Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seat Ibiza ST FR: nový kombík má 150 koní a přemalované oči

Kombíkový Seat Ibiza patří k nejhezčím malým combi, teď celá řada včetně třídveřového stejně pohledného hatchbacku a nejprodávanějšího pětidveřáku prošla faceliftem. Na svět se nyní dívá LEDkovýma očima (ale jen za příplatek). Říznější Ibizu FR Combi jsme na pozvání automobilky prohnali kolem Barcelony. Jako první z Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Duke___Nukem

sponzored by skoda

:-P

0/0
29.3.2012 22:09

Big-Dog

proč

u Škody nemůže být klimatizace už od základní verze v sériové výbavě, to je jak za doby Š120 kdy byl za příplatek i otevírání zadních oken nebo výstražné světla.:-(

0/0
29.3.2012 17:52

Neutrální Nick

Re: proč

Protože v každé diskusi na téma klimatizace v autě se najde hromada zarytých bojovníků proti ní. Nejspíš je v populaci vysoké procento takových lidí a automobilka jim vychází vstříc tím, že nemusejí platit to, co tolik nenávidí.

0/0
29.3.2012 18:21

Big-Dog

Re: proč

zarytě proti ní bojují jenom proto že ji nemají, typická česká vlastnost

0/0
29.3.2012 18:27

Neutrální Nick

Re: proč

Tak tak.

Na druhou stranu, bez klimošky jsou jen ty úplně nejzákladnější modely a to si stejně kupuje málokdo. A takoví lidé evidentně potřebují škudlit každičkou korunu, takže by klimu stejně nepoužívali, protože by jim zvedla spotřebu o 0,3 litru ;-D.

0/0
29.3.2012 18:54

scifi

Re: proč

u maloobjemu si to veme i 1.5l/100km. takže s tím závěrem se trochu sklidněte. Osobně klimu mám, ale nepoužívám. Jak v osobáku tak ve služebáku.

0/0
29.3.2012 19:33

Neutrální Nick

Re: proč

Klidně i nekonečno l na 100 km, když budeš stát na místě, že... Beru normální jízdu.

Zapnutí klimy zvýší u 1.2 TSI, tedy maloobjemovém motoru, při stání na místě spotřebu o 0,2l za hodinu. Tak so to spočítej...

+2/0
29.3.2012 19:40

Big-Dog

Re: proč

nezáleží na obsahu ale na výkonu

0/0
29.3.2012 21:23

FastDriver

Re: proč

Když už, tak na objemu, ale ono je to především o výkonové charakteristické motoru.

0/0
29.3.2012 21:50

Neutrální Nick

Re: proč

Uf, to je ale nesmysl...

Hlavně, že ses zapojil, viď... ;-DRv.

0/0
30.3.2012 9:34

FastDriver

Re: proč

objem, obsah, vsjo ravno, viď, yntelygente :-P

0/0
30.3.2012 17:20

Neutrální Nick

Re: proč

To není o inteligenci, ale o znalosti těch nejbanálnějších základů z 1. stupně ZŠ.

0/0
4.4.2012 6:37

Rubik1

Opravdu to spadá do kategorie "kombík"

Není to spíš hatchback?

0/0
29.3.2012 16:31

rotwailer

sporťák jak bejk.....

a sedíš tam vysoko jak v tramvaji.

0/0
29.3.2012 16:23

Big-Dog

Re: sporťák jak bejk.....

a na to jsi přišel jak?

0/0
29.3.2012 17:55

lol

Nikdy bych neřekl, že jde favorit takhle vyklepat

R^

0/0
29.3.2012 16:13

Benjout

beru všema deseti!

To třídvířko stojí za nákup, cena je celkem přijatelná a design je exkluzivní. A já už po třídvířku delší dobu pokukuju, tak toto asi bude výherce. Ideální auto do jarní a letní Prahy z okraje prahy do centra na kávu a pokec s přáteli za 20 minut, na zaparkování pohodička. Případně nějaké kratší výlety za Prahu o víkendu ve dvou. Hlavně pecka design, 4 hvězdy z pěti!!!!

+1/0
29.3.2012 16:00

Highdriver

Re: beru všema deseti!

Na to ti stačí Swift r.v. 1996, nemusíš tolik koukat o co to opřeš :)

+1/0
29.3.2012 16:15

Diskuzní kovboj

Re: beru všema deseti!

Hmm, a čím budeš jezdit na podzim a v zimě 8-o?

0/0
29.3.2012 19:16

Neutrální Nick

Závodnička

Se 150 koňmi ;-D.

Svého času jsem jezdil s Oktávkou 1.8 TSI, tedy 160 k / 250 Nm, 0-100 km/h za 7,9, maximálka 222 km/h. Bylo to příjemně svižné auto, řekl bych ideální motorizace pro oktávku z pohledu výkonu i spotřeby. Ale že by to s takovým motorem mělo jakékoliv sportovní ambice, tak to ani v nejdivočejším snu.

0/0
29.3.2012 15:45

Highdriver

Re: Závodnička

Musíš vzít v úvahu taky pohotovostní hmotnost auta které musí ten motor rozhýbat.

0/0
29.3.2012 15:50

Lukke-Luk

Re: Závodnička

Jako že Oktávka bude o hodně těžší, než tenhle "krasavec" a jízdní vlastnosti budou úplně jinde?

+1/0
29.3.2012 15:54

Neutrální Nick

Re: Závodnička

1200 kg u Seatu a 1350 kg u Škodovky.

Vzhledem k tomu, že Škodovka má o 10 koní a 30 Nm silnější motor, o 10 km/h vyšší maximálku a jen o 0,1s pomalejší zrychlení 0-100 km/h, budou jízdní výkony naprosto srovantelné.

0/0
29.3.2012 15:59

Highdriver

Re: Závodnička

Seaty jdou mimo mě :)

0/0
29.3.2012 16:16

Neutrální Nick

Re: Závodnička

Jsem na tom stejně. I se škodovkama.

0/0
29.3.2012 16:30

kenx

Re: Závodnička

1200Kč je stále moc, ale samozřejmě, že v zatáčkách se to s Ibizou pojede o poznání lépe. Ona překvapivě pěkně jede i obyčejná ST, o Leonu s dospělejším podvozkem a těžištěm nízko nemluvě.

0/0
29.3.2012 19:21

kenx

Re: Závodnička

pardon, Kg :)

0/0
29.3.2012 19:21

Neutrální Nick

Re: Závodnička

Jak to myslíš, stále moc? Jako že to má Seat ne svém webu špatně a ty to víš líp ;-D?

O těch zatáčkách je to jen spekulace, ale o to nejde. Jde o to, že je směšný nazývat sportovním autem něco, co má prostě jen normálně svižný motor.

.

Mimochodem, můj usedlý rodinný kombík má 220 koní při hmotnosti 1500 kg, takže to už je skoro Formule 1, ne ;-)?

0/0
29.3.2012 19:34

kenx

Re: Závodnička

1200Kg je na takový auto stále moc hmoty. Taková mazdička MX-5 se svou váhou pod tunu pěkně ukazuje, co tím myslím. Rodiné auto s 1500Kg je fajn a jestli je to čtyřkolka, na šotolině si s ní člověk může užít spoustu srandy, seveřani předvádí třeba s rodinými volvy úžasné kousky, dokonce i závodí :) Monopost je mimo, ale auta z DTM mají 500 koní a necelou tunu váhy. ;-)

0/0
29.3.2012 20:01

Neutrální Nick

Re: Závodnička

Řeč není o MX-5, Volvu ano DTM. Řeč je o tom, že auto se 150 koňmi na 1200 kg hmotnosti si na cokoliv "sportovního" jen hraje.

0/0
30.3.2012 9:36

P1azer

Nejsem odborník ani automekányk

Ale 3 válcový motor 1.2 TDi mi příjde už od pohledu jako zvrhlost..

0/0
29.3.2012 15:33

JavorMagor

Re: Nejsem odborník ani automekányk

smart ma mimo jine i trivalcovou 33kW 8stovku cdi co zrychluje na stovku 20 sekund a tez se to vyrabi...

0/0
29.3.2012 15:54

Lukke-Luk

Nuda

Ježiši to je nuda.. A o těch gay světlech ani nemluvě. ;-D

0/0
29.3.2012 15:25

Highdriver

Re: Nuda

Vypada to hodne divne :)

0/0
29.3.2012 15:40

JavorMagor

Re: Nuda

jakou to ma vubec zadni napravu... hadam torzni pricku, co ? Jako ze opovrhovany Hyundai a Kia tam maji multilink...

0/0
29.3.2012 15:44

na mém názoru nezáleží

Re: Nuda

Chtělo by to pro příště porovnávat stejné třídy aut :-)

0/0
29.3.2012 18:15

JavorMagor

Re: Nuda

vsecko to jsou minizdorby za malo penez, nicmene zakladni i30ka a 5dv Ibiza 1,4l 16v za 250 tis maji rozdil v cene 39tis, to je nic a rozdil ve vybave je citelny. Rozdil tridy to je tedy jenom rozmerove. Budiz podotknuto, ze mensi i20 multilink nema, ale tez stoji o dost min jak srovnatelne vybavena Ibiza.

0/0
30.3.2012 14:30

JavorMagor

Kupte si "sportak"

.. akorat tu v recenzi nikdo nerekl, ze to je ubohoucky premotorovany predohrab (= auto k nicemu) a ze momentalne ma VW naslapnuto ke skandalu s 1.2 a 1.4 TSI motory, kterym se kolem 100tkm vytahaji rozvodove retezy a zavada je neopravitelna. Pokud tech 100tkm vubec doziji, protoze maji i jine problemy, jako napriklad ze se zadiraji pisty, teoreticky kvuli prilis chude smesi anebo tim, ze primy vstrik nadmerne smyva olej ze sten valcu.  A jako zarucni problem to (vzhledem k cene vymeny celeho motoru) VW neuznava R^R^

To vam ty pismenka FR (formula racing !!!!!!!) zrychleni za 7.7s a maximalka 212 fakt pomuzou...

0/0
29.3.2012 14:27

suarez

Re: Kupte si

Kam na ty kydy chodis?

0/0
29.3.2012 14:53

JavorMagor

Re: Kupte si

seznam linku by byl hodne dlouhy... povetsinou se to propira na americkych forech, to s temi retezy mam odsud... http://www.auto.cz/problem-u-motoru-1-4-tsi-vytahany-rozvodovy-retez-65864 

a mimochodem, cenzura uz asi zapracovala, protoze clanek ma smazanou diskusi, jeaste vcera tam byla 8-o

0/0
29.3.2012 14:57

suarez

Re: Kupte si

Nesmis verit vsemu co se na netu napise :) Zejtra si zase nekdo muze zaplatit clanek ze tyhle motory jsou super ;)

0/0
29.3.2012 15:00

JavorMagor

Re: Kupte si

tvoje slovo je oproti odvolavce na AutoBild vis co ... houby smeroplatne.

I kdyby se vsichni skodovkari na hlavu staveli, to ze 1.2 a 1.4 TSI jsou s***e uz jim nikdo neveme.

+2/0
29.3.2012 15:04

diskuter99

Re: Kupte si

ale s těma motorama to je pravda .... koncern dlouho (a potichu jak jinak) řešil "nevysvětlitelné" problémy s motory a s rozvody u TSíček

0/0
29.3.2012 15:05

suarez

Re: Kupte si

Tak v nasi rodine se najdou 1.2 TSI dva, 1.4 TSI jeden, 1.8 TSI taky jeden a zadne problemy nejsou. Najeto od 60tis. do 100tis. km. Mozna vylezla nejaka vadna serie a v mediich z toho zase udelali velblouda jak je zvykem.

+5/0
29.3.2012 15:26

truthspeaker

Re: Kupte si

1.8 TFSI, výměna hlavy v 80 tisících po odejítí napínaku řetězu, který měl vydržet bez výměny 180 tisíc.

Audi o těchto závadách  vědělo a nechalo to vyhnít. Uplatněna 70% kulance, ale pořád se jim to vyplatilo, že :-(

0/0
29.3.2012 15:33

suarez

Re: Kupte si

Tak to byl asi vadny kousek, ten nas 1.8 TSI je prave jeden z prvnich a uz bude mit pres 100tis. v pohode.

0/0
29.3.2012 15:37

diskuter99

Re: Kupte si

v diskusích se VŽDYCKY najde někdo, kdo je tou světlou výjimkou, ať už na jendu či druhou stranu .... mimochodem - oni ty řetězy / rozvody měnili v servisech tak, že se o tom člověk ani nedozvěděl ....

+1/0
29.3.2012 15:34

suarez

Re: Kupte si

Ja vam to neberu ale radsi vychazim ze svych zkusenosti. V novinach se taky obcas pise o lochnessce :)

0/0
29.3.2012 15:37

JavorMagor

Re: Kupte si

problem neni ani to, ze ten motor ma poruchy (jako ze ne ze nema). problem je, jak se k tomu VW stavi. Zaruku neuznava, uznava tzv. "kulanci" a to jen do 100tkm a 3let. Za situace, kdy se zavady projevuji prave kolem 100tkm je tak zakaznik tlacen vyrobcem do kouta. To je opravdu velky problem a neseriozni chovani a to neni jen muj nazor. Tisice lidi kolem aut rikalo jeste pred zavedenim 1.2TSI, ze na ten objem a na tu hmotnost a konstrukci je ten vykon neumerne velky a ze lze cekat problemy. Vsichni nas ubezpecovali, jak to ma VW genialne zmaknute, jake ma nove revolucni technologie atd.. No a nez se rok s rokem sesel, je to tady. Uvidite za par let, az vetsina prvnich motoru dojde k tem 100tkm, ze to zadna vadna serie ze kterych v mediich udelali velblouda nebude.

Proste to s tou zivotnosti bude jak s tou udavanou spotrebou, podle papiru je 250tis v praxi 120tis.

0/0
29.3.2012 15:40

machomen

Re: Kupte si

Co ti VW neuzná na záruku? Rozvody?  Uzná a dokonce ti to vymění i po záruce.

0/0
29.3.2012 17:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.