Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test: na zimních pneu v létě zastavíte o šest metrů dál

Majitelé aut s dosluhujícími zimními pneumatikami často odkládají jejich přezutí na letní, aby dojezdili zbytek vzorku. Je to riskantní. Jízdu s ojetými zimními pneumatikami v létě vyzkoušel rakouský autoklub ÖAMTC. Ukázalo se, že přezout je se vyplatí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

foffcenzore

Mysalim ze taky zalezi na aute....

skodovka mozna o deset metru dale poradne auto s ABS mozna drive...?

0/0
26.6.2012 14:53

Mr_Hypra

Re: Mysalim ze taky zalezi na aute....

ABS brzdnou dráhu zásadně prodlužuje.

0/0
14.7.2012 17:22

K.Bartak

Re: Mysalim ze taky zalezi na aute....

To on ale neví. Jemu v autosaloně říkali, že ta cena je vysoká proto, bo má ABS, SRT, EDB, BGH, HOMIMO a další super vychytávky. To mu umožní přelstít fyziku a jezdit jako bůů.

0/0
16.7.2012 8:25

Mr_Hypra

olizování mozků

Božínku, to je zase jednou olizování mozků. Gumaři zjistili, že jim lidi už přestávají papat tu  jejich polívčičku, tak trochu přitvrdili. Jednom se dožijeme doby, že policajti budou ještě kontrolovat stáří nasazené pneumatiky. To snad néé... Osobně jezdím spokojeně na celoročních které díky tomu že nemám dvě sady jsou maximálně 4 roky staré a nikdy nemají vzorek menší než 5mm. Navíc znáte nějakou lepší pneumatiku na jaro a podzim ?

0/0
20.5.2012 22:46

babca

Re: olizování mozků

to je blbost... celoroční pláště neexistují, možná celoroční vzorek, ale nee směs. To je prostě technicky nemožné a nekupovali bychom gumy tak levně, jak nyní jsou. Nicméně dojíždění mi připadne normální, srovnávat funglovku se 4 roky starým vzorkem je ptákovina...

0/0
26.6.2012 14:35

Mr_Hypra

Re: olizování mozků

Proč by nemohla existovat polotvrdá celoroční směs ? Jsem s ní maximálně spokojenej, protože guma když má problém, tak obvykle rozhoduje hloubka vzorku a né tvrdost směsi.

0/0
14.7.2012 17:21

Janina7

Nejlepší je měnit gumy 2x denně, dle teploty!

Jinak je blbost vyhazovat zimní pneu když mají najeto za 4 roky 8 000km.  U nás v Polabí jsme jezdili celý rok na letňákách. (sníh tu je v pruměru 4 dny v roce). Teď polovička lidí nepřezouvat nebude, takže jestli byli nebezpečný 4 dny v roce, nyní budou 361dní. Dobrý zákon :-(.

+1/0
19.5.2012 22:59

panzic

...

ja mam nejake ciny nejlevnejsi co byly, uz jsou na 3 aute a porad se nechteji sjet potvory.. ale maji diry pro hrebiky ;-D

0/0
18.5.2012 20:41

fanda357

to je zase test o ničem

v dešti jsou naopak zimáky lepší, než letní, neb lépe odvádějí vodu a je u nich menší nebezpečí akvaplaningu ....

0/0
17.5.2012 10:17

nepetr

Re: to je zase test o ničem

Zimn í pneumatika se vzorkem 4 mm a stáří 5 let "tvrdá"  je na vodě vážně lepší než letní díky hustšímu lamelování, ale nová cca dva roky stará se vzorkem  8mm už je úplně na h..vno:-P

0/0
18.5.2012 13:09

Kazeasch

Re: to je zase test o ničem

To právě není pravda. Pořádně se podívej na vzorek zimní pneumatiky. Uvnitř vzorku jsou schovány lamely které mají za úkol zabírat na sněhu. Jsou to ale právě tyto lamely, které nedovolí odvod vody z celé hloubky vzorku, a tak má auto větší tendenci "jet po hladině" místo aby z pod sebe vzorek všechnu vodu vyhnal do stran.

0/0
18.5.2012 14:00

prezdivka_obsazena

Re: to je zase test o ničem

Ach jo, jak můžeš takový nesmysl vůbec napsat?

0/0
18.5.2012 16:11

Jurrisek

Re: to je zase test o ničem

tak jsem se docela udivil, zimní pneu se na mokru chová mnohem hůř než letní.

0/0
21.6.2012 6:25

Mr_Hypra

Re: to je zase test o ničem

A proto v zimě neprší ?

0/0
14.7.2012 17:23

Owneil

no..

.. drtiva vetsina ceskych ridicu by nepoznalo jestli jede na zimnich nebo letnich ani kdyby se jim to reklo. Jen si to mysli a proto je tohle docela slusny kseft. Ja teda dve sady mam ale kdyby to nebylo povinne tak tam mam porad letnaky. V zime to je o kebuli ne pneunatikach.

0/0
16.5.2012 19:28

nepetr

Re: no..

Myslíš?

0/0
18.5.2012 13:07

kafy

Re: no..

Má pravdu předsedo :) Výhody zimních v zimě a letních v létě asi nikdo nepopírá. Ale kvalitu pneumatiky a její vlastnosti využije jen ten kdo jezdí na hraně. Běžný řidič Kaufland - domů nebo domov - práce 15km - domov nic moc nepozná. Soudím i podle sebe. Jezdil jsem na "lepších" gumách a teď mám číny ... rozdíl jsem nepoznal. Snad jen trošku hučí :D

0/0
19.5.2012 17:14

nepetr

Re: no..

Jen podle toho co píšeš jsi velmi nebezepčný řidič. Vsadím se že tě dokážu dostat do uzkých  i při cestě do Kaufu nebo do práce jak píšeš a pak budeš za pořádný gumy vděčnej. Jízda na hraně v běžném provozu je blbost a nezachrání tě sebelepší pneu, každý soudný člověk to ví.

0/0
19.5.2012 18:16

Antonín, topič

Re: no..

Do úzkých ho možná dostaneš, ale viníkem nehody budeš sám ;-D

0/0
27.6.2012 12:48

nepetr

Re: no..

Když nedobrzdí tak jen velmi těžko.

0/0
27.6.2012 13:22

K.Bartak

Re: no..

To jako, že mu uděláš myšku a pak to zahamntneš?Docela rád bych tě potkal;-D

0/0
16.7.2012 8:56

nepetr

Re: no..

Né ja nikomu myšky nedělám, jen když vidím v zrcátku závodníka jak "líta" z jednoho pruhu do druhého tak vyzkoušímm jeho reakce. :-/ Když se někdo chová na silnici jako prase nemůže počítat s tím že se mu budu klanět.

0/0
16.7.2012 19:23

babca

Re: no..

no pán bude patrně odborník, nicméně zcela určitě ne na bezpečnost, nebo na pneumatiky... Škoda že podobní adepty Darwinovy ceny s sebou většinou někeho vezmou...

0/0
26.6.2012 14:36

Ládin

V létě

mají zimní pneumatiky o 6,4 m delší brzdnou dráhu a v zimě o 5,9 m, to snad ví každý, kdo chodil ve škole do fyziky, jelikož brzdná dráha je přímo úměrná styčné ploše, přítlačné sile a koeficientu tření. Přítlačná síla je stejná, koficient tření je sice u zimní vyšší, ale nemůže vykompenzovat podstatně menší styčnou plochu.

0/0
16.5.2012 18:01

Junqueira

Re: V létě

tak ty jsi musel urcite propadnout, kdyz jsi napsal takovejhle blabol

0/0
16.5.2012 18:42

Lvy

Sorry, ale to je test jaksi o ničem.

Správně by měli udělat test za různých teplot stejná guma a tam pak porovnat ty tři typy gum a stejně tak třeba i různě sjeté, ale to by bylo asi moc složité. Jinými slovy porovnávat sjetou gumu s novou a ještě na vodě je totální nesmysl. Rv

Jinak můj osobní názor je ten, že jak nemrzne a je nad nulou, tak se mi prostě lépe jezdí na letních, umím s nimi bez problémů jezdit i v zimě, ale nechci mít problémy s policajty, takže přezouvám, ale jakmile je jasno, že teplot jdou nahoru, tak jdu na letní, jinými slovy nová úprava co se připravuje je o ničem a bude nutit jezdit lidi na horších gumách díky nesmyslnému stanovení data pro přezutí. Rv

0/0
16.5.2012 15:26

Junqueira

Re: Sorry, ale to je test jaksi o ničem.

na letních, umím s nimi bez problémů jezdit i v zimě......a nerikaj ti nahodou Chriss Angel???

0/0
16.5.2012 18:44

Lvy

Re: Sorry, ale to je test jaksi o ničem.

Ne, neříkají, nevím kdo to je, ale je to jen o tom mít rozum a umět řídit. Najel jsem v zimě na letních gumách desítky tisíc km, je to jen o tom zpomalit, kde je potřeba.

0/0
16.5.2012 18:47

nepetr

Re: Sorry, ale to je test jaksi o ničem.

To jsou zase blitky;-D

0/0
18.5.2012 13:11

Kazeasch

Re: Sorry, ale to je test jaksi o ničem.

Pár takových potkávám občas v zimě po cestě domů. Je tam takovej hezkej kopec, kterej když nasněží tak je občas problém i na zimákách. Pak tam vjede nějakej vůl na letních a hrozně se diví že co nevyjede setrvačností, tak nevyjede vůbec.

0/0
18.5.2012 14:04

Lvy

Re: Sorry, ale to je test jaksi o ničem.

Patrně jsi vůbec nepochopil o čem píšu, ono je to o tom používat rozum víš. Pokud pojedu do hor, ta asi zvolím jiné gumy než pokud pojedu po dálnici směr západ nebo jih. Ale někteří resp. spíš většina rozum nemá a tak musíme mít hloupé zákony. Bohužel. Rv

0/0
20.5.2012 15:29

Kazeasch

Re: Sorry, ale to je test jaksi o ničem.

Jenže já nebydlím na horách, ale v Brně. A když chce občas někdo projet přes Kohoutovice když zrovna trochu nasněží a vjede tam na letních, tak končí, protože ten kopec prostě nedá. Stejně tak je sranda pozorovat v Bystrci některý výjezdy od parkovišť, kde se tam taky lidi na letních nemůžou vyškrábat. To samý se dá často pozorovat i v Líšni nebo na Vinohradech. Pár jsem jich potkal i na silnici směr Rohlenka, nebo v kopci u Smolína. Ani jedna s těchto silnic není v horách, ale i přes to stačí minimum sněhu a letní pneumatiky jsou zásadní problém, a to hlavně u silných aut bez ASR.

0/0
21.5.2012 9:50

Lvy

Re: Sorry, ale to je test jaksi o ničem.

Tak nevím, ale já tady píšu o lidech co umí jezdit autem a ne o těch, co autem jezdit neumí. Mimo jiné se to pozná hodně v zimě. To že někdo má silné auto a nemá ASR a neumí se rozjet svědčí především o velmi nízkém IQ daného jedince a o tom, že by autem neměl jezdit případně by si měl pořídit jiné auto, pro něj vhodnější. Já jsem před půl rokem jel do jednoho zimního střediska a jako jediný jsem tam bez problémů vyjel bez řetězů a to i přesto, že mě cestou třikrát zablokovali tak, že jsem se musel rozjíždět skoro z nuly a v kopci. Podotýkám, že ty zimní gumy měly pátou sezónu a šestou už asi nedají. Takže teď očekávám stať na téma řetězy. ;-D

0/0
21.5.2012 11:45

Undik

Když se občas podívám na levnější automobily v ČR ...

... většina z nich tam má pneumatiky v ceně 700Kč/ks. V tom případě bych se vůbec nedivil, kdyby bylo lepší jezdit s kvalitníma zimníma, než s letníma na ho.no. Nehledě na to, že mi přijde 1/3 pneumatik podhuštěných a to už od pohledu. Ale je to jejich věc. Všechny tyhle kampaně, zákony a testy maj za účel jediné. PRODAT SE ! Blíží se sezóna a je přeci logické, že prodejci nechcou plné sklady. Za půl roku zde zase bude článek, jak je důležité mít zimní pneu, protože jsou prostě lepší. Ano, jsou ... ale radši ať si člověk nechá letní s obřím vzorkem, než tam nasadí zimní s vzorkem žádným, nebo koupí protektory a ty v zimě z poloviny sjede.

+1/0
16.5.2012 14:30

Aichel

Jdětě někam...

svoje zimní Nokiany nechávám na Outbacku po celý rok a šmitec. Jednou za 3 roky v létě koupím nové a v té naší prdeli mi to v servisu za 300 přezujou, vyváží a zase 3 roky jezdím.

0/0
16.5.2012 12:30

Fonon

za chcíli se dovíme,

že nejlepší bude jezdit na dřevěné obruči, ještě před vynálezem pana dunlopa.:-/

0/0
16.5.2012 11:49

Vyrizena_troska

hmm

Zajímalo by mě, jak by se lišila brzdná dráha na mokré vozovce v případě, že by i ta letní guma byla sjetá do stejné míry jako ta zimní. :-/

Tyhle testy na objednávku mě vždycky pobaví. :-)

+2/0
16.5.2012 9:10

cmelaaak

ČT

minulej týden, jak se mělo na víkend ochladit, jsem se od redaktory ČT ve zprávách dověděl, že kvůli nízkým teplotám v noci přezouvat na zimní zatím nemusím. Ještě, že mi to řekla. Už jsem chtěl zase nahodit nokiany :-P;-)

+1/0
16.5.2012 8:30

dobredo

Víťa

T jsou nějaký chytrý kecy...co se asi stářím stane ze zimní gumy...tvrdne tak se z ní stane v podstatě letní guma, proto je 90% řidičů dojíždí v létě...

+4/0
16.5.2012 6:58

dropa

Re: Víťa

R^

0/0
16.5.2012 8:21

nakej_nick

Re: Víťa

no, co se týká tvrdosti směsi, možná - ovšem další negativní vlastnosti zůstanou, letní z ní nebude

já budu dojíždět taky, ale jen na zadní nápravě - negativní vliv při brždění považuju (vzhledem k podílu brzdného účinku přední / zadní) za nevýznamný, ostatní rozdíly ještě nevýznamnější ... značkové gumy se 4 mm opravdu vyhazovat nehodlám

0/0
16.5.2012 11:12

lokutus

Palebná příprava

Legislativci se zjevně chystají poručit přírodě přesné datum začátku a konce léta, stejně jako to udělali se zimou.

A novinářská chátra jim k tomu poskytuje palebnou přípravu.

+10/0
15.5.2012 22:35

computer

Re: Palebná příprava

Ač nerad dávám bod. Bohužel máte pravdu. Argument a zdravý rozum když bylo v březnu přes dvacet stupňů je k ničemu. A nejsmutnější na tom je, že se zasviní příroda. Lidé budoiu šetřit a ojeté gumy skončí někde v lese nebo v příkopu u silnice.

0/0
16.5.2012 1:20

roger111

Kecy

Není to tak dlouho co se tady psal článek o tom, že je možné 4 roky staré zimní pneu s dobrým vzorkem dojezdit přes léto. Teď je tady článek naprosto opačného ražení. Že by pneuservisy málo vydělávaly?

+3/0
15.5.2012 22:13

cmelaaak

Re: Kecy

servisy nevyrábí pneumatiky, víme?

0/0
16.5.2012 8:27

Rudla01

Re: Kecy

Ale přezouvaj

0/0
16.5.2012 15:26

Tom Hagen

Nemáte o čem psát?

Když se jezdí na letních, máte pindy.

Když se jezdí na zimních, máte pindy.  :-/

Rozhodně mi přijde bezpečnější jezdit na zimních v létě než naopak ....

+2/0
15.5.2012 21:58

AAA2

Re: Nemáte o čem psát?

hlavne ze ty ses chytrej jak delfini ;-D

0/0
15.5.2012 22:11

Tom Hagen

Re: Nemáte o čem psát?

Něco k tématu bys neměl? 8-o

0/0
18.5.2012 20:22

vítr_v_zádech

Re: Nemáte o čem psát?

Přesně tak. Myslí, že lidi budou měnit a kupovat jak pominutí. A budou vyhazovat polovyježděné gumy? Dnes se jak firmy, tak i domácnosti chovají o hodně víc ekonomicky. Méně se jezdí, méně se nakupuje. Firmy i domácnosti. Nebudou plýtvat na něčí rozkaz. Gumaři teď vztekle koukají jak Kalousek na vybrané daně.

+1/0
15.5.2012 22:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.