Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Piano slaví 40 let. Legendární mercedes je nesmrtelný, když ho nesežere rez

Za socialismu platil za nedostupný sen. Byl předmětem pýchy majitelů i závisti sousedů. A globálně má pověst neúnavného držáku, který dodnes v zemích třetího světa slouží taxikářům. Legendární Mercedes W123 alias „piano“ slaví čtyřicáté narozeniny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74i42ř48í 94N92e45u51m85e68i73s19t18e83r 2392965813641

Před pár lety nějaký majitel tohohle krumplu psal celkem zabavný web Nestřílejte na pianistu. Ten měl ale pěknou leštěnku.

0/0
17.3.2016 23:27

R70a56d27e77k 82D52o44l75e91ž10a14l 2799853450520

"Piano bylo prvním mercedesem, ve kterém se masově prosadily naftové motory."

Cože?

Nevadí panu redaktorovi, že Mercedes vyráběl okolo poloviny své produkce s naftovým motorem už PŘED DRUHOU SVĚTOVOU VÁLKOU?

+3/0
17.3.2016 22:18

M71i26c80h21a85l 57Z51e10t58e95k 3878232610317

BTW, velký problém u piana byla i palubní deska. Vyráběla se pěnovací technologií a po těch letech neexistuje původní kus, který by neměl praskliny.

0/0
17.3.2016 21:03


P67e39t79r 76N60ě61m36e73č52e91k 1892134282113

Dovolím si nesouhlasit, praskaly vesměs pouze modré. Například černá nepraská vůbec ;-)

0/0
18.3.2016 6:58
Foto

J44i47ř16í 82D38v65o45ř66á58k 5855959170288

Atmosféra , řadové čerpadlo , tu musí přežít všechno.Motor podélně a kolem něj spousta místa . U některých aut se mechanik při výměně žhavících svíček rozhoduje , jestli nemá z auta vytáhnout motor . Dobrý auta se už dělaly .

+2/0
17.3.2016 17:06

M56i67c80h93a38l 82Z54e33t70e34k 3128342820267

Piano bylo jeden z posledních vozů, které měly naprosto stejnou platformu vč. převodovky a brzd pro všechny motorizace.

+1/0
17.3.2016 15:38

J96a73n 88S31l81o38v50í64k 3219897150848

Nedávno jsem viděl starší Cestománii z Albánie. Tam snad nic jiného po silnicích nejezdilo ;-D

+1/0
17.3.2016 12:25

M94a84r10e79k 92Š80i53m42o79n 2154707968608

V budově Strojimportu stojí Mercedes piano or roku 1979 jako výstavní kousek dodnes.

+1/0
17.3.2016 11:33

L30u73b76o72š 22P13o57s54p49í48š92i69l 6648234775

Místní kritici Mercedesů(a jiných kvalitních starších aut-zřejmě tédéíčkaři a škodovkáři),ty vaše nové,nebo max.tříleté šunky nebudou na tyto vozy nikdy mít,tak hlavně nepukněte závistí.

+6/−4
17.3.2016 11:24

M77a90r56t90i87n 53P86a68v33e90l40e31k 5800507455905

Myslíte,že 30 let starý MB je na tom technicky lépe než současný Superb? Osobně mi je úplně jedno jak na tom bude mé současné auto za x desítek let - mám ho rok,takže za čtyři roky půjde světem.

+3/−1
17.3.2016 11:30

J12i90ř69í 61S63c73h90w97a85c56h 8398554468176

majitel moderního auta ušetří na palivu každých 200.000km na nový motor, takže ho jeho "výdrž" nemusí vůbec "trápit"....;-)

a přitom se povozí nepoměrně lépe a nemusí poslouchat ten traktor.....

+1/−4
17.3.2016 11:36

J20a38k67u74b 63Š88a58f79a18n16d42a 7155527811811

Nevím, čemu říkáte lépe. Asi má každý jiná měřítka. Třeba přesednutí ze staré 406 do nové oktávky je jako byste najednou sedl na žebřiňák. Pohodlněji než v oktávce jsem se cítil i ve svém 20 let starém oplu.

+2/0
17.3.2016 12:57

M81a76r14t13i56n 89P77a93v60e24l14e98k 5570157405245

No vidíte,a já mám opačný problém - potřebuji cítit kontakt auta se silnicí,mít tvrdší podvozek a plující "houpačky" mne ničí.Francouzi jsou na to specialisté - na pražské dlažbě je to skvělé,ale jakmile vyjedete ven už to taková hitparáda není.Citroen C5 s přepínáním režimů nebyl špatný,ale kvalit sportovnějších podvozků nedosahoval.

0/0
17.3.2016 13:12

J41a32k26u80b 12Š63a15f85a56n42d32a 7815627291581

Tak každý to vidí jinak. Já na nějakou sportovní jízdu nejsem. Spíše pohodlí, kochačka...

+1/0
17.3.2016 13:14

M30a19r26t13i79n 34P51a89v26e41l43e16k 5600597885105

:-) Chce to kompromis,měl jsem na víkend půjčeného Kaipana a myslel jsem,že mi vytřese plomby ze zubů a podařilo se mu zlikvidovat mi záda.Podvozek Octavie(v mém případě navíc RS) je kompromis slušný.

0/0
17.3.2016 13:22

J73o76s91e10f 82T36i11k78v28a70r28t 2560234670

Ona 406 není také kdovíjaká hitparáda co se pohodlí týče, ale je fakt , že podvozek v O3 je jedna velká katastrofa, které se málokteré auto střední nižší třídy vyrovná.

0/0
17.3.2016 13:16

J95a40k41u64b 83R89o41u12s 3603880894412

To není pravda. Jezdím za 7. To zaprvé, a zadruhé se starým dieselem se dá tankovat zadarmo (nebo skoro zadarmo), když se to umí.

Navíc, máte představu, kolik během těch 200 000 nasypete do servisu moderního auta? Tenhle benz je v podstatě bezúdržbový, takže co ušetříte na servisu, můžete prolít nádrží.

Mám najeto mnoho tisíc ve W123 i v moderních autech, a v konečném důsledku mě ty moderní auta vždycky stály (mnohem) víc.

0/0
17.3.2016 14:01
Foto

M98i48c67h56a54l 36N67a41j57m14a70n 7289753926170

Mám chápat tuto pasáž:

"....se dá tankovat zadarmo (nebo skoro zadarmo), když se to umí.",

tak, že když se někde nafta ukradne, tak je zadarmo?

0/−2
17.3.2016 14:23

J46i83ř18í 15S93c75h58w44a13c73h 8948744978686

chápej to tak, že "tankuje" a smrdí použitým fritovacím olejem ;-)

+1/0
17.3.2016 15:06

J71a26k13u20b 50R36o61u20s 3703260914882

Těch možností je mnohem, mnohem víc.

0/0
17.3.2016 18:56

J80i19ř90í 69S23c88h89w82a93c27h 8518824948646

ano i vyjetej olej to (asi) vezme.....:-( a pak dělá "čest" svému jménu "sazomet"

0/0
17.3.2016 23:01

J50i14ř64í 82N58e60u68m72e85i87s66t17e35r 2662555363231

Podojený transformátor a sousední vesnice bez proudu. ...:P

0/0
17.3.2016 23:17

J91a23n 15H94á48l53a 8425605160847

No hlavně aby ten majitel moderního auta těch 200 000 v tom svém autě dokázal ujet - kolega má Superba v plné výbavě, najeto aktuálně přes 60 000 a má to tak půl napůl, týden v servisu, týden jezdí. A po mých osobních zkušenostech s fábiemi a oktávkami říkám Škoda simply never.

0/−1
18.3.2016 9:48

J25i74ř54í 74S29c24h84w85a57c55h 8878674418306

majitel moderního auta najede 200 000 bez problémů, tedy samozřejmě až na pár výjimek, co potvrzují toto pravidlo.

0/0
18.3.2016 16:21

J18i33ř13í 12E15r63b33e37n 1673144596697

Zdá se mi, že nesnášenlivost a závist cloumá hlavně Tebou ;-)

+3/−1
17.3.2016 11:43

J89o69s11e60f 31T32i51k75v52a97r41t 2220474920

W123 jsem měl dvě a obě mi bohužel sežral totálně rez. Na tu dobu dobrá auta, ale vývoj jde přece jen trochu kupředu.

0/0
17.3.2016 12:01

M49i80c96h79a35l 33Z81e84t85e25k 3498402540527

Jj, na druhou stranu, když má piano v pořádku motor a podvozek, vyplatí se investovat do plechařiny. Klempířské díly nejsou nijak předražené.

0/0
17.3.2016 21:04

R60a87d16e49k 24K59o34p25a83r 4968331642259

Živoucí sen všech zelinářů, řezníků, pinglů, veksláků,....

Pro co vlastně dneska tahle sorta lidí žije a čím se odlišují? Snad zlatou masírkou na krku, límečkem na stojáka a teplákama i di divadla...

0/−1
17.3.2016 10:10

J65a76k19u90b 89R64o22u23s 3523390864782

Já jezdím Piánem v obleku z Purwin & Radczun a tepláky vůbec žádné nevlastním.

0/0
17.3.2016 14:07

M35i87c14h82a84l 20Z90e76t98e24k 3638902900977

Tak piano byl hlavně ve srovnání s ostatními auty tehdejší doby betonový trezor. Při nehodě nedocenitelná vlastnost;-)

+1/0
17.3.2016 15:40

J87i67ř33í 95S10c55h69w18a25c17h 8768334588746

ale jen pokud "rez" hlavně "koroze" nesníží pevnost "hlavních nositelů odolnosti" na zlomek původní hodnoty ;-)

0/0
17.3.2016 23:04

M42a38r18t58i29n 70P88a70v29e41l97e85k 5420877255505

S pianem mám spojenou Albánii.Každé druhé auto bylo piano,podařilo se mi několikrát vyfotit deset stejných MB zaparkovaných na ulici za sebou.Servis fungoval tak,že u silnice byla ohrada,v ní bouda pro mechanika a pár zbořených pian ze kterých se braly náhradní díly.Docela často měly zvýšenou světlost a tam,kde jsem měl strach o firemního Land Cruisera si to mastily dvojnásobnou rychlostí.

+10/0
17.3.2016 9:55

P22e28t10r 91P76r54u89s 7557395409182

Priznam se, ze jsem si myslel ze se mu rika varhany a to podle tvaru chladice vepredu. ;-D Tak alespon jsem vedel, ze je to nejaky hudebni nastroj. :-)

0/0
17.3.2016 9:37

J26a71k96u16b 60R60o25u44s 3703150154712

Tenhle Benz má (mimo v článku i diskuzi zmíněné výhody) ještě jednu zajímavou vlastnost - jakýsi neopakovatelný charakter, "mojo". Vlastnil jsem za život spoustu aut, včetně třeba Volva S80 2013 nebo Mercedesu GLA 2015, ale v žádném z těch aut jsem se nikdy necítil tak dobře, jako ve W123. Neumím to logicky vysvětlit, ale řídit piáno prostě způsobuje prudké potěšení (speciálně ve verzi 2,8 benzín). A ne, dobu, kdy se to auto vyrábělo, jsem nezažil, to jsem ještě byl na houbách. ;-D

+6/0
17.3.2016 9:31

D29e18n26i47s 90W97i23t23z81k91u 3743931579337

to můžu potvrdit, ačkoliv to má naprosto nepohodlné sedačky

0/0
17.3.2016 10:33

J66a97k87u48b 62R29o87u61s 3713980324352

Doporučuji vyměnit staré koňské žíně za nové (popřípadě za jiný materiál dle libosti) a napnout pružiny uvnitř profilem z PUR pěny. Typický neduh tohoto auta, sedačky se prostě "prosedí." Ale dá se to naštěstí rychle a jednoduše opravit :-)

Co podle mě skutečně ubírá na komfortu je hlučnost dieselových motorů ve vyšších rychlostech. Ale i to se chystám v nejbližší době vyřešit.

0/0
17.3.2016 13:58

D46e34n26i53s 54W45i17t56z80k82u 3603161979567

já ho nevlastním, já mám jenom Vision z roku 95 ;-)

0/0
17.3.2016 14:20

J25a26k36u34b 96R12o57u37s 3933260554322

Tak to máte mnohem raritnější vůz, než je piáno. Dá se to uservisovat?

0/0
18.3.2016 20:41

J52i85ř82í 66S46c26h24w65a61c87h 8958374468386

co to je za pohádky ".... vlastnil(!) jsem Volvo S80 2013 a Mercedes GLA 2015(!). To jako jsi oboje za poslední tři roky rozstřelil nebo ze živíš pojistnými podvody? ;-)

0/0
18.3.2016 20:52
Foto

M86a11r52t82i47n 80V50y15s13t70r35č47i12l 1309767188

V Maroku nejezdí jako taxík nic jiného a v dobrých stavech. Jeli jsme cestu 2hodiny z letiste a bylo nas v taxi 6 :) Pak jsme jeli do jednoho kopce v sesti a bylo to 1/2....2/1...porad musel řadit...ale krása...bral bych ho!

0/0
17.3.2016 9:28

J40i98ř96í 32S91c30h72w23a46c43h 8918414948366

kup si něco s HTP a bude to ohledně toho řazení podobná "krása" ;-)

+3/0
17.3.2016 10:30

J30a97k86u67b 24R56o84u21s 3783740814472

Koukám, že se v diskuzi objevili chytráci, kteří piáno neviděli ani z rychlíku, ale budou nám tu vykládat, kolik jejich provoz stojí nebo nestojí (viď Finku RvRvRv)

Máme v rodině piána čtyři. Všechna kupoval jako nová auta můj otec, takže jejich historie je dobře známa. Jedno má dnes najeto 850 000 a za celou dobu (mimo údržbu danou manuálem + výměny baterií a spotřebáku) na něm byl měněn jen kardan. Druhé má 450 000 a za celou dobu byl jediný problém lehce přituhlý brzdič = repase za pár korun. Dva kousky mají pod 80 000 a jednomu z nich prasklo gumové uchycení výfuku, druhému přestal počítat tachometr kilometry. Jinak nic.

Všechny dnes chytnou v -20°C na ťuknutí do klíčku a jedou na cokoliv, co se do nich nalije.

Za rok, během kterého jsem vlastnil nové Volvo (které je na dnešní poměry mimořádně spolehlivé), jsem do údržby nasypal asi 5x více peněz, než můj otec do čtyř aut za celý život.

Mimochodem, všechna ta Piána mám dnes v péči já a opatruji je jako oko v hlavě. VVVVV

+14/−2
17.3.2016 9:21

J81i21ř41í 98S23c93h88w52a57c96h 8408244468666

no jsi prostě "úchyl". Dnes by si diesela, co vůbec nejede a přitom žere víc jak benzínový HTP (a jede ještě hůř), nikdo nekoupil....

0/−1
17.3.2016 10:37

M37a38r45e13k 88J18a19n75e50č36k59a 1447156303331

Ono za chvíli koupit auto, které přežije zcela bez závad aspoň tu záruku a pak u něj automaticky nenastane "poločas rozpadu" bude celkem kumšt. Navíc tohle auto už je takový veterán, takže dobře zachovalé kousky budou mít stále nějakou hodnotu, protože se toho stavu veterána bez problémů dožijí :-)

0/0
17.3.2016 14:16

J28i30ř31í 50S54c47h60w81a47c30h 8968524528786

ještě jsem zapomněl dodat ....s cenou 2-3 krát vyšší, než to HTP....

0/0
17.3.2016 10:41

M33a67r71t31i57n 28L55i75š75k84a 6729378164703

Vsechny kupoval nove:-) zelinar? nebo snad reznik?

0/0
17.3.2016 13:09

P15e48t78r 87M67a28r38š75á18l73e91k 9285762564979

4 nová piana za totáče. To odhaduju na uhelné sklady.

0/0
17.3.2016 15:46

J82a90k64u66b 96R27o68u86s 3233570114772

Tak to jsi úplně vedle, otci se podařilo včas utéct na západ a na každý to piáno si vydělal poctivou dřinou.

0/0
17.3.2016 18:54

J52i54ř46í 76S26c41h89w76a97c50h 8188834338496

a co jsi tak mohl "nasypat" za rok do nového Volva???

+1/0
18.3.2016 21:14
Foto

M56i58c97h38a38l 51N97a76j91m92a17n 7709183526450

První z řady mercedesů, které jsou doslova nesmrtelné Tyto auta dokázala najet neskutečné porce kilometrů. Dalším v pořadí byl mercedes W124 a také mercedes W201 (baby-mercedes). Ještě první ročníky řady W210 jsou trvanlivé, ale bohužel s následnými novými modely už to šlo s trvanlivostí do háje.

+1/0
17.3.2016 8:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.