Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klakson pro indická audi musí vydržet troubit dva týdny v kuse

Mistry Evropy v klaksonování jsou Napolitánci, oproti Indům je to ale stále spíš na úrovni okresního přeboru. Audi se tak rozhodlo, že pro auta pro Indii vyvine silnější klakson. V Indii se sice troubí pořád, i tak tam ale zahyne denně na silnicích přes 360 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rebbe

V Indii má každé auto vzadu nápis "Horn, please!"

a když vidíte, jak se provoz šine s odstupem dlaně, divíte se, že je nehod poměrně málo. Nejtěžší nehody jsem viděl na silnicích, které vedou přes mosty. Některé mosty jsou tak úzké, že dva kamiony současně neprojedou. Pak bývá často vidět soutěž- oba kamióny troubí, že jedou přes most, kdo zastaví, je kuře. Orel projede. Sejdou-li se dva orlové, spadnou oba s mostu.V

0/0
1.4.2012 23:58

Neposlušný_občan_Rebel

no vždyť

auto není velbloud

+1/0
31.3.2012 23:16

laduk

hm..

Vono není troubení jako troubení. V Čechách je to spíš nadávání, kdy nemehlo za volantem řeší svoji agresivitu a vztek troubením často až poté, co se něco stalo. V Indii se jedná o komunikaci řidičů, kdy se třeba chystáte předjet náklaďák, ťuknete do klaksonu, on vám odpoví a vy jedete. Rozhodně to nechápou jako nějaký útok nebo provokaci. A Indové rádi komunikují, jako děti ..

+4/0
31.3.2012 15:12

Fandano

Re: hm..

To je pravda a funguje to perfektne. Ale co jsem zatim nepochopil proc ve meste, v zacpe, vsichni zacnou troubit jako o zivot.

0/0
31.3.2012 15:49

Linde CZ

Re: hm..

tak to musi byt radost bydlet nekde u silnice :-)

0/0
31.3.2012 19:10

Leinad

Re: hm..

Nemusíš to mačkat naplno.

0/0
1.4.2012 10:41

Honza13

Re: hm..

Přesně tak, zatroubení ve světě znamená "jsem tu" (zvonce mají na krku i krávy), v Česku "de-bile".

0/0
31.3.2012 21:35

cernobila_televize

Re: hm..

precetl jsem si vase prispevky a mate asi opravdu problem....reknete mi, co znamena troubeni v okolnich statech (Nem., Rak., Pol, Slovensko, dale Francie, VB). Ti se tim klaksonem zdravi?

0/0
31.3.2012 23:07

lynxxx

Re: hm..

Všude v těchto zemích to znamená jedno: "Debile uhni!!!".

0/0
1.4.2012 10:25

zorro_rojo

Re: hm..

Mate zvlastniho prekladatele.. :]

0/0
3.4.2012 0:22

syn truhláře

A musí mít kola od traktoru! (S plnými gumami bez duší).

0/0
31.3.2012 13:03

syn truhláře

Re: A musí mít kola od traktoru! (S plnými gumami bez duší).

A bacha na jednu věc! V Indii není problém přejet člověka - to je jeho zasloužená "karma" z minulých životů a špatných skutků. Ale skutečný problém je přejet KRÁVU!!!

0/0
31.3.2012 13:07

Vometák

Re: A musí mít kola od traktoru! (S plnými gumami bez duší).

To je problém, hlavně s nějakým malým autem :-)

0/0
31.3.2012 17:38

f0rr35t

Re: A musí mít kola od traktoru! (S plnými gumami bez duší).

Což může být problém protože tam se kráva klidně pase na středovým ostrůvku ;-D

0/0
2.4.2012 13:19

stagger

NO ŘEKL BYCH, ŽE V INDII

systém řízení není žádný Rv a klaxon je tam opravdu důležitější než brzdy ... ostatně nemají nějakou trumpetu i na kravským potahu ???

0/0
31.3.2012 11:52

osk

Re: NO ŘEKL BYCH, ŽE V INDII

Já bych hlavně řekl že nemají v Indii kravské potahy

0/0
1.4.2012 15:32

Fandano

Ono v Indii je uplne jiny system rizeni,

0/0
31.3.2012 11:41

Fandano

Re: Ono v Indii je uplne jiny system rizeni,

nejak me to odeslalo prispevek driv nez jsem chtel :-(. Po Indii jsem na motorce najezdil jenom asi 100 km, ale po Nepalu uz to bude okolo 2500 a lidi tady proste koukaji jenom pred sebe. Zrcatka jsou vice mene na okrasu. Takze se troubi kdyz chci predjet, kdyz se nekdo tlaci z vedlejsi na hlavni. Kdyz colvek jede na motorce tak se troubit musi, jinak si me ti predemnou nevsimnou a pri predjizdeni me sejmou :-). Lidi se taky motaji vsude a kdyz netroubim tak mi proste neuhnou. V Nepalu kdyz se vjizdi do neprehledne zatacky tak se taky troubi a pokud jede nekdo v protismeru tak odpovida, coz je docela uzitecne. Vice me stve ze v noci vsichni pouzivaji dalkove svetla a to je potom o cumak ...

0/0
31.3.2012 11:48

Honza13

Re: Ono v Indii je uplne jiny system rizeni,

Nejenom v Indii. Zjednodušeně řečeno, v Česku je jiný systém řízení, než v ostatním světě.

0/0
31.3.2012 21:41

Leinad

Re: Ono v Indii je uplne jiny system rizeni,

Evropa vs Asie je hodně rozdílů.

Detaily jako že němečtí policisté makají v tomhle desetiletí více, než čeští, se změní. Fakta jako že v Evropě je chráněn slabší(chodec, cyklista,..) a je zvykem čumět okolo sebe, klakson je agresivita, zatímco v Asii jede silnější, nikam nečumí, troubí přátelsky jako upozornění... budou ještě cvilku platit.

0/0
1.4.2012 10:46

Szalooth

To je snad první případ,

kdy stereotypní myšlení zachraňuje životy :)

0/0
31.3.2012 11:30

Rubik1

Re: To je snad první případ,

Jaké životy? Nečetl jste, že v Indii za rok na silnicích zemřelo 134 tisíc lidí?

0/0
31.3.2012 18:56

Honza13

Re: To je snad první případ,

No právě, jenom 134000.

0/0
31.3.2012 21:37

majklson114

Napolitánci?

Není to spíše správně Neapolitánci? ;-O

0/0
31.3.2012 10:10

Szalooth

Re: Napolitánci?

Není. Vzpomínáte na Dostihy a sázky? :) Já osobně bych asi napsal Napolci, ale i tak palec nahoru za gramatickou uvědomělost redaktora / korektora. Ještě tak iDnes odnaučit skloňování Oslo a jsem happy :)

+1/0
31.3.2012 11:27

Jacare

Viva l'Italia

Mesto se jmenuje Napoli, adjektiv je napolitano/a (alespon v italstine, a v Napoli se mluvi ... italsky ;-)

http://www.comune.napoli.it/

+1/0
31.3.2012 11:40

Tomáš Kocian

Re: Viva l'Italia

...no a u nás se mluví česky ;-) Česky je to Neapol a proto Neapolitánci.

0/0
2.4.2012 8:45

Dewils1

360???

to není moc, tipoval bych mnohem víc, na to že tam je 1,2 miliarda lidí

0/0
31.3.2012 10:03

jarinho411

Re: 360???

denne ;-)

0/0
31.3.2012 10:06

Dewils1

Re: 360???

ja vim že denně, si vem že Evropa a USA ani nemá miliardu a kolik zemře lidi

0/0
31.3.2012 10:11

-Komedie-

Re: 360???

No .. ja bych to nevztahoval k počtu lidí, ale k počtu aut. a tam ten poměr bude úplně jiný.

+2/0
31.3.2012 10:58

macarát

Troubí pořád .. ale i tak tam zahyne

Jako by snad spolu ty dvě věci nějak souvisely. Pokud souvisí, tak spíš tak, že čím víc řidiči troubí, tím mají asi  horší nervy a spíš dojde k nehodě.

0/0
31.3.2012 9:50

Honza13

Re: Troubí pořád .. ale i tak tam zahyne

Omyl Čecha. Oni se při tom smějou. Jsou v pohodě.

0/0
31.3.2012 21:39

Leinad

Re: Troubí pořád .. ale i tak tam zahyne

V EU se troubí agresivně. V Indii je zatroubení pouze upozornění(a je zvykem troubit při předjíždění, před nepřehlednou zatáčkou,...)

0/0
1.4.2012 10:48

suarez

To jsme se toho moc nedozvedeli

V clanku jsou sice fajn informace, ale napr. kolik musi mit ty klaksony dB aby prosly homologaci a vyrobce jsme se nedozvedeli.

+2/0
31.3.2012 8:36

hujersehlasi

Nejen Indie,

ale i tady na Maledivach v Male by bez klaksonu asi umreli nebo nevim. Jak je to tu maly, tak jsou tu hrozne uzky ulicky, vetsinou vazne na sirku jednoho auta, takze kdyz napriklad zastavi pick-up co vyklada zbozi do obchodu, prakticky okamzite se za nim vytvori fronta aut a motorek, ktera hned zacne troubit a oni jsou fakt schopny drzet tu ruku na klaksonu treba minutu v kuse, oni jsou fakt jantari ;-D

0/0
31.3.2012 7:38

Rubik1

Re: Nejen Indie,

Nějak jsem nepochopil, jetsli to troubení něčemu pomáhá.

0/0
31.3.2012 18:58

bulanek31

Re: Nejen Indie,

Samozřejmě že pomáhá. Bez troubení by řidič pick-upu byl schopen při vykládání dát kouřovou a po vyložení poklábosit s majitelem krámku. On to sice stejně udělá, ale alespoň tak někaj "spěchá".

0/0
1.4.2012 23:09

Pruitt Igoe VI.

To je jen o málo víc na obyvatele, než v ČR...

"V Indii se sice troubí pořád, i tak tam ale zahyne denně na silnicích přes 360 lidí."

0/0
31.3.2012 2:17

bini

Re: To je jen o málo víc na obyvatele, než v ČR...

To by nám mohlo vyřešit problém s tou naší odnoží tohoto etnika - pokud by se je podařilo vrátit zpět do jejich původní vlasti, tak by jim při tomto počtu ani Indie nemusela vyplácet žádné sociální dávky - než by si je stihli vyřídit, už by je nepotřebovali ;-D

0/0
31.3.2012 7:12

alex1976276

Re: To je jen o málo víc na obyvatele, než v ČR...

je ale problém, jak jsem se dočetl na wikipedii, oni je z té Indie před pár století vyhnali a postupně je hnali i z Evropských měst

citát „byli velmi ošklivého vzhledu, černí jako Tataři. Putovali v kolonách

kolem, nocovali za městem na polích, protože se velmi oddávali

zlodějství a báli se, že by je ve městech napadli.“

http://cs.wikipedia.org/wiki/Romov%C3%A9

0/0
31.3.2012 10:54

jezek

Re: To je jen o málo víc na obyvatele, než v ČR...

To máš pravdu. Ale ono by se to asi mělo spíš přepočítávat třeba na množství ujetých kilometrů.

0/0
31.3.2012 7:54

Rubik1

Re: To je jen o málo víc na obyvatele, než v ČR...

Na počet člověkokilometrů tam mají určitě bezpečnější vlaky než my, i když cestují i na střechách vagonů.

0/0
31.3.2012 19:01

katano

Indie

klakson :-P

+1/0
31.3.2012 1:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.