Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piano slaví 40 let. Legendární mercedes je nesmrtelný, když ho nesežere rez

Za socialismu platil za nedostupný sen. Byl předmětem pýchy majitelů i závisti sousedů. A globálně má pověst neúnavného držáku, který dodnes v zemích třetího světa slouží taxikářům. Legendární Mercedes W123 alias „piano“ slaví čtyřicáté narozeniny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i68ř60í 44N15e30u67m43e75i66s72t74e26r 2652635753441

Před pár lety nějaký majitel tohohle krumplu psal celkem zabavný web Nestřílejte na pianistu. Ten měl ale pěknou leštěnku.

0/0
17.3.2016 23:27

R27a88d20e16k 65D29o30l41e86ž47a62l 2889393900580

"Piano bylo prvním mercedesem, ve kterém se masově prosadily naftové motory."

Cože?

Nevadí panu redaktorovi, že Mercedes vyráběl okolo poloviny své produkce s naftovým motorem už PŘED DRUHOU SVĚTOVOU VÁLKOU?

+3/0
17.3.2016 22:18

M38i11c37h78a76l 21Z49e11t25e25k 3668332970807

BTW, velký problém u piana byla i palubní deska. Vyráběla se pěnovací technologií a po těch letech neexistuje původní kus, který by neměl praskliny.

0/0
17.3.2016 21:03

P65e76t12r 47N23ě85m18e83č15e51k 1482394132273

Dovolím si nesouhlasit, praskaly vesměs pouze modré. Například černá nepraská vůbec ;-)

0/0
18.3.2016 6:58
Foto

J82i15ř54í 46D74v24o45ř25á37k 5835979330778

Atmosféra , řadové čerpadlo , tu musí přežít všechno.Motor podélně a kolem něj spousta místa . U některých aut se mechanik při výměně žhavících svíček rozhoduje , jestli nemá z auta vytáhnout motor . Dobrý auta se už dělaly .

+2/0
17.3.2016 17:06

M87i94c89h98a95l 32Z59e31t69e60k 3508262150507

Piano bylo jeden z posledních vozů, které měly naprosto stejnou platformu vč. převodovky a brzd pro všechny motorizace.

+1/0
17.3.2016 15:38

J54a94n 84S39l46o17v31í28k 3209707300578

Nedávno jsem viděl starší Cestománii z Albánie. Tam snad nic jiného po silnicích nejezdilo ;-D

+1/0
17.3.2016 12:25

M83a45r50e49k 27Š48i88m17o30n 2874257518528

V budově Strojimportu stojí Mercedes piano or roku 1979 jako výstavní kousek dodnes.

+1/0
17.3.2016 11:33

L17u52b95o22š 53P13o29s69p72í89š30i51l 6538614255

Místní kritici Mercedesů(a jiných kvalitních starších aut-zřejmě tédéíčkaři a škodovkáři),ty vaše nové,nebo max.tříleté šunky nebudou na tyto vozy nikdy mít,tak hlavně nepukněte závistí.

+6/−4
17.3.2016 11:24

M55a69r84t29i77n 47P47a24v79e30l42e12k 5360967305665

Myslíte,že 30 let starý MB je na tom technicky lépe než současný Superb? Osobně mi je úplně jedno jak na tom bude mé současné auto za x desítek let - mám ho rok,takže za čtyři roky půjde světem.

+3/−1
17.3.2016 11:30

J78i42ř85í 38S64c35h15w65a67c10h 8878204548306

majitel moderního auta ušetří na palivu každých 200.000km na nový motor, takže ho jeho "výdrž" nemusí vůbec "trápit"....;-)

a přitom se povozí nepoměrně lépe a nemusí poslouchat ten traktor.....

+1/−4
17.3.2016 11:36

J72a86k73u61b 59Š13a95f73a15n69d37a 7255907201101

Nevím, čemu říkáte lépe. Asi má každý jiná měřítka. Třeba přesednutí ze staré 406 do nové oktávky je jako byste najednou sedl na žebřiňák. Pohodlněji než v oktávce jsem se cítil i ve svém 20 let starém oplu.

+2/0
17.3.2016 12:57

M92a72r52t33i50n 19P66a32v60e30l63e29k 5600777595365

No vidíte,a já mám opačný problém - potřebuji cítit kontakt auta se silnicí,mít tvrdší podvozek a plující "houpačky" mne ničí.Francouzi jsou na to specialisté - na pražské dlažbě je to skvělé,ale jakmile vyjedete ven už to taková hitparáda není.Citroen C5 s přepínáním režimů nebyl špatný,ale kvalit sportovnějších podvozků nedosahoval.

0/0
17.3.2016 13:12

J68a59k33u69b 25Š62a45f69a62n82d68a 7805687361201

Tak každý to vidí jinak. Já na nějakou sportovní jízdu nejsem. Spíše pohodlí, kochačka...

+1/0
17.3.2016 13:14

M23a54r66t17i24n 67P31a78v87e15l63e23k 5400957835445

:-) Chce to kompromis,měl jsem na víkend půjčeného Kaipana a myslel jsem,že mi vytřese plomby ze zubů a podařilo se mu zlikvidovat mi záda.Podvozek Octavie(v mém případě navíc RS) je kompromis slušný.

0/0
17.3.2016 13:22

J94o55s42e68f 64T67i50k84v40a37r82t 2690674490

Ona 406 není také kdovíjaká hitparáda co se pohodlí týče, ale je fakt , že podvozek v O3 je jedna velká katastrofa, které se málokteré auto střední nižší třídy vyrovná.

0/0
17.3.2016 13:16

J85a62k33u20b 50R73o93u69s 3443680474802

To není pravda. Jezdím za 7. To zaprvé, a zadruhé se starým dieselem se dá tankovat zadarmo (nebo skoro zadarmo), když se to umí.

Navíc, máte představu, kolik během těch 200 000 nasypete do servisu moderního auta? Tenhle benz je v podstatě bezúdržbový, takže co ušetříte na servisu, můžete prolít nádrží.

Mám najeto mnoho tisíc ve W123 i v moderních autech, a v konečném důsledku mě ty moderní auta vždycky stály (mnohem) víc.

0/0
17.3.2016 14:01
Foto

M45i63c60h48a14l 73N78a48j73m35a36n 7679543556130

Mám chápat tuto pasáž:

"....se dá tankovat zadarmo (nebo skoro zadarmo), když se to umí.",

tak, že když se někde nafta ukradne, tak je zadarmo?

0/−2
17.3.2016 14:23

J80i76ř86í 84S60c21h47w29a10c88h 8308554198496

chápej to tak, že "tankuje" a smrdí použitým fritovacím olejem ;-)

+1/0
17.3.2016 15:06

J35a20k73u30b 83R31o85u33s 3903330184902

Těch možností je mnohem, mnohem víc.

0/0
17.3.2016 18:56

J28i75ř60í 36S65c64h93w69a22c92h 8578824868686

ano i vyjetej olej to (asi) vezme.....:-( a pak dělá "čest" svému jménu "sazomet"

0/0
17.3.2016 23:01

J96i44ř60í 59N82e28u68m97e47i24s61t46e70r 2332275573851

Podojený transformátor a sousední vesnice bez proudu. ...:P

0/0
17.3.2016 23:17

J63a75n 68H91á71l68a 8725335650607

No hlavně aby ten majitel moderního auta těch 200 000 v tom svém autě dokázal ujet - kolega má Superba v plné výbavě, najeto aktuálně přes 60 000 a má to tak půl napůl, týden v servisu, týden jezdí. A po mých osobních zkušenostech s fábiemi a oktávkami říkám Škoda simply never.

0/−1
18.3.2016 9:48

J49i36ř41í 62S89c43h24w34a51c72h 8418494898316

majitel moderního auta najede 200 000 bez problémů, tedy samozřejmě až na pár výjimek, co potvrzují toto pravidlo.

0/0
18.3.2016 16:21

J30i37ř45í 74E28r92b69e52n 1643174936177

Zdá se mi, že nesnášenlivost a závist cloumá hlavně Tebou ;-)

+3/−1
17.3.2016 11:43

J27o76s34e75f 86T35i27k66v29a70r16t 2610714130

W123 jsem měl dvě a obě mi bohužel sežral totálně rez. Na tu dobu dobrá auta, ale vývoj jde přece jen trochu kupředu.

0/0
17.3.2016 12:01

M56i98c75h83a54l 24Z85e46t71e44k 3328972150717

Jj, na druhou stranu, když má piano v pořádku motor a podvozek, vyplatí se investovat do plechařiny. Klempířské díly nejsou nijak předražené.

0/0
17.3.2016 21:04

R89a95d71e34k 67K82o25p47a98r 4758841152319

Živoucí sen všech zelinářů, řezníků, pinglů, veksláků,....

Pro co vlastně dneska tahle sorta lidí žije a čím se odlišují? Snad zlatou masírkou na krku, límečkem na stojáka a teplákama i di divadla...

0/−1
17.3.2016 10:10

J32a12k58u30b 82R12o24u46s 3703760794612

Já jezdím Piánem v obleku z Purwin & Radczun a tepláky vůbec žádné nevlastním.

0/0
17.3.2016 14:07

M79i30c79h14a88l 52Z87e29t55e76k 3328982800927

Tak piano byl hlavně ve srovnání s ostatními auty tehdejší doby betonový trezor. Při nehodě nedocenitelná vlastnost;-)

+1/0
17.3.2016 15:40

J87i87ř18í 98S98c98h48w91a62c44h 8228234498946

ale jen pokud "rez" hlavně "koroze" nesníží pevnost "hlavních nositelů odolnosti" na zlomek původní hodnoty ;-)

0/0
17.3.2016 23:04

M89a34r28t29i90n 71P87a61v44e42l19e32k 5950847755555

S pianem mám spojenou Albánii.Každé druhé auto bylo piano,podařilo se mi několikrát vyfotit deset stejných MB zaparkovaných na ulici za sebou.Servis fungoval tak,že u silnice byla ohrada,v ní bouda pro mechanika a pár zbořených pian ze kterých se braly náhradní díly.Docela často měly zvýšenou světlost a tam,kde jsem měl strach o firemního Land Cruisera si to mastily dvojnásobnou rychlostí.

+10/0
17.3.2016 9:55

P78e59t49r 89P23r36u37s 7717765809232

Priznam se, ze jsem si myslel ze se mu rika varhany a to podle tvaru chladice vepredu. ;-D Tak alespon jsem vedel, ze je to nejaky hudebni nastroj. :-)

0/0
17.3.2016 9:37

J86a67k45u90b 74R13o92u39s 3303570134172

Tenhle Benz má (mimo v článku i diskuzi zmíněné výhody) ještě jednu zajímavou vlastnost - jakýsi neopakovatelný charakter, "mojo". Vlastnil jsem za život spoustu aut, včetně třeba Volva S80 2013 nebo Mercedesu GLA 2015, ale v žádném z těch aut jsem se nikdy necítil tak dobře, jako ve W123. Neumím to logicky vysvětlit, ale řídit piáno prostě způsobuje prudké potěšení (speciálně ve verzi 2,8 benzín). A ne, dobu, kdy se to auto vyrábělo, jsem nezažil, to jsem ještě byl na houbách. ;-D

+6/0
17.3.2016 9:31

D18e15n36i52s 74W88i76t12z62k26u 3173641629737

to můžu potvrdit, ačkoliv to má naprosto nepohodlné sedačky

0/0
17.3.2016 10:33

J59a80k63u95b 56R51o20u58s 3103930984512

Doporučuji vyměnit staré koňské žíně za nové (popřípadě za jiný materiál dle libosti) a napnout pružiny uvnitř profilem z PUR pěny. Typický neduh tohoto auta, sedačky se prostě "prosedí." Ale dá se to naštěstí rychle a jednoduše opravit :-)

Co podle mě skutečně ubírá na komfortu je hlučnost dieselových motorů ve vyšších rychlostech. Ale i to se chystám v nejbližší době vyřešit.

0/0
17.3.2016 13:58

D44e29n13i55s 54W96i75t51z40k84u 3863821619817

já ho nevlastním, já mám jenom Vision z roku 95 ;-)

0/0
17.3.2016 14:20

J10a77k59u70b 60R79o37u11s 3533210744342

Tak to máte mnohem raritnější vůz, než je piáno. Dá se to uservisovat?

0/0
18.3.2016 20:41

J10i60ř96í 59S14c42h52w33a54c56h 8988164718196

co to je za pohádky ".... vlastnil(!) jsem Volvo S80 2013 a Mercedes GLA 2015(!). To jako jsi oboje za poslední tři roky rozstřelil nebo ze živíš pojistnými podvody? ;-)

0/0
18.3.2016 20:52
Foto

M88a21r43t74i93n 79V43y74s51t41r97č39i43l 1299237428

V Maroku nejezdí jako taxík nic jiného a v dobrých stavech. Jeli jsme cestu 2hodiny z letiste a bylo nas v taxi 6 :) Pak jsme jeli do jednoho kopce v sesti a bylo to 1/2....2/1...porad musel řadit...ale krása...bral bych ho!

0/0
17.3.2016 9:28

J75i91ř80í 30S96c24h54w79a80c54h 8408384368526

kup si něco s HTP a bude to ohledně toho řazení podobná "krása" ;-)

+3/0
17.3.2016 10:30

J78a53k98u50b 89R26o66u78s 3273930894352

Koukám, že se v diskuzi objevili chytráci, kteří piáno neviděli ani z rychlíku, ale budou nám tu vykládat, kolik jejich provoz stojí nebo nestojí (viď Finku RvRvRv)

Máme v rodině piána čtyři. Všechna kupoval jako nová auta můj otec, takže jejich historie je dobře známa. Jedno má dnes najeto 850 000 a za celou dobu (mimo údržbu danou manuálem + výměny baterií a spotřebáku) na něm byl měněn jen kardan. Druhé má 450 000 a za celou dobu byl jediný problém lehce přituhlý brzdič = repase za pár korun. Dva kousky mají pod 80 000 a jednomu z nich prasklo gumové uchycení výfuku, druhému přestal počítat tachometr kilometry. Jinak nic.

Všechny dnes chytnou v -20°C na ťuknutí do klíčku a jedou na cokoliv, co se do nich nalije.

Za rok, během kterého jsem vlastnil nové Volvo (které je na dnešní poměry mimořádně spolehlivé), jsem do údržby nasypal asi 5x více peněz, než můj otec do čtyř aut za celý život.

Mimochodem, všechna ta Piána mám dnes v péči já a opatruji je jako oko v hlavě. VVVVV

+14/−2
17.3.2016 9:21

J18i64ř61í 73S98c33h20w21a80c16h 8358504228746

no jsi prostě "úchyl". Dnes by si diesela, co vůbec nejede a přitom žere víc jak benzínový HTP (a jede ještě hůř), nikdo nekoupil....

0/−1
17.3.2016 10:37

M66a62r93e48k 49J15a47n98e62č53k40a 1917386963751

Ono za chvíli koupit auto, které přežije zcela bez závad aspoň tu záruku a pak u něj automaticky nenastane "poločas rozpadu" bude celkem kumšt. Navíc tohle auto už je takový veterán, takže dobře zachovalé kousky budou mít stále nějakou hodnotu, protože se toho stavu veterána bez problémů dožijí :-)

0/0
17.3.2016 14:16

J96i73ř85í 40S71c15h88w28a16c55h 8168274248716

ještě jsem zapomněl dodat ....s cenou 2-3 krát vyšší, než to HTP....

0/0
17.3.2016 10:41

M71a27r57t38i25n 58L13i83š77k54a 6839868194123

Vsechny kupoval nove:-) zelinar? nebo snad reznik?

0/0
17.3.2016 13:09

P17e42t16r 93M23a45r82š41á49l20e50k 9685762444869

4 nová piana za totáče. To odhaduju na uhelné sklady.

0/0
17.3.2016 15:46

J92a42k87u32b 36R89o36u82s 3623230474712

Tak to jsi úplně vedle, otci se podařilo včas utéct na západ a na každý to piáno si vydělal poctivou dřinou.

0/0
17.3.2016 18:54

J22i95ř40í 55S83c95h86w20a72c48h 8218144788886

a co jsi tak mohl "nasypat" za rok do nového Volva???

+1/0
18.3.2016 21:14
Foto

M39i77c46h87a55l 80N68a96j83m21a95n 7639823216800

První z řady mercedesů, které jsou doslova nesmrtelné Tyto auta dokázala najet neskutečné porce kilometrů. Dalším v pořadí byl mercedes W124 a také mercedes W201 (baby-mercedes). Ještě první ročníky řady W210 jsou trvanlivé, ale bohužel s následnými novými modely už to šlo s trvanlivostí do háje.

+1/0
17.3.2016 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.