- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zvlněné brzdové kotouče neucítíte na noze, nýbrž na volantu. Do pedálu kope ABS. Aspoň u mě to tak bylo.
Autor nejak opomnel louzicku z klimatizace! Coz je standartni vec, nikoliv zavada. :-D
K čemu ještě jarní a zimní.... To mělo smysl u škody 105....
Bohužel tě musím zklamat že to není záležitost jen škody 105,ale úplně všech aut.......i ten nejdokonalejší stroj prostě může mít závadu
Hlavně je potřeba před zimou zkontrolovat vše čemu může ublížit mráz nebo sůl,kapaliny vyměnit za správné zimní,po zimě je potřeba prohlédnout úplně vše,velice agresivní slané prostředí je na auta hotový zabiják,hlavně na ta starší která po několika zimách v soli a když se nedělá protikorozní ochrana jsou úplně sežrané,a i těm novým s dobrou antikorozní ochranou to nedělá určitě dobře,a vyplatí se určitě to prohlédnout,než tam nějakou závadu nechat až se projeví v plné míře a odnese to ještě deset věcí okolo
A olej je velice ošemetný,jednou za mnou přijela kamarádka,se seatem toledo-2002-že jí svítí olejová kontrolka a jestli nevím čím by to mohlo být,tak jsem vytáhl měrku oleje,úplně suchá,po povolení šroubu jsem zjistil že vyteklo jen asi půl litru oleje,říkala že olej se měnil před 8 000km,najeto to mělo asi 150 000.....takže kontrola se vyplatí
nebo si na ni netroufáte, zamiřte do servisu a oni už vás tam oškubají.
Přesně tak.Mně to startuje, jezdí, brzdí, svítí, blíká, topí. Ale kdybych jel do servisu, tak mi budou chtít vyměnit půlku auta.
Takže tam raději nejezdím vůbec a stejně řeším jen jednou za rok nějakou menší poruchu na autě sám. Náklady nula, nic
Není vibrování brzdového pedálu normální pro ABS? Vždy když prudce zabrzdim tak mi pedál jako by cuká.
Zaprvé, ABS by mělo zasahovat pouze na hranici adheze (resp. za ní), tedy na suchém či skorosuchém pevném povrchu poměrně dost pozdě, otázkou tedy je, co je pro vás už prudké brzdění, osobně brzdím prudce relativně často, ale zdaleka ne vždy (ani na mokru) mi nezasahuje ABS. Zadruhé, vibrace způsobené zvlněnými kotouči se projevují takřka v celém pásmu brzdné síly.
ale za olej už chtěj jak za špičkový francouzský víno. Přitom vám tam nalejou mogul za 130 Kč/l, jestli vůbec nějakej olej měněj.
Ukládá Zákon č. 361/2000, §5, odst. 1, pís. a), s odvoláním na Vyhl. č. 341/2002 Sb, Vyhl. č. 100/2003 Sb. Jsou úkony, které prostě musí řidič provádět automaticky před jízdou, nebo průběžně.
... po ranu nastartuju - akumulator dobity, po ranu nenastartuju - akumulator v pr.. nedobity.
To mi takhle taky jednou kontrolovali zdarma, a řekli dobrý ale dolili jsme za 500 oleje. Jen nějak chlapci zapomněli na to, že jsem stál vedle nich a viděl že se na olej ani nepodívali, natož aby dolívali.
Každý trochu zručnější člověk s garáží tohle zvládne sám,kdo si nedokáže změřit výšku oleje v motoru,by snad ani neměl do auta sedat a ostatní taky není nijak těžké,prostě se podívat na auto ze spoda,zkusit trochu zacloumat s koly jestli tam někde není nadměrná vůle,zkontrolovat pružné uchycení náprav,jestli není poškozené či zpuchřelé,zkontrolovat výšku brzdové a chladící kapaliny,na brzdách zkouknout obložení,na starších autech se podívat jestli tam někde něco nezačíná kvést a případně to hned dát opravit než se to rozleze příliš,vyzkoušet všechna světla,jestli svítí couvačky,boční blinkry,obě brzdová světla atd....zjištěné závady dát opravit,nebo ještě víc zručný člověk si je i dokáže většinou opravit sám
Prosím veteránisty o radu,jak zamezit úniku převodového oleje z diferenciálu škody rapid 136,utíká to kolem pravé polosy,tak dvě kapky za noc,výměna gufer a přetěsnění převodovky nepomohlo,jestli třeba někdo nezná nějaký fígl,není to nic hrozného,ale vadí mi to
To je nejake divny... hladina oleje je tam, dle meho, nize, nez jsou vlozeny unasece kloubu, takze za klidu neni duvod, aby kolem unascece teklo. Bud netesni gufera a pres noc skapne olej z povrchu kloubu, kam se dostal pri provozu (pokud gufera idealne tesni, mely by byt vntrni klouby z venku suche, nemastne), nebo to tece jinudy. Vymena gufer nemusi pomoci, potiz muze byt treba v tom, ze: cokoliv z NBR tam nevydrzi; muze byt poskozeny povrch unasece v miste styku s britem tesneni a to se nasledne znici; puvodni gufera jsou smerova.... nebo tam proste mas moc oleje :-) - lze overit pomoci bocniho "prepadoveho" sroubu. Dalsi info zkus treba na skoda-virt.cz