Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další spásný motor připomíná ty letecké, rotuje v něm úplně všechno

Belgičan Franky Devaere podal patentovou přihlášku na další údajně revoluční spalovací motor, který má přinést vysokou účinnost a tudíž nízkou spotřebu. Motor je zvláštní tím, že písty vykonávají nejen vratný posuvný pohyb, ale také zároveň rotují okolo osy motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KRUTOHLAV222

Hm

takové male české perpetum mobile.Nalíváš nalíváš a furt nic.

0/0
2.7.2012 23:25

XeeRaC

Tak prosim jeste clanek o tomhle typu motoru

Rad bych se nad autorem zasmal

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=aZB0Go3Kj-k

0/0
2.7.2012 20:16

Antonín, topič

Skoro jako todlenc

http://www.youtube.com/watch?v=6JaJ6T0T1sk

0/0
2.7.2012 16:19

biggles

Manfred von Richthofen

by na to řekl: "... jo, znám, samozřejmě - vymyslel jste pěkný kryty, nebude se to ale hůř chladit ?" ;-)

+1/0
2.7.2012 14:26

Inkvizitor Johny

Nepochopil jsem

:-)

0/0
2.7.2012 13:33

-Chilli-

Re: Nepochopil jsem

Ani já, jdu zpátky na Ona Dnes ;-D

+3/0
2.7.2012 16:01

Dulen

gyroskop

Ja teda nevim, motorar nejsem a ani nejsem nijak technicky zamerenej, ale pokud se to cela da do pohybu bude se to dle me chovat jako gyroskop = coz dle me moc nesedi jako pohonna jednotka do motorky kde se bude motorka podivne chovat pri naklapeni v zatackach a totez plati i u letadla

0/0
2.7.2012 12:28

Inkvizitor Johny

Re: gyroskop

Se to dá dvakrát a je po problému.

0/0
2.7.2012 13:34

Kremilek121

Re: gyroskop

tím bohužel ztratíte výhodu malé hmotnosti/spotřeby

Možná by stačily tvrdší tlumiče, které chytí vibrace a nedovolí uhnutí v zatáčce. A kdyby to nestačilo tak by možná pomohl i nějaký malý stabilizátor s tekutinou (atypický tvar nádrže).

Systém jsem sice jako učitel techniky pochopil, ale na vyřešení problému mé znalosti nestačí:-(. Hold se člověk musí vzdělávat celý život.

0/0
2.7.2012 14:16

Inkvizitor Johny

Re: gyroskop

Spíš by se tam mohl dát teda setrvačník s opačným momentem. Jsem si vzpomněl, jak jsem nedávno četl o vývoji letadla P-35 Lightning http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_P-38_Lightning a tam si Britové naporoučeli, že chtějí mít oba dva motory stejné kvůli údržbě. Jako že se budou točit vrtule jen jedním směrem. Moc to nefungovalo... Pak to vyměnili za dva protichůdné motory a byl pokoj. BTW Z fyziky jsem prolezl při matuře jen tak tak;-D

0/0
2.7.2012 14:35

tom-2718281828459

Re: gyroskop

no motorka už obsahuje dva velké gyroskopy, přední a zadní kolo.

0/0
2.7.2012 15:24

Inkvizitor Johny

Re: gyroskop

No a? To jako má znamenat, že se přidá další?

0/0
2.7.2012 18:44

remdich

Re: hm

nebylo by špatné místo popisování vložit animaci řezem, ale už to udělali jiní

0/0
2.7.2012 11:21

wanad

Nebude chtít moc měnit otáčky

Motor nepotřebuje setrvačník, tím je totiž vlastně on sám. Přesto, že by měl být také lehčí než odpovídající jednotky, bude násobně těžší než klasický setrvačník a nebude proto chtít moc měnit otáčky.

0/0
2.7.2012 10:51

wanad

url videa tohoto motoru

http://www.youtube.com/watch?v=1ZqCdNU8MlA

+1/0
2.7.2012 10:39

biggles

Re: url videa tohoto motoru

jen pro srovnání - původní rotační letecký motor z r. 1917

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=0jHRuEkvO8E

a nedávno zde publikované další řešení

http://www.youtube.com/watch?v=aZB0Go3Kj-k&feature=related

0/0
2.7.2012 14:59

Deus Vult !

Ale pořád je spalovací

:-/

+1/0
2.7.2012 9:35

forrest010

Re: Ale pořád je spalovací

no a ?

+4/0
2.7.2012 9:42

biggles

Re: Ale pořád je spalovací

tento motor nepožírá skleníkové plyny, neochlazuje ovzduší a nerozsévá za chodu semenáčky pralesní flóry

+4/0
2.7.2012 14:45

Dýzl

Jazyk Navajů.

Jsem motorář, článek je pro mne ovšem tak nesrozumitelný, jako by jazykem neznámého kmene.

No nic, přečtu jej později a pozorněněji.

Možná na mne ještě působí drinky které jsem vysosal na zápraží za krásného letního večera. ;-)

0/0
2.7.2012 8:58

semelik

Tohle snad pomůže, je tu pár výrazů

http://www.csfd.cz/film/9868-kod-navajo/

0/0
2.7.2012 9:20

Dýzl

Re: Tohle snad pomůže, je tu pár výrazů

;-D

0/0
2.7.2012 9:33

Zubcasu

Re: Jazyk Navajů.

No je to napsaný trochu krkolomě, ale dá se to "pobrat". V podstatě prstenec s otvory po obvodu funguje jako hlava válce a dalo by se říct podobně jako šoupátkové motory. Tam se pohybovaly vložeky válců. No dá se tvarem udělat Atkinsnův oběh. Ale celkově bych řekl, že úspora nebude asi žádná pecka a krom toho bude asi problém s olejem unikajícím do výfuku stejně jako wankel.

0/0
2.7.2012 10:08

Yarda.

Svého času jsem viděl článek

o vynálezu dvoudobého motoru co měl výhody dvoutaktu a byl bez jeho nevýhod.

0/0
2.7.2012 8:38

Zubcasu

Re: Svého času jsem viděl článek

jj. Angařoval se v tom tuším Opel. Pod válec šel jen vzduch a palivo se dodávalo vstřikováním.

0/0
2.7.2012 9:55

veto

Re: Svého času jsem viděl článek

heeej? A dnesne motory typu TCE, TSI, GDI, CR diesle to maju ako?

0/0
2.7.2012 11:02

Dan_C

Re: Svého času jsem viděl článek

To všechno, co jsi vyjmenoval, jsou dvoudobé motory?

+4/0
2.7.2012 11:09

net.Xtreme se nevzdává

Vypadá to hezky futuristicky

0/0
2.7.2012 8:22

gogan

Jakej patent?

Vždyť to šlohl Batmanovi.

+1/0
2.7.2012 8:21

Stoura

Wankel

Připomínám, že i původní motor pana Wankela byl rotační. Rotovala v něm komora i píst - podobně jako tady.

0/0
2.7.2012 8:21

mirda66

Re: Wankel

nabývám dojmu, že před třiceti lety jsem podobné nápady netradičních motorů vč. wankela taky viděl...

0/0
2.7.2012 8:31

mirda66

Re: Wankel

časopis ABC...

0/0
2.7.2012 8:31

Joe-cz

Re: Wankel

Mazda ho používá stále.

0/0
2.7.2012 8:48

forrest010

Re: Wankel

Omyl , jeho výroba byla zrušena , mají problém s emisními limity.

0/0
2.7.2012 9:40

Stoura

Re: Wankel

Jenže už s pevným válcem.

0/0
2.7.2012 10:41

otas

Re: Wankel

vše okopírováno od Járy Cimrmana

+1/0
2.7.2012 8:53

Winston1984

GNOME?

Není to jen trochu vylepšeny rotační Gnome ?

0/0
2.7.2012 7:36

Honx

Re: GNOME?

Co na něm vylepšovat? Kde by bez něj leterctví bylo ;-D

0/0
2.7.2012 10:06

biggles

Re: GNOME?

pokud vím tak ty rotační motory z ww1 měly rozvody OHV - tenhle žádný rozvod nemá.

Škoda že tady není nějaká animace, nebo schéma.

0/0
2.7.2012 14:36

ununun

trochu mi vrtá hlavou

jak vyřešili mazání.. i když z toho obrázku prd vidim, příjde mi to trochu jako oříšek :-)

0/0
2.7.2012 1:26

Rubik1

Re: trochu mi vrtá hlavou

Vzhledem k tomu, ze jde zatim jen o pocitacovy model, zadne mazani resit nemuseli. V lepsim pripade Bude potreba kolem 10 let nez se ukaze, zda je to k necemu. V horsim pripade se na to zapomene uz po 5 letech.

0/0
2.7.2012 3:44

mam-rad-pivo

Re: trochu mi vrtá hlavou

Takový detail, jako je mazání, je poměrně zásadní věc a rozhodně je třeba na ni při konstrukci myslet :-) Pokud by to konstruktér neudělal, tak s tou 3D animací může machrovat leda před holkama ze zdravky :-)

0/0
2.7.2012 21:34

baloun

Re: trochu mi vrtá hlavou

To asi nebude takový problém, dá se to řešit třeba suchou skříní a kanálky v klikovce

0/0
2.7.2012 6:27

kuncvojta

Re: trochu mi vrtá hlavou

Mě trochu vrtá hlavou jak může mít jeden pracovní cyklus 90° když sání a výfuk je po 120° :D

0/0
2.7.2012 9:43

kuncvojta

Re: trochu mi vrtá hlavou

dobře, špatně jsem koukal na obrázky, :-D je to 90

0/0
2.7.2012 9:46

Honx

Re: trochu mi vrtá hlavou

To je kouzlo projektů ve 3D programech, prostě takové věci "neřešíš". Jen vydáš zprávu co genálního jsi vymyslel a jdeš hledat investory. No a po pár utracených pár desítkách - stovkách milionů vydáš prohlášení že se projekt bohužel nepodařilo realizovat, že se ukázal drobný problém s mazáním ;-D

+1/0
2.7.2012 14:08

Antonín, topič

Re: trochu mi vrtá hlavou

No vy si to představujete jako Hurvínek válku...

0/0
2.7.2012 16:20

venecek.nebo.rakvicku3

Pěkné to je...což o to...

...ale nikdy se to nechytne, tak nevím, o čem je řeč.

0/0
2.7.2012 0:55

Pajooos

Re: Pěkné to je...což o to...

nemějte předsudky ;-)

0/0
2.7.2012 4:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.