Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piano slaví 40 let. Legendární mercedes je nesmrtelný, když ho nesežere rez

Za socialismu platil za nedostupný sen. Byl předmětem pýchy majitelů i závisti sousedů. A globálně má pověst neúnavného držáku, který dodnes v zemích třetího světa slouží taxikářům. Legendární Mercedes W123 alias „piano“ slaví čtyřicáté narozeniny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i80ř70í 24N50e97u88m45e27i15s50t68e12r 2242525103331

Před pár lety nějaký majitel tohohle krumplu psal celkem zabavný web Nestřílejte na pianistu. Ten měl ale pěknou leštěnku.

0/0
17.3.2016 23:27

R91a67d42e75k 16D97o47l43e70ž75a67l 2239193370900

"Piano bylo prvním mercedesem, ve kterém se masově prosadily naftové motory."

Cože?

Nevadí panu redaktorovi, že Mercedes vyráběl okolo poloviny své produkce s naftovým motorem už PŘED DRUHOU SVĚTOVOU VÁLKOU?

+3/0
17.3.2016 22:18

M50i46c21h72a62l 80Z77e79t35e44k 3488482790157

BTW, velký problém u piana byla i palubní deska. Vyráběla se pěnovací technologií a po těch letech neexistuje původní kus, který by neměl praskliny.

0/0
17.3.2016 21:03

P40e78t40r 40N68ě71m86e67č77e44k 1822334792783

Dovolím si nesouhlasit, praskaly vesměs pouze modré. Například černá nepraská vůbec ;-)

0/0
18.3.2016 6:58
Foto

J32i31ř31í 18D76v59o28ř64á12k 5795469520248

Atmosféra , řadové čerpadlo , tu musí přežít všechno.Motor podélně a kolem něj spousta místa . U některých aut se mechanik při výměně žhavících svíček rozhoduje , jestli nemá z auta vytáhnout motor . Dobrý auta se už dělaly .

+2/0
17.3.2016 17:06

M87i17c41h66a58l 66Z37e39t95e37k 3828502650137

Piano bylo jeden z posledních vozů, které měly naprosto stejnou platformu vč. převodovky a brzd pro všechny motorizace.

+1/0
17.3.2016 15:38

J68a76n 89S39l10o97v57í13k 3229407710308

Nedávno jsem viděl starší Cestománii z Albánie. Tam snad nic jiného po silnicích nejezdilo ;-D

+1/0
17.3.2016 12:25

M86a75r75e60k 92Š25i56m97o60n 2464767338658

V budově Strojimportu stojí Mercedes piano or roku 1979 jako výstavní kousek dodnes.

+1/0
17.3.2016 11:33

L49u35b93o48š 67P20o55s45p95í35š88i16l 6518264405

Místní kritici Mercedesů(a jiných kvalitních starších aut-zřejmě tédéíčkaři a škodovkáři),ty vaše nové,nebo max.tříleté šunky nebudou na tyto vozy nikdy mít,tak hlavně nepukněte závistí.

+6/−4
17.3.2016 11:24

M13a28r35t86i45n 50P63a30v75e88l34e19k 5150317325985

Myslíte,že 30 let starý MB je na tom technicky lépe než současný Superb? Osobně mi je úplně jedno jak na tom bude mé současné auto za x desítek let - mám ho rok,takže za čtyři roky půjde světem.

+3/−1
17.3.2016 11:30

J65i72ř58í 58S31c19h73w71a60c74h 8508784508706

majitel moderního auta ušetří na palivu každých 200.000km na nový motor, takže ho jeho "výdrž" nemusí vůbec "trápit"....;-)

a přitom se povozí nepoměrně lépe a nemusí poslouchat ten traktor.....

+1/−4
17.3.2016 11:36

J85a72k39u67b 56Š27a51f46a29n10d84a 7155277581431

Nevím, čemu říkáte lépe. Asi má každý jiná měřítka. Třeba přesednutí ze staré 406 do nové oktávky je jako byste najednou sedl na žebřiňák. Pohodlněji než v oktávce jsem se cítil i ve svém 20 let starém oplu.

+2/0
17.3.2016 12:57

M11a50r23t73i35n 32P42a92v67e18l93e53k 5620357705105

No vidíte,a já mám opačný problém - potřebuji cítit kontakt auta se silnicí,mít tvrdší podvozek a plující "houpačky" mne ničí.Francouzi jsou na to specialisté - na pražské dlažbě je to skvělé,ale jakmile vyjedete ven už to taková hitparáda není.Citroen C5 s přepínáním režimů nebyl špatný,ale kvalit sportovnějších podvozků nedosahoval.

0/0
17.3.2016 13:12

J83a78k15u13b 60Š78a47f74a14n57d29a 7535577721261

Tak každý to vidí jinak. Já na nějakou sportovní jízdu nejsem. Spíše pohodlí, kochačka...

+1/0
17.3.2016 13:14

M91a25r38t59i34n 36P15a24v47e52l79e71k 5580627725875

:-) Chce to kompromis,měl jsem na víkend půjčeného Kaipana a myslel jsem,že mi vytřese plomby ze zubů a podařilo se mu zlikvidovat mi záda.Podvozek Octavie(v mém případě navíc RS) je kompromis slušný.

0/0
17.3.2016 13:22

J21o58s10e11f 35T21i55k81v31a12r48t 2680764130

Ona 406 není také kdovíjaká hitparáda co se pohodlí týče, ale je fakt , že podvozek v O3 je jedna velká katastrofa, které se málokteré auto střední nižší třídy vyrovná.

0/0
17.3.2016 13:16

J88a45k93u91b 12R38o33u74s 3463720774642

To není pravda. Jezdím za 7. To zaprvé, a zadruhé se starým dieselem se dá tankovat zadarmo (nebo skoro zadarmo), když se to umí.

Navíc, máte představu, kolik během těch 200 000 nasypete do servisu moderního auta? Tenhle benz je v podstatě bezúdržbový, takže co ušetříte na servisu, můžete prolít nádrží.

Mám najeto mnoho tisíc ve W123 i v moderních autech, a v konečném důsledku mě ty moderní auta vždycky stály (mnohem) víc.

0/0
17.3.2016 14:01
Foto

M66i59c80h17a87l 22N40a69j17m93a56n 7719893796680

Mám chápat tuto pasáž:

"....se dá tankovat zadarmo (nebo skoro zadarmo), když se to umí.",

tak, že když se někde nafta ukradne, tak je zadarmo?

0/−2
17.3.2016 14:23

J56i37ř31í 87S45c47h43w62a43c77h 8658594448636

chápej to tak, že "tankuje" a smrdí použitým fritovacím olejem ;-)

+1/0
17.3.2016 15:06

J45a22k37u32b 70R53o94u10s 3243240364382

Těch možností je mnohem, mnohem víc.

0/0
17.3.2016 18:56

J17i94ř94í 88S32c11h31w68a76c46h 8248844418266

ano i vyjetej olej to (asi) vezme.....:-( a pak dělá "čest" svému jménu "sazomet"

0/0
17.3.2016 23:01

J33i95ř47í 38N32e61u95m16e71i81s28t49e29r 2352735553231

Podojený transformátor a sousední vesnice bez proudu. ...:P

0/0
17.3.2016 23:17

J17a60n 17H40á47l67a 8545545640387

No hlavně aby ten majitel moderního auta těch 200 000 v tom svém autě dokázal ujet - kolega má Superba v plné výbavě, najeto aktuálně přes 60 000 a má to tak půl napůl, týden v servisu, týden jezdí. A po mých osobních zkušenostech s fábiemi a oktávkami říkám Škoda simply never.

0/−1
18.3.2016 9:48

J74i86ř97í 96S52c89h53w30a98c62h 8848904748416

majitel moderního auta najede 200 000 bez problémů, tedy samozřejmě až na pár výjimek, co potvrzují toto pravidlo.

0/0
18.3.2016 16:21

J10i33ř22í 69E82r81b95e94n 1303334176337

Zdá se mi, že nesnášenlivost a závist cloumá hlavně Tebou ;-)

+3/−1
17.3.2016 11:43

J34o85s84e38f 91T82i67k33v31a29r73t 2840744580

W123 jsem měl dvě a obě mi bohužel sežral totálně rez. Na tu dobu dobrá auta, ale vývoj jde přece jen trochu kupředu.

0/0
17.3.2016 12:01

M74i14c74h91a37l 25Z85e75t39e24k 3548832710817

Jj, na druhou stranu, když má piano v pořádku motor a podvozek, vyplatí se investovat do plechařiny. Klempířské díly nejsou nijak předražené.

0/0
17.3.2016 21:04

R41a78d65e73k 88K29o65p67a45r 4708691112339

Živoucí sen všech zelinářů, řezníků, pinglů, veksláků,....

Pro co vlastně dneska tahle sorta lidí žije a čím se odlišují? Snad zlatou masírkou na krku, límečkem na stojáka a teplákama i di divadla...

0/−1
17.3.2016 10:10

J51a20k80u59b 37R93o33u16s 3903300374942

Já jezdím Piánem v obleku z Purwin & Radczun a tepláky vůbec žádné nevlastním.

0/0
17.3.2016 14:07

M91i47c57h56a70l 82Z18e21t84e90k 3518622980947

Tak piano byl hlavně ve srovnání s ostatními auty tehdejší doby betonový trezor. Při nehodě nedocenitelná vlastnost;-)

+1/0
17.3.2016 15:40

J55i92ř17í 68S14c32h36w90a43c64h 8588634278886

ale jen pokud "rez" hlavně "koroze" nesníží pevnost "hlavních nositelů odolnosti" na zlomek původní hodnoty ;-)

0/0
17.3.2016 23:04

M48a75r50t58i37n 78P96a80v17e21l74e86k 5610897485605

S pianem mám spojenou Albánii.Každé druhé auto bylo piano,podařilo se mi několikrát vyfotit deset stejných MB zaparkovaných na ulici za sebou.Servis fungoval tak,že u silnice byla ohrada,v ní bouda pro mechanika a pár zbořených pian ze kterých se braly náhradní díly.Docela často měly zvýšenou světlost a tam,kde jsem měl strach o firemního Land Cruisera si to mastily dvojnásobnou rychlostí.

+10/0
17.3.2016 9:55

P68e27t60r 42P48r40u97s 7317265159682

Priznam se, ze jsem si myslel ze se mu rika varhany a to podle tvaru chladice vepredu. ;-D Tak alespon jsem vedel, ze je to nejaky hudebni nastroj. :-)

0/0
17.3.2016 9:37

J10a13k92u97b 16R64o29u71s 3183490924352

Tenhle Benz má (mimo v článku i diskuzi zmíněné výhody) ještě jednu zajímavou vlastnost - jakýsi neopakovatelný charakter, "mojo". Vlastnil jsem za život spoustu aut, včetně třeba Volva S80 2013 nebo Mercedesu GLA 2015, ale v žádném z těch aut jsem se nikdy necítil tak dobře, jako ve W123. Neumím to logicky vysvětlit, ale řídit piáno prostě způsobuje prudké potěšení (speciálně ve verzi 2,8 benzín). A ne, dobu, kdy se to auto vyrábělo, jsem nezažil, to jsem ještě byl na houbách. ;-D

+6/0
17.3.2016 9:31

D29e96n73i84s 95W93i26t69z45k52u 3823951409137

to můžu potvrdit, ačkoliv to má naprosto nepohodlné sedačky

0/0
17.3.2016 10:33

J84a50k18u77b 28R41o32u20s 3963770244232

Doporučuji vyměnit staré koňské žíně za nové (popřípadě za jiný materiál dle libosti) a napnout pružiny uvnitř profilem z PUR pěny. Typický neduh tohoto auta, sedačky se prostě "prosedí." Ale dá se to naštěstí rychle a jednoduše opravit :-)

Co podle mě skutečně ubírá na komfortu je hlučnost dieselových motorů ve vyšších rychlostech. Ale i to se chystám v nejbližší době vyřešit.

0/0
17.3.2016 13:58

D67e31n42i27s 39W20i75t91z40k44u 3733541119377

já ho nevlastním, já mám jenom Vision z roku 95 ;-)

0/0
17.3.2016 14:20

J10a44k32u56b 29R96o66u12s 3793770634392

Tak to máte mnohem raritnější vůz, než je piáno. Dá se to uservisovat?

0/0
18.3.2016 20:41

J31i60ř13í 19S10c95h70w82a35c93h 8378274228726

co to je za pohádky ".... vlastnil(!) jsem Volvo S80 2013 a Mercedes GLA 2015(!). To jako jsi oboje za poslední tři roky rozstřelil nebo ze živíš pojistnými podvody? ;-)

0/0
18.3.2016 20:52
Foto

M29a48r72t50i75n 63V76y90s41t86r86č49i57l 1269557658

V Maroku nejezdí jako taxík nic jiného a v dobrých stavech. Jeli jsme cestu 2hodiny z letiste a bylo nas v taxi 6 :) Pak jsme jeli do jednoho kopce v sesti a bylo to 1/2....2/1...porad musel řadit...ale krása...bral bych ho!

0/0
17.3.2016 9:28

J51i63ř63í 10S88c24h88w30a43c76h 8828274118156

kup si něco s HTP a bude to ohledně toho řazení podobná "krása" ;-)

+3/0
17.3.2016 10:30

J16a14k44u56b 76R28o38u39s 3113980624392

Koukám, že se v diskuzi objevili chytráci, kteří piáno neviděli ani z rychlíku, ale budou nám tu vykládat, kolik jejich provoz stojí nebo nestojí (viď Finku RvRvRv)

Máme v rodině piána čtyři. Všechna kupoval jako nová auta můj otec, takže jejich historie je dobře známa. Jedno má dnes najeto 850 000 a za celou dobu (mimo údržbu danou manuálem + výměny baterií a spotřebáku) na něm byl měněn jen kardan. Druhé má 450 000 a za celou dobu byl jediný problém lehce přituhlý brzdič = repase za pár korun. Dva kousky mají pod 80 000 a jednomu z nich prasklo gumové uchycení výfuku, druhému přestal počítat tachometr kilometry. Jinak nic.

Všechny dnes chytnou v -20°C na ťuknutí do klíčku a jedou na cokoliv, co se do nich nalije.

Za rok, během kterého jsem vlastnil nové Volvo (které je na dnešní poměry mimořádně spolehlivé), jsem do údržby nasypal asi 5x více peněz, než můj otec do čtyř aut za celý život.

Mimochodem, všechna ta Piána mám dnes v péči já a opatruji je jako oko v hlavě. VVVVV

+14/−2
17.3.2016 9:21

J29i25ř31í 60S47c53h37w69a52c73h 8628224838146

no jsi prostě "úchyl". Dnes by si diesela, co vůbec nejede a přitom žere víc jak benzínový HTP (a jede ještě hůř), nikdo nekoupil....

0/−1
17.3.2016 10:37

M58a52r16e98k 79J58a88n35e79č82k15a 1117496363371

Ono za chvíli koupit auto, které přežije zcela bez závad aspoň tu záruku a pak u něj automaticky nenastane "poločas rozpadu" bude celkem kumšt. Navíc tohle auto už je takový veterán, takže dobře zachovalé kousky budou mít stále nějakou hodnotu, protože se toho stavu veterána bez problémů dožijí :-)

0/0
17.3.2016 14:16

J21i61ř63í 46S58c94h72w97a82c38h 8388894418626

ještě jsem zapomněl dodat ....s cenou 2-3 krát vyšší, než to HTP....

0/0
17.3.2016 10:41

M41a50r31t71i71n 68L85i32š12k29a 6149508924443

Vsechny kupoval nove:-) zelinar? nebo snad reznik?

0/0
17.3.2016 13:09

P48e55t46r 14M10a41r41š22á98l75e35k 9185842534339

4 nová piana za totáče. To odhaduju na uhelné sklady.

0/0
17.3.2016 15:46

J69a50k68u57b 72R47o41u82s 3383760674512

Tak to jsi úplně vedle, otci se podařilo včas utéct na západ a na každý to piáno si vydělal poctivou dřinou.

0/0
17.3.2016 18:54

J87i58ř44í 41S18c12h38w59a36c91h 8348884988316

a co jsi tak mohl "nasypat" za rok do nového Volva???

+1/0
18.3.2016 21:14
Foto

M29i51c55h46a63l 82N41a98j42m78a45n 7919293956160

První z řady mercedesů, které jsou doslova nesmrtelné Tyto auta dokázala najet neskutečné porce kilometrů. Dalším v pořadí byl mercedes W124 a také mercedes W201 (baby-mercedes). Ještě první ročníky řady W210 jsou trvanlivé, ale bohužel s následnými novými modely už to šlo s trvanlivostí do háje.

+1/0
17.3.2016 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.