Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Neřešitelný problém elektromobilů vyřeší kondenzátory. Uleví i brzdám

Nově pochopené vlastnosti vysokokapacitních kondenzátorů možná vnesou zásadní obrat na pole elektromobilů a hybridních aut. Díky kondenzátorům by tyto vozy mohly přijít o tradiční brzdy a také baterie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

jisi258

18. 5. 2012 11:00
Elektromobilum by spis pomohl SEMTEX :)

jednou provzdy ;-)

0 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

19. 5. 2012 22:49
---

Mindráček, že?

0 0
možnosti
MS

von Kleist

17. 5. 2012 10:52
Brzdeni?

To bude nejaka ptakovina, snazit se vse odbrzdit jen elektoromotorem.... Vzdyt u bezneho maleho auta s motorem treba 60kW muze byt spickovy brzdny vykon treba 250kW - ale to by musel byt cely system schopny zachytit - alespon spickove... takze plne nahrazeni brzd se mi nejak nezda.

0 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

17. 5. 2012 13:27
Re: Brzdeni?

Však v nadpisu také je "uleví brzdám." Nikoliv "nahradí brzdy."

0 0
možnosti
ML

šelma6005

16. 5. 2012 22:37
Takhle amatérskou pitomost jsem ještě neviděl

Bože můj, co za pitomci píšou tyhle hovadiny!

Největší kondenzátory mají kapacitu kolem 1F až 2F. Kapacita 1F znamená, že kondenzátor pojme náboj 1C (Coulomb). A 1C je definován jako proud 1A tekoucí během jedné sekundy. (Q = I . t - pro neznalé základů elektrotechniky). Soudný člověk z toho snadno pochopí o jakém nesmyslu se tu populisticky uvažuje. Ale novináři zbaští každý technický nesmysl!

To je hrůza takové voloviny vidět prezentované jako seriózní myšlenku!

0 0
možnosti
S

semperparatus

16. 5. 2012 22:42
Re: Takhle amatérskou pitomost jsem ještě neviděl

Máte pravdu.V Anglii před vozem taky musel běžet uvaděč s praporkem. Letadlo bylo označeno za vynález nehodící se k vojenským účelům.;-D

2 0
možnosti
J

jan.banos

16. 5. 2012 20:28
Automobilům by mohly například zůstat jen malé záložní brzdy

a když se pokazí elektronika, tak to bude neřízená střela nebo naopak začne natvrdo brzdit.

0 0
možnosti
IM

slavex

16. 5. 2012 10:46
tak. . .. . . . . . . . . . . . .? ! ? !

Mám dojem že se jedná o trochu vylepšený akumulátor jen jinak pojmenovaný,přitom problém s výrobou el.energické energie je jednoduchý a dá se říct že už po staletí známý>>>stačí aby řidič potažmo celá posádka třeli ebenovou tyč liščím ocasem,toto ařízení stačí už jen jednoduše zapojit do obvodu automobilu a problém je vyřešen ! ! ! !

0 0
možnosti
MP

Garion.

16. 5. 2012 11:14
Re: tak. . .. . . . . . . . . . . . .? ! ? !

Rozdíl mezi akumulátorem (lidově baterií) a kondenzátorem je opravdu markantní. A ebenovou tyč byste mohl leštit třeba rok a žádnou elektriku byste nevyrobil. OMG ;-O

1 0
možnosti
D

dracekv1

16. 5. 2012 10:12
několik nejasností

Není mi jasno jak chtějí brzdit jen pomocí kondenzárorů. Motor, který vyrábí energii je schopný klást jen určitý odpor, pokud chci brzdit více, tak musím do něj pustít energii kterou budu brzdit víc.

Dále pak, kondenzátory tvpí celkem rychlým samovybíjením, o tom se nikde nemluví.

Jako u všech těhle převratnejch objevů. Mluví se jen o výhodách a nevýhody se tak nějak zamlčují.

0 0
možnosti
ZMAP

Z mechu a pazdeří

16. 5. 2012 13:52
Re: několik nejasností

Ne, je to asi takhle. Uvedu to na opačném příkladu. Když máte motor, který jede na prázdno, tak má nějakou základní spotřebu. Např. elektrická pila, na které neřežete. Pak je motot, který je v zátěži, např. rozjíždí se lokomotiva, řežete silné poleno na pile ap. Čím větší má motor odpor (mechanickou sílu proti pohybu motoru), tím více bere energie. V podstatě by i malý motor byl schopen po zatížení obrovského silového výkonu za obrovské spotřeby elektřiny. Jenže vinutí motoru by shořelo, nevydrželo by takovou proudovou zátěž.

Platí to i opačně. Budete-li brzdit dynamem (alternátorem, např. dynamo na kole), tak bez zátěže je brzdná síla malá, týká se spíš jen mechanického odporu dynama. Při zatížení dynama proudem - čím větší zatížení, tím více dynamo brzdí. Je tu nějaký limit - sice je daný vnitřním odporem dynama. Takže proud může mít jen nějakou maximální výši, víc není možné. Při brždění tedy dynamo - elektromotor proud vyrábí a elektřina se do něj neposílá.

0 0
možnosti
RN

kyk

16. 5. 2012 9:39
Spíš než kondenzátor

bych řekl superkapacitor.

Díky tomu, že u obojích probíhá relativně rychlejší samovybíjení, klasických článků se stejně nezbavíme.

5ešením by mohla být jejich kombinace, tuto technologii vyvýjí např. česká firma Ydun

0 0
možnosti
CAB

Chleba a brambory

16. 5. 2012 10:08
Re: Spíš než kondenzátor

Takže ne kondenzátor, ale superkondenzázor, neboli vylepšený kondenzátor. :-)

1 0
možnosti
RP

marvin_v_krizi

16. 5. 2012 9:35
pro ilustraci - vyrobce superkondenzatoru Maxwell

http://www.maxwell.com/ultracapacitors/

0 0
možnosti
T

truthspeaker

16. 5. 2012 9:44
Re: pro ilustraci - vyrobce superkondenzatoru Maxwell

Ano, na tom je hezky vidět, že pro pohon elektromobilů by musely kondenzátory zvýšit kapacitu ne 7x, ale nejméně 500x. Takže jsme tam, kde jsem byli.

1 0
možnosti
RP

marvin_v_krizi

16. 5. 2012 9:23
nechapu jak souvisi brzdny ucinek

se schopnosti baterie pojimat rychle energii - uz dneska se to resi tak, ze prebytek se proste vytopi a do baterie se vraci jen to co je schopna pojmout.. kondenzator by pouze umoznil z teto energie vetsi cast vyuzit ale rozhodne to nemeni nic na brzdnem ucinku elektrodynamicke brzdy..

3 0
možnosti
ZMAP

Z mechu a pazdeří

16. 5. 2012 13:39
Re: nechapu jak souvisi brzdny ucinek

To je jednoduché, baterie není schopná pojmout nárazově tak vysoký proud. Takže nemá cenu brzdit motorem - dynamem, je jednodušší brzdit rovnou mechanickou brzdou.

Brzdit tak, že vyrobená elektřina se nevyužije pak nemá smysl.

0 0
možnosti
SZS

Sudeták ze Sudet

16. 5. 2012 8:41
Dnešní media hravě poráží Rudé Pravo

takové manipulace s fakty a tolik lží jako v dnešních mediich nebylo snad ani v Rudém Právu v 50 letech.

Že by někdy vzniklo auto bez klasických brzd je kravina, elektodynamická brzda nikdy nebude mít takovou učinnost jako klasická brzda a ani koeficient bezpečnosti byť jen podobný té mechanické.

Kondenzátory, baterie v autech nenahradi neb to opět vylučuje fyzika a je to celkově nesmysl, životnost velkokapacitních kondenzátorů rozhodně není neomezená , spíše naopak je poměrně krátká a jejch odolnost je také poměrně sporná.

1 0
možnosti
NSN

net.Xtreme se nevzdává

16. 5. 2012 9:02
Re: Dnešní media hravě poráží Rudé Pravo

"elektodynamická brzda nikdy nebude mít takovou učinnost jako klasická

brzda a ani koeficient bezpečnosti byť jen podobný té mechanické"

Při nízké rychlosti možná ne, ale při vysoké jem nohem účinnější.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...