Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nissan bude v Le Mans závodit s batmobilem. Pohání ho malolitrážní turbo

Závodní auto DeltaWing vypadá jako služební vůz samotného Batmana. Úzký předek a zadní křídlo má jak ze stíhačky. Ale hlavní myšlenkou konstruktérů byla úspora. Proto je auto o polovinu lehčí, má poloviční motor i poloviční nádrž na palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I am a Goon

To není nic nového

...vzpomeňte si na Batmana! ;-D;-D

0/0
28.3.2012 23:11

rudi7203

nemá chybu

tak to je pecka pánovéR^jsem zvědavej na výsledek. škoda jen, že Nissana vlastní ta fabrika s tím dámským přirozením ve znaku;-D

0/0
28.3.2012 22:02

nick

letadlo

to krásně poletí .....sned  ne  na  tribunu

0/0
28.3.2012 20:49

ARAYA

Nic nového.....

vzpomeňte na F1 Brabham z 1983 a 1984. Rozdíl byl vpodstatě jen v odhalených kolech.

0/0
28.3.2012 19:24

A jedeme nanovo...

Re: Nic nového.....

až na to obrovské přední křídlo, standardní rozchod kol na přední nápravě, velkému zadnímu křídlu atd. atd. Ale jo, jako fanoušek vizionáře Jacka Brabhama musím uznat, že s ohledem na časový rozdíl, kdy oba vozy vznikly, jsou v podstatě stejné ;-)

0/0
28.3.2012 20:56

ARAYA

Re: Nic nového.....

Tak v té době už stáj patřila Berniemu E. a za konstrukci byl zodpovědný Gordon Murray. S J.B. to už nemělo nic společného. A já měl samozřejmě na mysli tvar trupu. Další věc je uzpůsobení dalších částí pravidlům.

0/0
29.3.2012 9:12

CZMiki

Re: Nic nového.....

Teda sorry, ale s přimhouřeným okem krom malé části trupu nevidím žádnou podobu:-/

0/0
29.3.2012 9:56

Little Boy

trikolka - nic noveho pod sluncem

tri kola nefungujou, to je uz vyzkouseny... stavi se to na zadni a prevraci v zatackach

http://www.youtube.com/watch?v=KGULcLUr0I4

0/0
28.3.2012 16:33

AntonínP

Re: trikolka - nic noveho pod sluncem

Zkuste si přečíst článek, má to 4 kola:-)

0/0
28.3.2012 17:13

baloun

Když je někdo estét,

ať chodí do galerie, ne na Le Mans. Nehledě na to, že to je docela pěkný auto. Rozhodně pěknější, než dárce motoru Juke....

+2/0
28.3.2012 14:00

Honx

Ty úzky kola vepředu tvarem jak z motorky mě překvapily

Ale proč ne, ono to opravdu může v zatáčkách fugovat lépe. Proste konečně OPRAVDOVÝ PROTOTYP, který zkouší nové konstrukce R^

0/0
28.3.2012 13:31

JavorMagor

Re: Ty úzky kola vepředu tvarem jak z motorky mě překvapily

nic bych za to nedal, ze tam bude velky aerodynamicky pritlak a svoji roli mozna sehraje i ta "ploutev" vzadu.

Akorat mi neni jasne, jak chteji zabranit tomu, at se jim to nestavi na zadni pri akceleraci.  Kdyz na prednich kolech maji jen 27% vahy ;-)

0/0
28.3.2012 14:03

Stoura

Re: Ty úzky kola vepředu tvarem jak z motorky mě překvapily

Riziko postavení na zadní závisí pouze na úhlu mezi dotykem zadní pneumatiky a těžištěm vozidla. Pokud je nízké těžiště, tak ten úhel bude malý jako u aut s běžným rozložením hmotnosti na nápravy a těžištěm výš..

0/0
28.3.2012 14:37

JavorMagor

Re: Ty úzky kola vepředu tvarem jak z motorky mě překvapily

to dava smysl.. no snad to neotoci kolama nahoru.. tohle neni jak zavody dvousetkilovych okruhovych sajdkar, mezi tema 900kilo tezkyma specialama by asi moc velka sance na preziti posadky nebyla.

0/0
28.3.2012 15:17

JeFFik

Re: Ty úzky kola vepředu tvarem jak z motorky mě překvapily

Riziko postavení na zadní je úměrné tomu o kolik výše je těžiště auta oproti ose otáčení zadních (hnaných) kol. Kdyby bylo těžiště dokonce níže než je osa otáčení zadních kol, tak by při akceleraci dokonce docházelo k dynamickému přitlačování přední nápravy k vozovce. Tak se to děje například u dragsterů, proto mají zadní kola tak velká, aby celkové těžiště bylo níže než je osa zadních kol.

0/0
28.3.2012 15:44

JavorMagor

Re: Ty úzky kola vepředu tvarem jak z motorky mě překvapily

to je sice vsecko pekne, ale az praxe to ukaze ve vsech detailech. F1 cky (stejne jako vsechna lehka a rychla auta) maji  treba riziko podfouknuti, coz byla typicka nehoda Kubici v roce 2007 v Montrealu.

Nissan ma za sebou par zkusebnich kol, nikdo nevi, jak se to bude chovat, kdyz do toho ve vysoke rychlosti drncne 2x tezsi special. Klobouk dolu pred temi lidmi, co do toho lezou.

0/0
28.3.2012 16:23

Stoura

Re: Ty úzky kola vepředu tvarem jak z motorky mě překvapily

Ne. Je jedno, kde je osa, podstatný je bod dotyku. Proto se traktor může převrátit dozadu, i když má těžiště níž, než osu zadních kol..

Dragstery mají velká kola proto, aby se mohly přilepit k vozovce na větší ploše.

0/0
28.3.2012 18:23

JeFFik

Re: Ty úzky kola vepředu tvarem jak z motorky mě překvapily

Jsi na velkém omylu! Ve fyzice, statice, dynamice, jsi vůbec nedával pozor! Moment který zvedá přední nápravu nebo ji naopak tlačí k zemi vzniká vždy od OSY (hřídele) kol, protože na karosérii traktoru (auta) působí tato osa (respektive hřídel kol) a ne nějaká vozovka! Bod dotyku se zemí je vždy na zemi, že. A přesto dobrý konstruktér tento problém dokáže vyřešit. Dozadu se převrací traktůrky domácí výroby s malými zadními koly, jejichž "konstruktéři" umístí tažné zařízení do VĚTŠÍ VÝŠKY, než mají osu zadních kol. Takže když se za ně zapřáhne něco těžkého zvedají se jim při rozjezdu přední kola. Profi traktory mají tažně zařízení umístěno NÍŽE než je osa jejich zadních kol a proto jim převrácení dozadu (tedy na rovině) vůbec nehrozí, protože opačný moment tažné síly trochu přední nápravu přitlačí k zemi. Proč myslíš, že mají tak velká zadní kola? Toto je hlavní důvod! Jak by jinak mohl lehký traktor tahat vlek, který je několikanásobně těžší!

0/0
28.3.2012 22:35

Salada

Re: Ty úzky kola vepředu tvarem jak z motorky mě překvapily

Vaše úvaha je mylná. Je samozřejmě pravda, že nižší těžiště pomáhá ale zapomínáte na točivý moment od kol. Prostě pokud se zadní kola snaží otočit doleva, zbytek auta se snaží stejnou silou otočit doprava (z bočního pohledu). Tady klidně může být těžiště i pod silnici ale při dostatečně výkonném motoru se stejně auto postaví na zadní.

0/0
28.3.2012 20:43

JeFFik

Re: Ty úzky kola vepředu tvarem jak z motorky mě překvapily

hmm vaše úvaha je naprosto mylná. Na auto, které je tvořeno karoserií působí hnací síla v místě OSY KOLA a ne na nějaké vozovce, které se karosérie vůbec nedotýká!!!

Podle vaší teorie by se dragster, který má výkon přes 4000kW a za 4 sec dosáhne rychlost přes 600 km/hod. nutně musel převrátit!!! Ale tím, že má těžiště NÍŽE, než je osa jeho obrovských zadních kol se prostě nepřevrátí ať má výkon a zrychlení sebevětší!

0/0
28.3.2012 22:45

pavelthelong

Re: Ty úzky kola vepředu tvarem jak z motorky mě překvapily

ciste teoreticky je zidle se 4 nohama stabilnejsi nez trojnozka. Podle mne klasicka koncepce 4 kol je pri prujezdu zatackou stabilnejsi, proto se treba trikolky v beznem provozu v zatacce prevraceji dopredu....v zasade to vi kazde male dite, protoze si to muze vyzkouset. Ale nevadi, alespon bude zabava

0/0
28.3.2012 17:13

Stoura

Re: Ty úzky kola vepředu tvarem jak z motorky mě překvapily

Je to stejný problém, jako s převracením dozadu. Odolnost proti převrácení v zatáčce záleží na  úhlu, který svírá vozovka a úsečka, spojující těžiště vozidla s bodem A.

Bod A je na křivce, obalující všechny dotyky kol s vozovkou a je ve směru odstředivé síly od těžiště. Ta křivka je u čtyřkolky obdélník, u tříkolky trojúhelník.

Tříkolka s nízkým těžištěm vzadu bude celkem dost stabilní.

0/0
28.3.2012 20:35

JavorMagor

puvodne to snad melo byt sasi pro Indy ...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3wlQAvEfmeI

osobne se mi to moc nelibi, prijde mi to jako okarosovany TRIKE upraveny pro vytrvalostni zavody.

0/0
28.3.2012 13:19

I Shot the Devil

jsem pro,sranda musí být!

0/0
28.3.2012 13:11

JavorMagor

Re: jsem pro,sranda musí být!

:)  Benz by se smal, az by se za bricho popadal :)

link na video s puvodni Benzovou trikolkou:

http://www.youtube.com/watch?v=keMe6wEB0jo&feature=player_embedded

0/0
28.3.2012 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.