Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto za jeden plat: Povedený jednoduchý Citroën Saxo

Saxa jsou v nabídkách bazarů za ceny od 20 000 Kč, nejdražší pak lehce přes 50 000 Kč. Malý citroën zaujme prostorností, jízdními vlastnostmi a spolehlivostí. Saxa nebývají moc vybavená, kde nic není, nic se nepokazí... Vyhněte se kusům bouraným na předek!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gazda2

Měl jsem tohle autíčko pár dní půjčený

a bylo to pěkné poježdění. Na svoji třídu prostorné, tiché a příjemné. Bude to asi levnější než polo, určitě to je větší než yaris, pohodlnější než corsa a noblesnější než fiesta. Pokud by nebyla vyklepaná přední náprava, asi by se dalo říci, že za dvacítku se prostě nic lepšího  nekoupí..

0/0
2.5.2012 17:19

LaHa1

Brácha má Saxo od roku 1999,nějaký diesel myslím 1,6?

Naprosto spokojený,pouze běžné opotřebení,žádný zásadní problém.Později koupil v Německu 3 roky starýho focuse,aby se vyhnul českým autobazarům,jestli si pomohl je otázka? Problémy už byly.

0/0
23.4.2012 12:30

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

nelicujici plechy

u francouze neznamenaji bouracku, ale takhle blbe je smudlaj na lince. Jinac ten kdo si kupuje stare ojete vozidlo by mel vzdy pocitat s pocatecni investici, podvozek, rozvody, olej. Kdo se na to vyprdne pak splace

0/0
21.4.2012 20:42

S-Tony

Re: nelicujici plechy

Když jsem koupil starší auto, tak jsem s tím nejdříve jezdil půl roku a testoval jsem jestli je na to vůbec spolehnutí. Teprve pak jsem se rozhodl to dát trochu dokupy a vyměnit co hořelo.

Vrážet do právě koupeného starého auta hned třeba 10 tisíc je nesmysl. Může se projevit nějaká vážná skrytá závada a tak přijdete nejen o kupní cenu, ale i o těch 10 tisíc.

0/0
22.4.2012 10:03

Milhaus1

Kdysi jsem

jezdil několik let se Saxem 1.5D. Měřím 1,90, takže posez nebyl nic moc, volant mezi koleny a vystupování a nastupování bylo jako do tanku.. . Motor vůbec tichý nebyl, byl to "hrkač" prostě typická nafta. Ale jinak bylo spolehlivé, a hodně lehké, bylo to poznat hlavně na sněhu nebo břečce, kdy mělo tendenci držet vyjetou stopu jiného auta, nikoliv tu kterou jsem určoval volatem.

Když to shrnu bylo to jednoduché lehké auto ne které bohatě stačil i ten slaboučký naftový motor.

0/0
20.4.2012 20:28

LiborAxel

Tak

to shrneme-jednoduchý povedený francouzský krám který vydrží několik let od roku výroby.Kdo si ho koupí dnes je maniak...hurá,další kvalitní článek;-D;-D

0/0
19.4.2012 22:29

mamsrb

Vydržel mě několik roků přesněji 15

a stále bez problémů jezdí. Má přes 200 tisíc km a kromě brzd, výfukové soupravy, rozv. řemenu, aku a kuláčů přední nápravy nebylo třeba nic měnit. Možná jsem měl štěstí na dobrý kus. Protože se přestal vyrábět v roce 2003 je jeho koupě nyní diskutabilní. Fakt je, že běžné ND jsou k dispozici často za ceny nižší než pro Škodofku.

0/0
20.4.2012 10:59

Humiliter

Za ty prachy

bych spíš doporučil Nissana Almeru - držák a parádní spotřeba

0/0
19.4.2012 22:14

jizanskavlajka

když koupím zachovalou feldu

jsem na to ještě líp.Článek je o ničem,nicméně říká jednu pravdu.Prdítko bez ničeho je spolehlivější a bude sloužit víc něž super kára prošpikovaná elektronikou.

0/0
19.4.2012 21:25

Eclipse_GSX

Re: když koupím zachovalou feldu

Felda je sice za pakatel, ale taky tomu odpovídá. Kombinace miniaturního reidu a chybějícího posilovače je v městským provozu fakt vopruz. Otočit se bez couvání chce víceméně runway, přeplněný parkoviště je dost noční můra. Navíc i 1.3 feldy docela dost žerou. Taky jsou línější než Saxo, v zachovalým stavu se skoro žádná nenachází (jako většina starších českejch aut) apod. Převodovka z Favorita je taky děs, ale zas je fakt, že řadit bez spojky v ní dokáže i šimpanz, ta vůle je děsná;-D Když malý auto do 50k, tak bych bral nějakýho staršího Civica. Ten je mnohem kultivovanější, taky má dost často klimošku a i to trochu jede. Navíc Honda umí motory. Díly budou dražší než na Feldu, ale Felda je fakt za trest. Člověk zapomíná. Když jsem si do ní po létech sednul, bylo to jak exkurze do středověku;-)

0/0
19.4.2012 22:04

S-Tony

Re: když koupím zachovalou feldu

Mně 1,3 MPI 50 KW žere 6,5 L na sto. Ten motor mi doporučil jeden kamarád a jsem s tím spokojený. Na delší trasy to mám i pod šest litrů.

Podvozek má na prd celkově to nic moc není. Ale pro peněženku je to super auto. Ročně dám do oprav a údržby maximálně 2000 kč.

0/0
19.4.2012 22:10

p_n_3

Re: když koupím zachovalou feldu

Tu spotřebu závidím, ale je fakt, že buď skáču po městě nebo jsem na dálnici, tak to se za 6,5 nedá :-)

0/0
19.4.2012 22:44

Rambo-x

Re: když koupím zachovalou feldu

V česku se bohužel stará auta v moc dobrém stavu nenachází skoro žádná,bez ohledu na značku,šetřílci češi radši než by dali autu nějakou péči tak by si radši nechali vrtat koleno.......a podle toho ty silnice vypadají

No s tou líností nevím,záleží jaký typ,ta felda 40kw je líná poměrně dost,ale ta 50kw už jde,kdyby měla kratší převodovku tak by to mohlo být i docela super,jak táhne 1,6 a 1,9D nevím,tu jsem neřídil

Převodovka mě právě přišla na feldě docela příjemná,ostatně jako i na favoritu,sice trochu delší dráhy a vykvedlanější,ale zase poměrně lehce,nevím asi záleží na zvyku,ale mě vyhovovala

Auto do 50 tisíc klidně feldu,hledat nějakou zachovalou,nezrezlou,tak kolem 30 000,radši po faceliftu,s doloženou servisní péčí,motor bych volil 1,3 ve verzi 50kw,i tam se dá najít posilovač.....toho bych se nebál

0/0
19.4.2012 22:21

Eclipse_GSX

Re: když koupím zachovalou feldu

Naposled jsem jezdil rok v 50 kw 1.3 a fakt je dost líná. Aby těch 50 kw bylo znát, musí jí člověk držet nad 3,5k otáček, jenže pak to neúměrně žere. Je jasný, že benzín se pro výkon musí potočit, ale tady je rozdíl fakt velkej. 1.4 mpi, co se dával do jedničkovejch Fábek byl vcelku živej už v nižších otáčkách. Navíc je Felda zabiják. Maličký kola, hubený gumy a většina jich nemá ABS - kola se až moc rádi blokují. A když to do vás někdo napálí, tak je to mazec. Bezpečnost nulová. Největší katastrofa je ale jednoznačně voda! To je fakt dost nebezpečná záležitost. Ještě ani pořádně neztmavne vozovka a Felda přestává pořádně brzdit. Jak je na vozovce tenká vrstva vody, tak fakt to chce jet připos.aně, jinak se to nazvat nedá. Plave neskutečně, nic takovýho jsem předtím nezažil. Snad jen o Ladách 1600 se tradovaly jistý pověsti, ale tu jsem naštěstí nikdy řidit nemusel :D

0/0
19.4.2012 22:56

Rambo-x

Re: když koupím zachovalou feldu

Tu línost způsobuje převodovka,je strašně dlouhá na motor takových výkonových parametrů.......felicii 1,3 s rapidem 136 ve sprintu dám celkem s přehledem,s každým zařazením se mi felda vzdalovala v zrcátku,protože ten rapid má krátkou převodovku a při rozjezdu nehrabe kvůli motoru v zadu a náhonu na zadek

A taky se mi zdá rapid,ač je starší a s motorem v zadu,stabilnější,hlavně v zatáčkách je to poznat,když v extrému má feldě snahu zadní kolo vzlétnout a protilehlé přední se totálně zabořit do silnice,na fáčku to bylo ještě výraznější......rapid dokáže suchou zatáčku projet rychleji a s daleko menším náklonem

Bezpečnost je asi taková,jako u lidovějšího auta s 90let,myslím že ten citrón saxo na tom nebude ani o nic lépe,kdo chce bezpečnost si prostě starší menší auto nekoupí,protože to je dnešní optikou pojízdná rakev

0/0
20.4.2012 14:54

p_n_3

Re: když koupím zachovalou feldu

Nevím, jezdil jsem tři roku v novým renaultu se vší výbavou jako pracovním a když jsem přecházel na pozici v kanceláři (bez auta), tak jsem přemýšlel co koupit na pojíždění po městě a občas výlety. Nakonec jsem kvůli provozním nákladům zvolil feldu a měl jsem z toho strach, že to bude středověk.

A reálně musím říct, že kromě klimy je to auto úplně v pohodě, nechybí mi nic, dokonce ani ten posilovač ne a to jsem pořád ve středu města a pořád někam popojíždím a parkuju. A pokud nejedu po dálnici, tak mi i ta 1.3 v klidu stačí. Navíc v kombíku se tam dost vleze a jen ta spotřeba je trochu vyšší - no ale když člověk objíždí půl hodiny kolem domu než zaparkuje, tak se s tím prostě musí počítat.

Takže zase jako návrat do středověku bych tomu neříkal. Je fakt, že asi bude rozdíl mezi prvníma feldama někdy z 95-97 a touto 2001, ale docela v pohodě.

+1/0
19.4.2012 22:44

S-Tony

Re: když koupím zachovalou feldu

Já jsem mohl porovnat přechod ze škody 120 do Felicie 1.3 mpi 1997. A bylo to jako přejít z oktávky do mercedesu. Ten rozdíl je docela markantní. Měl jsem pak možnost řídit chvilku starší Renault clio a Škodu favorit, ale byl jsem velmi rád, že jsem se mohl vrátit do felicie. R^

Z menších a levnějších aut je to ta lepší varianta.

0/0
22.4.2012 10:08

Eclipse_GSX

wtf?

Saxo prostorností nezaujme ani omylem, spíš naopak. Je to ještě horší než jedničková Fóbie, a že tam místa nazbyt fakt není. Vlezte do toho auta sakra aspoň, nebo tam neposílejte liliputána...

0/0
19.4.2012 18:59

S-Tony

Re: wtf?

To už je lepší Xara. Ta má od 30 tisíc taky slušné kousky.

0/0
19.4.2012 22:14

Roman37c

Jakmile se objeví takovej článek, tak v tom čuju podraz.

V bazarech zkrátka tyhle auta hnijou a nikdo je nechce. Jestli to nebude proto, že tak malá auta kupují lidé spíš jako druhé do domácnosti a ti si mnohdy rádi připlatí, zatímco člověk který má jen na jedno auto chce přecejen něco do čeho se vejde víc než jen on.

+2/0
19.4.2012 18:41

BOP B 3AKOHE

;-)

http://www.youtube.com/watch?v=iGgUVK4SlDc ;-D;-D;-D

0/0
19.4.2012 16:55

l.g

Hezky napsané

Jen nechápu, proč vůbec vzniká článek o tom, jak dobře koupit 12-14 let starou popelnici. Navíc při ceně 20 000 Kč mi tam jaksi chybí zmínka, že za převod takového auta kvůli ekologické dani dáte minimálně další 4 000 Kč.

0/0
19.4.2012 14:32

tdvorak

Re: Hezky napsané

Sazby jsou 3,5 a 10 tisíc. Jak jste přišel na 4? Další věc je ta, že spousta z aut už má ekologickou dávno zaplacenou. Asi jste nám prostě musel sdělit, že auto za 20 je podle vás popelnice a bylo nutné to něčím doplnit, že? :-/

+4/0
19.4.2012 15:21

prick

Re: Hezky napsané

že by 3000 + 800 + 200?

0/0
22.4.2012 8:21

tdvorak

Re: Hezky napsané

Ale těch 800+200 zaplatíte i u zánovního auta a s ekologickou daní to nemá nic společnýho.

0/0
22.4.2012 9:03

Rambo-x

Re: Hezky napsané

No a co,já jsem koupil po řidičáku auto za 3 500 kč(škoda 120) sloužila takových let jen s minimem investic,teď už si užívá po generálce zasloužený důchod a jezdí jen v sezóně na výlety nebo na srazy

Ono nezáleží u starého auta jakou má cenu,jak je staré nebo kolik má najeto,to jsou údaje na nic,rozhodující je technický stav......já jsem ji zachránil před ekolikvidací,měla najeto celkem dost,motor už poměrně žral olej,ale jinak v báječném stavu,absolutně bez koroze,všechno fungovalo na 100% tak jsem neváhal,starší paní se o ni naštěstí báječně starala a tak mě za 6 let každodenního provozu nepotkala žádná neplánovaná závada,jen běžná předepsaná údržba.......teď už je rok po generálce a taky toho v sezóně najezdí ještě celkem dost

Cena za servis za 6 let ostrého provozu 11 000kč(oleje,kapaliny,spotřební díly)

0/0
19.4.2012 18:33

p_n_3

Re: Hezky napsané

Se 120 to byly sice zlatý časy, ale víc stála než jela (blbý výběr - otec se nechal nalákat na pěkný lak a já prej tomu nerozumím - dneska se tomu smějeme). Zato pak fáčko od prvního majitele (známého) za tenkrát 33 tis. - super koupě, nebýt služebáku, jezdilo by v pohodě dodnes :-)

0/0
19.4.2012 22:48

Rambo-x

Re: Hezky napsané

Ale právě v tom je ten eror,ani tak moc nezáleží na značce,stáří,najetých kilometrech atd.....záleží vždycky jen na stavu v jakém se to auto koupí,já jsem s ní za 7 let neměl jedinou neplánovanou poruchu a dojela kamkoliv.......kamarád koupil také škodovku,měl ji rok,pořád se mu něco kazilo,vařilo,cukalo,pořád někde stál tak se divil proč mě tak krásně jezdí a jemu se pořád kazí,tak jsme s oběma autama vyjeli na plošinu a po podívání se na podvozek mu to bylo hnedka jasné.....technický stav

0/0
20.4.2012 14:45

kosarius 07

Saxo/106

Už před třemi roky jsem pořídil 106ku 1.0 5ti dvířko přítelkyni. Je to to samý co Saxo. Platí vše co píše autor. S autem najela za tu dobu 40000km a za tu dobu jsme měnili zadní nápravu a brzdové destičky. Minulý týden jsem musel nechat vyměnit spojkovou sadu. Auto je v provozu každý den... Pozor na korozi! Auto vypadá že je v pořádku, ale je to jen díky silné a pružné vrstvě laku... Já s ní jezdím kolem 5ti litrů, přítelkyně je ráda, že se vejde do 7mi (ženská :-) ) Jinak v autě se běžně vozí kontrabas, takže prostor tam opravdu je...

0/0
19.4.2012 14:28

PiPiiiiiK

Re: Saxo/106

Ženská :-) Já mám svižnou jízdou 8 a ona se plouží za 10....však znám velice dobře

0/0
19.4.2012 15:47

mladej.milionar

njn

Docela mě zarazila jiná věc. Jaktože tu nikdo ještě nenapsal, že ten plat 20 tisíc v ČR přece jen tak někdo nemá, tak jaképak auto za 1 plat?? :-P

+3/0
19.4.2012 13:57

PiPiiiiiK

Re: njn

Sakra písek, tak to tedy znám jen samou smetánku :-)

0/0
19.4.2012 15:49

Jindřich Husička

Re: njn

Presne tak. S platem 20 tis. mesicne tezko vyzije kdokoliv. Ale nesmite zapominat, ze to jsou "oficialni cisla", ona ta prumerna mzda bude v realu vyssi, nez uvadenych 25 (nebo kolik) hrubeho. Znam spoustu lidi, co maji na papire minimum, ale pod tricet by domu nesli.

0/0
19.4.2012 18:28

S-Tony

Re: njn

Aby se dalo toto auto koupit za jeden plat, to by vám těch 20 tisíc muselo zůstat po zaplacení všech nutných výdajů. Takže ten plat by musel být minimálně přes 30 tisíc čistého, aby vám 20 zbylo. A to jen pokud nemáte děti.

Znám rodiny co na blbých 20 tisíc navíc musí několik měsíců tvrdě šetřit.

0/0
19.4.2012 22:03

BurningSoul

a kolik to žere?

nejak jsem to asi přehlídl

0/0
19.4.2012 12:54

petrolhead

Re: a kolik to žere?

Ta 1.4ka dlouhodobý průměr 6,5L. S 1.1 a 1.2 to moc nevyhrajete, protože ty žerou stejně (6,2-6,5). Diesel jezdí za rovných pět.

0/0
19.4.2012 13:07

johniest

Re: a kolik to žere?

Já jezdím s 1.1 za 5,2/100.

0/0
19.4.2012 13:10

petrolhead

Re: a kolik to žere?

http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/95-Saxo.html?fueltype=2&power_s=60&power_e=60&powerunit=2

0/0
19.4.2012 13:14

kafy

Re: a kolik to žere?

1,6 16v dálky 6,5-7 město 8,5 zábavná jízda 10+ :)

0/0
19.4.2012 13:56

petrolhead

A CO TO ŽERE?

http://www.youtube.com/watch?v=JuE0ctUH3hA&t=2m27s

0/0
19.4.2012 13:21

Wolfsteen

Re: A CO TO ŽERE?

R^;-D

0/0
19.4.2012 14:10

venca68

Re: a kolik to žere?

Jezdím s 1,5D za 4,5 a mám na tom najeto 185000km - r.v. 2001.

0/0
19.4.2012 13:53

mladej.milionar

Re: a kolik to žere?

stejně jako moderní TDI s 2-3x takovým výkonem Rv

0/0
19.4.2012 14:13

tdvorak

Re: a kolik to žere?

a 5-15x takovou cenou ;-D

+1/0
19.4.2012 15:22

duch zavražděného iuose

hmm

všechny auta jezdí za sedm jen některým ukazují počítače jinak

0/0
19.4.2012 15:24

zero77

bezpečnost

bezpečnostní systém = nohy

+1/0
19.4.2012 12:51

katano

Re: bezpečnost

+ pánve, břicho, hrudník atd. :-P

0/0
19.4.2012 12:53

11galuus12

Ten kdo vydělává 50 a víc

si nekoupí Saxíka... To je tak pro francouzské nezaměstnané.

0/0
19.4.2012 12:37

petrolhead

Re: Ten kdo vydělává 50 a víc

Nebo pro české poctivě pracující :-(

+4/0
19.4.2012 12:43

petrolhead

Re: Ten kdo vydělává 50 a víc

Pro české nezaměstané je typický 16 let starý mercedes.

+2/0
19.4.2012 13:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.