Diskuze
Přepadení a smrt. Tatra vyjela kolem světa před 25 lety
Děkujeme za pochopení.
ufoun
zapomnění..
"výsledek není žádný", protože se vrátili po revoluci a v médiích po nich pak ani pes neštěkl. Když jsem tu expedici sledoval, těšil jsem se na cestopis a záběry z míst co navštívili. Měla to vysílat ČT. výsledek? nic. alespoň o ničem nevím. ALE to NENÍ chyba expedice... vrátili se prostě ve špatný čas... A ze záběrů nebylo nic, ač jistě natáčené scény okolí, přírody, lidí, kultur nebyly politické, takže dokument by z toho sesříhat šel. Jenže kdo by ho zapaltil? V té době již nikdo (předtím ano) A propagace Tatry také vyšla vniveč, protože po návratu se hlavně tatra prodala, takže nebylo již co propagovat, následovala privatizace, a ztráta trhů... Docela mi je posádky líto, (myslím tu práci k ničemu) a nad si tu cestu užili alespoň oni.
6jara9
Já to sledoval tenkrát docela dost
I články jsem si vystřihoval z novin, snad z Lidové demokracie, kde to vycházelo na pokračování. Knížku také doma mám, v muzeu v Kopřivnici jsem se na ni byl také podívat. http://jaromirp.rajce.idnes.cz/Koprivnice-_muzeum_automobilu_Tatra/#P1010075.JPG Nemyslím, že by to byl propadák. Možná se vrátili v dubnu 1990, kdy byla tenkrát najednou jiná atmosféra a tak trochu cesta kolem světa zapadla. Ale raději zde měli dát nějaký pěkný článek s fotkami a udělali by lépe. Vím že měli nějaké rogalo, na kterém létali a dělali záběry ze vzduchu. Jako propagace socialismu v roce 1987 mi to tedy nepřipadlo.
cernobila_televize
toz tak
kdysi jsem mel v pokoji plakat s tatrovkou a vsemi zemeni, co projeli
nick
Pro pana Zátopka
I cesta může být cíl (výsledek) .... jinak moje nej auto , jako dítě jsem si myslel že to je nejlepší auto na světě :-)
I Shot the Devil
Re: Guatemala
asi proto,že je drobet na jih od Kanady..
pirin
Milé IDNES
kdybyste se toho raději chytli a místo bulváru tady rozjeli například seriál o Tatře kolem světa, asi byste udělali líp.Dovedu si představit, že bych si tady každý týden přečetl článek o putování tohoto superstroje doplněné nějakými vzpomínkami zúčastněný.A věřte, hltal bych to stejně jako kdysi v 7ičce pionýrů (myslím).
Jak už psal někdo níže, začít článek o Tatře kolem světa slovy PŘEPADENÍ A SMRT je typickým výplodem bulvárních článků.
Santa1
Re: Milé IDNES
To by musel mít autor tohoto článku alespoň takovou úroveň, jakou měl i ten nejposlednější pisálek z tehdejšího časopisu pro děti. Taky ten neinformovaný kurátor, který evidentně tráví víc času v posilovně, než by si v knihovně nahledal všechny publikace vydané o Tatře kolem světa.
MStudenka
Ta
Cassul to napsal přesně.Jinak ekonomický a průmyslový terorismus se podepsal snad na všech našich tradičních značkách které po pádu socialismu potřebovaly spíše pomoci v nových technologiích.Ale úkol byl jediný.Zničit.Naštěstí aspoň ta škoda Plzeň tady drží kolejovou výrobu i když za podivných okolností.
Achille Volfoni
Tatra
Psát tady,že Tatrovka byla nekonkurenceschopná a zastaralá je spíše k smíchu.Pokud někdo kvalitu vozu posuzuje podle interiéru,tak je taky celkem mimo.Tatrovky vyrobené za komárů,byly nezničitelné.Bytelné a respekt budící stroje.Taková Tatra 813...to bylo něco.
Vagónku taky slušně zlikvidovali.
fsp1111
Re: Tatra
Konkurenceschopnost není jen ve kvalitě výrobku, ale i v nákladech a šíři poskytovaných služeb. Výroba byla nákladná (nedostatečná automatizace a špatně zvládnutá logistika), motory mají vyšší náklady na provoz, na západě v podstatě nulová servisní síť,.... atd atd atd.
Do podniku v takovém stavu musí vstoupit investor s pořádným balíkem peněz a připravit se v prvních letech na ztrátové hospodaření (viz. třeba Škoda a VW)
mlčanlivý boban
Túto tatričku som mal postavenú z ábíčka
a pamätám na pravideľné správy o ceste v TV.
Nezáujem nastal až potom....
bloud-velbloud
Re: Túto tatričku som mal postavenú z ábíčka
jak píšu dole, nezájem vznikl přechodem k demokracii!
MStudenka
Vagonka
Jako učni jsme to chodili očumovat.Byl to pro nás symbol dobrodružství a hrdost na náš podnik.Tady o té špíně co tady píšete jsme samozřejmě nic nevěděli.Jinak nákladní vozy zažívaly nej slávu právě za komárů.O kráse osobních vozů tatra se nedá pochybovat ale dneska už by neměly šanci stejně jako to nemají lehké vozy nákladní.
Danny_Kay
Re: Vagonka
V jakem slova smyslu nemely sanci? Jakoze vozy z 80. let by se dneska na moderni vozy nechytaly? No, to je snad jasne a plti to o vsech znackach...vse ostatni je ale vec marketingu.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...