Diskuze
Pětina Čechů s brýlemi přiznala, že občas řídí bez nich
Děkujeme za pochopení.
roedor
No já bez brýlí nevycházím, i když mám málo dioptrií,
tak si bez brýlí nebo čoček připadám jak krtek. BTW, pokud mám řidičák vydaný bez toho "brýle nutné" a půjdu si ho vyměnit (s brýlema na nose), zapíšou mi to tam? Asi těžko...
PetrEsp
Jen tak mimochodem
Na tý ceduli na obrázku mohlo bejt pod nápisem POZOR klidně 1,5krát větší písmo, v pohodě by se tam vešlo.
To zas někdo šetřil na pravým místě
M.Miro
Oční výživa
Přiznám se, že já moc brýle za volantem nepoužívám, i když jezdím denně docela dost. Mám půl dioptrie a je pravda, že jsem měl často i hodně unavené oči, takže to ode mně bylo celkem nezodpovědné, ale vyřešil jsem to oční výživou (ocutein se to jmenuje). Když to beru pravidelně, tak je to ok a opravdu ty brýle v autě nepotřebuji.
PetrEsp
Pravidelnější kontroly zraku
V zásadě bych nebyl proti, ale mělo by se to udělat tak, aby si lidé, kteří již na pravidelné kontroly chodí kvůli svým očním vadám, mohli prodloužení způsobilosti zařídit NAJEDNOU s pravidelnou kontrolou třeba i spojenou s receptem na brýle. A ne aby nějakej balík vymyslel nějakej byrokratismus, kvůli kterýmu by to údajně "nešlo" a musela se na to u doktora dělat zvláštní kontrola. Úplně by stačilo mít ve zdravotní kartě, že dotyčnej je řidič, a doktor by ho pokaždé posoudil a případně hned upozornil, že jeho zrak už je slabší a už by ho nemusel uschopnit, až by potřeboval potvrzení způsobilosti.
KarelV
TEST je asi v úplném pořádku
vyzkoušel jsem si to - nosím brýle na běžnou potřebu - na řízení však používám brýle silnější...
A jednoznačně: s těmi slabšími brýlemi 11mm písmenka na 5 m nerozeznám - se silnějšími už ANO.
Že bych řídil úplně bez brýlí - to si vůbec nedovedu představit!
KarelV
Re: TEST
Ps.: Na obou očích mám více jak 5 dioptrií ... a v ŘP mám ty harmonizační kódy 01.01. a 01.06.
Takže korekce zraku je v mém případě opravdu nutná.
Podle toho, co říká článek je však nutná u každého, kdo má 0,5 dioptrie a víc...
BlueFlash
Vetchozrakost
Co by měl jako vetchozrakej člověk nosit? Vždyť když má člověk brýle na čtení, tak je má na nose, protože se s brýlema na čtení snad do dálky vidí blbe, ne?
Jinak bych tedy řekl, že asi problémem v tomto ohledě budou tak ti s -1,00 až -1,25 D....
LovecDuchů
Mám 5 dioptrií, nosím brýle
a občas taky řídím auto bez brýlí. Problém mi to nedělá.
Ochlupoun
Ježíš...
Tohle je zase europíč*. Brýle nosím. Nevadí mi, považuji je za ochranu zraku. On není problém v tom, že by člověk s více dioptriemi jezdil bez brýlí. Nebude, protože by viděl blbě tak, že mu to bude prostě nepříjemné. Problém je spíše u lidí, kteří mají dioptrií málo - jenže tam je zase diskutabilní zda by brýle přinesly reálné zlepšení. Ano člověk uvidí lépe, ale zase bude mít menší zorné pole (obroučky u dnešních malých brýlí něco málo zakryjí, přibude reflexů od skel atd...). Tohle je prostě jen uměle generovaný problém, aby se zaměstnali lékaři, úředníci a policie měla za co buzerovat. Nic víc. Za chvíli vám budou do řidičáku psát, že máte prostatu a budete si muset vést deníček čůrání, který bude policie kontrolovat. Urologové vám to rádi vysvětlí, že takový nevyčůraný řidič je strašně nebezpečný, protože pak to nevydrží a mohl by zastavit a čůrat třeba na dálnici. :-) Za chvíli budeme mít všichni i šukací průkaz a zapsaný hemeroidy a běda kdo se bude rozmnožovat načerno.
dracekv1
..
Je to vyznačeno v ridičáku, že člověk musí řídit jen s brýlema?
Dewils1
Re: ..
jo je, ja tam nějaky kod, ten označuje omezeni, brýle, čočky atd
net.Xtreme se nevzdává
...
Nemám slov
"Pokud navíc nemáme zrak v pořádku, doba pohledu na tachometr
se značně zvyšuje a v souladu s tím stoupá také riziko dopravní nehody."
To je zvrácenost dnešní doby, místo na dění před sebou se lidé koukají na tachometr, aby neplatili pokutu, přitom přizpůsobit rychlost svým schopnostem, stavu auta, vozovky a počasí je imho mnohem bezpečnější a jde to i bez tachometru...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Prodej bytu 2+1, 50 m2, Chuderov
Chuderov, okres Ústí nad Labem
2 700 000 Kč