- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No ono je to individální. Je mi 72, jezdím v Praze a okolí skoro denně (ne jen pro rohlíky jako je to často v Německu), nejezdím "po paměti", ani ten nejhustší provoz mi nedělá sebemenší problémy (např. přejíždění z pruhu do pruhu na magistrále Wilsonova, kruháče s blízkostí přechodu pro chodce). Denně brouzdám po internetu a čas od času si projedu nějaké zkušební testy většinou s výborným výsledkem. Jedinou dopravní nehodu za mnoho a mnoho posledních let způsobila ve Štěpánské 18ti letá řidička s 3 měsíce starým ř.p. při přejíždění z pravého do levého pruhu, kdy mě tvrdě nabořila (náhodným svědkem byla policie). "Jé, já jsem vás vůbec neviděla" - to byla reakce té dívčiny. Často se divím, co si někteří řidiči na silnici dovolí, někteří z neznalosti, ale často i se zjevným úmyslem. Každé 2 roky procházím neformální lékařskou prohlídkou. Nicméně prohlašuji: jakmile pocítím, že mi něco na silnici dělá problémy, sám půjdu a odevzdám ř.p. .
P.S. Provoz na silnici nebrzdím, jedu maximum toho, co mi v dané situaci předpisy dovolí.
řidičský průkaz by měl být udělován na dobu určitou 3 roky s pravidelným přezkoušením, aby se eliminovali z provozu manželky s řidičákem jedoucí 2x ročně po silvestru a velikonocích a staříci znající poválečná pravidla silničního provozu s předností vozidla najíždějícího na kruhový objezd.
heh...tak s tíém kruháčem sis mírně naběhl, protože tam, kde není přednost upravena značkami, platí i na kruháči přednost zprava...kruháč není automaticky hlavní silnice...jen nevímm jestli takový kruháč v ČR reálně existuje
Tak jak existuje minimální věkový limit 18 let pro možnost řídit auto, tak bych zavedl maximální věkový limit 70 let. Bez milosti. Lidi starší 70 let nemají za volantem co pohledávat. HOWGH.
Znám několik lidí kterým je přes 70 a řídí mnohem líp než namachrovaný devatenáctiletý ucho s čersvtým řidičákem. Tohle bych nechal na individuálním posouzení, klidně bych bral "autoškolu třetího věku" ale hlavně bych zpřísnil zdravotní prohlídky aby už je nebylo možné ojebávat jako teď kdy strejda přijde k doktorovi, sotva se trefí do dveří jak blbě vidí, kvůli artróze sotva ohne nohy a doktor jenom řekne "známe se už dlouho tak Vám to razítko dám, ale jezděte opatrně"...
Žádný důchodce už brzy nebude mít na benzín!
co zablokoval Pavlák, většina řidičů mu dala tak vteřinu dvě, než jej objela ,ale bylo vidět, že by jich potřeboval tak deset...
a ví kdy se řidičákem do skříně, zaplaťpámbu za to. Ale sem tam se vyskytne nějaký 83-letý narcis co nabourá dvě auta za rok a koupí si třetí. Nehorší na tom je, že politicky korektní vláda (nebo spíš EU) radši prosadí 15 povinných asistenčních systémů co degradují ostatní řidiče na naprosté trotly, než aby řekla že za nehody přestárlých může demence.
hlavně bych zavedla praktickou zkoušku-jízdy..občas se ještě řídí dopravními předpisy z dob středověkých a holt časy se trochu mění
takhle jí ve výhledu překáží volant....
to ja videl chlapka co jel zigulem a hledel skrz volant
V asi 60tce začal na rovince předjíždět traktor, vyhodil blinkr, najel na středovou čáru a pomalu se šinul do protisměru - asi 300m za traktorem. Pak ho tímto stylem předjel a zase dal blinkr doprava a zahájil pomalý manévr návrat do pruhu - cca 200-300m se vracel. Samozřejmě, že to, že skoro vytlačil auto v protisměru nějak nezaznamenal. Klasické zpomalené myšlení, které už nestačilo reagovat na situaci na silnici.
Starej budeme každej, ale neměli bychom ostatní ohrožovat na životě.
třeba mu šlo o co největší estetičnost manévru...
Slovo do pranice. Vzhledem ke statistikám dopravních nehod by měli s taškami na zádech fárat do autoškolních škamen jako první mladí řidiči. Ty staré bych spíš posílal na zdravotní prohlídky, ale opravdové a ne tu parodii, co se provozuje dnes.
Já bych zrušil jak povinnou autoškolu, tak zdravotní prohlídky. Když se odpojíme od Matrixu a budeme o věci nezaujatě přemýšlet, zjistíme, že je obé k "censored".