Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: závodní Fiestu chrání 35 metrů trubek

Fiesta RS WRC je soutěžní verze oblíbeného modelu značky Ford. Pilota s navigátorem v automobilových soutěžích chrání ručně montovaný rám, který odolá desetitunovému zatížení a jeho délka odpovídá délce tří městských autobusů. V běžném autě takový rám mít ale nemůžete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jisi258

Takhle nejak to asi probiha...

http://www.rallyinzert.cz/index.php/inzerce?page=show_ad&adid=2497&catid=11

a cena neni velka.. jsem cekal vic teda.

0/0
16.4.2012 13:15

JavorMagor

Samozrejme jsou produkcni auta, ktera trubkovy ram maji...

jelikoz jsou na nem cele postavene....

napr.. Porsche 911 GT1 Straßenversion

http://dedeporsche.wordpress.com/2011/12/12/up-for-sale-1997-porsche-911-gt1-strasenversion-serial-number-396005-1-of-20-evos-built-in-usa/

jinak vyrobci to do aut nedavaji, protoze je mnohem jednodussi udelat par kousku vyztuzene oceli a par centimetru laserovych svaru nez resit poradny trubkovy ram a jeho casove narocnou zastavbu.

A nez nejaky hloupy (nefunkcni) levny "radoby" ram, tak to radsi nic.

0/0
10.4.2012 14:05

JavorMagor

Re: Samozrejme jsou produkcni auta, ktera trubkovy ram maji...

jeste jeden link...

http://www.sportscarmarket.com/car-reviews/classic-and-collector-cars/german/1292-1998-porsche-911-gt1

0/0
10.4.2012 14:13

dedust2002

GT3 RS

;-)

0/0
9.4.2012 14:45

JavorMagor

Re: GT3 RS

jo vidis, ta ho ma tez :p

0/0
10.4.2012 14:38

Zdeněk Kuča

kdo by nechtěl mít svoje auto nejlepší

Moje první auto byla 105. Nádherně jednoduché na opravy, ale rezavé. Málo kdy mě sklamala, ale v čem by mě jistě sklamala,tak by to byl asi kreštest. Jó kdyby tam byly takové duralové tyčky, to by bylo...

0/0
9.4.2012 0:00

PiPiiiiiK

Re: kdo by nechtěl mít svoje auto nejlepší

105ka má brzdnou plochu nárazu při 50Km/h tuším asi tak 20cm za zadními sedačkami (při nárazu zepředu). Každopádně ty tyče by zlepšily bezpečnost každého automobilu, ale neznám moc lidí co by nadšeně lezli s nákupem do auta jak na prolejzačky.

0/0
10.4.2012 12:13

JavorMagor

Re: kdo by nechtěl mít svoje auto nejlepší

a neni lepsi shodit tu 105ku ze skaly a koupit neco lepsiho ? 105ku zadny ram nepredela na bezpecne auto..

0/0
10.4.2012 14:09

Hra11

Napište sem.

Kdo by chtěl mít takovou vymoženost v civilním autě? Už vidím, jak mi tam leze lepá děva v mini.

0/0
8.4.2012 13:50

0xf

Re: Napište sem.

ja bych to bral... misto 18 airbagu.... prijde mi to bezpecnejsi a nejsem jeste tak star abych se nenasoukal do auta... a lepa deva bud to da nebo neda... a navic auto nepucuju ani lepe deve ;-)

0/0
8.4.2012 20:15

FiS95

Re: Napište sem.

Tak já bych pořádnej rám do auta bral. Nemusel by být až tak extrémní, ale rozhodně to je bezpečnější než jezdit v autě, které se při bouračce chová jako alobal.

+2/0
9.4.2012 0:04

MartyKO

Fiona

Fiesta WRC má zrychlení z 0-100 za 3.4 s.

0/0
8.4.2012 10:49

radaumacher

Re: Fiona

Ano, a také několik dalších hodnot dle nastavení motoru a zpřevodování.

0/0
8.4.2012 11:31

MartyKO

Re: Fiona

Jasný. Docela škoda, že se článek vůbec nezmiňuje o Prokopovi kterej Fionu WRC jezdí a teď s ní zajel pátý místo...

0/0
8.4.2012 12:28

Rambo-x

Taky nechápu proč se rám nesmí používat

Kdyby místo airbagů se montoval do auta rám a pořádné čtyřbodové pásy tak by to bylo daleko lepší,nějaký airbag by mohl být jen jako doplněk nebo by nemusel být vůbec

Kdyby takové nehody jaké kolikrát absolvují auta WRC,absolvovalo normální sériové auto tak je totálně na sr*ky a posádka v něm taky-zato tady je sice auto po povrchu taky na sr*ky,ale posádka většinou vyleze maximálně s oděrkamiR^

Jenže je tady zase problém byrokracie,jestli není lepší že by si člověk udělal oděrku o ostrou hranu rámu nebo jestli jej rozmačká na *** palubní deska tlačená motorem:-P

0/0
8.4.2012 9:58

kajencik

Re: Taky nechápu proč se rám nesmí používat

většinou se ale uvádí jako důvod proč nelze mít rám v provozu to, že se tím mění deformační zóny a vytváří se výhoda u auta s rámem a při srážce to posádka druhého auto odnese daleko hůř než kdyby se srazili s autem bez rámu, to byla aspoň argumentace kterou jsem slyšel, o rozhledu nebo ostrých hranách naopak nikdy (jsem si jist že např. tlusté A sloupky u FAbie 2 brání ve výhledu daleko víc než kdybych si dal do svého auta z roku 1992 které má normální tloušťku sloupků rám.)

A u WRC to je samozřejmě hodně o rámu, ale i o výrazném posílení všech svarů na karosérii, atd, atd....

0/0
8.4.2012 10:50

Rambo-x

Re: Taky nechápu proč se rám nesmí používat

No ale to je taky paradoxní,když například nové SUV nabourá trabanta tak která posádka asi dopadne hůře......stejně silnice se podobají divokému západu,a každý by se měl mít možnost chránit se více,když to jde

+1/0
8.4.2012 11:11

Azgalor

Re: Taky nechápu proč se rám nesmí používat

možná je to tím, že normální auta bourají většinou poněkud jinak. Velice často do sebe a to se potom srazí dvě nedeformovatelné krabice. Ono to takhle do sebe napálit čelně ve dvou závodních autech by bylo krásný, auta sice prostorem ok, ale posádka by vytekla. Nehledě na to, že skořepina, helma, HANS a pětibodové pásy a ještě k tomu snížená praktičnost auta, aby to mělo význám, s tím by se asi těžko pochodilo u normálních lidí do normálního provozu.

Ale já vím, těžký to myšlenkový pochod. ;-D

0/0
8.4.2012 14:52

Rambo-x

Re: Taky nechápu proč se rám nesmí používat

Tak ono si musí člověk říct jestli je lepší praktičnost nebo bezpečnost

Tak musíš mít rám jenom ty,abys prostě ty byl v cajku,a auto bez rámu totál sešrotované až po zadní nápravu;-DR^

0/0
8.4.2012 15:18

JavorMagor

Re: Taky nechápu proč se rám nesmí používat

to neni problem technicky ani problem predpisu, ale problem technologicky.

spotrebni auta vyrobene z par vylisku svarenych roboty stoji vyrobne prd. Prostorovy ram posvarovany z trubek dodatecne vmontovavany do karoserie by neumerne prodlouzil vyrobni cas a naklady za dalsi specializovane stroje a material. A zadny predpis to vyrobcum nenarizuje, trh to nezada a tak se to tam ani nebezne neprodava.

Tech par zakazniku kteri to potrebuji si v pohode obslouzi firmicky kolem motorsportu.

0/0
10.4.2012 14:21

Redík

[;-€]

Nechápu jednu věc. Když do nás výrobci aut neustále hustí "Bezpečnost, Bezpečnost, Bezpečnost" tak proč toto nemontují do aut. Já osobně bych v tom klidně jezdil. O designu uvnitř nemůže být řeč jelikož je auto vykuchané ale praktičnost je suprová. Má to několik výhod, při nárazu nepotřebujete Airbagy který jsou stejně podle mě k ničemu a druhá věc je právě 1000x větší bezpečnost než v "nejbezpečnějším" autě na světě. Stačí se podívat na těžké nehody WRC aut. Auto jsou většinou na odpis ale posádka vyleze a nic jí není. Samozřejmě je to každýho věc ale pokud by se už takhle auta prodávali, klidně bych si připlatil. Konkrétně v tomhle autě bych se bál jezdit protože výkon na hmotnost je brutální ale nebál bych se v něm bourat.

0/0
8.4.2012 9:01

ježo

Re: [;-€]

Jenže fysiku neošidíte.Zabíjí zpomalení.pokud vrazíte s obrněncem do pevné překážky,vozidlo se nic nestane,vy budete po smrti.

+1/0
8.4.2012 9:42

pacho

Re: [;-€]

To ze telu na prvy pohlad nic nie je este neznamena ze pri takom prudkom spomaleni cca 100G nie su vnutornosti na padrt. Na to su aj deformacne zony aby spomalili prudke spomalenie :-) Napriek tomu si myslim ze ta klietka je dobry bezpecnostny prvok.

+1/0
8.4.2012 10:15

mroyko, build 1.0.004

Re: [;-€]

Moc tomu nehovim, ale troufnu si pochybovat ze automobilky mezi pedálama a opěrkou zadních sedadel maji naplanovane nejake deformacni zony ;-D a ten ram prosim pekne neni az od prednich svetel.

A pokud se budem bavit o narazu z boku a hlavne takovych vecech jako par kotrmelcu, motani se okolo stromu tak proste ram nicim nahradit nelze. V tehle pripadech s ramem dopadnete temer jiste lip, pokud neskoncite jen s modrinama od pasu namisto toho abyste byli rozmackani vlastnim autem ktery ma sice bezva deformacni zony ale hlavne zpredu a vzadu.

+3/0
8.4.2012 18:04

FiS95

Re: [;-€]

Ten rám je kolem kabiny. Přední deformační zóna může být zachována.

+1/0
9.4.2012 0:08

publicenemy

Re: [;-€]

V zásadě je to několik problémů. Běžná auta nemají vybrakovaný interiér se dvěma sedačkami, takže by se tam podobná klec nevešla, nemluvě o obtížích při nastupování/vystupování. Navíc podobná klec pomůže hlavně při otočení na boudu, což je u závodních aut docela častá nehoda, ale při čelním střetu s jiným vozidlem, což se v těchto soutěžích prakticky nestává, je klec na dvě věci, dá se říct.

0/0
8.4.2012 21:44

Mustrum Ridcully

Re: [;-€]

No, nejsem si tím co píšete o čelním nárazu úplně jistý. Například v Austrálii 2005 skáceli WRCama pár stromů při čelních nárazech a z těch aut všichni vystoupili zdraví.

0/0
10.4.2012 10:29

Mustrum Ridcully

Re: [;-€]

No, jenže to by pak chtělo ještě helmy a šestibodové pásy.

0/0
10.4.2012 10:20

FiS95

Takže jedinná bezpečnost co stát uznává jsou balonky.

Pokud si něco takového montují do aut na rallye, tak asi už zjistili, že defrmační zóny nepomohou, protože při smrtelných nehodách je deformační zónou kabina s řidičem. Co když já nechci auto, které se ponárazu zmuchlá jako alobal a při malém ťuknutí mu zase uletí kapota, vysklí se okénka a vystřelí 50 airbagů? Nemám snad právo chránit se tak, jak považuji já za nejlepší? Podívejte se někdy na fotografie nebo ze smrtelných nehod. https://www.youtube.com/watch?v=H2z9mTdGF0A

+1/0
8.4.2012 0:12

Joe Davola

Re: Takže jedinná bezpečnost co stát uznává jsou balonky.

Hlavně je zajímavé, že jim vadí, že rám překáží výhledu. Přitom dnes bývají A-sloupky kvůli integrovaným airbagům tak tlusté, že je přes ně do zatáčky taky prd vidět.

+1/0
8.4.2012 3:21

net.Xtreme se nevzdává

Re: Takže jedinná bezpečnost co stát uznává jsou balonky.

Na stát sevybodni, jinak deformační zóny jsou potřeba, ale nesmí deformovat řidiče, čili kolem řidiče je ideální mít pevnou slupku s měkkými "balonky" (nebo pěnou nebo gelem, ale airbagy fungují zatím nejlépe) a okolo deformační zónu. Jinak je tu ten problém, kdy pasivní bezpečnost pracuje na úkor té aktivní (třeba i jen dobrého výhledu). By mě zajímalo, zda by mi povolili auto bez oken, které by uvnitř mělo obrazovky a  venku kamery, protože bych se zbavil problémů se sloupky a s dobrým kamerovým systémem by člověk viděl lépe třeba v noci, kdy běžným zrakem chodce nemá šanci spatřit na rozumnou vzdálenost.

0/0
8.4.2012 8:43

ježo

Re: Takže jedinná bezpečnost co stát uznává jsou balonky.

No zajímavá myšlenka.Jen to má drobnou vadu.Co když veverky překoušou kabel?

0/0
8.4.2012 9:37

pacho

Re: Takže jedinná bezpečnost co stát uznává jsou balonky.

Toto je zaujimavy napad a myslim ze aj velmi dobry ....tam by sa potom muselo vyriesit nejake nudzove zastavenie ak by obrazovky vypadli .... este lepsie by boli okuliare ktore by simulovali pohlad z auta aj pri otacani hlavy vratane prefireneho videnia.

0/0
8.4.2012 10:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.