Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvouválcové staccato: Lancia Ypsilon je s motorem 0,9 l brnivě čiperná

Nejznámější dvouválec na českých silnicích drnčí v duroplastovém trabantu, tam ale pracuje v dvoutaktním rytmu. Čtyřtaktní dvouválec ale pohání třeba nesmrtelného hranatého polského fiátka Malucha. A právě jeho prapotomci dnes opět kouzlo dvou válců objevují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LiborAxel

Není

na to zákon zplodit takovou blbost?

0/0
14.4.2012 21:17

TVK

Re: Není

A čem je ta blbost větší než litrová Fabie, elektromobil nebo Veyron?

0/0
14.4.2012 23:21

MartyKO

Rada pro Idnes

Prosím pěkně, než ty videa prznit hudbou tak je snad radši nevytvářejte vůbec...

+1/0
14.4.2012 16:15

baloun

čtyřtakt dvouválec je barbarství

půl pracovního cyklu to jede na setrvačník. Má to vůbec nafukovcí kola?

0/0
14.4.2012 15:26

Mychal.B.

Narvěte si to do špic!

Motor, který je potřeba vytáčet do 3000 otáček, aby vůbec trochu jel ;-D

0/0
14.4.2012 11:50

S-Tony

Re: Narvěte si to do špic!

Tak to znám ze škodovek :-D

0/0
15.4.2012 20:02

KarelV

V jakémkoli benzínovém autě

jsou BĚŽNÉ otáčky řekněme od 2000 - 4500 ot/min ... jezdit pod 2000 se NEDOPORUČUJE ... nevím, kde vzal autor těch 1300 ?!!! ............... ;-D .............. jestli provozuje své auto při takto nízkých otáčkách,  tak to bych si ten krám od něho tedy rozhodně a za žádnou cenu  NEKUPOVAL !!!!! :-/ ;-€

ANO, V SILNĚJŠÍCH DIESELECH SE MŮŽE I NÍŽ - řekněme po rovině a při ustálené jízdě klidně těch 1500...

Ale nikdy jsem neměl automat, možná kdo ho má, tak ví, že ten si otáčky reguluje bar-jak... ;-) ... možná i na těch 1300... Kdo ví?

0/0
14.4.2012 8:39

zorro_rojo

Re: V jakémkoli benzínovém autě

Ve starsich benzinacich s nadctvercovym motorem je celkem v pohode, tocit motor treba na 1500. Naopak, ty vami uvadene 4500 jsou uz dost vysoke. (napr. 1.6 ve filckach ma 4500 jako otacky maximalniho vykonu, stejne tak starsi atmosfericke diesely)

Samozrejme jeden nesmi byt hluchon a neresit vsecho jen pridanim plynu...

0/0
14.4.2012 9:20

jisi258

Re: V jakémkoli benzínovém autě

tocit benzin motor tak na polovinu maximalnich otacek je optimalni kompromis mezi spotrebou, vykonem a minimalnim opotrebenim. Povetsinou. Ale u vsech aut to neplati, nektere sportaky vylozene trpi, pokud to jen tak solichate a obcas tomu poradne nepritnete. Samozrejme ze az potom, co je motor optimalne prohraty.

Pokud mam sportak, je treba s tim jezdit jako se sportakem a aspon nekolikkrat za den tocit az k cervenemu. ;-)

0/0
14.4.2012 10:42

zorro_rojo

Re: V jakémkoli benzínovém autě

Tak s tim plne souhlasim.

0/0
16.4.2012 17:46

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: V jakémkoli benzínovém autě

Já běžně točím se "svým" benzíňákem 1500 ot/min ... to odpovídá nejvyššímu (pátému) převodovému stupni a tachometrové rychlosti 55 km/h - prostě běžná jízda obcemi. Až teprve kolem 1300 ot/min začne motor pod zátěží (při zrychlování nebo jízdě do kopce) "dunět", takže pod 1400 ot/min nikdy nejdu. Na druhou stranu, pokud je potřeba zrychlit, není problém podřadit na trojku, sešlápnout plyn a za chvíli je na tachometru 150 :-)

0/0
14.4.2012 12:19

niccots

Re: V jakémkoli benzínovém autě

Presne tak. Napriklad FocusII 1.6i 1500ot po rovince kolem 50kmh, ale nesmi se zrychlovat, to uz je potreba podradit.

Nekde sem ale cetl, ze to je idealni klima pro vznik karbonovych usazenin, takze asi jen vcas menit olej a nekdy to poradne protahnout, napr na dalnici.

0/0
14.4.2012 13:18

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: V jakémkoli benzínovém autě

Tak samozřejmě, že se takhle nesmí jezdit neustále a musí se občas "vypálit saze" rychlejší jízdou. A pro Focus II je 1.6ka přece takový "slušný základ" a optimum je 1.8ka nebo dvoulitr.

0/0
14.4.2012 13:31

Modrý a zelený blesk

Re: V jakémkoli benzínovém autě

To jsou naprosté nesmysly.

+3/0
14.4.2012 13:18

B_B_Lobo

nenapadá mě

jediný důvod, proč si něco takového koupit.

0/0
13.4.2012 21:31

jisi258

Re: nenapadá mě

ja si myslim, ze je to tak hnusne kvuli nejake bezpecnostni norme, mozna ochrana chodcu nebo crashtesty nebo co... svepravny designer by jinak nemohl na drobne auto naroubovat takhle opticky tezkou a masivni prid. I kdyz se to snazili oticky rozbit detaily a trochu ji odlehcit. Zejmena pri pohledu z boku mi to pripomina napuchly drevak...

0/0
14.4.2012 10:45

josefl

Jak

Jak to není alespoň třílitr, není to auto.

0/0
13.4.2012 21:25

Modrý a zelený blesk

Re: Jak

To je stejně blbý jako věta: Třílitr je pro teenagery, dospělí jezděj aspoň pětilitrem.

0/0
13.4.2012 21:34

josefl

Re: Jak

Však říkám. Jak to není alespoň třílitr, není to auto. Je to jenom olejnička na kolečkách.

0/0
14.4.2012 23:29

Modrý a zelený blesk

Re: Jak

Aha, nepochopil. No nic.

0/0
16.4.2012 21:15

zorro_rojo

Re: Jak

Pro teenegrey je pullitr.

Dospeli maji tuplak.

0/0
16.4.2012 17:48

Oplík

Ypsilon

Když Ypsilon, tak 1.4 - 70 kW, ticho v kabině za to stojí ;) http://goo.gl/EqpGD

0/0
13.4.2012 20:40

luckilyfarenough

Tak to se divim,

ze se ten vyhoneny dvouvalcovy prditko nikomu nelibi... bsdyt je to super pro cechy.... zadny obsah (polovina toho co moje motorka), takze to nestoji nic pojistit.;-) a "kufr" to taky ma....8-o

0/0
13.4.2012 19:20

venecek.nebo.rakvicku2

Co dodat?

Tradičně hrozný design, jak je u Lancie zvykem a nyní ještě s dvouválcovým motorem ze sekačky, který se nám marketingové oddělení snaží vnutit jako super bezva motor, přitom i choromyslnému šimpanzovi musí být jasné, že jde o to podstrčit lidem jednodušší a levnější motor za stejně vysokou cenu. Když k tomu přidáme vysoce gramotného redaktora iDnesu, který používá masochistické výrazy jako: "motůrek" a "šipička", tak je dílo zkázy kompletní ;-D;-D

+2/0
13.4.2012 19:15

MartyKO

Re: Co dodat?

O tom, že motor s turbodmychadlem a multiairem bude levnější než klasická 1.2 Fire dost pochybuju...

+1/0
13.4.2012 19:43

baloun

Re: Co dodat?

Máš recht. A hlavně krouťák u té jedna dvojky bude mít mnohem lepší průběh. Ve čtyřválci v každém okamžiku jeden válec pracuje, u dvouválce to jede půl pracovního cyklu na setrvačník...

0/0
14.4.2012 15:24

Andee

Re: Co dodat?

No, ono tam to turbo může udělat celkem divy... ale jinak souhlas, 1.2 Fire jsem taky kdysi měl a dodnes si na dovolené nejradši půjčím Pandu nebo Punto s tímhle motorem. Super průběh krouťáku = pohodlná jízda, malá spotřeba... ideální R^ Před dvěma lety mi místo slíbené Pandy vnutili Getz. Tak nenažranou krávu jsem neviděl. Přitom byl skoro novej, najeto 15 tisíc Rv

0/0
16.4.2012 13:42

josefl

Re: Co dodat?

Naprostá pravda. Pokud možno motor ze sekačky, přidat mlhovky a couvací čidla a prodávat alepoň za 600 tisíc.

0/0
13.4.2012 21:29

Baxter

Nádherný vůz

Lancia Ypsilon se opravdu povedla. Krásný vůz ve srovnání s designovou tragédií jakou je např CitiGo. Ta recenze je ovšem strašná. Spotřebu 7l může mít opravdu jen novinář co zkouší co to dá. Kamarád auta nešetří a jezdí taky s Passatem 2.0 TDI za 12l/100.

+1/0
13.4.2012 18:49

Danny_Kay

Re: Nádherný vůz

jo, je to nadhera...je to takovy podobny styl jako Ssangyong ;-)

+2/0
13.4.2012 19:02

computer

Bože můj,

mně ten slovík pana Dvořáka leze na nervy. Ať jde psát někam jinam.

0/0
13.4.2012 18:45

luckilyfarenough

Re: Bože můj,

a co se ti na tom clanku nelibi? Protoze je to napsane pro zmenu cesky? Zadny drzaky na "bajky", vytuneny tohle a ja nevim co?.....zadny blby pocesteny bliance nekteri ti svetovi reporteri $erou do kazdeho clanku?

+1/0
13.4.2012 19:18

borecnakonec007

A proč to nemá rovnou jeden válec a dvě nebo tři turba ?

...to by bylo na takové to poskakování po městě ideální !

0/0
13.4.2012 17:43

Danny_Kay

Re: A proč to nemá rovnou jeden válec a dvě nebo tři turba ?

nebo pul...;-)

0/0
13.4.2012 18:06

KarelV

Re: A proč to nemá rovnou jeden válec a dvě nebo tři turba ?

... ;-D;-D;-D R^

0/0
14.4.2012 8:41

Rambo-x

Nejlepší stejně je trabant

Montujte tam motor s trabanta,ten aspoň má zvouček a ještě výhodu,že spěchači se za vámi drží v pěkném odstupu,protože ten smrádek je dokonale odradí od toho se lepit

A navíc jezdí za 6 litrů,ne za 7

0/0
13.4.2012 17:41

ivoš

Re: Nejlepší stejně je trabant

Jj, můj PVC Jaguár měl zamlada těch 24 koní, ale i dnes ve městě svižností předčí leckteré "dospělé" auto. Venku nejedu přes 80, i tak na mě kupodivu nikdo netroubí, spotřeba k těm 7 litrům  Co se do něj vejde, je až neuvěřitelné. Ovšem - když mě trefá někdo s dvoutunovým SUV, tak jsem bez hlavy a ani nekrknu.

0/0
13.4.2012 18:48

ivoš

Re: Nejlepší stejně je trabant

Trefí, sorry, překlep.

0/0
13.4.2012 18:49

Rambo-x

Re: Nejlepší stejně je trabant

No co aspoň se netrápíš,máš to jistý i s funusem;-D;-Djj tráboška jsem taky párkrát řídil a to je vozítko,do města ideální,spotřeba celkem jde,hodně prostoru,lehké řízení,velký rejd,malé rozměry k parkování

Ale bohužel nad 70km/h začne hodně ztrácet dech,a nad 110 jsem jej prostě na letišti nedostal

Na tě nikdo netroubí,protože se k tobě nepřiblíží na vzdálenost kdyby to bylo slyšet,radši jede pěkně vzadu než nasávat ten dym;-Dale to není myšleno ve zlém,to je toho tráboša obrovské plus,že se mu nikdo nelepí na pr*el

Jednou až budu mít místo a čas,tak si jej zase koupím

0/0
13.4.2012 19:19

josefl

Re: Nejlepší stejně je trabant

No jo. Ale ten kdo jede za tebou a to i po půl hodině, aby měl kyslíkovou masku.

0/0
13.4.2012 21:27

Rambo-x

Re: Nejlepší stejně je trabant

Ále nedělej zagorku,aspoň máš svěží vůni zdarma,co si víc přát.....ještě doplněno řevem pořádného stáda koní a nefalšovaným rachotem pořádného dvouválce;-DR^;-D

0/0
13.4.2012 21:53

josefl

Re: Nejlepší stejně je trabant

Kdysi na to byl vtip. Jak jede šejk chtěl to nejlepší auto na světě a zjisti, že v NDR se na něj čeká 14 let. Tak si řekl, že to tedy musí být auto, a objednal si ho. No dederoni, když zjistili, kdo si ho objednal, tak mu jednoho promtně poslali. A Šejk se pak chlubil. To bude auto, představte si, že když jsem si ho objednal, tak mi poslali model. A ten má všechno, i motor, lije se do něj benzím a ono to jezdí.

0/0
14.4.2012 23:27

B.Walsh

Za 7 litrů?!

To moje starší 1,6 jezdí taky. Nechápu k čemu ten motor vůbec vymýšleli, do města je na nic a mimo město a dálnice taky. Ale na druhou stranu nás to nikdo nenutí kupovat, tak co...

Trochu mě jen štve, že časem už bude problém koupit atmosferický benzínový motor větší než 1,4.

0/0
13.4.2012 17:19

tomas__marny

Re: Za 7 litrů?!

Takovéto motorky do stíračů se vymýšlejí kvůli ekoeurohujerům. Podle nařízení musejí automobilky snížit emise CO2 u svých aut. Takže se udělá motor, který na papíře a při sterilním testu při konstantní rychlosti má menší emise a automobilka nemusí platit eko odpustky. To, že při běžném provozu jsou tyto poddimenzované motory náchylnější na styl jízdy a ve výsledku mají spotřebu (a tím emise) vyšší už samozřejmě nevadí. To, že motory mají nižší životnost a ve výsledku jsou tudíž ještě méně ekologické (výroba samozřejmě není bez emisí) také ekohujerům nevadí. Hlavně když můžou vykázat snižení emisí na papíře.

+2/0
13.4.2012 23:20

pavelthelong

piaggio na 4 kolech

0, 8 l objemu s 7 l/ 100 km? nejak mi unikla vyhoda, proc takovy rozzureny vysavac koupit, kdyz jsem zvykly v dospelem aute mit dlouhodobou spotrebu pod 5 l/100

0/0
13.4.2012 17:07

Lizupsizadky

italské vozy nemám rád

...a tohle to jen dokazuje

+3/0
13.4.2012 17:02

PAVEL5

Re: italské vozy nemám rád

drtivý argument :-P

+1/0
13.4.2012 23:29

Achille Volfoni

italské vozy mám rád...

....ale tohle je hrůza ve všech směrech

+1/0
13.4.2012 16:47

petrolhead

diagnóza

"Aby vás neobtěžoval drnčením a vibracemi, je třeba točit minimálně dva tisíce otáček. Tři jsou lepší, to už vibrace motoru ustanou a motor začne hezky táhnout. Čtyři a půl jsou dobré pro svižnou jízdu. A nad pěti zase elán motoru uvadá."

0/0
13.4.2012 15:19

petrolhead

Re: diagnóza

A to je městský auto. Na křižovatce budu na volnoběh držet plyn, aby mě motor neobtěžoval hlukem a vibracemi.

+3/0
13.4.2012 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.