Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Test: na zimních pneu v létě zastavíte o šest metrů dál

Majitelé aut s dosluhujícími zimními pneumatikami často odkládají jejich přezutí na letní, aby dojezdili zbytek vzorku. Je to riskantní. Jízdu s ojetými zimními pneumatikami v létě vyzkoušel rakouský autoklub ÖAMTC. Ukázalo se, že přezout je se vyplatí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

foffcenzore

26. 6. 2012 14:53
Mysalim ze taky zalezi na aute....

skodovka mozna o deset metru dale poradne auto s ABS mozna drive...?

0 0
možnosti

Mr_Hypra

14. 7. 2012 17:22
Re: Mysalim ze taky zalezi na aute....

ABS brzdnou dráhu zásadně prodlužuje.

0 0
možnosti

Mr_Hypra

20. 5. 2012 22:46
olizování mozků

Božínku, to je zase jednou olizování mozků. Gumaři zjistili, že jim lidi už přestávají papat tu  jejich polívčičku, tak trochu přitvrdili. Jednom se dožijeme doby, že policajti budou ještě kontrolovat stáří nasazené pneumatiky. To snad néé... Osobně jezdím spokojeně na celoročních které díky tomu že nemám dvě sady jsou maximálně 4 roky staré a nikdy nemají vzorek menší než 5mm. Navíc znáte nějakou lepší pneumatiku na jaro a podzim ?

0 0
možnosti

babca

26. 6. 2012 14:35
Re: olizování mozků

to je blbost... celoroční pláště neexistují, možná celoroční vzorek, ale nee směs. To je prostě technicky nemožné a nekupovali bychom gumy tak levně, jak nyní jsou. Nicméně dojíždění mi připadne normální, srovnávat funglovku se 4 roky starým vzorkem je ptákovina...

0 0
možnosti

Janina7

19. 5. 2012 22:59
Nejlepší je měnit gumy 2x denně, dle teploty!

Jinak je blbost vyhazovat zimní pneu když mají najeto za 4 roky 8 000km.  U nás v Polabí jsme jezdili celý rok na letňákách. (sníh tu je v pruměru 4 dny v roce). Teď polovička lidí nepřezouvat nebude, takže jestli byli nebezpečný 4 dny v roce, nyní budou 361dní. Dobrý zákon :-(.

1 0
možnosti

panzic

18. 5. 2012 20:41
...

ja mam nejake ciny nejlevnejsi co byly, uz jsou na 3 aute a porad se nechteji sjet potvory.. ale maji diry pro hrebiky ;-D

0 0
možnosti

fanda357

17. 5. 2012 10:17
to je zase test o ničem

v dešti jsou naopak zimáky lepší, než letní, neb lépe odvádějí vodu a je u nich menší nebezpečí akvaplaningu ....

0 0
možnosti

nepetr

18. 5. 2012 13:09
Re: to je zase test o ničem

Zimn í pneumatika se vzorkem 4 mm a stáří 5 let "tvrdá"  je na vodě vážně lepší než letní díky hustšímu lamelování, ale nová cca dva roky stará se vzorkem  8mm už je úplně na h..vno:-P

0 0
možnosti

Owneil

16. 5. 2012 19:28
no..

.. drtiva vetsina ceskych ridicu by nepoznalo jestli jede na zimnich nebo letnich ani kdyby se jim to reklo. Jen si to mysli a proto je tohle docela slusny kseft. Ja teda dve sady mam ale kdyby to nebylo povinne tak tam mam porad letnaky. V zime to je o kebuli ne pneunatikach.

0 0
možnosti

nepetr

18. 5. 2012 13:07
Re: no..

Myslíš?

0 0
možnosti

Ládin

16. 5. 2012 18:01
V létě

mají zimní pneumatiky o 6,4 m delší brzdnou dráhu a v zimě o 5,9 m, to snad ví každý, kdo chodil ve škole do fyziky, jelikož brzdná dráha je přímo úměrná styčné ploše, přítlačné sile a koeficientu tření. Přítlačná síla je stejná, koficient tření je sice u zimní vyšší, ale nemůže vykompenzovat podstatně menší styčnou plochu.

0 0
možnosti

Junqueira

16. 5. 2012 18:42
Re: V létě

tak ty jsi musel urcite propadnout, kdyz jsi napsal takovejhle blabol

0 0
možnosti

Lvy

16. 5. 2012 15:26
Sorry, ale to je test jaksi o ničem.

Správně by měli udělat test za různých teplot stejná guma a tam pak porovnat ty tři typy gum a stejně tak třeba i různě sjeté, ale to by bylo asi moc složité. Jinými slovy porovnávat sjetou gumu s novou a ještě na vodě je totální nesmysl. Rv

Jinak můj osobní názor je ten, že jak nemrzne a je nad nulou, tak se mi prostě lépe jezdí na letních, umím s nimi bez problémů jezdit i v zimě, ale nechci mít problémy s policajty, takže přezouvám, ale jakmile je jasno, že teplot jdou nahoru, tak jdu na letní, jinými slovy nová úprava co se připravuje je o ničem a bude nutit jezdit lidi na horších gumách díky nesmyslnému stanovení data pro přezutí. Rv

0 0
možnosti

Junqueira

16. 5. 2012 18:44
Re: Sorry, ale to je test jaksi o ničem.

na letních, umím s nimi bez problémů jezdit i v zimě......a nerikaj ti nahodou Chriss Angel???

0 0
možnosti

Undik

16. 5. 2012 14:30
Když se občas podívám na levnější automobily v ČR ...

... většina z nich tam má pneumatiky v ceně 700Kč/ks. V tom případě bych se vůbec nedivil, kdyby bylo lepší jezdit s kvalitníma zimníma, než s letníma na ho.no. Nehledě na to, že mi přijde 1/3 pneumatik podhuštěných a to už od pohledu. Ale je to jejich věc. Všechny tyhle kampaně, zákony a testy maj za účel jediné. PRODAT SE ! Blíží se sezóna a je přeci logické, že prodejci nechcou plné sklady. Za půl roku zde zase bude článek, jak je důležité mít zimní pneu, protože jsou prostě lepší. Ano, jsou ... ale radši ať si člověk nechá letní s obřím vzorkem, než tam nasadí zimní s vzorkem žádným, nebo koupí protektory a ty v zimě z poloviny sjede.

1 0
možnosti

Aichel

16. 5. 2012 12:30
Jdětě někam...

svoje zimní Nokiany nechávám na Outbacku po celý rok a šmitec. Jednou za 3 roky v létě koupím nové a v té naší prdeli mi to v servisu za 300 přezujou, vyváží a zase 3 roky jezdím.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...