Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Kia cee'd: svezli jsme se ještě před premiérou

Do prodeje dorazí až v květnu, ceny se teprve dozví. Jako jedni z prvních jsme se s novinkou svezli. Povedené auto nahradí ještě povedenější a taky vyšňořenější a vybavenější. Za první kilometry má nová Kia cee'd jedničku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

StG08

Málo chválíte. Příště vám už nic nepůjčí.

;-D;-D;-D

0/0
25.3.2012 7:12

Patolog

Červené podsvícení

Je tragédie. Nevim, kdo tohle vymýšlí. Na oči má být uklidňující barva a ne tenhle laser. To se ovšem netýká jen značky Kia.

0/0
24.3.2012 16:14

petrolhead

Re: Červené podsvícení

Tak to se projeďte minulou i30. Osvětlení modré, ostré jako meč a v základu dokonce neregulovatelné - ve tmě jsem mhouřil oči...

0/0
24.3.2012 20:52

Fungy

nadpis

nejlepší byl Svět Motorů, už před měsícem se chlubili, že jako první na světě se svezli cee'dem, den na to bylo na sesterským auto.cz, že to měli i crashtestem (trefila je řidička v X5...) riziko povolání

0/0
24.3.2012 11:36

kubisek.no1

KIA

Kia předběhla francouze dokonce už i v jizdních vlastnotech což je docela zajímavý. Každopadně na koncern zdaleka nemá ohledně kvality a jizdních vlastností.

0/0
22.3.2012 22:36

rafton

Re: KIA

A to jste vyčetl kde?

Jak se takové jízdní vlastnosti měří?

A je dobře sportovnější nebo pohodlnější nastavení?

+3/0
22.3.2012 22:58

petrolhead

Re: KIA

Jízdní Ceed drží na silnici opravdu dobře, frantíci zase platí za pohodlnější, podle mě je to o preferencích a kvalitě konkrétního modelu. Co se týče podvozků tak tam už Kia koncern dohnala, pro lepší už byste musel třeba k Mazdě.

0/0
23.3.2012 7:46

DISK

Re:

k Mazdě, ze které vyšli

0/0
23.3.2012 8:45

scifi

Re: Re:

korea nemá s japkama dobré vztahy, v korei se neprodá japonské zboží, jako elektronika, telefony auta atd. vyrábějí si své věci. Vzhledem k minulosti a působení v automobilismu cca 40 let, se není čemu divit. Museli z něčeho vyjít, důležité je co zvládly za tak krátkou dobu. Není důležité kdo byl první, ale kdo je nejlepší, konkurence žene technologii dopředu a ceny dolů. Super věc pro koncového zákazníka, horší pro prodejce.

0/0
23.3.2012 9:38

JavorMagor

Re: KIA

no v tehle kategorii neni uplne samozrejme cpat dozadu multilink. Korejci ho maji.

+2/0
23.3.2012 10:03

Patolog

Re: KIA

Na naše cesty je nesmysl dávat víceprvkovou zadní nápravu. Tankodromy z toho udělají v brzké době kočár na vodě a oprava bude stát tisíce.

0/0
24.3.2012 16:18

petrolhead

Re: KIA

Takhle bysme se dostali za chvíli k ruským džípům. Nemít v autě turbo aby se nerozbilo a nemít el. zrcátka aby se neporouchala je takový český přístup. Pro mě je ale rozhodující přínos/spolehlivost.

+1/0
24.3.2012 20:50

Patolog

Re: KIA

Proti turbu a el. oknům nic nemám. Když se k turbu chováte jako člověk, není s ním žádný problém. Ale naše tankodromy v tom multilinku vůle prostě udělají, tam není jiná možnost. A pak jsou naopak jízdní vlastnosti mnohem horší, než u jednoduché vlečené nápravy. Být cesty v ČR hladký asfalt, tak nemám námitek.

0/0
25.3.2012 13:32

scifi

Re: KIA

no nevím kde žijete Vy, ale já zde jezdím s multilinkem po nových asfaltech téměř všude :-)

0/0
26.3.2012 23:12

Marco - psano s ce

Re: KIA

Hlavně koncern má uvnitř pěkně slícované plasty, navíc měkčené, takže se s nimi člověk může mazlit!

0/0
23.3.2012 11:06

JavorMagor

Re: KIA

HEH :)  tak to objasnuje mnohe ;-D;-D;-D;-D;-D

+3/0
23.3.2012 11:30

petrolhead

Re: KIA

Seděl jste v Ceedu po r.v. 2009?

0/0
23.3.2012 14:49

BlackBarry Hussein Obambi

Fuj, to je ale ošklivé

I designéři mají své dny. Po povedeném Riu je tohle vypadá, že si Schreyer vzal delší dovolenou.

0/0
22.3.2012 21:13

luka_luka

Re: Fuj, to je ale ošklivé

tvůj vkus bych nechtěl mít .....Rv

0/0
23.3.2012 7:16

Dukátštan

pravda

Pracovat KIA ve stejných podmínkách jako VW ,tak se ten šunt nedostane pod půl mega. Na to vemte jed.Rv

0/0
22.3.2012 19:18

rafton

Re: pravda

Jenžo to lidem nevadí. Raději budou stávkovat v Evropské firmě, že chtějí více peněz a pak si koupí  šunt z Asie (nic to nemění na tom, že tady postaví montovny). To je ale dlouho neudržitelné. Prostě vždy platilo kde vyděláváš tam utrácej nebo se ti špatně povede.

0/0
22.3.2012 20:15

Yen

Re: pravda

K tomu šuntu - v červnu to bude 6 let co mám Carnivala a měl jsem jen jednu poruchu, na kterou se vztahovala záruka...

0/0
22.3.2012 23:53

Bob-an

Re: pravda

Nevim no, auto vymyslene v nemecku a sestavene na slovensku (popr v CR v pripade hyundaie) uz s tou asii moc spolecneho nema....

Dava pryci lidem tady, plati dane tady, akorat neco malo jde zpatky do asie....

Z takoveho renaultu nebo i VW ma ceska ekonomika mnohem mene

0/0
24.3.2012 11:06

Rexrothak

Nemám nic proti Kia

ale mě se pořád víc líbí ten starší čumák.Asi jsem stereotipní.

0/0
22.3.2012 18:32

petrolhead

Re: Nemám nic proti Kia

Ještě abys proti ní něco měl, srazila totiž ceny aut do normálních čísel.

0/0
22.3.2012 18:56

l@ubor123

nastavitelny posilovac

nahodou nastavitelny posilovac je konecne uzitecna komfortni vec. ta zrudnost co je ve starych ceedech je priserna. staci mit tenisovy loket nebo karpalni tunel a jizda na dalnici, ktera je sice "asflatove prima" ale pruhy kreslila ozrala 3,14ka naschval klikate pry v zajmu vyssi bezpecnosti. jenze ten posilovac co se delal v drivejsich modelech drzi jak prikovanej a potreba velka sila na jeho rozpohybovani, takze to cloveka posle od pruhu k druhymu pruhu nebo to musi krecovite zastavit, protoze ihned po rozpohybovani ten posilovac zmekne uplne maximalne a neklade zadny odpor. na dalnici naprosto nevhodny. takze pokud clovek nechce jezdit jak ozraly a litat zleva doprava, tak musi otacet volantem dost krecovite a to opravdu nejde dohromady s tenisovym loktem ani s karpaly. po hodine na dalnici je to dost unavujici i pro naprosto zdraveho jedince. rezim posilovace ve starych ceedech se hodil akorat tak na silnice 2. a 3. tridy. rovinka, zatacka, rovinka, zatacka...

0/0
22.3.2012 18:18

Hynek Vilém Jarmila reloaded

v Boleslavi mají asi bolehlav

Myslím, že jim pomalu dochází, jak strašně jim ujel vlak. Tohle není o generaci napřed, ale spíš o dvě .. Navíc Kia je pocitově příjemnější na jízdu než Oktávie. I když zbytečně tvrdý jsou oba podvozky.

0/0
22.3.2012 17:36

MiKos112

Re: v Boleslavi mají asi bolehlav

Stačilo mi prvních pár vteřin videa, abych si udělal obrázek o kvalitě. Novinářský vůz a tak hrozně nalícovaná kapota, že to je spíš pro ostudu. Možná to nebude špatný za ty peníze, ale v Boleslavi teď mají jedinou starost a to jak maximálně rozšířit výrobní kapacity. Jelikož na jejich auta jsou pořadníky a čeká se i několik měsíců (pozn. pro neznalé - automobilka nedodává koncovým zákazníkům).

0/0
23.3.2012 0:12

Jan9002

Re: v Boleslavi mají asi bolehlav

Pokud si objednáš škodovku a chceš přesné vybavení, tak čekáš dva-tři měsíce. Kupujem to ve firmě a musíme si to objednávat dopředu.

0/0
23.3.2012 8:39

DISK

Re:

ale houby, hlavní prodeje se už dávno realizují jinde.

0/0
23.3.2012 8:47

freeride

Cee'du fandim,

korejce sem jeste nikdy neridil, tak je cas to vyzkouset. Ted mam jedenactiletou letou fabii kombi a tohle by byl pekny nastupce. Jen me trochu stve, ze pres loketni operku vzadu neudelali diru, aby se tam daly prostrcit lyze.. Aspon u verze kombi kdyby to dali ;-)

0/0
22.3.2012 14:46

petrolhead

Re: Cee'du fandim,

Tak oproti fábii tam bude opravdu luxusní místo a podvozek, a i motor bude úplně jinde. Spíš ale doporučuju koupit odcházející generaci a nečekat na novou. Z hatchbacku 1.6 s 6-kvaltem jsem ukecal 15 tisíc dolů. Ale i třeba taková Oktávka Tour s 1.4 16v není marná - ten motor se nezdá.

0/0
22.3.2012 16:42

Neutrální Nick

Re: Cee'du fandim,

No tak zrovna 1.4 16V je jeden z nejhorších motorů pro oktávku.

Do oktávky je optimální 1.8 TSI.

0/0
22.3.2012 16:51

petrolhead

Re: Cee'du fandim,

V tom bysme si rozuměli, 1.8 bych bral taky. Ale pokud pán uvažuje o autě jako Ceed tak ta 1.4 16v je to samé co máte v Ceedu jako základ. Já s tím motorem jel a je překvapivě dobrý a spolehlivý, rozhodně bych mu dal přednost před dinosaurem 1.6 MPI.

0/0
22.3.2012 16:59

Neutrální Nick

Re: Cee'du fandim,

No já právě taky a za překvapivě dobrý bych ho teda nepovažoval. Auto je s ním díky své hmotnosti líné, spotřeba je vzhledem k jízdní dynamice tragická...

0/0
23.3.2012 15:11

HrubesaMares

Re: Cee'du fandim,

no, akorat ze mezi 1.4 v Octe a 1.4 v Kie je rozdil cca 25 kW ;-)

0/0
26.3.2012 16:10

petrolhead

Re: Cee'du fandim,

To ano, ale je to takový malý podvůdek. Ty motory jsou prakticky shodné, oba jsou 1.4 16V s nepřímým vstřikem a oba mají stejný točivý moment (-+130Nm). Ten Ceed s 80kW je výkonný jenom u červeného pole, je ho potřeba strašně točit a tím trpí jeho projev při normálním použití (do 4500 ot.). Právě proto ho později předělali na 66kW, aby více zabíral i dole. Ceed bych bral já - nebojím se vytáčet, ale pro 90% bežných řidičů je Octa shodný/lepší motor, který poctivě táhne odspodu. Liší se jenom "naladěním".

0/0
26.3.2012 16:33

HrubesaMares

Re: Cee'du fandim,

snizeni vykonu bylo kvuli pojistnym parametrum v Nemecku ;-) To ale nic nemeni na tom, ze 1.4 v nizsi stredni tride je podobna zhuverilost jako 1.2 v malych autech (mluvime o atmosferach).

0/0
27.3.2012 9:27

petrolhead

Re: Cee'du fandim,

Ty 1.4 ve střední třídě jsou holt evropská (česká) blbost. U benzínový Octávie není z čeho vybírat - 1.6 je osmiventilový dinosaurus a 1.2 TSI má problémy. Pokud Octávii tak buď 1.4 16V nebo 1.4-1.8TSI. Ceed s 1.4 66kW (dneska 77kW) je při ceně stejně vybavené Fóbie Combi luxusní základ.

0/0
27.3.2012 9:51

petrolhead

Re: Cee'du fandim,

A taky 1.8 stojí o nějakých zanedbatelných 200 tisíc víc..:-)

0/0
22.3.2012 17:00

Neutrální Nick

Re: Cee'du fandim,

200 tisíc? Ale notak...

0/0
23.3.2012 15:10

freeride

Re: Cee'du fandim,

To zase fabku si jeste nakej rok nejspis necham.. mam tam tu nejsilnejsi 1,4 ma to 74 kw benzin, takze liny to podle me neni. jediny co mi tam chybi je klimatizace, ale i bez ni to koneckoncu jde.. Realne vidim, ze do 2-3 let bych kupoval a vzal bych zase ojety, nova i30 se mi z obrazku nelibi, cruze ujde a cee'd (vsechno kombi) proste vede.. Rad bych koupil treba trilety a mel dalsi 4 roky zaruku, to je mi hodne sympaticky..  Uvidim az je vyzkousim :-)

0/0
22.3.2012 20:21

petrolhead

Re: Cee'du fandim,

No ona standardní záruka ze zakona je první dva roky, těch dalšich pět jen za podmínek určených Kiou, takže bacha na to. Vždycky říkám že vady je dobré reklamovat ještě v prvních dvou letech. Navíc Ceed není auto které by trpělo na "náhlou smrt", spíš nějaké to reznutí na nečekaných místech..

0/0
23.3.2012 7:39

freeride

Re: Cee'du fandim,

jasne to bych si urcite dobre nastudoval, nez bych se rozhodl koupit... ale mezi kandidaty ji urcite zaradim

0/0
23.3.2012 8:30

scifi

Re: Cee'du fandim,

nemáte pravdu, záruka je 7 let. na lak 5let a na prorezavění 12let.

0/0
23.3.2012 9:42

petrolhead

Re: Cee'du fandim,

To je scifi, jediná plnohodnotná záruka jsou 2 roky, tj. ta zákonná. Hodně štěstí s uplatňováním nároku po 6 letech, "za podmínek stanovených reklamačním řádem"..

0/0
23.3.2012 10:43

scifi

Re: Cee'du fandim,

mám i30, po třech letech najeto 60000km, výměná tlumičů v rámci záruky za nové, zcela zdarma.

+1/0
23.3.2012 12:42

petrolhead

Re: Cee'du fandim,

To vás šlechtí, mě vrtá hlavou jestli 60.000 není brzo na tlumiče...

0/0
23.3.2012 14:48

rafton

Re: Cee'du fandim,

Po 60 tis. tlumiče, to snad nebylo ani ve Škoda 120L. To se nedivím, že vám je vyměnili byla by to obrovská ostuda a asi to byla tzv. neveřejná svolaváčka při příjezdu.

0/0
23.3.2012 15:34

Neutrální Nick

Re: Cee'du fandim,

Cože, tlumiče po 60 tisících?

;-D;-D;-DRv

0/0
24.3.2012 8:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.