Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Číňané okopírovali elektrický renault jen pár dnů po premiéře

Renault představil na nedávném autosalonu v Ženevě produkční elektromobil Zoe. Ještě ho ani nezačali prodávat a čínský výrobce už si nechal patentovat jeho téměř dokonalou kopii. Čínský GreenWheel mimochodem také vyrábí jen elektroautomobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

čínský

auta jsou všechny navrch huj vespod fuj, zvenku to vypadá ještě jakž takž, sice díly moc nepasují na sebe a je vidět že se s tím nikdo moc nepáral, stačí se podívat na kastli a už je jasný že je zle, plechy tak sotva na konzervy a sváry že by to člověk pomalu roztrhnul rukou

0/0
1.4.2012 15:54

humanitární bombardér revival

střeva, bezpečnost a dojezd to má ale čínský

takže by si to koupil stejně jen magor

0/0
29.3.2012 23:48

ptolemaios14

O CHINA CHINA.

Tak Cinave vzdy kopirovali vse a nikdo s nima nic nesvede,drzi nas vsechny na uzde diky hamiznym koncernum,ktere tam presunuly vyrobu a ted se kazdy divi,ze nam Cinane nechteji zobat z ruky.Ucme se cinsky,budeme to potrebovat.EU jen keca o ochrane prav ,ale na Cinu si netroufne,co kdyby jim utrela tipec,co potom.Nekdo musi pujcovat po.... EU .Nedivme se ,ze mame krizi,lide nemaji praci,co vlastne vyrabime,vse je z Rise stredu.JAK si lide mohou kupovat ty kvalitni veci z Ciny,kdyz nemaji praci.

0/0
29.3.2012 18:51

falda

Páni pisálci a redaktoři,

Naučte se už konečně rozlišovat mezi ochranou technického provedení (patent) a vnějšího vzhledu (průmyslový vzor), ať nepíšete donekonečna nesmysly! Pokud tedy něco okopírovali, pak nejspíš ten vnější vzhled. Pokud ho ho budou prodávat v zemích, kde ho Renault nemá chráněný, pak je po právní stránce vše v pořádku. Co se týče technické stránky elektromobilů, mohly by se věhlasné automobilky inspirovat spíše naopak u Číňanů.

0/0
27.3.2012 8:12

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

zkopirovali?

spis vylepsili. renault na co sahne po...

0/0
26.3.2012 22:09

legnaw

Re: zkopirovali?

polepsi...

+2/0
26.3.2012 22:26

standa.77

kopie?

podle kvality vozů Renault bych řekl, že číňani "makaj" přímo v Renaultu :D

0/0
26.3.2012 21:39

FiS95

Elektromobil made in china?

To bude mít dojezd tak 10 kilometrů bez klimatizace...

0/0
26.3.2012 21:30

II cane sporca

šikovní hoši

0/0
26.3.2012 13:19

Pěkný Nick

Předek skoro jako nové VW

Propojená světla mám tím na mysli. Zase u renaultu jen kopírují.

0/0
26.3.2012 12:52

JavorMagor

Re: Předek skoro jako nové VW

ja ti nvm, design ala omydlene mydlo snad ani nejde kopirovat... to ze tyhle vozitka vypadaji jedno jako druhe  vznika tak nejak samovolne. Ja v tom treba vidim spatne okopceny soucasny Civic

+1/0
26.3.2012 13:07

legnaw

Re: Předek skoro jako nové VW

zabehni k ophtalmologovi...

0/0
26.3.2012 22:27

MateoCZ

Kdo zaváhá, nežere! :D

Inu kdyby automobily nedělaly takové caviky než uvedou nový model na který čekáme i několik let (autosalón - líbí/nelíbí? a basata, žádné představení na 10 autosálónech během kterých autu uberou na aktraktivině a vyleze z toho FEFCO na čtyřech kolech), tak by se pak nemohlo stát že se toho chytí někdo podnikavější a předběhne je...

0/0
26.3.2012 11:40

cernobila_televize

Re: Kdo zaváhá, nežere! :D

ono ty automobilky musi delat spoustu testu (materialy, pach, crash atd.). Pokud to muze cinska firma preskocit, tak ma dost naskok.

Ty pruzkumy delat musi, jinak by chrlili auta, ktera nikdo nebude chtit a je to i soucast marketingu, ono v podstate, kdyz je predstavena studie, tak uz se pracuje na prototypu, ale moznost jeste neco zmenit.

Dalsi vec je, ze dodavatelske firmy museji vyrabet formy v Cine a vyjde je to i s dopravou levneji nez je vyrobit v Evrope :-/

+1/0
26.3.2012 13:03

qwed

"Čínský ekonomický tygr"

Západ sám sebe paralizuje patenty a autorskými právy, aby si pak od "ekonomického tygra" půjčoval peníze :-/Rv

+1/0
26.3.2012 11:13

JavorMagor

Re:

Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem. R^

+10/0
26.3.2012 11:22

Homer _2

Re:

nebo udělá společenské fapo

0/0
26.3.2012 14:00

PAVEL5

Re:

v téhle instrumentální verzi jsem to ještě neslyšel ;-D

0/0
26.3.2012 18:31

JavorMagor

Kreativni Reanult :)

ale od slova "kreatura". Ze by zrovna Reanult  vytvoril za poslednich 10let cokoliv pozoruhodneho...

0/0
26.3.2012 10:52

baloun

Re: Kreativni Reanult :)

A co Megan II? A Vel Satis? a nebo Espace IV? A to nemluvím o Avantime, protože to je starší

+2/0
26.3.2012 12:17

JavorMagor

Re: Kreativni Reanult :)

ale jo, Megane nezklame. Nicmene to neni ten typ auta, ze by nekdo sedl na zadek a rekl WOW.

No a Vel Satis je presne to, cim Renault momentalne je, hlava vysoko v oblacich ale kazdodenni realita des bes. Vel Satis byl nepovedeny projekt a  Avantime totez, ale v jeste silnejsim provedeni. Renault na nich prodelal balik a renome si ani o trosku nevylepsil. Si to srovnej treba s Cayenem, kolik se jich prodava... jako ze to je tez auto, ktere znalce nikterak nenadchne, ale aspon to je pouzitelne v dennim provozu. Zatimco Renaulty na kartu, kde ti vsecko blika a pipa (a nefunguje) jsou leda tak k vzteku.

0/0
26.3.2012 12:43

baloun

Re: Kreativni Reanult :)

Já netvrdím, že jsou to trháky, ale pozoruhodná auta to jsou. Ostatně Megan z nich vyšel.

Ale toho Avantime je škoda, ten, kdyby přišel o dva roky později, byl by pecka.

Vel Satis dopadl jako všechny pokusy no luxusní limuzínu od Renaulta - počínaje 25kou, přes Safrane až k tomu Vel Satisu.

+1/0
26.3.2012 12:59

rubiq

Re: Kreativni Reanult :)

Se vsim souhlasim, az na Renault 25. Mel jsem ho ve verzi V6 BACCARA a nikdy me nikde nenechal - super auto.R^

0/0
27.3.2012 10:08

The Patriot

Re: Kreativni Reanult :)

Dobre jsi mu to nandal:-) Vel Satis mela byt limuzina pro manazery, ale ktery manazer si koupi hatchback nebo minivan? Coz je z ceho je poskladany Vel Satis, a jo, Renault na nich ztratil balik penez - nikdo je moc nechce, teda za ty penize co si o ne zada Renault ;-D

0/0
26.3.2012 13:44

Agent-přisluhovač

Na první pohled ano, v podrobnostech už ne

Kopírovaný základní vzhled tam je, ale rozdílů je mnohem víc než znak podložka pod SPZ.

Jiná přední mřížka, jiná světla, jiné prolisy dole na dveřích, jiné vrchní části dveří, jiný zadní sloupek, jiná zrcátka a další. V interiéru a motorovém prostoru budou rozdíly určitě jěště větší.

Je to spíš hodně silná inspirace vzhledem než kopie - u kopie bych předpokládal zaměnitelné díly a to tady nehrozí.

+1/0
26.3.2012 9:17

Dr.Akula

Pokud se jedná opravdu o patent a ne o průmyslový vzor.

Pak jde jenom o další příklad zvrhlosti současné patentové praxe.

V opačném případě francouzští soudruzi trochu zaspali a teď to budou obtížně dohánět.

+2/0
26.3.2012 8:47

petrolhead

Re: Pokud se jedná opravdu o patent a ne o průmyslový vzor.

No on čínský patentový úřad je z logiky věci trochu unikát..

0/0
26.3.2012 9:50

baloun

Re: Pokud se jedná opravdu o patent a ne o průmyslový vzor.

On průměrný novinář považuje za patent cokoliv, com je registrováno u "patentového" úřadu. Design už z principu, alespoň v Evropě - patentovat nelze. Lze ho chránit průmyslovým vzorem. Ovšem pokud je znám autor designu nebo pokud ho lze jednoznačně určit, je design chráněn autorským zákonem.

0/0
26.3.2012 12:20

jan.banos

jen pár dnů po premiéře

za pár dnů by to nestihli, ani kdyby jim dali plány. vše už museli mít pozjišťované dopředu.

0/0
26.3.2012 8:30

rafton

Re: jen pár dnů po premiéře

Taky psali, že premiera modelu byla loni. A pak taky loni byla afera v Renaultu s managmentem, že prodával nápady ven.

0/0
26.3.2012 8:37

cernobila_televize

Re: jen pár dnů po premiéře

tak on je i duvod ten, ze nez evropska automobilka muze dat auto do vyroby/prototyp, tak na nem musi delat spoustu testu atd. Pokud to u te cinske odpada, tak staci vyrobit formy a je hotovo.

0/0
26.3.2012 13:00

Jan Zamazal

Prijde mi to spis inspirovane nez okopirovane

Dneska navic vypada vetsina auto v podstate stejne...

0/0
26.3.2012 8:29

frk007

Re: Prijde mi to spis inspirovane nez okopirovane

Vždyť to má úplně stejné tvary, křivky a dokonce i některé prolisy na karosérii sedí do puntíku...

A že to okopírovali je jedna věc, ale že si to nechali i patentovat, je celkem drzost. V podstatě jen pokračuje proces strkání hlavy do písku, kdy jsou Čínani čím dál tím víc sebevědomější a zbytek světa tiše přihlíží. Tenhle trend bude samozřejmě narůstat a pak se možná budeme ještě divit.

Stačí třeba vzpomenou na českého výrobce minibiků, kterému okopírovali motorky včetně sjetého vzorku.

0/0
26.3.2012 9:23

JavorMagor

Re: Prijde mi to spis inspirovane nez okopirovane

ja bych to neodsuzoval, kdo chce kvalitu, poridi si original, komu je to sumafuk, koupi si cinsky spotrebak.

V konecnem dusledku stejne vetsina evropskych firem montuje anebo aspon dovazi polotovary s vysokym stupnem zpracovani z Ciny, takze to vase "znackove" zbozi  vznika mozna i ve stejne tovarne jak "neznackove".

Je jen otazka casu, kdy se Cinani prosadi natolik, ze jejich vyrobky zaujmou vetsinu na evropskem trhu.

0/0
26.3.2012 13:42

novak0112

Jsem zvědav

jsem zvědav jestli se evropa umí zachovat ve všech případech stejně. Na počítačové pirátství to jsou namachrovaní, ale udělat přítrž pirátství z Číny to neumí nikdo.....navíc to jsou padělky které jsou hmatatelné...RvEU!!

+2/0
26.3.2012 8:26

Gamer

Re: Jsem zvědav

Ale jděte. Čína versus bezbraní občané? Easy money;-D

0/0
26.3.2012 11:12

JavorMagor

Re: Jsem zvědav

Pocitacove piratstvi ? Tim jako myslite ty kauzy, kdy americke filmove spolecnosti vymahaji nesmyslne castky za nesmyslne skody, ktere nikdy nevznikly a velky bratr aniz by cekal na vysledek kauzy preventivne zabavil vsechna  data na nahodne vytipovanych serverech, byt si tam lidi ulozili byt jen fotky ze svatby? Myslis tu zlocineckou organizaci zvanou OSA, ktera vybira poplatky z kazdeho prazdneho media, i kdyz si na neho nahraju treba jen svoje domaci video?

Naopak, ja si myslim ze nejvetsi pocitacovy pirat je vlada USA, ktera momentalne monitoruje a krade veskerou elektronickou komunikaci po celem svete. Cina rulez.

0/0
26.3.2012 11:33

beanator

BMW...

BMW ještě nemělo prototyp a číňani už jeli sériovou výrobu X1.;-D

0/0
26.3.2012 8:13

Maxxan

Re: BMW...

Kluci jsou šikovný. 8-o

0/0
26.3.2012 9:35

Náhodný Bodec

jóóóóóóó, jsou fakt dobrýýýýýýýýýýýýýýý

R^R^R^

+2/0
26.3.2012 8:11

narmerr

paranoia

já vidím dvě podobná auta. ale kdo chce, bude v tom vidět okopírované cokoliv, třeba letadlo.....

0/0
26.3.2012 7:01

lutrysek

zbytečný článek

dost evropských aut se vzajemně podobá víc než ten číňan renoltovi.

+1/0
26.3.2012 6:28

Englishman

Re: zbytečný článek

...ale velmi málo má patentovaný design. :-P

+2/0
26.3.2012 7:22

Karboxyl

Kopíráci na nic

Tedy měli by ti Číňani v tom kopírování trochu přidat, ani v tom kopírování nejsou nic moc, i tahle téměř dokonalá kopie oproti originálu nemá tu eleganci.

+1/0
26.3.2012 0:18

Pruitt Igoe VI.

Re: Kopíráci na nic

To asi nikdy nebude mít, pokud do toho Číňany nedají trochu vlastní invence a kreativity. A to je důvodem, proč Čína nikdy nesesadí USA a Evropu z pozic lídrů, udávajích směr. Asiati jsou sice úžasně manuálně pracovití a umí okopčit úplně cokoliv, ale jsou absolutně nekreativní ;-)

+1/0
26.3.2012 2:36

kenzo

Re: Kopíráci na nic

Knihtisk, střelný prach a magnetická střelka jsou tři vynálezy, které změnily tvářnost a stav věcí na celém světě - první v literatuře, druhý ve vojenství a třetí v navigaci. Mohli bychom však pokračovat toaletním papírem přes hlubinné vrtné soupravy. Máte pocit, že Asiaté nejsou kreativní? To si nemyslím, jen se opakují 80. léta minulého století, kdy dnešní Čínu předcházelo Japonsko, které dnes ve vědecko-technickém potenciálu dalece předstihuje Evropu. A že Čína nesesadí Evropu, která byla ve většině své historie za Čínou? To si také nemyslím, minimálně již proto, že ony poslední záchvěvy tzv. kreativity v již dnes konkurenčně upadající Francii budou časem nahrazeny africkou neekreativitou. A ještě k té, dnes tolik diskutované Číně - její vzestup není novinkou, nýbrž návrat k historickému normálu:

:

http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1675257/proc-21-stoleti-nebude-stoletim-ciny.html

+4/0
26.3.2012 3:43

Cens0r

Re: Kopíráci na nic

Čínský knihtisk tvářnost a stav věcí rozhodně nezměnil. Sice první pokusy proběhly ještě před Johannem Gutenbergem, ale víceméně se zase vytratily. Moderní knihtisk se do Číny dostal až v 19. století z Evropy...

+2/0
26.3.2012 6:41

Krabatt

Re: Kopíráci na nic

Vynálezy, co uvádíte, jsou přinejmenším diskutabilní. Mám namysli jejich původ. Ano, obecně se traduje, že pochází z Číny, ale už dlouhou dobu se spekuluje, že je Číňané ve skutečnosti vůbec nevynalezli. Samotná čínská vláda už celá desetiletí tají, jaká civilizace žila na čínském území dlouho před nimi a jak obdivuhodně vyspělá byla. Zrovna nedávno o tom byl článek na několika serverech včetně fotografií dochovaných mumií atd.

+1/0
26.3.2012 7:05

Karboxyl

Re: Kopíráci na nic

Tak se pořádně podívejte do historie. Ano, kompas, střelný prach, to jsou neustále dokola omílané věci,ale jinak přispění Číny k světovým znalostem a schopnostem není o nic větší než i ostatních dávných civilizací včetně Indie, arabského světa a Evropy, která má na svědomí díky průmyslové revoluci naprostou většinu dnes používaných vynálezů, které skutečně hýbou světem.

Jistě není třeba Čínu nijak podceňovat, ale také v žádném případě nekriticky přeceňovat.

0/0
27.3.2012 12:38

Karboxyl

Re: Kopíráci na nic

mimochodem ten vámi odkazovaný článek je poněkud zavádějící. Čína jistě v minulosti byla silným státem, ale vždy jen s lokálním významem (JV Asie), nikdy ne celosvětovým nebo aspoň "polosvětovým", jak tomu bylo u západních států, které díky kolonizaci opravdu dominovaly světu od začátku objevných cest po celá staletí.

A i tak ta lokální síla Číny byla omezená, protože jí konkurovaly další sousedící silné státní útvary, jako např. Mughulská říše v Indii nebo Mongolská říše ve středověku (dle evropské historie).

0/0
27.3.2012 13:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.