Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Piano slaví 40 let. Legendární mercedes je nesmrtelný, když ho nesežere rez

Za socialismu platil za nedostupný sen. Byl předmětem pýchy majitelů i závisti sousedů. A globálně má pověst neúnavného držáku, který dodnes v zemích třetího světa slouží taxikářům. Legendární Mercedes W123 alias „piano“ slaví čtyřicáté narozeniny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i58ř41í 79N72e62u51m98e97i51s66t76e93r 2382375693581

Před pár lety nějaký majitel tohohle krumplu psal celkem zabavný web Nestřílejte na pianistu. Ten měl ale pěknou leštěnku.

0/0
17.3.2016 23:27

R40a55d90e66k 73D76o40l15e58ž18a22l 2829263480110

"Piano bylo prvním mercedesem, ve kterém se masově prosadily naftové motory."

Cože?

Nevadí panu redaktorovi, že Mercedes vyráběl okolo poloviny své produkce s naftovým motorem už PŘED DRUHOU SVĚTOVOU VÁLKOU?

+3/0
17.3.2016 22:18

M51i53c66h86a50l 35Z70e46t84e72k 3468162790587

BTW, velký problém u piana byla i palubní deska. Vyráběla se pěnovací technologií a po těch letech neexistuje původní kus, který by neměl praskliny.

0/0
17.3.2016 21:03


P61e33t66r 67N23ě34m66e95č68e13k 1802104742243

Dovolím si nesouhlasit, praskaly vesměs pouze modré. Například černá nepraská vůbec ;-)

0/0
18.3.2016 6:58

J53i39ř25í 81D12v64o35ř50á70k 5505289330698

Atmosféra , řadové čerpadlo , tu musí přežít všechno.Motor podélně a kolem něj spousta místa . U některých aut se mechanik při výměně žhavících svíček rozhoduje , jestli nemá z auta vytáhnout motor . Dobrý auta se už dělaly .

+2/0
17.3.2016 17:06

M93i37c70h60a55l 96Z84e55t25e13k 3238442540847

Piano bylo jeden z posledních vozů, které měly naprosto stejnou platformu vč. převodovky a brzd pro všechny motorizace.

+1/0
17.3.2016 15:38

J63a16n 50S59l55o91v54í56k 3649137240338

Nedávno jsem viděl starší Cestománii z Albánie. Tam snad nic jiného po silnicích nejezdilo ;-D

+1/0
17.3.2016 12:25

M20a61r26e48k 88Š64i57m89o73n 2754197498288

V budově Strojimportu stojí Mercedes piano or roku 1979 jako výstavní kousek dodnes.

+1/0
17.3.2016 11:33

L68u83b10o78š 88P30o80s65p17í43š77i72l 6238254605

Místní kritici Mercedesů(a jiných kvalitních starších aut-zřejmě tédéíčkaři a škodovkáři),ty vaše nové,nebo max.tříleté šunky nebudou na tyto vozy nikdy mít,tak hlavně nepukněte závistí.

+6/−4
17.3.2016 11:24

M46a71r67t45i32n 85P32a38v75e23l57e85k 5640207865955

Myslíte,že 30 let starý MB je na tom technicky lépe než současný Superb? Osobně mi je úplně jedno jak na tom bude mé současné auto za x desítek let - mám ho rok,takže za čtyři roky půjde světem.

+3/−1
17.3.2016 11:30

J11i40ř38í 33S70c56h85w24a93c52h 8548544818706

majitel moderního auta ušetří na palivu každých 200.000km na nový motor, takže ho jeho "výdrž" nemusí vůbec "trápit"....;-)

a přitom se povozí nepoměrně lépe a nemusí poslouchat ten traktor.....

+1/−4
17.3.2016 11:36

J26a51k41u38b 36Š13a51f13a95n40d45a 7545337641401

Nevím, čemu říkáte lépe. Asi má každý jiná měřítka. Třeba přesednutí ze staré 406 do nové oktávky je jako byste najednou sedl na žebřiňák. Pohodlněji než v oktávce jsem se cítil i ve svém 20 let starém oplu.

+2/0
17.3.2016 12:57

M43a25r54t29i47n 76P42a83v91e88l89e85k 5530517795405

No vidíte,a já mám opačný problém - potřebuji cítit kontakt auta se silnicí,mít tvrdší podvozek a plující "houpačky" mne ničí.Francouzi jsou na to specialisté - na pražské dlažbě je to skvělé,ale jakmile vyjedete ven už to taková hitparáda není.Citroen C5 s přepínáním režimů nebyl špatný,ale kvalit sportovnějších podvozků nedosahoval.

0/0
17.3.2016 13:12

J77a56k15u96b 16Š54a36f82a83n53d96a 7445967861261

Tak každý to vidí jinak. Já na nějakou sportovní jízdu nejsem. Spíše pohodlí, kochačka...

+1/0
17.3.2016 13:14

M32a30r82t60i36n 98P34a43v93e83l67e49k 5480467275975

:-) Chce to kompromis,měl jsem na víkend půjčeného Kaipana a myslel jsem,že mi vytřese plomby ze zubů a podařilo se mu zlikvidovat mi záda.Podvozek Octavie(v mém případě navíc RS) je kompromis slušný.

0/0
17.3.2016 13:22

J61o26s98e67f 96T28i67k34v88a87r70t 2450924780

Ona 406 není také kdovíjaká hitparáda co se pohodlí týče, ale je fakt , že podvozek v O3 je jedna velká katastrofa, které se málokteré auto střední nižší třídy vyrovná.

0/0
17.3.2016 13:16

J97a85k14u72b 67R64o69u89s 3523410524222

To není pravda. Jezdím za 7. To zaprvé, a zadruhé se starým dieselem se dá tankovat zadarmo (nebo skoro zadarmo), když se to umí.

Navíc, máte představu, kolik během těch 200 000 nasypete do servisu moderního auta? Tenhle benz je v podstatě bezúdržbový, takže co ušetříte na servisu, můžete prolít nádrží.

Mám najeto mnoho tisíc ve W123 i v moderních autech, a v konečném důsledku mě ty moderní auta vždycky stály (mnohem) víc.

0/0
17.3.2016 14:01
Foto

M21i23c47h14a86l 46N65a55j45m27a97n 7289283136620

Mám chápat tuto pasáž:

"....se dá tankovat zadarmo (nebo skoro zadarmo), když se to umí.",

tak, že když se někde nafta ukradne, tak je zadarmo?

0/−2
17.3.2016 14:23

J58i71ř47í 37S88c49h24w85a81c45h 8748774628376

chápej to tak, že "tankuje" a smrdí použitým fritovacím olejem ;-)

+1/0
17.3.2016 15:06

J70a73k67u24b 84R17o54u85s 3833110344782

Těch možností je mnohem, mnohem víc.

0/0
17.3.2016 18:56

J47i43ř79í 87S84c54h64w12a20c28h 8148134638716

ano i vyjetej olej to (asi) vezme.....:-( a pak dělá "čest" svému jménu "sazomet"

0/0
17.3.2016 23:01

J95i37ř65í 68N21e68u13m28e73i53s39t14e43r 2942175713861

Podojený transformátor a sousední vesnice bez proudu. ...:P

0/0
17.3.2016 23:17

J46a13n 19H12á80l15a 8935595300237

No hlavně aby ten majitel moderního auta těch 200 000 v tom svém autě dokázal ujet - kolega má Superba v plné výbavě, najeto aktuálně přes 60 000 a má to tak půl napůl, týden v servisu, týden jezdí. A po mých osobních zkušenostech s fábiemi a oktávkami říkám Škoda simply never.

0/−1
18.3.2016 9:48

J60i26ř51í 69S63c59h22w20a27c30h 8258884658756

majitel moderního auta najede 200 000 bez problémů, tedy samozřejmě až na pár výjimek, co potvrzují toto pravidlo.

0/0
18.3.2016 16:21

J29i68ř36í 57E80r20b68e93n 1483404666107

Zdá se mi, že nesnášenlivost a závist cloumá hlavně Tebou ;-)

+3/−1
17.3.2016 11:43

J54o69s25e31f 71T18i89k54v52a11r31t 2830744530

W123 jsem měl dvě a obě mi bohužel sežral totálně rez. Na tu dobu dobrá auta, ale vývoj jde přece jen trochu kupředu.

0/0
17.3.2016 12:01

M31i83c88h51a71l 57Z46e43t82e21k 3788452780207

Jj, na druhou stranu, když má piano v pořádku motor a podvozek, vyplatí se investovat do plechařiny. Klempířské díly nejsou nijak předražené.

0/0
17.3.2016 21:04

R54a65d77e21k 12K63o15p51a94r 4958571162979

Živoucí sen všech zelinářů, řezníků, pinglů, veksláků,....

Pro co vlastně dneska tahle sorta lidí žije a čím se odlišují? Snad zlatou masírkou na krku, límečkem na stojáka a teplákama i di divadla...

0/−1
17.3.2016 10:10

J92a92k65u59b 36R20o65u74s 3363620514312

Já jezdím Piánem v obleku z Purwin & Radczun a tepláky vůbec žádné nevlastním.

0/0
17.3.2016 14:07

M70i60c81h52a93l 10Z93e65t91e53k 3328752270207

Tak piano byl hlavně ve srovnání s ostatními auty tehdejší doby betonový trezor. Při nehodě nedocenitelná vlastnost;-)

+1/0
17.3.2016 15:40

J45i93ř36í 70S69c88h19w94a21c12h 8128584368116

ale jen pokud "rez" hlavně "koroze" nesníží pevnost "hlavních nositelů odolnosti" na zlomek původní hodnoty ;-)

0/0
17.3.2016 23:04

M30a37r25t72i87n 58P39a35v50e67l86e21k 5530237955495

S pianem mám spojenou Albánii.Každé druhé auto bylo piano,podařilo se mi několikrát vyfotit deset stejných MB zaparkovaných na ulici za sebou.Servis fungoval tak,že u silnice byla ohrada,v ní bouda pro mechanika a pár zbořených pian ze kterých se braly náhradní díly.Docela často měly zvýšenou světlost a tam,kde jsem měl strach o firemního Land Cruisera si to mastily dvojnásobnou rychlostí.

+10/0
17.3.2016 9:55

P70e89t41r 25P73r70u48s 7647915619212

Priznam se, ze jsem si myslel ze se mu rika varhany a to podle tvaru chladice vepredu. ;-D Tak alespon jsem vedel, ze je to nejaky hudebni nastroj. :-)

0/0
17.3.2016 9:37

J74a49k78u49b 44R73o92u44s 3643370594862

Tenhle Benz má (mimo v článku i diskuzi zmíněné výhody) ještě jednu zajímavou vlastnost - jakýsi neopakovatelný charakter, "mojo". Vlastnil jsem za život spoustu aut, včetně třeba Volva S80 2013 nebo Mercedesu GLA 2015, ale v žádném z těch aut jsem se nikdy necítil tak dobře, jako ve W123. Neumím to logicky vysvětlit, ale řídit piáno prostě způsobuje prudké potěšení (speciálně ve verzi 2,8 benzín). A ne, dobu, kdy se to auto vyrábělo, jsem nezažil, to jsem ještě byl na houbách. ;-D

+6/0
17.3.2016 9:31

D33e73n72i89s 14W25i46t94z33k63u 3103121959807

to můžu potvrdit, ačkoliv to má naprosto nepohodlné sedačky

0/0
17.3.2016 10:33

J83a73k69u12b 19R16o79u84s 3213650204602

Doporučuji vyměnit staré koňské žíně za nové (popřípadě za jiný materiál dle libosti) a napnout pružiny uvnitř profilem z PUR pěny. Typický neduh tohoto auta, sedačky se prostě "prosedí." Ale dá se to naštěstí rychle a jednoduše opravit :-)

Co podle mě skutečně ubírá na komfortu je hlučnost dieselových motorů ve vyšších rychlostech. Ale i to se chystám v nejbližší době vyřešit.

0/0
17.3.2016 13:58

D42e85n20i37s 71W35i83t21z14k30u 3143361509427

já ho nevlastním, já mám jenom Vision z roku 95 ;-)

0/0
17.3.2016 14:20

J80a75k45u88b 91R38o21u25s 3913700834522

Tak to máte mnohem raritnější vůz, než je piáno. Dá se to uservisovat?

0/0
18.3.2016 20:41

J62i16ř78í 53S82c59h84w94a91c74h 8278834768636

co to je za pohádky ".... vlastnil(!) jsem Volvo S80 2013 a Mercedes GLA 2015(!). To jako jsi oboje za poslední tři roky rozstřelil nebo ze živíš pojistnými podvody? ;-)

0/0
18.3.2016 20:52
Foto

M68a43r61t76i35n 13V48y32s73t81r49č26i93l 1499527288

V Maroku nejezdí jako taxík nic jiného a v dobrých stavech. Jeli jsme cestu 2hodiny z letiste a bylo nas v taxi 6 :) Pak jsme jeli do jednoho kopce v sesti a bylo to 1/2....2/1...porad musel řadit...ale krása...bral bych ho!

0/0
17.3.2016 9:28

J61i69ř93í 65S67c96h56w95a59c30h 8898494968276

kup si něco s HTP a bude to ohledně toho řazení podobná "krása" ;-)

+3/0
17.3.2016 10:30

J21a36k48u38b 12R50o90u95s 3873220974392

Koukám, že se v diskuzi objevili chytráci, kteří piáno neviděli ani z rychlíku, ale budou nám tu vykládat, kolik jejich provoz stojí nebo nestojí (viď Finku RvRvRv)

Máme v rodině piána čtyři. Všechna kupoval jako nová auta můj otec, takže jejich historie je dobře známa. Jedno má dnes najeto 850 000 a za celou dobu (mimo údržbu danou manuálem + výměny baterií a spotřebáku) na něm byl měněn jen kardan. Druhé má 450 000 a za celou dobu byl jediný problém lehce přituhlý brzdič = repase za pár korun. Dva kousky mají pod 80 000 a jednomu z nich prasklo gumové uchycení výfuku, druhému přestal počítat tachometr kilometry. Jinak nic.

Všechny dnes chytnou v -20°C na ťuknutí do klíčku a jedou na cokoliv, co se do nich nalije.

Za rok, během kterého jsem vlastnil nové Volvo (které je na dnešní poměry mimořádně spolehlivé), jsem do údržby nasypal asi 5x více peněz, než můj otec do čtyř aut za celý život.

Mimochodem, všechna ta Piána mám dnes v péči já a opatruji je jako oko v hlavě. VVVVV

+14/−2
17.3.2016 9:21

J42i96ř14í 65S65c44h52w72a23c57h 8898204948706

no jsi prostě "úchyl". Dnes by si diesela, co vůbec nejede a přitom žere víc jak benzínový HTP (a jede ještě hůř), nikdo nekoupil....

0/−1
17.3.2016 10:37

M85a65r27e14k 23J97a35n56e69č22k77a 1647476123371

Ono za chvíli koupit auto, které přežije zcela bez závad aspoň tu záruku a pak u něj automaticky nenastane "poločas rozpadu" bude celkem kumšt. Navíc tohle auto už je takový veterán, takže dobře zachovalé kousky budou mít stále nějakou hodnotu, protože se toho stavu veterána bez problémů dožijí :-)

0/0
17.3.2016 14:16

J64i80ř80í 66S37c64h59w90a93c64h 8558964348146

ještě jsem zapomněl dodat ....s cenou 2-3 krát vyšší, než to HTP....

0/0
17.3.2016 10:41

M63a45r37t42i40n 64L34i78š83k98a 6109148854363

Vsechny kupoval nove:-) zelinar? nebo snad reznik?

0/0
17.3.2016 13:09

P90e86t10r 96M49a44r57š75á18l52e67k 9155352734329

4 nová piana za totáče. To odhaduju na uhelné sklady.

0/0
17.3.2016 15:46

J49a67k10u11b 51R16o75u50s 3313160464132

Tak to jsi úplně vedle, otci se podařilo včas utéct na západ a na každý to piáno si vydělal poctivou dřinou.

0/0
17.3.2016 18:54

J84i96ř80í 66S32c78h33w98a16c64h 8578564888556

a co jsi tak mohl "nasypat" za rok do nového Volva???

+1/0
18.3.2016 21:14
Foto

M86i37c83h74a34l 39N59a55j44m41a98n 7139433296240

První z řady mercedesů, které jsou doslova nesmrtelné Tyto auta dokázala najet neskutečné porce kilometrů. Dalším v pořadí byl mercedes W124 a také mercedes W201 (baby-mercedes). Ještě první ročníky řady W210 jsou trvanlivé, ale bohužel s následnými novými modely už to šlo s trvanlivostí do háje.

+1/0
17.3.2016 8:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.