Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spoření benzinu ekotuningem na koleni. Tato příšera jezdí za 2,5 litru

Američan Mike Turner nebyl po hurikánu Katrina spokojen s rostoucími cenami benzinu ani nabídkou aut s nízkou spotřebou. Rozhodl se proto, že si upraví svou letitou Hondu Civic. Ta má po jeho originálním "tuningu" velmi nízkou spotřebu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ac.Dc

ani Mirek Hoplíček ...

.. by to nezmáknul líííp .. ;-D;-D;-D

0/0
18.5.2012 21:46

rob88

A co uvést zdroj, pane "novináři"?

Možná by se slušelo uvést, že článek je víceméně překladem ze stránek http://www.aerocivic.com/, což jsou osobní stránky Mika Turnera, který je autorem výše zmiňovaných úprav.

Jednak je to slušnost (a snad i poovinnost), a jednak předejdete názorům typu "kachna jako prase".

+1/0
1.5.2012 7:33

Paglia Orba

nooo, ještě tady schází článek o tom, jak pan

Ližpič našel v lese tááááááákovouhle houbu a máme zprávy v kuse. R^

+1/0
26.4.2012 0:03

Milhaus1

Ha ha

kvák, kvák, kvák - kachna jako prase.

0/0
25.4.2012 23:40

cuncon

no,nevim

material za 400usd a tolik uprav

0/0
25.4.2012 22:17

Mr_Hypra

Pro všechny rádoby přechytrálky

Uvědomte si, že USA země zaslíbená dodnes nemá žádnou STK buzeraci, nemaj povinně lékárničky, antiradar je legální, neexistuje povinnost denního svícení a SPZ si koupíte normálně na pumpě a pak jí necháte zaregistrovat.  V Evropě věc naprosto neskutečná a přitom nehodovost v usa stejná . Jak je to možný ??? zázrak ???

+3/0
25.4.2012 21:05

Sir_Stephen

Re: Pro všechny rádoby přechytrálky

Tak si zpocitej prumerny pocet aut na km2 v USA a v Evrope. V USA se ti snadno stane, ze jedes celej den a nepotkas jediny auto. V Evrope je to vylouceno. V Evrope je proste vzhledem k jeji velikosti aut mnohem vic a tedy i vic prilezitosti k bourackam.

0/0
26.4.2012 8:19

Mr_Hypra

Re: Pro všechny rádoby přechytrálky

Jo jo to je přesně ten nesmysl v plný svý nahotě. U nás se taky neřeší bezpečnost na silnicích druhý a třetí třídy, protože tam projede málo aut a platit policajta by bylo drahý. Nadruhou stranu mě nezajímá kolik nehod se stane na kilometru silnice, mě zajímá jako uživatele silnice jakou mám šanci na nehodu při jízde z bodu a do bodu b. Na silnicích první třídy a v obcích proto prudí policie nepatřičně moc a v horní dolní vůbec, šance nehody jednotlivé jízdy však stoupá na těch odlehlých usecích.

0/0
26.4.2012 13:33

jmen0.prijmeni

Re: Pro všechny rádoby přechytrálky

STK samozřejmě povinná je, antiradary jsou povoleny pouze v některých státech, lékárničku si už nepamatuji, ale v tom asi máte pravdu. S SPZ nemůžu soudit, já ji dostal na úřadě jako u nás. Ale vím o možnosti dát si namísto SPZ svůj vlastní nápis, ale toto jsem nezjišťoval.

0/0
1.5.2012 9:19

m.bizon

Re: Pro všechny rádoby přechytrálky

Také dodejte,šesti proudé silnice a nebo i více,potom ta že neuvidí auto?

0/0
1.5.2012 20:12

bk89322

Re: Pro všechny rádoby přechytrálky

Neznam stat, kde by byla lekarnicka povinna. STK je, ale zpravidla je jednodussi nez v CR, na druhou stranu v NY jsem musel 1x za rok.

O te SPZ IHMO keca. Nejspis tam byl jako turista a videl u benzinky prodavat ty suvenyrove znacky. SPZ vydava Department of Motor Vehicles daneho statu a za priplatek lze zakoupit "custom design" - tj. vlastni pismena a barevny vzhled. Ty priplatky nebyly extra vysoke, tusim, ze za vlastni pismena to bylo nejakych $35 za dva roky a za vlastni barevny design totez.

0/0
19.5.2012 13:24

ertz

---

To pouze potvrzuje, že se dá udělat auto s malou spotřebou. Bohužel to, ale finanční ologarchie nepřipustí;-(

0/0
25.4.2012 17:03

FiS95

Re: ---

A s délkou dvou automobilů. Vždyť s tím na většině parkovišť nejde ani zaparkovat.

0/0
25.4.2012 17:12

bk89322

Re: ---

V USA jspu parkovaci mista vetsi, aby se tam vesla i pomerne bezna auta tridy Premium. Tj. pkud si prodlouzil mrnaveho Civica ...

0/0
19.5.2012 13:40

Neutrální Nick

Re: ---

Doopravdy jsi tak naivní a těm smyšleným údajům věříš ;-D?

0/0
26.4.2012 8:10

Frollik

To pouze povrzuje, že napsat se dá cokoliv.

Můj C1 bez aerodynamiky a motoru na ochuzenou směs bere 4,0 l/100 km. Ovšem nikoliv po městě a pouze v poledne v červenci za bezvětří a z kopce dolů. Dokonce z Macochy dolů to jede za nulu.;-D

+1/0
27.4.2012 12:54

NovoCZ

No to by tedy nešlo, vždyť je to daňový únik jako ...

Vzhledem k tomu kolik z ceny benzínu tvoří daně, je takováto úprava neakceptovatelná, protože by způsobila kolaps socsystému ... :-P

+1/0
25.4.2012 16:36

Více takových Kožených!

Fabia kombi HTP

S ní mám  průměrnou spotřebu 4,8l/100km a nemusel jsem dělat tuning. Ale stačí zapnout klimu a okamžitá spotřeba podle počítače jde nahoru skoro o litr.

0/0
25.4.2012 16:33

NovoCZ

Re: Fabia kombi HTP

Nezačne to pak dokonce couvat? :-P

0/0
25.4.2012 16:37

Více takových Kožených!

Re: Fabia kombi HTP

Ne, je to úplně v pohodě. ;-D

0/0
25.4.2012 16:40

m.bizon

Re: Fabia kombi HTP

Když couvá musí vylévat benzin z nádrže.

0/0
1.5.2012 20:15

ertz

Re: Fabia kombi HTP

Jo, ale nesmíš s tím na dálnici a na okreskách 90 tkou.

0/0
25.4.2012 17:02

Kvíťa

Hmmm dlouhodobá spotřeba

no nechci být rýpal, ale manželka má s Yetim spotřebu 4,6 a to bez tuningu :-)

0/0
25.4.2012 16:33

ertz

Re: Hmmm dlouhodobá spotřeba

Pořád jsou tam dva litry rozdíl. A kam manželka jedzdí po okreskách atd? Na dálnici a ve něstě asi moc nepobude?

0/0
25.4.2012 17:04

osk

No super

a sání vzduchu asi dost na prd.

0/0
25.4.2012 16:21

NovoCZ

Re: No super

Málo žere, tak i málo saje, ne? :-P

+1/0
25.4.2012 16:37

5hitbomb

Hmm

Tak ta zadni cast je asi nerealna, ale treba to zakrytovani kol by asi vubec nebyl problem dostat do seriove vyroby. Ale jak budou pritvrzovat normy, urcite neco z toho v pristich par letech uvidime i u beznych aut.

0/0
25.4.2012 15:45

Socca

Re: Hmm

Mrkni na stary Citroeny ;-)

+2/0
25.4.2012 15:54

FiS95

Re: Hmm

Doufám že ne. Vypadá to hnusně.

0/0
25.4.2012 17:13

Socca

Amik

Amik vynaleza Tatru :)

0/0
25.4.2012 15:22

springpeacer

Re: Amik

Až na to ,že tatra brala okolo 20ti litrů.

+1/0
25.4.2012 15:41

Socca

Re: Amik

jasne, myslel sem vzhled

0/0
25.4.2012 15:54

jisi258

Re: Amik

Tak to trochu uber, tatra 77 A  z roku '35 mela benzin 3.4l 55kW se spotrebou cca 15l.

a to si uvedom, ze to bylo 5.5m dlouhe auto, osmivalec benal s karburatory, prevodovka jen ctyrkvalt a vazilo to celych 1.7 tuny. A maximalka byla 150 km/h... na tu dobu delo jezdici s prakticky nulovou spotrebou ;-)

0/0
26.4.2012 9:16

11galuus12

Něco mi tu chybí:

Jestli tu spotřeb dosahuje při bezvětří, nebo se silným větrem v zádech.

0/0
25.4.2012 15:21

net.Xtreme se nevzdává

Víte co mi tu vážně chybí?

Odkazy na zdroje...vážně pochybuji že Luděk Vokáč celou reportáž sám zařídil, a tak dále...

Jsem rád, že alespoň u fotek se dá najít, odkud autor čerpal, ale stejně, proč nemůže být nak onci článku Zdroje: http://aerocivic.com/, http://translate.google.cz/ ?

0/0
25.4.2012 15:08

trikratzabanovanylajos

puvodni benzinovy motor civicu

mel najezd 800.000km? zrejme slusnej oddil.

0/0
25.4.2012 14:45

cckk

Re: puvodni benzinovy motor civicu

ne jen nebyla z AAA tam i 10let stara bude mit nalitano max. 150.000 vcetne garance ujetych km;-D;-D;-D

0/0
25.4.2012 14:59

KarelV

To jako výrobci budou auta ZAOBLOVAT ?

... 8-o ... a zákazníci si je pak doma SAMI bodou ZAŠPIČAŤOVAT ??? ;-€

0/0
25.4.2012 14:08

net.Xtreme se nevzdává

Re: To jako výrobci budou auta ZAOBLOVAT ?

Tak ne každý dává přednost životu chodců po nehodě před úsporou paliva....

+1/0
25.4.2012 15:24

FiS95

Re: To jako výrobci budou auta ZAOBLOVAT ?

Vidíte. Já třeba dávám přednost své bezpečnosti před spotřebou paliva (SUV).

0/0
25.4.2012 17:14

on7.

Sporeni benzinu ekotuningem

jezdete hromadnou dopravou nebo na kole. Usetrite a jeste nebudete nastvavat lidi svym hlukem a smradem

+1/0
25.4.2012 14:05

houba_

Re: Sporeni benzinu ekotuningem

tuhle jsem zkusil jet autobusem a hlukem a smradem me nastvali spolucestujici,

takze zase radeji autem.

kolo je fajn, ale nekdo taky musi jezdit do prace

+3/0
25.4.2012 15:38

jan.banos

Re: Sporeni benzinu ekotuningem

auto vs, hromadná doprava

Vždy záleží na konkrétní situaci. Může být dražší, ale zas ušetří spoustu času Já se do práce bez přesedání nedostanu a

místo toho abych byl v daný čas už na zastávce, tak jsem ještě v posteli.

0/0
25.4.2012 20:32

dolch

Ušetřil na benzínu 100 000

A dalo by se to ještě vylepšit. Kdyby třeba najezdil za těch 6 let 2x tolik kilometrů, mohl ušetřit i 200 000 ;-D

0/0
25.4.2012 14:03

ztrewq

nuž, ...

kto čítaval časopis z ndr der derdojčeštrásenfrkér, vie, ža obyčaknej škodovke stačilo "vyhladiť" podvozok a spotreba klesla o pol litra. naproti tomu vyrábanie akejši špicatej "zádě" je nezmysel, uťatá plocha (akoby zrkadlo motorového člna) je vhodnejšia. a kryty kolies na strunách, ešte zlepšené odtláčacím mechanizmom môžu fungovať do 40km/hod, vo vyššej rýchlosti odpadnú, otvárací mechanizmus sa zničí.

0/0
25.4.2012 12:13

jisi258

Re: nuž, ...

ee. ta spica vzadu ma velky vyznam na omezeni turbulenci. Samo ze ne v tomhle otresnem provedeni a ne v techto relativne malych rychlostech, ale podivej se na libovolnou leteckou nedejboze raketovou techniku.

Napriklad aerodynamicke kryty na raketoplanech USA z doby, jak je zkouseli z letadel Boeing 747

http://science.howstuffworks.com/space-shuttle10.htm

0/0
25.4.2012 12:52

ztrewq

Re: nuž, ...

na automobiloch určených do premávky sa nedá urobiť dostatočne "dlha záď", a na kratšej vzniká väčšia savá sila (väčšia plocha "kuželu" preto tá "useknutá záď" fiatov ...

0/0
25.4.2012 13:45

wanad

Aerodynamika super negativně ovlivňuje

citlivost na boční vítrRv

0/0
25.4.2012 11:47

ivoš

Pokud se zvedla maximálka

o 70 km/h, pak má asi jiné především převody, ne? Nebo mu motor točí dvojnásobné otáčky - a úsporněji?;-D

+2/0
25.4.2012 10:51

georgetown1

Re: Pokud se zvedla maximálka

Tak takovej blábol jsem už dlouho nečetl. Je to opravdu nemožné.

Taky můžu tvrdit, že sem si na auto vyrobil nové kryty kol a tím snížil spotřebu o 90%, zvýšil maximálku o 200 km/h a zlepšil zrychlení o 70%. Prostě jsem si vypočet koeficient odporu na 0,0004, nic nemám empiricky dokázané, ale spočítané to mám!

+1/0
25.4.2012 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.