Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen prohrál se Suzuki. Zkratka GTI patří všem

Největší evropský výrobce automobilů zažil hořkou porážku od japonské automobilky Suzuki. Volkswagen nemůže zakročit proti značce Swift GTi, kterou si Japonci zaregistrovali před devíti lety. Rozhodl o tom Soudní dvůr Evropské unie v Lucemburku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

809.KocuR

Microsoft ...

Si nechal patentovat názvy svých produktů. Od té doby výrobci "výplní stavebních otvorů" prodávají pouze balkonové dveře. Občas i naležáka montované.

0/0
30.3.2012 21:09

Junqueira

...---...

kdo by si pletl auto s tim nemeckym srotem?

+3/0
30.3.2012 16:05

mogul666

Re: ...---...

Sám si na šrot! ;-)

+1/0
31.3.2012 17:10

Junqueira

Re: ...---...

fauveckar oblbnutej PR promluvil

0/0
31.3.2012 17:37

male_zvire

OMG

Co když si nechám patentovat že auto má mít 4 kola a volant? Budu potom moci zakázat prodej všech vozidel v EU (tedy kromě Velorexu)?

(zvracející smajlík)

0/0
29.3.2012 17:45

Highdriver

Asi si zaregistruju slovo "rohlík" :)

A najmu bandu právníků aby udělali okružní jízdu po českých pekárnách :)

0/0
29.3.2012 11:25

mlčanlivý boban

Re: Asi si zaregistruju slovo

už by mal niekto zaregistrovať ochrannú známku ROZUM. Len u politikov, analytikov a marketingových expertov by sa asi nič vysúdiť nepodarilo. Kde nič neni, ani smrť nebere...

0/0
29.3.2012 13:08

Falewick

co v článku nebylo

VW se soudí protože mu mu jde o USA - VW Golf GTI se tam totiž prodává pouze jako Volkswagen GTI

+1/0
29.3.2012 11:18

zrušený3x

Re: co v článku nebylo

A to ho tam někdo kupuje? Já bych ten německej sajrat v garáži nesnesl.

0/0
30.3.2012 17:20

BBO

I kyslík patří všem

A ne že si jej bude přivlastňovat Telefonica. Všechny auta Telefoniky O2 přepravují nebezpečný náklad, kyslík, pozor na to!

0/0
29.3.2012 10:31

male_zvire

Re: I kyslík patří všem

Ty bublinky jsou ale jenom namalované a de facto neškodné, ale ti blbci v O2 jsou zkuteční a nebezpeční...

+1/0
29.3.2012 17:46

Mispulda

Jabkouzroutum to prochazi

No vidite, a jabkozroutum tyto obecne fádní registrace prochazeji :-/

+6/0
29.3.2012 9:01

ztrewq

je smiešne napísať

na golfa "grand turismo", taký výraz je možný až od "vyššej strednej triedy", teda pre vozidlá, kde sú zadné sedadlá komfortnejšie ako sedadlá predné! tie "veľké cestovné" autá museli poskytovať rádovo väčší komfort ako priemer. a prívesok "i" k označeniu triedy?

0/0
29.3.2012 8:52

beanator

Re: je smiešne napísať

Je zajímavé že takový Fiat Tipo byl v obsahu 1.9 TD Grand Turismo.;-D

0/0
29.3.2012 10:27

809.KocuR

Re: je smiešne napísať

Pokud se budeme bavit o specifikaci FIA GT tak auta v této třídě, respektive jejich sériové vzory mají velmi často pouze sedladla přední.

0/0
30.3.2012 12:13

namestii

Tak pokud to mají registrované.... Hmmm

Já myslel, že to bude o tom, že si to chtějí registrovat a nepovolili jim to, že už je to všeobecně zaužívané a používají to i další výrobci. To bych chápal.

Ale nechápu, že na to mají ochrannou známku (R, C, TM...) a soud zamítne žalobu z důvodu, že to používají i další automobilky.

To je jako by soud řekl, nemůžeme vám to uznat, protože to ukradli už i další značky .... ???

0/0
29.3.2012 8:20

pablo_II

Re: Tak pokud to mají registrované.... Hmmm

Je vidět že si to nepochopil. Soud zcela jasně řekl, že zkrtaka GTI neznamená nic jiného než-li vozidlo určené na dlouhé cesty (silnější motor) a ono "I" na konci pak dává znát, že je vybaveno motorem se vtřikováním, tedy pouhá informace o technické specifikaci. Samo o sobě je pojem Grand turisimo pojem používaný už dávno před nějakým golfem napříč automobilkami a tudíž na něj nemohou mít ochranu a písmeno I pouze označuje technickou vlastnost a není na něm tedy nic patentovatelného. To je asi jako byste si chtěl zapatentovat název čevené jablko a nikdo jiný už by nesměl prodávat jabko pod názvem červené jablka i přesto že by zjevně nabízel právě červená jablka. Mimochodem kdž to vyženu k absurditě, tak si zapatentuju veškeré možné abecední kombinace a pak budu žalovat úplně všechny státy používající latinku, že používají mé kombinace písmen. Bude tedy nutné vynalézt asi úplně novou abecedu, co ty na to?

0/0
29.3.2012 9:51

Chudým bral, bohatým dával..(30)

Tak hlavně že mají registrovaný rozvodový řetěz na 1,2 TSI

a 1,4 TSI ;-DRv

0/0
29.3.2012 8:19

zbiro

Re: Tak hlavně že mají registrovaný rozvodový řetěz na 1,2 TSI

naprosto zbytečné, ty rozvody 3x přežijí motor ;-D

0/0
29.3.2012 11:46

Lukas (since1989)

Re: Tak hlavně že mají registrovaný rozvodový řetěz na 1,2 TSI

tím bych si nebyl tak jistý, viz.. poslední zprávy o problímech s řetězem:

http://www.auto.cz/problem-u-motoru-1-4-tsi-vytahany-rozvodovy-retez-65864

0/0
29.3.2012 14:57

takyumimkecat

Normálního člověka tyhle věci nezajímají...

Kdyby se firmičky v aut. průmyslu věnovaly výkonějším, ropu-nežeroucím a hlavně levnějším motorům, udělaly by pro lidi mnohem více....

Äle to jsem asi snílek....

+1/0
29.3.2012 6:33

sandokan78

Re: Normálního člověka tyhle věci nezajímají...

Samozřejmě... většina velkých firem už dávno něco takového má, ale světoví ropní magnáti a jejich lobisti si to nepřejou, takže se to všechno drží uměle pod pokličkou... Peníze vládnou světem a každý má svoji cenu...

0/0
29.3.2012 7:12

Wild Beast

Re: Normálního člověka tyhle věci nezajímají...

Jistééééé;-D

0/0
29.3.2012 8:10

ztrewq

Re: Normálního člověka tyhle věci nezajímají...

sprostosť!

to ako by si napísal, že ak znížiš spotrebu vody z vodovodu budeš platiť menej. VŽDY budeš platiť viac. jedno ši elektrina, smeti, benzín, ....

ak by si uvažoval, tak výrobou a zákazom iných (dnešných) by im ropa vydržala dlhšie, a zarobili by viac (za nové autá, za ich väčší počet, za recykláciu zakázaných, za ...

0/0
29.3.2012 8:58

Banjo Banjo

Re: Normálního člověka tyhle věci nezajímají...

Víc zaplatíš skoro vždy. Pokud ale nebudeš inovovat a šetřit, zaplatíš O HODNĚ víc. Je o to spočítat si, jestli se ti investice do inovace vrátí nebo ne.

A nové druhy pohonu aut? Vyvinutých je jich dost, akorát zatí jsou ještě pořád ropné deriváty plus motor na jejich spalování pro koncového zákazníka nejlevnější. A to včetně té opravdu nechutně vysoké spotřební daně.

0/0
29.3.2012 10:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.