Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létající auto konečně létá, už se vybírají zálohy

Létající auta už nepatří jenom do sci-fi. Americká společnost Terrafugia Inc. oznámila, že její prototyp létajícího vozidla úspěšně dokončil testovací let. Splnění plánu společnosti uvést létající auta do prodeje během příštího roku se tak přiblížilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fates

létající automobil

Tak opravdu nechápu, když v Americe je pan Moller, který se výrobou tohoto stroje zabývá několik desetiletí. Mám ten pocit, že ti co to chtějí vyrábět asi neví, že tento pán už tento typ vyrábí téměř deset let.. Pravda tohle létající auto je poněkud dražší ale mnohem vychytanější než tento zmiňovany.

http://www.moller.com/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=57

0/0
5.4.2012 12:55

dolch

Re: létající automobil

Řekl bych, že Moller je hlavně velký snílek, ale k úspěchu má ještě pořád hodně daleko. Mezi těmi videi není ani jedno, kde by to opravdu letělo. Jen ne příliš jisté pokusy o vzlet a opětovné dosednutí na zem a pak spousta krásných počítačových animací. Nevěřím, že něco z jeho výtvorů je použitelných.

0/0
5.4.2012 16:42

mamsrb

Je vidět, že ti Amíci mají roupy.

Měli bychom jim tam poslat Kalouska aby jim zavedl spotřební daň na benzín. To by je brzy takové blbosti přešly.

0/0
4.4.2012 12:43

tomtop

buď 1 nebo druhé

ale mix je vždy špatně. Dobré auto ani dobré letadlo to prostě nikdy nebude.

+1/0
4.4.2012 12:07

JavorMagor

Re: buď 1 nebo druhé

jn, s temi parametry za 5kk to je docela spatonka, za to je pekny rychly a aerodynamicky propracovany dvoumotorak.

0/0
5.4.2012 15:06

cenzore_zdar

K nicemu

Ale na hrani na poli za vesnici.... Proc ne....

0/0
4.4.2012 8:50

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

hahahah

tak to je mega vtip. vlastnosti letadla na prd, vlastnosti auta na prd. Sumasumarum absolutne k nicemu

+1/0
3.4.2012 23:36

JavorMagor

Re: hahahah

hlavne tam nenividet pohon.. to jako to auto bude jezdit s tou tlacnou vrtuli ? no potes koste... a ta konstrukce, to se to panecku bude kroutit... 8-o8-o8-o

0/0
5.4.2012 15:07

Metyl

Asi tak jako ctyrkolka sjednocuje nevyhody auta a motocyklu

Tak toto sjednocuje nevyhody ultralightu a auta. Ale zasadni je, ze vyroba nekoho uzivi. A o to jde v komercnim svete predevsim. Nebo snad pouze...?

0/0
3.4.2012 23:08

markewatch

nechapu proc kdyz

uz chtej letadlo/ auto nechtej spis vrtulnik/ auto. Jit tim smerem by bylo rozhodne uzitecnejsi. Letadlo potrebuje prostor, vrtulnik by ho nepotreboval. Nebyla by to jednodussi cesta? Pouze muj nazor.

0/0
3.4.2012 22:37

dolch

Re: nechapu proc kdyz

Vrtulník má ten problém, že aby se vznesl, tak potřebuje takové listy, které do garáže nenacpete. Navíc, pokud už se vznese, zvíří tolik prachu, že kdybyste to provozoval třeba na zahradě nebo před domem, tak by vás měli rádi sousedi ještě ob dvě ulice :-)

0/0
3.4.2012 22:45

CyberVic

zajimavej nesmysl

...zajimavy technicka hricka, ale pro americkej trh, kde je spousta general aviation infrastruktury (kterou tohle letadlo potrebuje taky), je to asi nesmysl. Kazde letiste ma pujcovnu aut, to mi prijde lepsi varianta.

0/0
3.4.2012 22:15

grimosa

hračka pěkná

bohužel v praxi to nebude mit dobre vlasnosti ani jako auto  a ani jako letadlo. Myslim ze na tom krachly vsechny predchazejici podobne projekty. Je to stejne jako udelat auto a lod v jednom, technicky mozne, pro nejake specialni pripady i pouzitelne ale pro beznou praxi to neni ani dobra lod ani dobre auto.

0/0
3.4.2012 21:41

ellbundik

no

Až se mu ty krovky sklopěj ve vzduchu, tak chci vidět, jak bude dupat na brzdu :-)

0/0
3.4.2012 20:36

dafodill

Létající auto

Létající auto je falešný ideový fetiš; v praxi totiž kombinuje špatné vlastnosti obou prostředků. Vyžaduje dosti značnou dráhu ke startu a i přistání,  vzhledem k bezpečnosti v podstatě pouze regulérní letiště. Po silnici se nebude jistě pohybovat s nějakou větší jistototu a rychlostí. Spotřeba paliva nebude jistě dobrá ani pro pohyb na silnici ani pro let ve rsovnání s automobilem / klasickým letadlem. Pojme malý užitečný náklad. Podle mého názoru by ideově více vyhovoval dopravní prostředek určený pouze pro létání, ovšem s kolmým vzletem a přistáním a především s malými rozměry a nároky na průchozí průřez při přistávacím a startovacím manévru. Což je při rozumných provozních nákladech z technologického hlediska utopie.

0/0
3.4.2012 19:34

Rubik1

Re: Létající auto

Tak nejdřív to zkritizujete, i když oprávněně, pak navrhnete, co by bylo lepší, a nakonec přiznáte, že váš návrh je nerealizovatelný. Poněkud hloupá úvaha, nemyslíte?

0/0
3.4.2012 21:43

dolch

Re: Létající auto

Já si to nemyslím a s úvahou vcelku souhlasím. Závěr je, že prostě na daném stupni poznání je užitečný a funkční stroj, který bude umět to, co by si asi lidé tak přáli, utopií.

0/0
3.4.2012 22:50

fsp1111

Není to úplně k zahození

Ale opravdu jen pro skalní fanoušky letadel. Snad každý pilot někdy zatoužil, složit svůj ULL v garáži :-)

0/0
3.4.2012 18:35

teplýbonz

Splnění snu?

To už tady bylo v padesátých letech v americe. Jenže to kikslo na legislativě. Pokud vím byl ale jeden funkční prototyp tenkrát vyroben.

0/0
3.4.2012 18:30

sedmy.trpajzlik

Re: Splnění snu?

Nejde o to, aby to splnilo zákony a vyhlášky, tady jde o to, že už se vybírají zálohy. potom, co už máš pozemek na měsící, na marsu, tak co si koupíš.... autoletadlo, kterým nebudeš smět ani do vzduchu ani na cestu ;-D, ale zase se vejde do klasické garáže

0/0
3.4.2012 19:32

jedenactikilovakoule

A není to náhodou pojízdné letadlo?

+1/0
3.4.2012 17:55

Rubik1

Re: A není to náhodou pojízdné letadlo?

Ano, není to létající auto, ale je to letadlo se skládacími křídly, které má poháněná kola a se vejde do větší garáže.

0/0
3.4.2012 21:46

zipx

az na ten nazev..

prijde mi to jako skladaci letadlo ne jako letajici auto. Neco jako skladaci kolo :-)

+1/0
3.4.2012 17:54

231/2

Pro ČR by to chtělo dvě nádrže.

Jednu na jízdu tj. na benzín se spotřební daní a druhou na létání, kde se spotřební daň platit nemusí.

+1/0
3.4.2012 17:53

ivoš

Re: Pro ČR by to chtělo dvě nádrže.

Nemáš nejmenší tušení, kolik stojí letecký benzín. Auto by ti na něj a) nejelo, protoře ten klasický má asi 76 oktanů, a za b) je podstatně dražší. Na autobenzín létají snad jen Rotaxy, a považují to za ekonomickou velevýhodu.

0/0
3.4.2012 18:11

Jardajar

Re: Pro ČR by to chtělo dvě nádrže.

Dneska už se používá 100 oktan, jiný jsem nikde neviděl, jedině že by to někdo lil to ull.

0/0
3.4.2012 19:11

adam72

Re: Pro ČR by to chtělo dvě nádrže.

Nicméně je to pravda ale je to trochu jinak. Motorový benzín se dnes skládá hlavně z odířeného primárního benzínu jako základu a domíchává se do něj reformát (produkt reformování těžkých benzínů), izomerát (produkt izomerace lehkébo benzínu), krakát případně hydrokrakát (produkty HCR a FCC vakuových olejů) a aditiva (hlavně MTBE). A blenduje se to podle aktuálního vytížení jednotlivých provozů a ceny. Letecký petrolej pochází z petrolejové frakce + vršek z atmosférických plynových olejů zbavený parafinů a je to domíchané reformátem, to je prostě úplně jiná směs. "Počet" oktanů je blbost, která se používá v prostředí laiků. Pokud vemete rlzné benzíny a budete je používat v zážehových mototech tak oktanové číslo funguje, ale jinak to o té směsi nic neříká.

0/0
3.4.2012 19:54

231/2

Re: Pro ČR by to chtělo dvě nádrže.

Ať už to lítá na jakýkoliv benzín, tak pokud jezdíte po silnice, tak z něj platíte (máte platit) spotřební daň.

Takže po každém přistání, se dostaví příslušník celní stráže a provede uzavření a zaplombování kohoutů přivádějící palivo "pro let" a před startem zase zkontroluje neporušenost plomb.

0/0
4.4.2012 8:13

Jardajar

Re: Pro ČR by to chtělo dvě nádrže.

Na GA se platit musí.

0/0
3.4.2012 19:09

231/2

Co to je komerční letadlo?

+1/0
3.4.2012 17:50

Rubik1

Re: Co to je komerční letadlo?

To je to, co lítá ve výšce 10 tisíc metrů. :-)

+1/0
3.4.2012 21:48

dolch

Re: Co to je komerční letadlo?

Taky mě to praštilo do očí - přijde mi to jako zajímavá, ovšem zcela irelevantní informace. Autor článku se chtěl nejspíš pochlubit, že ví, jak zhruba vysoko létají dopravní letadla - tzv. tryskáče :-)

+1/0
3.4.2012 22:44

Darask

Už jsem měl tři frajery

s autama na zahradě, co nezvládli zatáčku. Ještě tohle aby mi spadlo do kedluben ;-€

0/0
3.4.2012 17:24

jedenactikilovakoule

Re: Už jsem měl tři frajery

nebo do krbu..;-D

0/0
3.4.2012 17:56

EU Man

Už vidím..

jak s tím běžně jezdím/lítám v ČR...Když pominu českou byrokracii, tak bych si to díky mentalitě českého národa raději nerisknul....tuhle něco přiohnou, támhle něco strčej, bál bych se, aby se mi křídla ve vzduchu nesklapla...

+2/0
3.4.2012 17:14

Pro patria V.

Úsměvné a nepraktické

0/0
3.4.2012 16:51

ivoš

Re: Úsměvné a nepraktické

Na nic. Po sbemenším ťukanci nesmíš bez důkladné revize do vzduchu, letecké předpisy jsou poněkud jiné než silniční.

0/0
3.4.2012 18:13

Darask

Má to volant,

nebo knipl? A platí na to řidičák, nebo pilotní zkoušky? A musím hlásit start letový věži, nebo dopravnímu inspektorátu?

+1/0
3.4.2012 16:49

231/2

Re: Má to volant,

Budu pak platit pokutu za rychlou jízdu, nebo za nízký průlet?

+1/0
3.4.2012 17:51

exxd

Re: Má to volant,

litani do 200m se hlasit nemusi

0/0
3.4.2012 18:15

reidor123

mno

vsichni tady pisou "proc nekdo neudela to same ale helikopteru" a vzdyt je Nekdo tu hazel link. Britove udelali virnik Pal-V1. Ale porad potrebuje 150m rozjezd. Casem nekdo udela skutecne auto+helinu. Ta dokaze litat v nizke hladine, stat ve vzduchu atd.

0/0
3.4.2012 16:48

Tyranosaurus Rex

Re: mno

Maká se na to, akorát nějak už dlouho, sleduju to nejmíň 10 let možná dýl

http://www.moller.com/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=58

0/0
3.4.2012 18:26

pavelthelong

Re: mno

a prosim k cemu to bude dobre ? treba zachranka ujede vzdalenost C. Budejovice-Praha na majaky zhruba za 1 hod 30 min, let zachranarskym vrtulnikem  trva asi 45 min (130km pri 200 km/hod) plus prekladani pacienta 2x10 min Provozni naklady na vrtulnik 1,5 hod x100.000,- CZK je cirka 150 T CZK, zachranka tak 15.000 (odhadem). Nevidim zadnou vyhodu proti autu

0/0
3.4.2012 20:47

grimosa

Re: mno

jake prekladani pacienta? pokud vim tak zachranka ma heliporty primo v nemocnicich. Cili kdyz poleti pacient vrtulnikem tak je v nemocnici za 1,5 hodiny, pokud ale pojede sanitkou tak za 3, sorry ale ja vidim dost podstatny rozdil pro pacienty v kritickem stavu. :-)

0/0
3.4.2012 21:38

TYGR.NET

Nemohu si pomoci

,ale Fantomas mel hezčí létající auto a to z Návratu do budoucnosti také nevypadalo špatně ... obě sice nelétala, ale byly prostě hezčí!

0/0
3.4.2012 16:37

Bimba83

Policie

Tak to už nebude teďka přestupek mít letní gumy v zimě, dyť letím ;-D

0/0
3.4.2012 16:13

lakub

letadlo je trosku tezkopadne

resenim je vírník. na start potrebuje jen 150 metru. bude stat zhruba stejne. 

http://www.jenproauta.cz/video/3112-mozna-jste-uz-jako-deti-snili-o-aute-ktere-umelo-letat-tak-to-se-vam-pal-v-bude-libit

0/0
3.4.2012 16:09

Neznám špinavé peníze

Praktická použitelnost?

Když potřebuje tři čtvrtě kilometru na vzlet a volno bez provozu?

0/0
3.4.2012 15:55

OrpheusF1

Re: Praktická použitelnost?

to je jednoduché. potřebuji z Prahy do Brna, fajn u Prahy to zvednu na nějakém lokálním letišti, na něčem podobném přistanu v Brně a celou cestu letím. nebo ještě spíš potřebuji z Budějovic do Ústí nad Orlicí. to je autem na 5 hodin a vzduhem tak na 2 hodinky.

ale samozřejmě je třeba mít dost letišť, takže u nás to nebude zase tak moc horký, ale když je někde dost menších letišť, tak to k něčemu může být.

samozřejmě také záleží na cestovní rychlosti ve vzduchu, jestli to bude 150, tak je to k ničemu. pokud 250 a víc, tak už je to dost zajímavý. ještě slušný dolet a proč ne.

+2/0
3.4.2012 16:02

NTPT_POTRETI_ZAKAZANY

Létající auto by bylo lepší na principu vrtulníku

prostě jen skládací rotor

0/0
3.4.2012 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.