doporučuji Citroen nebrat

Já jsem najel s octavií 110 tisíc a v servisu jsem byl jenom na pravidelných prohlídkách.

0/0
21.3.2012 20:38

václav xxl

Re: Doporučuji Citroen nebrat

tak zrovna čidlo termostatu a kompletní systém esp je německé výroby bosch, tak se tomu nediv.

+1/0
21.3.2012 21:34

Petricek

Re: Doporučuji Citroen nebrat

tak to bude asi nějaká sabotáž :-) ty dva národy se moc v lásce nemají.  a že ty německé auta mají taky určitě Bosche a fungujou ;-)

0/0
22.3.2012 7:19

undefined

cilova skupina?

co treba studenti, co chteji male auto s levnym provozem? ve dvou vyjde cesta do skoly levneji nez vlakem a trva 1/3 casu

mam s nim najeto kolem 6k km a pri neagresivni jizde je velmi levne na provoz (necele 4litry na 100km)

navic crashtesty oproti ostatim autum stejne kategorii vychazi nejlepe (subjektivni dojem)

C1 je proste lehke uzivit (pojistka, spotreba) -- nekteri tady jsou zabavni svymi prispevky typu: to nema A, to nema B. to je jako kdyby nekdo, kdo si chce koupit horske kolo, prisel do diskuse ke kolobezce a zacal si honit tricko jak jsou ty kolobezky uplne na dukat

ano, take bych rad auto pro radost, ale ne kazdy ma ve 23 letech na porsche

+7/0
21.3.2012 11:36

evelines

Re: cilova skupina?

konečně rozumný příspěvek do diskuze. Předpokládám, že pro ty, kdo se potřebují chlubit svými (jistě úžasnými) Porshe a Mercedesy a lechtat tím svá ega, existují nějaké srazy fanoušků výše zmíněných vozů.

+2/0
21.3.2012 11:44

Petricek

Re: cilova skupina?

jak se píše v nadpisu, je to "hračka" to není auto. ne nadarmo se říká, nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci ;-) a i když si člověk připlatí, tak stejně narazí a nic nefunguje jak má. osobně bych se po zkušenostech řídil hlavně délkou záruky. na to asi příjde každý. a ono, pokud někdo nabízí pouze 2 roky, asi svému výrobku až tak moc nevěří :-)

+3/0
21.3.2012 14:38

petrolhead

Re: cilova skupina?

Student bude chtít naložit dva, tři kamarády, nebo hromadu báglů, kolo apod. Taky má zřídka 100-160 tisíc. Takovýmu studentovi jsme teď koupili prověřenou Xsaru za 45 tis .. užitná hodnota a spolehlivost Octávie při poloviční ceně.

+1/0
21.3.2012 12:04

PiPiiiiiK

Re: cilova skupina?

Moc ošklivý auto...ale užitná hodnota určitě super. za mě R^

+2/0
21.3.2012 12:15

PiPiiiiiK

Re: cilova skupina?

No pokud máte na tohle, tak to v místních diskutérech, co skuhrají, kvůli 6ti korunám za vajíčko vypadáte jako král (bohužel ne pod tímto článkem, tady mají Mercedesy). Ale teď vážně. Kdyby mi bylo 23 a měl bych těch 164900 + nezbytné výdaje do začátku, tak bych zvolil určitě jiné auto (tak 4 roky jeté, trochu větší, kvalitnější, lepší výbava). Už jen proto, že by mě v tomhle mohl náhodou někdo vidět :) a navíc bych předpokládal, že ho budu chtít po studiu prodat. Ten prodej Vám určitě nezávidím. Kdo by chtěl ojetého prcka s životností okolo 150 tisíc, s motorem ze sekačky a ještě tomu citrón. Ve 23 letech se kupuje srdíčkem a ne rozumem :-)

+1/0
21.3.2012 12:14

undefined

Re: cilova skupina?

prodej neni v planu, 150-200k za studium neprotoci, na nakup idealni a pro deti/rodinu na cesty pochopitelne neco vetsiho

jako "druhe" auto do mesta mi prijde svou tridou idealni

0/0
21.3.2012 12:34

Petricek

Re: cilova skupina?

a kolik má to auto hvězdiček. Má všech pět? Anebo je to jako u C3, která měla jen 4, protože neměla a stále nemá v základu ESP? A když si ho tam doplatíš za 10 litrů, tak to stejně není to pravé ořechové ;-)

0/0
21.3.2012 13:45

letadlo26

Re: cilova skupina?

26let, denní dojíždění 20km tam 20km zpět., jsem spokojen. (Peugeot 107)

0/0
21.3.2012 16:06

petrolhead

kdybych měl utratit 165 tisíc tak 10 přihodím a beru Clio

ne že by C1 byla špatná - motor je jeden z nejlepších tříválců, ale kdybych chtěl mermo mocí C1 nebo Aygo tak ho koupím s 25000 tkm za půlku

0/0
21.3.2012 11:13

intago

Re: kdybych měl utratit 165 tisíc tak 10 přihodím a beru Clio

souhlas, navíc můžeš dost usmlouvat, jak se mi podařilo u www.freiberg.cz Ale Sandero je taky fajn, je levnější a projede těžkým terénem;-)

0/0
21.3.2012 11:40

petrolhead

Re: kdybych měl utratit 165 tisíc tak 10 přihodím a beru Clio

Sandero bych nevzal, Clio je mnohem povedenější jízdními vlastnostmi a má snad nejlepší atmosférickou 1.2ku jaká je k sehnání. Na Daciích se mi líbí ty staromódní motory. 1.6ce s 62kW v Loganu MCV se nekňubové smějí, ale zase přestanou když zjistí že jejich 1.6 100kW "bestie" je vlastně to samé a ještě se oproti Loganu musí vytáčet.

0/0
21.3.2012 11:48

intago

Re: kdybych měl utratit 165 tisíc tak 10 přihodím a beru Clio

jo, Clio v zatáčce drží jak F1. Ale když drbnu spodkem, naštvu se:-/

+1/0
21.3.2012 12:10

evelines

C1 je idealní druhé auto do rodiny

Jezdim s C1 denně už dva mesíce (mám verzi před face liftem, v té době se prodávala za 140 tisíc s plnou výbavou včetně klimatizace). Jako druhé auto do rodiny a na ježdění po Praze je to ideální vůz. Po dálnici s ním nejezdím a nemám to v plánu, na to máme velký rodinný vůz úplně jiných parametrů, se kterým se ovšem zase špatně parkuje ve městě a má tam samozřejmě výrazně vyšší spotřebu. Kufr má C1 opravdu malinký, ale nákup se tam zatím vždycky vešel. Uvnitř je auto skutečně překvapivě prostorné a vzhledem k tomu, že pokud někdo na zadních sedadlech sedí, tak to jsou děti cestou do školy, rozdhoně se tam pohodlně vejdou.

+5/0
21.3.2012 9:43

Henri

Re: C1 je idealní druhé auto do rodiny

Aspoň jeden rozumný človek, ktorý pochopil, na aký účel je dané auto stavané. Tí, ktorí sa na 2 autá do rodiny (jedno cestovné a jedno mestské na nákupy a premiestňovanie členov domácnosti do 20 km)  nezmôžu a môžu si zaobstarať iba jedno - samozrejme "rodinné",  to nepochopia.  Keď bude do pár mesiacov benzín za 2 €,  rozdiel medzi spotrebou 4,5L a 7,5L na 90% použiteľnosti premiestňovania sa  pochopia.

+3/0
21.3.2012 11:13

petrolhead

Re: C1 je idealní druhé auto do rodiny

Máte pravdu, koupit na každodenní přemísťování C1 je dobrý nápad a spotřeba je dobrá, ale je to spíš tak 5,3L. Většina "malých aut" je tak o litr výš a stojí prakticky ty samé peníze. Jezdit v pojízdné pračce bez otáčkoměru mi přijde jako poměrně tvrdá daň za ten litr.:-/

0/0
21.3.2012 11:27

evelines

otáčkoměr

když jsem se učila jezdit, otáčkoměr byl důležitý. Po 20 letech a spoustě najetých kilometrů i mílí už ho skutečně nepotřebuju.

+1/0
21.3.2012 11:33

petrolhead

Re: otáčkoměr

Já ho považuju za povinnou výbavu a zvlášť pokud se bavíme o spotřebě. Maximálně v autě s dobrým automatem bych ho omluvil.

0/0
21.3.2012 11:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.