Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: K vývoji audi na baterky je třeba elektrické piano

Automobilka Audi vyvíjí speciální zvuk pro své elektromobily. Jako první jej dostane model e-tron odvozený od supersportovního Audi R8. Zvuk má sloužit jako bezpečnostní opatření, aby jinak tichý elektromobil zaregistrovali chodci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Modrý a zelený blesk

To je zase hysterie.

Však vám to, spalováci, nikdo nenutí.

0/0
16.4.2012 21:13

emersonskej

Re: To je zase hysterie.

Solárka a větrníky nám taky nikdo nenutil... akorát to těm rádoby zeleným vykukům všechno pěkně zaplatíme.... mám velkej obav, že by to s elektromobilama mohlo bejt podobný !!!! ;-€

+2/0
17.4.2012 0:04

jisi258

Re: To je zase hysterie.

presne. Ted se postavi za nekolik desitek miliard stojany na neexistujici elektromobily a pak , jak uz budou ty stojany se k nim za stovky miliard zadotuji ty elektromobily, kdyz uz jsou ty stojany, ze jo.  Hlavne, ze vlada zas zvedne dane z benzinu.

0/0
17.4.2012 13:05

Muž se železnou maskou

Náwrat ke kořenům....

...Stačí před ten elektromobil poslat běžce s čerweným praporkem...... :-P

0/0
16.4.2012 17:43

islandan

Vymýšlet

krávoviny nedá žádnou práci. Vyřešit ale podstatné, t.j. laciný trvalý zdroj el. energie pro pohon tohodle "vyladěného" auta, je v zatím v nedohlednu. Do toho se samozřejmě nikomu nechce:-P

+1/0
16.4.2012 11:58

jisi258

Re: Vymýšlet

to mi pripomina epizodu z Futuramy, na Mesici, jak tam hrajou:

Skeeball

Virtual Skeeball

Virtual Virtual Skeeball

A ten Virtual Virtual Skeeball je skoro tak dobrej jako Virtual Skeeball ;-DRv

0/0
16.4.2012 13:37

PiPiiiiiK

To si to nemohli stáhnout

z NFS? Ušetřili by za toho pána a ještě by to znělo jako auto

0/0
16.4.2012 9:24

medved.m

A ČEŠTÍ konstruktéři byli i zde vpředu!

Pamatujete?

"Jáchyme, hoď ho do stroje!"

+2/0
16.4.2012 9:12

Doc. Ing. Dezidér Lakatoš, DrSc.

Re: A ČEŠTÍ konstruktéři byli i zde vpředu!

To navrhl sám velký Jára Cimrman....

0/0
16.4.2012 10:55

hit

Stále nechápu,

kde chtějí brát tolik elektřiny na všechny ta auta? O "ekologických" bateriích a jejich ekologické výrobě ani nemluvě. Teď spoléháme na Rusko, SA, Irák,... a pak to bude jen Čína-no paráda.

+2/0
16.4.2012 9:02

jien

To už bude na ulicích jako v NFS

... elektronický zvuk auta umí být dobře poladěný :-) Kdoví, jestli si bude moci uživatel auta změnit nebo přenstavit vydávaný zvuk :-D

0/0
16.4.2012 8:22

Výstřik do tmy X.

DUC! DUC! DUC! DUC! DUC!

může to mít jakejkoliv motor, ale tohle prostě nepřeslechnete! ;-D

0/0
16.4.2012 7:59

Honza13

Re: DUC! DUC! DUC! DUC! DUC!

Pouštíš si dechovku, nebo ondráčkovou?

0/0
16.4.2012 8:16

net.Xtreme se nevzdává

Fakt nechápu

Největší přednost elektromobilů, že jsou tiché, se takhle násilně

odbourává, aby se na druhé straně stavěli protihlukové bariéry a

snižovala rychlost...

0/0
16.4.2012 7:15

Honza13

Re: Fakt nechápu

V Indii i ve Švýcarsku má každá kráva na krku zvonec, aby bylo slyšet, kde je.

0/0
16.4.2012 8:14

Jacare

Re: Fakt nechápu

Ve Svycarsku ano, ale v Indii obvykle zvones nemaji

SCNR

0/0
16.4.2012 10:45

DesmodeomVII

Re: Fakt nechápu

To jste mimo, hluk dopravy nezpůsobuje motor, ale valení kol a aerodynamika, a to má i elektromobil.

Tady jde o hlučnost ve městech při nízkých rychlostech.

+2/0
16.4.2012 9:45

Usher

Re: Fakt nechápu

Tak ono potkat v zone 30 takovy Prius a vsimnout si ho, az kdyz ho mate 5 metru za zadkem, neni nic prijemneho. Moje deti treba na zvuk elektromobilu ci podobnych vynalezu budou zvykle, moje ucho ma ale auto stale spojene s nejakym hlukem.

V nizkych rychlostech to ma podle me smysl.

0/0
16.4.2012 11:04

Rafaelou

hudba motoru....

Zvuk předoucího osmi válce nic nenahradí.Elektromobil je slepá ulička,tedy ve spojení s baterií.Pokud nebude palivový článek nemá cenu se s tím vůbec zabývat.

+3/0
16.4.2012 6:28

Výstřik do tmy X.

Re: hudba motoru....

Jo, osmiválec v naftě, to je koncert! :-)

+1/0
16.4.2012 7:58

disto

Re: hudba motoru....

A co pak desetiválec. To je pařba;-)

0/0
16.4.2012 9:30

Doc. Ing. Dezidér Lakatoš, DrSc.

"Není příliš velký rozdíl mezi hudbou a zvukem automobilu."

A má pravdu!

Mezi většinou německé hudby a zvukem auta opravdu velký rozdíl není! :-P

0/0
16.4.2012 2:25

medved.m

Re:

Ať tam dají Rammstein ;-D

0/0
16.4.2012 9:07

emersonskej

Copak copak - zas další reklama na zbytečné nesmyslné...

... předražené elektroposunovadlo s dojezdem 00 a nabíjecí dobou sto let ???;-O

0/0
16.4.2012 0:30

Stoura

Re: Copak copak - zas další reklama na zbytečné nesmyslné...

Pokrok je přece patrný. ;-D

Pro porovnání: Prolistoval jsem časopis z roku 1966, popisující tehdy právě vyvinutý americký elektromobil s dojezdem 120 km a dobitím přes noc.

+2/0
16.4.2012 3:56

emersonskej

Re: Copak copak - zas další reklama na zbytečné nesmyslné...

To je fakt - za tu dobu jsme se dopracovali k tomu, že to auto sice dojede zhruba stejně daleko a dobije se taky zhruba za stejně dlouho, ale zase dokáže v případě potřeby vrčet jako klasický auto, nebo třebas i bučet, bzučet knučet, nebo cojávím vrkat jako holub.... ten pokrok !!! ;-D

+1/0
16.4.2012 11:40

f0rr35t

Re: Copak copak - zas další reklama na zbytečné nesmyslné...

;-DR^

0/0
16.4.2012 12:46

katano

Audi R8 na baterky ..........

........ hm, to je snad ještě horší, než tam dát motor 1.2 HTP :-P

0/0
16.4.2012 0:14

D.T

Re: Audi R8 na baterky ..........

No co se krouticího momentu týče, elektromotor za sebou benzín nechá levou zadní, takže tohoto bych se nebál. S tím dojezdem a nabíjením to ale bude asi bída.

0/0
16.4.2012 0:44

net.Xtreme se nevzdává

Re: Audi R8 na baterky ..........

Tak tak, elektromotor je v pohodě, problém je s baterkou...a řešit to druhým motorem na naftu pracujícím v optimálních otáčkách je takové neelegantní...

0/0
16.4.2012 7:16

jhk2

Re: Audi R8 na baterky ..........

nevyznam se v tom, takze se ptam zcela vazne. mit auto na elektromotor a k tomu druhej - diesel, ktery by slouzil jen jako generátor elektriky by podstatne nesnizilo spotrebu nafty a tim vykompenzovalo negativa obou reseni ?

0/0
16.4.2012 9:46

Shperhock

Re: Audi R8 na baterky ..........

Toto řešení už několik desítek let funguje v dieselelektrických lokomotivách a najdete ho i v hybridních trolejbusech.

0/0
16.4.2012 10:42

jisi258

Re: Audi R8 na baterky ..........

problem je, ze ty baterky jsou tezke a ta technologie draha, takze porad vyjde lip jezdit ciste na naftu a kaslat na rekuperaci. Prius a podobne hybridy maji vyznam, ve meste jezdi pomalu s podporou elektomotoru s minimalnimi emisemi ze spalovaciho motoru a baterky pak dobijeji a exhalace vypousteji mimo mesta, kde jezdi rychleji. To ma vyznam napr. v Japonsku s hustym provozem a preplnenymi velkomesty.

S ekonomikou provozu to absolutne nema nic co delat, to vyjde vylej nalej.

Pak je tu vylepseni v podopbe plugin hybridu, kde se daji ty baterky dobit v noci ze zasuvky, ale porad to je hybrid.

Tzn neobejde se bez spal  motoru a opet neni kdovijak usporny, je to jen trosku vylepseny hybrid pro ty, co jezdi vicemene jenom porad po meste a mimomesto tak moc nejezdi.

No a pak je elektromobil a to je dnes v podstate nepouzitelna vec. Spousta blaznu to zacala vyrabet, spousta lidi kolem toho dela halo, ale prakticky dopad je jenom par reklamnich brozurek a tezke penize vyhozene na dotacich.

0/0
16.4.2012 13:46

v.sp

Re: Audi R8 na baterky ..........

Tohle je Chevrolet Volt / Opel Ampera, zatím to moc úspěch není, i kvůli ceně. Cesta to může být zajímavá - většina cest je krátkých (do dojezdu na elektřinu) a na těch pár dlouhých se použije motor.

Akorát do toho pak nesmíte lít naftu s řepkovým olejem, ta je hygroskopická a váže vodu - a když vám vydrží nádrž půl roku, tak jí motor nebude mít rád (své o tom ví třeba kombajny). (No, spíš to stejně budete mít na benzín, najedete na spalovací motor tak málo, že se nafta nevyplatí.)

0/0
16.4.2012 17:14

islandan

Re: Audi R8 na baterky ..........

a co takhle zdokonalovat přídatný vyvíječ vodíku, aby to nebouchlo a mohlo být homologováno ? R^

0/0
16.4.2012 12:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.