Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alkotester jako past na řidiče. Levné přístroje pití neodhalí

Stal jsem se sám sobě "policistou" a deset dní jsem dýchal do alkotesterů, jestli mi odhalí alkohol v krvi. Přístroje, které dříve nosili jen dopraváci, si dnes kupují desetitisíce lidí. Výsledky jsou však ošidné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radouch99

alkoholtestr

!! Myslím si, že záleží hodně na tom, kde koupíte alkoholtester, já ho mám asi 3 roky a nemám problém. Koupil jsem v prodejně, kde mi odborně poradili  a nechávám ho pravidelně kalibrovat  - o všechno se tam postarají.  www.po-bp.cz pobočky najdete po celé republice a koupíte i další vybavení co se bezpečnosti týče...  R^

0/0
14.4.2012 9:39

Kazeasch

Podle mojí zkušenosti mi článek přijde podivný.

"Jenomže přístroj, který má problém ukázat přesné číslo, může mít logicky i problém určit, zda je alkohol vůbec přítomen, či není."

Když se vám vys... do jídla, potřebujete přesně určit kolik hov... tam je aby jste měli jistotu že tam opravdu jsou?

Stehně tak: "...ukazoval po půlhodině pořád úroveň "low" (nízký), tedy že mám čistou hlavu"

Od kdy "low" znamená nic?

Zatím všechny levný foukmetry co mi prošly rukama před pivem hodily nulu, po pivu už něco. To je pro mě podstatný. Nezajímá mě kolik mám, ale jestli. To zatím splnily všechny (i trubička). Ale hlavní je stejně zkušenost. Když se ráno po chlastačce probudím a je mi dobře, tak vím, že rozhodně řídit nemůžu ;-D

0/0
2.4.2012 9:03

GenEtt

Mám trubičky

předloni jsem koupil sadu 10 a ještě jich mám asi 5. Těch akcí, kdy pochybuju, jestli jsem čistej, zas tak moc není, člověk se časem naučí, kde má míru. Většinou jsem evidentně nalitej a nejedu, nebo jasně střízlivej a jedu:-)

0/0
1.4.2012 10:18

Kulhánková, dcera

Re: Mám trubičky

Přesně tak. Mám trubičky ALTEST, nově mají "rysku" nula-tři promile (dříve nula-osm) a tudíž je lépe vidět ta oblast "neurčitosti." Vydrží mi teda kratší dobu, ale furt je to do pětistovky ročně, což je méně, než vydáte na kalibraci elektronickýho měřáku.

0/0
1.4.2012 14:22

hujersehlasi

No...

"Na druhou stranu, když někdo nadýchá 0,29 promile, tak to už měl většinou víc než jedno pivo," míní Šíp.

z vlastni zkusenosti doopravdy nesouhlas.... onehda jsem celej den nejedl, vecer jsem si dal jednu desitku.. za 20 minut po vypiti jsem, ja vul, sedl za volant a samozrejme me chytli.. nadychal jsem 0.32 a parada - pul roku bez RP a 11000 pokuty, o bodech nemluve...

a presto mi prislo ze jsem na silnici nebezpecnejsi kdyz jsem celou noc nespal a rano musel do prace, nez po tom jednom pivu...

0/0
31.3.2012 22:38

jan.banos

Re: No...

R^

není nad to jet k doktorovi s horečkou a hučením v hlavě.

páni to jsou rychlé reakce Rv

0/0
1.4.2012 0:11

siku

ZKUŠENOSTI

ke článku bych dodal, že na alkoholtesterech je přece jedno, zda umí měřit od 0,0 do 0,3 přesně.jednoduše ,když mam někam jet, rano po případném večerním pití si změřím kolik zbyde, naměřím třeba v rozsahu 0,4 což měří spolehlivě, vím, že za dvě hodky a po snídani atd to bude OK. bezprostředně po skleničce jezdí jen hovada, protože hřeší a je to jejich blbost. zbytkáč se dá dopočítat s časovým odstupem..

alkohol tester jsem měl byl za 1300 před dvěma lety, byl kalibrovatelný, po řídkém užívání mi ale po 2,5 letech odešlo čidlo. výměna s poštovným tam i zpět 700Kč...za 900 se dá koupit nový modernější model-nástupce. pro klid duše rozhodně zase zakoupím. člověk nikdy neví, kdy musí najednou někam zavézt dítě, na pohotovost neplánovaně třeba..

0/0
31.3.2012 21:57

Andee in Red Book

Re: ZKUŠENOSTI

Ten závěr jsem nepochopil. Když budu muset nutně odvézt svoje dítě na pohotovost, tak fakt nebudu řešit, jestli mám nějakej alkohol ;-) Ledaže bych ho měl tolik, že by pro nás ta jízda byla nebezpečnější a na to zase nepotřebuju tester, to poznám...;-D

0/0
1.4.2012 14:09

siku

Re: ZKUŠENOSTI

je to pouze jeden z příkladů kdy je lepší si to změřit vědět dopředu na čem človek je,ještě může jet manželka, soused, sanitka, ale podnapilý by stejně nesměl odvézt ani rodící manželku...

0/0
1.4.2012 14:13

Andee in Red Book

Re: ZKUŠENOSTI

Prostě mi ten příklad přišel trochu zvláštní ;-) Mám to na pohotovost dva kilometry po nepříliš zatížené silnici, takže bych na sanitku asi nečekal se dvěma nebo třemi pivy, kdy mám jako pravidelný konzument alkoholu ještě dost realný odhad a riziko je zvýšené minimálně. Ale máš pravdu, že tam jsou pak ty další varianty lidí kolem...R^

0/0
1.4.2012 14:16

l.g

Přitom je to tak prosté

Ten zdánlivě neřešitelný problém má velmi prosté řešení - NECHLASTAT.

Druhé, řešení je NEŘÍDIT. To ale většinou v praxi funguje hůř než to první.

:-)

0/0
31.3.2012 11:03

Fair-Play

Re: Přitom je to tak prosté

To jako doživotně abstinovat;-D?

0/0
31.3.2012 11:11

l.g

Re: Přitom je to tak prosté

Je to jednodušší, než byste čekal... :-)

0/0
31.3.2012 11:14

Fair-Play

Re: Přitom je to tak prosté

A proč bych neměl dát pivo? Snad kvůli nulové toleranci a nemožnosti přesného změření? Proč jíš knedlovepřozelo když ti stačí chleba s vodou? Víš, kam tím mířím?

+1/0
31.3.2012 11:17

Fair-Play

Re: Přitom je to tak prosté

Tím nemyslím pivo před jízdou ale všeobecně kdykoliv

0/0
31.3.2012 11:26

wimpy67

Re: Přitom je to tak prosté

Když někde chlastám, zajistím si odvoz. Když si ho zajitit nemůžu a budu potřebovat řídit, nechlastám. Když se stane, že i přesto bych potřeboval řídit zčista jasna, řeším poměr nutnosti řídit k nebezpečí s alkoholem v krvi a mám na výběr, buď riskovat nebo zvolit jiné řešení situace. Ale nebrblám na chybu v zákoně, že si to nemůžu změřit. Povinné kalibrované alkoholtestery ve výbavě budu považovat za další zbytečnou buzeraci.

0/0
31.3.2012 11:38

l.g

Re: Přitom je to tak prosté

Stejně tak se mohu zeptat já vás, proč byste si to pivo měl dávat. :-)

A knedlo-vepřo-zelo fakt nemusím... ;-D

0/0
31.3.2012 23:56

Fair-Play

Re: Přitom je to tak prosté

A neměj každého za bl... ty jsi, pokud vím, známý provokatér, argumentů k diskusi máš vždy pomálu a jen prudíš8-o

0/0
31.3.2012 11:19

Ftipnejj

Francie

Letos jedu v lete do Francie autem - nevite jakej alkotester musim mit ???

0/0
31.3.2012 1:21

Fair-Play

Re: Francie

Stačí jednorázový...trubička třeba.

0/0
31.3.2012 7:43

WIFI

Re: Francie

jelikož se povinná výbava řídí mezinárodní dohodou, která praví, že povinná výbava auta se řídí legislativou platné v zemi registrace auta, tohle bych neřešil.

0/0
31.3.2012 9:27

Fair-Play

Re: Francie

Jenže pro tohle to bohužel neplatí, viz http://www.mzv.cz/paris/cz/konzularni_informace/aktualne/povinny_alkotester.html

+1/0
31.3.2012 9:59

l.g

Re: Francie

Přesně tak. Je to povinná výbava řídíče. Nikoliv automobilu. Tím se obchází mezinárodní dohoda o povinné výbavě vozu v zemi registrace. Takže to povinné bude i pro nás. Krom toho Francouzská policie bude akceptovat pouze přístroje schválené a certifikované ve Francii. Takže ten co koupíte v ČR bude nejspíš k ničemu.

Nejlépe pořídit ve Francii na první pumpě. Jednorázový by měl stát do 5 Euro.

0/0
31.3.2012 10:55

čirokéz

Re: Francie

Další dobrá finta, jak vysát z lidi penízky. Za pár let zavedou jako povinnou výbavu hydraulické nůžky na vyprošťování zraněných.

0/0
2.4.2012 12:13

luban12

Re: Francie

Koupíš si tam na každé pumpě za cca 1,5 eunucha

0/0
31.3.2012 21:17

macarát

Týmbildink

Aha, to je moderní název pro chlastačku! :-)

+7/0
31.3.2012 0:29

u.boat

Re: Týmbildink

Chlkastačku? Ne - megachlastačku.

0/0
6.4.2012 12:01

Jujing

nvm no....

ja osobně nechapu proc bych si nemoh dat po obědě pivo a abych řek pravdu tak na to stejně dlabu a to pivko si dám a spolehám na náš pravní system, pokud to dejchnu ta s tím prostě nebudu souhlasit a nechám se odvezt na krev... než mně tam dovezou budu uz střízlivej ale je absurdní že v anglii se smí řídit s 0,8 a žadnej problem (v mem případe 5 desítek což je tak akorát když jde člověk na jedno :) ) a tady u nás by vas nejradši zavřely a možná i popravily... Opravdu zlaty Filipíny v tomhle tom kde po mně cajti nechtly ani doklady jen je zajimalo proč sem nezastavil na stopce....

+4/0
30.3.2012 22:52

wimpy67

Re: nvm no....

To máš tak, tady, když si trochu nacamranej, maximálně dvakrát odešleš příspěvek, ale na silnici někoho po těch pěti desítkách zabiješ :-)

+6/0
30.3.2012 23:03

Lovap

Re: nvm no....

Kecy. Záleží totiž  veľmi veľa od toho, čo je to za človeka. Zodpovedný človek vie, že po pití má spomalené reakcie a jazdí (ak musí) veľmi opatrne, ba až podozrivo opatrne. Iní, žiaľ, svoje schopnosti preceňujú a podľa toho do dopadne ...

0/0
31.3.2012 12:20

wimpy67

Re: nvm no....

a zodpovědný člověk, často jezdící po pěti pivech se za chvíli bude cítit vyježděný...

Já jsem pro 0,3 - 0,5 promile, ale 0,8 už je moc.

0/0
31.3.2012 12:22

Lovap

Re: nvm no....

No ... môže, samozrejme, ale nemusí. Po celodennej drine na záhrade v lete častokrát sadnem do auta, ke sa dám jedno-dve pivá ... ale samozrejme riadim ako dôchodca s vajíčkami na zadnom plate :-)

0/0
31.3.2012 12:41

wimpy67

Re: nvm no....

Dovolím si tvrdit, že po jednom pivu jsi v pohodě pod 0,3 a po dvou překonáš těch 0,5 možná na deset minut. Ale řeč byla o pěti...

0/0
31.3.2012 12:48

Jujing

Re: nvm no....

ja ho odeslal 2x protože sem zrovna v hoteluv Amstru a nemám tu uplně ideální připojení...

0/0
1.4.2012 9:23

wimpy67

Re: nvm no....

Ale no tak to byl ode mně jen vtípek. Nicméně opravdu pět piv je moc. Ne, že by se po pěti pivech nedalo auto bezpečně odřídit, nicméně ta pravděpodobnost selhání a hlavně řešení konfliktních situací (i nezaviněných) jsou značně ovlivněny.

0/0
1.4.2012 14:08

Jujing

nvm no....

ja osobně nechapu proc bych si nemoh dat po obědě pivo a abych řek pravdu tak na to stejně dlabu a to pivko si dám a spolehám na náš pravní system, pokud to dejchnu ta s tím prostě nebudu souhlasit a nechám se odvezt na krev... než mně tam dovezou budu uz střízlivej ale je absurdní že v anglii se smí řídit s 0,8 a žadnej problem (v mem případe 5 desítek což je tak akorát když jde člověk na jedno :) ) a tady u nás by vas nejradši zavřely a možná i popravily... Opravdu zlaty Filipíny v tomhle tom kde po mně cajti nechtly ani doklady jen je zajimalo proč sem nezastabil na stopce....

+1/0
30.3.2012 22:51

Neposlušný_občan_Rebel

A

na co je ten krám dobrej ? Pokud si šofér nepamtuje že pil tak nemá co zavolantem dělat ,

+1/0
30.3.2012 22:38

Andee in Red Book

Re: A

Dobrej blábol... on ten alkohol vyprchá pokaždé jinak rychle, víme? :-P

0/0
1.4.2012 14:13

Stephane Margelle

Nevim, ale mam takovej pocit, ze nejhorsi

jsou ti, co jezdi nality neustale a umyslne. Strejda, kterej je vynervovanej po 1l vina, ktery vypil v sobotu vecer se boji sednout jeste v pondeli. Je to zase jen oblbovak na lidi, aby si koupili nejakej kram domů...

+3/0
30.3.2012 22:17

katano

levné a nepřesné přístroje DRAGON, bohužel používá i PČR

PS : to je smutná - REALITA :-P

0/0
30.3.2012 20:01

hujersehlasi

Re: levné a nepřesné přístroje DRAGON, bohužel používá i PČR

co to je za pristroj, ten DRAGON?

0/0
31.3.2012 22:40

Fair-Play

Vzorová situace

V pátek večer jedu na chatu a tam jdu na pivo s tím, že v sobotu nikam nejedu. Jdu spát po půlnoci. Druhý den v 12.30 hod. mi volá sousedka že v baráku praskla voda a mám vytopený byt. Musím jet domů. Cítím se dobře a neřekl bych, že jsem pod vlivem ALE...nemám možnost si to bezpečně na desetinky procenta s nulovou tolerancí ověřit. Kde to proboha jsme? Perzekuovat lidi za něco, co se nedá změřit!! Připomínám, že pokud vím že pojedu, tak si alkohol nedám.

+5/0
30.3.2012 18:30

petrumr

Re: Vzorová situace

nevím jaký piješ pivo, ale po třech a večeři neměj obavy v poledne po snídani sednout za volant!!

0/0
30.3.2012 21:35

wimpy67

Re: Vzorová situace

Jak bys to řešil, kdyby ti zavolala v pátek po příchodu z putyky?

+1/0
30.3.2012 23:05

jezek

Re: Vzorová situace

Byl by tak nalitej, že by: a) nebyl schopen zvednout telefon nebo b) vytopený byt mu byl jedno... ;-)

0/0
31.3.2012 7:30

Fair-Play

Re: Vzorová situace

Koukám, že nechápete vzorovou situaci" stejně jako mnozí nechápou například "ilustrační foto" Jde o to, že řidič nemá možnost si bezpečně ověřit zda není pod vlivem alkoholu jinak, než že ho zastaví policie a dá mu dýchnout. To je ale už pozdě!!Někdo jezdí nalitej vědomě, těch se to netýká, většina ale nechce jezdit pod vlivem ani zbytkového alkoholu ale nemá možnost si to bezpečně ověřit a dožitně abstinovat se snad nechce nikomu.

+1/0
31.3.2012 7:42

wimpy67

Re: Vzorová situace

Zakony počítaj s nařízeními, která nejdou měřit. Ještě horší je např. "Bezpečná vzdálenost". Počítají se zkušeností řidičů. A kdo má malé zkušenosti s pitím, asi by si měl dávat větší pauzy..

Můj předchozí dotaz nebyl nepochopení "vzorové situace". S jistotou alkoholu v krvi byste prostě situaci musel řešit jinak. S "nejistotou" byste buď riskoval pokutu nebo jel veřejnou dopravou.

0/0
31.3.2012 10:27

Fair-Play

Re: Vzorová situace

Veřejná doprava jak známo nejezdí všude, že. Pořád nechápete že není možné si přesně změřit hladinu alkouholu běžne dostupným měřidlem ale i přesto je vyžadována nulová tolerance   CVAK8-o

0/0
31.3.2012 11:13

wimpy67

Re: Vzorová situace

Co nechápete na tom, že odpovědnost je vázána na zkušenost řidiče? Vyjet s nulovou hladinou alkoholu v krvi je v moci každého řidiče, když si není jistej, prostě musí počkat. Vy do toho neustále motáte doživotní abstinenci, přitom logické je jednoduše několik hodin počkat.

0/0
31.3.2012 11:34

jezek

Re: Vzorová situace

Důležité je, že zodpovědnost za ne/řízení pod vlivem je na řidiči. Možnost ověřit si svůj stav máš - kup si přístroj nebo trubičky. Nebo si je nekupuj, dej na svůj odhad, ale pak buď připraven nést zodpovědnost.

A k té "vzorové situaci": buď máš trubičky, nebo to odhadneš jako OK, nebo si nebudeš jist a řízení svěříš někomu jinému, nebo si vezmeš taxíka. Prostě jsi dospělý a nebudeš se vymlouvat na nespravedlivý svět, jako to dělají lidi, co se o sebe neumějí nebo spíš nechtějí postarat, ne?

0/0
31.3.2012 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.