Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemřel Butzi, designér legendárního Porsche 911. Génius „bez talentu“

Automobilový designér Ferdinand Alexander Porsche, potomek slavné rodiny, zemřel ve čtvrtek ve věku 76 let v rakouském Salcburku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pteryx

"911" téměř nestárne

Kvalita designu se pozná podle toho, jak rychle stárne. "911" je možná nejkvalitnější design všech dob. Je škoda, že iDnes nezmiňuje taky Hanse Ledwinku, protože tenhle tatrovácký konstruktér vlastně tuhle koncepci (motor vzadu, pohon zadních kol) společně s otcem "Butziho" vymyslel. Používala to Tatrovka až do roku 90-něco kdy přestala dělat osobáky a Škodovka od 60. let až do roku 89. Pro naše klimatické podmínky (sníh, břečka, kopce) je to ideální řešení, problém je hlavně malý zavazadlový prostor.

+3/0
6.4.2012 10:18

pteryx

Re:

Jinak samozřejmě děkuji za článek a vzdávám panu Porschemu čest.

0/0
6.4.2012 10:19

Zoro.Vomáčka

...dvoraku, jeden malej dotaz...

X...proc pouzivate vy i kolegove tak radi vyrazy patnactiletejch pubertaku...

X...co jeste stale spori na prvni "auťák"

X...nebo zkratky pomocne servirky v nadraznim buffetu ci hantyrkou vobyc vomacku...?

X...chcete se jim zalibit, ze jo, lišaku jeden...

0/0
6.4.2012 10:07

PiPiiiiiK

Re: ...dvoraku, jeden malej dotaz...

ty křížky jsou fakt trapas...

0/0
6.4.2012 11:57

rubiq

Odpocivej v pokoji

Porsche 911 je pro me prototyp auta uspesnych, takze po nem sam straslive touzim a jednou si ten posledni model chlazeny vzduchem doufam poridim (r.v. 1996) . Takze - budiz ti zeme lehka a diky R^;-)

+1/0
6.4.2012 9:53

flajboj82

Skončil ve škole pro nedostatek talentu...

To jen ukazuje, že škola designu je v podstatě jen jeden řádek v CV...fantazie, tvůrčí činnost a její kvalita se řídí něčím úplně jiným...jinak 911 je moje vysněný auto...R^

0/0
6.4.2012 9:35

Rafaelou

R.I.P.

Skvělý technik a návrhář.Možná neměl školy ale rozhodně talent.Jeho 911 je opravdu skvělý návrh a myslím,že ještě řadu let bude jezdit v různých modifikacích na cestách.Tak se Butzi tam nahoře měj dobře.Svět přišel o dalšího skvělého člověk.

+2/0
6.4.2012 6:19

JavorMagor

Re: R.I.P.

ted je jen otazka, jestli byl fakt tak dobrej, anebo mu to jen tak "uletelo" a 911ku stvoril jen z nejakeho momentalniho nahodneho vnuknuti vyssi moci ;-) kazdopadne jeho prace nebude nikdy zapomenuta, design 911ky je pro me stovnatelne vzepeti lidskeho ducha jako teorie relativity a kvantova teorie ve fyzice anebo beethovenova 9ta a Bachova toccata a fuga d moll v hudbe

Takovy design se povede jednou za sto let...

+1/0
6.4.2012 9:16

dolch

Re: R.I.P.

Souhlasím, i kdyby už žádné jiné auto nenavrhl, tak tohle stálo za to :-) (Škoda, že pozdější facelifty ty jasné a elegantní linie dost zprznily.)

0/0
6.4.2012 9:23

hives

Re: R.I.P.

Design dalších generací, to je věc názoru. Osobně se mi, možná protože jsem relativně mladší, líbí víc než první verze, třeba turbo generace 930 s brutálně roztáhlým zadkem a křídlem ala žehlící prkno nebo nádherně kompaktní a oblá generace 993 a ani na minulou 997 nedám dopustit. Každopádně tyhle generace by nikdy bez Butziho prvního návrhu nevznikly, takžeR^

0/0
6.4.2012 18:29

pteryx

Re: R.I.P.

Nesouhlasím. Vytvořit takovýhle desgin, to není že to jen tak "někomu uletělo". Krev není voda a genialita není náhoda.

0/0
6.4.2012 10:22

Lemuz ze Sudet

Re: R.I.P.

...anebo Dvorakova Novosvetska.

0/0
6.4.2012 11:27

pteryx

Re: R.I.P.

Ve škole by ho jedině zkazili. On ten design nasál už s mateřským mlékem.

0/0
6.4.2012 10:21

JavorMagor

Re: R.I.P.

:-)

0/0
6.4.2012 12:01

dolch

Jo a mimochodem

nesnáším psaní takových těch rip, ale vždycky je škoda, když odejde někdo, kdo něco dokázal. A to tady ten určitě jo-. Takže obdiv a přání věčného pokoje :-)R^

+2/0
6.4.2012 0:57

nejchytrejsi

Re: Jo a mimochodem

proc to je skoda ?

0/0
6.4.2012 6:04

dolch

Re: Jo a mimochodem

Protože by mohl třeba ještě něco dobrého vytvořit nebo ještě nějakou dobu předávat své zkušenosti mladé generaci. Ten, kdo nic nedokázal, nemá moc co předávat a je ho tedy menší škoda. Myslím menší škoda pro lidstvo jako celek, pro rodinu je to samozřejmě stejná ztráta (ovšem jsou i případy, kdy se příbuzní nemohou dočkat) jako když odejde někdo významný.

+1/0
6.4.2012 9:21

Le Miserable

Re: Jo a mimochodem

IMHO měl za těch 76 let šanci stihnout vše, co chtěl či mohl.

0/0
6.4.2012 16:21

stagger

A NEBÝT PEUGEOTU

tak to známé 911 ani neexistuje ;-)

0/0
5.4.2012 20:50

dolch

Re: A NEBÝT PEUGEOTU

A tísňová linka v USA by byla 901 :-)

0/0
5.4.2012 22:15

u.boat

Re: A NEBÝT PEUGEOTU

;-D;-D

0/0
6.4.2012 12:12

Rafaelou

Re: A NEBÝT PEUGEOTU

Peugeot si jen zabukoval na věčné časy kombinaci X0X ostatním nezbylo než se s tím vyrovnat.Paradoxně i škoda 105 pro vývoz musela volit jiná čísla a název.

0/0
6.4.2012 6:21

kníže Sternenhoch

Re: A NEBÝT PEUGEOTU

š105 se vyvážela?Myslel jsem,že jen š120,125 a 130 v nejvyšší výbavě

0/0
6.4.2012 10:16

Einstein

Re: A NEBÝT PEUGEOTU

Š 1050

0/0
9.4.2012 14:32

Patolog

Vyspělé strojírenství

Německo 1963-Porsche 911. ČSSR 1976-Škoda 120 ;-(

0/0
5.4.2012 20:34

oldfashioned Kokodák v2

Re: Vyspělé strojírenství

0/0
5.4.2012 20:42

beanator

Re: Vyspělé strojírenství

Š 110 R Coupe.;-)

+7/0
5.4.2012 20:49

Patolog

Re: Vyspělé strojírenství

Mezi slepými, jednooký králem.........

+2/0
5.4.2012 22:39

chechtin

Re: Vyspělé strojírenství

Tak zrovna v případě 110 R to moc nesedí. Stačí vzpomenout na odvozené 130 RS kolik posbíralo po světě triumfů!

+1/0
6.4.2012 7:06

Jan__K

Re: Vyspělé strojírenství

Triumfy počítat nehodlám, ale zkuste kouknout, za kolik se dnes prodává Škoda 110R a Porsche 911, a je jasné, kdo udělal lepší stroj.

0/0
6.4.2012 8:33

ravo

Re: Vyspělé strojírenství

Srovnáváte nesrovnatelné. Jablko i hruška jsou ovoce, ale kupodivu mají jinou chuť.

0/0
6.4.2012 8:53

Jan__K

Re: Vyspělé strojírenství

Tak tak. Je to úpleně nesrovnatelné, spíše než o rozdílu mezi jablkem a hruškou (2 odlišné plodiny)  bych hovořil o jablku a shnilém spadlém jablku, oboje vzešlo ze stejného stromu, výsledek je však naprosto odlišný,  a pro shnilé jablko nelichotivý, bez ohledu na to, kolik diplomů a čestných uznání snilé jablko obdrželo.

+1/0
6.4.2012 9:00

hives

Re: Vyspělé strojírenství

Nevím proč srovnáváš sportovní auto s "lidovým" a ještě s cca třetí generací. Když už tak 911 vs. 1000MB ze 64 roku;-D A když už si chceš rýpnout do naší tehdejší vyspělosti, tak srovnávej Š120 s VW Golf I. Jenže to by se nehodilo pod tento článek, co?:-)

+1/0
5.4.2012 20:49

dolch

Re: Vyspělé strojírenství

Kurňa pozdě! :-)

0/0
5.4.2012 20:52

Patolog

Re: Vyspělé strojírenství

Proč???? Aby byl vidět ten nebetyčný skluz. A srovnávat Š 120 s Golfem by se velmi hodilo. Protože popelnice jménem Škoda 120, nesahala tenkrát Golfu ani po zástěrky.

+1/0
5.4.2012 22:37

hives

Re: Vyspělé strojírenství

Ano, chytili jsme za komoušů skluz, ale v šedesátých letech ještě nebyl moc velký. Třeba Š1000MB nebo Tatra 603 byli se světem ještě srovnatelné. Samozřejmě sedmdesátá léta, to už byla jiná písnička... Každopádně pořád nechápu, proč se vlastně bavíme pod článkem o smrti Butziho, o našem průmyslu za komoušů...

0/0
6.4.2012 18:19

dolch

Re: Vyspělé strojírenství

Náhodou - Porsche jsme předběhli o 45 let. Vždyť už v roce 1964 jsme vyráběli čtyřdveřovou verzi devětsetjedenáctky pod označením Škoda 1000 MB. Porsche se na ni zmohlo až před pár lety pod označením Panamera :-)

+5/0
5.4.2012 20:51

B-25

Re: Vyspělé strojírenství

;-)

0/0
5.4.2012 21:08

frk007

Re: Vyspělé strojírenství

http://www.skoda-club.net/gallery_detail.php?id=125

0/0
6.4.2012 9:36

Nečasjennačas

Re: Vyspělé strojírenství

Rusko tehdy nedovolilo vyrábět silnější auta v ČR.

0/0
5.4.2012 21:08

ramm48

Re: Vyspělé strojírenství

Za všechno mohl Hitler. Nebýt jeho tak by nebyla válka,nebýt války svět by se nedělil na prohnilý západ a prohnilý východ,nebýt toho nedostali by jsme se do područí SSSR a mohli jsme pokračovat v tom našem vyspělém strojírenství a svět se od nás mohl dále učit. Je pozdě na nějaké kdyby. Stejně tak,jako když němci ukradli Tatru V570 z r.1933 (dnes po celém světě známá jako VW brouk) :-/

+3/0
5.4.2012 22:10

AlCapuccino

Re: Vyspělé strojírenství

Rakušan Hans Ledwinka a Ferdinand Porsche se osobně znali a své zkušenosti a návrhy konzultovali.

0/0
6.4.2012 7:28

BMG

Re: Vyspělé strojírenství

Jak mohli Němci ukrást Tatru V570, když ji Němci vytvořili? Zkuste si zjistit, jaké národnosti byl a jak po válce dopadl šéfkonstruktér Tatry Hans Ledwinka, vynálezce známého systému s páteřovou nosnou rourou. Je dobré si uvědomit, že stejně jako Němci tvořili třetinu obyvatelstva, tak i zhruba třetina českého průmyslu byla logicky německá.

+3/0
6.4.2012 7:48

QuuQ

Re: Vyspělé strojírenství

Tak to není.... já bych příčinu hledal spíš u "tak nám zabili Ferdinanda, paní Mullerová"

0/0
6.4.2012 8:13

ravo

Re: Vyspělé strojírenství

Přestaňte tady do nekonečna pindat o zákazech z Ruska. Realita bylo prostá. Socialismus nedokázal vyrobit kvalitní vůz za přijatelnou cenu a bylo zcela jedno jestli šlo o Trabant, Škodu nebo Žiguli.

0/0
6.4.2012 8:57

TYGR.NET

Re: Vyspělé strojírenství

Kdežto Porsche to dokázalo .... :-D Nicméně i Škodovky se vyváželi na západ a nevedli si vůbec špatně ... dokonce pro Anglii měli pravostranné řízení.  A když už srovnáváte s něčím Porsche, proč ho nesrovnáváte s Tatrou 603? Kdybych si mohl vybrat, co chci z těch dvou do garáže, tak zrenovovaná Tatra by to určitě vyhrála.

0/0
6.4.2012 9:08

Pruitt Igoe VI.

Re: Vyspělé strojírenství

Jenom blbec může srovnávat dva nesrovnatelné špičkové výrobky :-/

0/0
5.4.2012 23:17

dolch

Re: Vyspělé strojírenství

Jenom blbec může nazývat Š 120 špičkovým výrobkem :-P

+3/0
5.4.2012 23:20

Rafaelou

Re: Vyspělé strojírenství

Zajděte se někdy podívat do fabrického muzea Škody na to co naši konstruktéři dokázali.Že se to nevyrábělo je politické rozhodnutí.Bez něj by s námi svět musel počítat.

0/0
6.4.2012 6:23

wotomtoje.

Re: Vyspělé strojírenství

že vůbec reagujete na takovýho chytráka, který zná historii jenom ze současných propagandistických článků. A co takhle levně prodaný český patent na lití pod tlakem, bez kterého by se nevyrobil jedinej motor do aut ...

0/0
6.4.2012 7:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.