Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové motory pro jaguary: šestiválec s kompresorem a čtyřválec s turbem

Jaguar představil při příležitosti pekingského autosalonu dvě zcela nové pohonné jednotky, které doplní stávající řadu motorů. Oba motory spalují benzín a mají přeplňování, menší čtyřválec turbodmychadlem a větší šestiválec kompresorem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

11galuus12

Nadauto pro nadzloděje.

0/0
26.4.2012 21:15

jisi258

Re: Nadauto pro nadzloděje.

zas jeden chytrej. X type je dneska za hubicku... staval mega a ted si ho muzes koupit za cca 170 tisic..., s 3litrem V6 a vykonem pres 200 koni anebo naopak uspornym 4valcem turbodieselem... a pak prijde nejakej ferda jako ty s Fabii holobyt edition a bude plkat, ze to je ten megazlodej, co si nakradl....Rv

+1/0
26.4.2012 22:28

celim

tak včlánku byl u 6válce zmíněn kompresor.

Již ale nezmínili jaký Rootsův? A nebo tam byl jen špatný překlad a je tam turbo jako u toho čtyřválce?!

0/0
26.4.2012 15:30

jisi258

Re: tak včlánku byl u 6válce zmíněn kompresor.

roots hmm, asik jo ale nikde to na webech neni.

vychazim z toho, ze XKR-S ma ten 8valec petilitr a ten mel  roots-type twin vortex supercharger with its two intercoolers :-)

0/0
26.4.2012 16:00

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

Achjo...

Když Jaguára, tak 5,3l V12, přinejhorším 4l V8... Nemám rád současný vývoj, kdy se do všeho cpou přeturbený minimotorečky s mizivou životností...

0/0
26.4.2012 14:49

JeFFik

Re: Achjo...

A kolikže sis už koupil nových Jaguarů či jakýchkoliv jiných aut s V12 či V8? Aby výrobce mohl považovat tvůj výkřik za "směroplatný" pro jeho další vývoj? ;-)

0/0
26.4.2012 15:11

jisi258

Re: Achjo...

klasicky argument... :-),

kdyz si neco apriori nekupuju, jeste mi to nebere pravo vyjadrit svuj nazor.

A pokud si jaguar predstavuje "vyvoj" svych motoru tak, ze z osmivalce bude vyrabet sestivalce a opatri je StartStop a z sestivalcu udela dokonce ctyrvalce, tak za me jednoznacne Rv

0/0
26.4.2012 16:07

JeFFik

Re: Achjo...

no jistě, že klasický argument.... výrobce stojí (a padá) na názorech těch co kupují a ne na těch co platonicky obdivují. Kdyby křivka prodejů rostla lineárně s objemem motoru, tak by takové inovace asi nevymýšleli....

0/0
26.4.2012 16:27

jisi258

Re: Achjo...

a vis, ze jsou mi ty jejich inovace nekde uplne u .... ?? Na svete existuji miliony aut tisicu ruznych typu a ze by ty dnesni spotrebaky byly nejaka super vyhra, tak to si vubec nemyslim. Samo, ze jsou dobre a poctive znacky, ale na jednu takovou pripada 1000 tech tvojich inovativnich s***u, ktere nepreziji ani zarucni dobu. To je cela ta inovace. To si radsi koupim neco provereneho nez bych podporil tyhlety inzenyrky a vytlemene kravataky s aktofkama.

0/0
26.4.2012 22:35

Modrý a zelený blesk

Re: Achjo...

Já si taky rád koupím prověřenou ojetinu, ale abych tak mohl udělat, tak si to auto napřed musí koupit někdo nový, chápeš?

0/0
27.4.2012 20:10

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.0

Re: Achjo...

V době kdy se prodávaly auta s motorem jsem ještě "tahal kačera". Pro radost mám XJ V12 z roku 77.

0/0
26.4.2012 19:51

Modrý a zelený blesk

Re: Achjo...

Aha, takže nový asi hned tak nebude, co?

0/0
27.4.2012 20:07

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.0

Re: Achjo...

Proč by nebylo? Teď se zbavuju kdysinovýho Espaceho a koukám co dál. Akorát mě štve ten nevýběr.

0/0
28.4.2012 20:31

Modrý a zelený blesk

Re: Achjo...

Myslel jsem pochopitelně nového Jaguára, o tom je řeč. Ne o Espace.

0/0
30.4.2012 15:47

Rambo-x

Zachvíli.....

Nebude možné koupit pořádný motor,i prestižní značky budou jezdit s HTP,asi tak 40x přeplňovaný aby to mělo výkon:-Pbože kam jsme se to dostali

Předpokládá se,že u takových značek si chce zákazník zaplatit za pořádný osmiválec,nebo dvanáctiválec,no díky ekoteroristům už si to ani za peníze nekoupí

Kde je to tak razantní snižování spotřeby,já jsem s 24 let starou škodou rapid 136 jel dálku za 6,0 litru,normálně 7,ve městě 8.......dnešní motor HTP jezdí dálky za 7,normálně za 8 a město klidně i za 10,o dálnici ani nemluvě,tam se to lehce vyšplhá až na 14......hlavně že to má katalyzátor a tři válce:-P

Ta moje prastará karburátorová 1,3OHV dá snad ve všech parametrech(výkon,spotřeba,kultivovanost)tu super moderní,vstřikovací elekektronicky řízenou HTP......moc jsme se teda neposunuli

+1/0
26.4.2012 11:33

-drb-

Re: Zachvíli.....

Drobný detail - ta stará škodovka měla poloviční hmotnost. Pokud by ten motor měl tahat jedenapůltunovou obludu, tak by nejezdil za 6 ani náhodou.

Takže nové motory jsou výrazně úspornější a efektivnější. Jenže auta jsou těžší, a také provoz je dnes méně plynulý než tehdy. Takže spíš je zázrak, že se hodnoty stále drží a nestoupají.

0/0
26.4.2012 12:06

jisi258

Re: Zachvíli.....

a jeste jim pricpou vyfuk katalyzatorem a plyn desetkrat prepocita ridici jednotka, jestli tam ten benzin pusti anebo ne, aby naaaahodou nevzniklo moc emisi.

Dilo zkazy dokonci konstrukteri, kteri 1000x premodeluji a prepocitaji kazdou soucastku, jestli neni zbytecne dobra, ze by se misto z hliniku udelala jen z plastu a pokud to nevyjde, tak ji aspon oproti predchozimu modelu udelaji z horsiho a levnejsiho materialu a o 15% lehci :-).  Viz slavne rozvodove retezy TSI, ktere nevydrzi ani to co nektere remeny.

0/0
26.4.2012 12:16

JeFFik

Re: Zachvíli.....

Rambo, to že si něco neustále nostalgicky namlouváš a maluješ na růžovo mi ani tak nevadí, ale nenamlouvej to nám ostatním!

1. Dálku se Š Rapid za 6? Jo ale tak při maximálce 70km/ hod

2. U HTP při 130kmhod je spotřeba 14 nesmysl, leda tak někde v kopci..Mezi 9-10 to joo, je to taky hodně ale není to 14.

3. O tvém porovnání lepší kultivovanosti tvého Rapidu s HTP by se dalo s úspěchem pochybovat, jak při volnoběhu tak v otáčkách.

4. Kamarád HTP/51kW jezdí dlouhodobě za 6,5, 1/3 po městě 2/3 okresky (ano jezdí klidně). Stará Š 120 by totéž nezvládla pod 7,5 a přitom váží i cca 200 kg méně a má horší dynamiku. Takže zvýšení účinnosti cca 15-20% za posledních cca 30 let (to se nevztahuje jen na motor ale na auto jako celek). Jelikož u spalovacího motoru se jedná stále stejný a již dlouho vyvíjený princip, nedá se u něj očekávat nějaká revoluce....

+1/0
26.4.2012 15:06

Rambo-x

Re: Zachvíli.....

Já si nic nostalgicky nenamlouvám,já totiž tu dobu příliš nepamatuji,když padl bolševík tak já jsem byl sotva malej jarda

1.)vždyť i škoda 120 má v techničáku mimo město nějakých 5,9,proč by se nedalo s rapidem průměrným tempem odpovídajícímu silnicím první a druhé třídy(90-100km/h) držet 6 litrů vážně nechápu

2.)Jak u kterého,u toho 40kw určitě,protože aby to udrželo všude na dálnici 130 tak se to na těch 14 vyšplhá úplně krásně

3.)no já už nepochybuju,potom co jsem se v té fábii vezl do prahy teda vážně ne:-D.....na volnoběh se tak klepala u tý fábie palubovka že jako nevím co nám to sem ti němčouři cpou

4.)Škoda 120 má vyšší spotřebu než rapid,cca o litr a půl,a když je neseřízená tak to taky klidně leze k 10 litrům-záleží na karburátoru a zapalování-při seřízeném stavu se s ní dá jezdit za 7 litrů.....ale chce to pečlivě vyladit.S tou dynamikou nevím no, HTP 40kw 0-100/18s....škoda 120 37kw 0-100/21s-to moc velký rozdíl není teda,na to že je mezi těmi auty rozdíl několika generací

0/0
26.4.2012 15:44

mikebastak

Re: Zachvíli.....

Ukazatel dynamiky zrychleni z 0-100 ;-D

0/0
26.4.2012 16:03

Rambo-x

Re: Zachvíli.....

A jak jinak......vím že se ještě dá srovnávat záběr motoru v různých otáčkách atd...ale pro mě je asi nejlepší srovnání to z 0-100

0/0
26.4.2012 18:21

mikebastak

Re: Zachvíli.....

Dynamiku spise udava pruzne zrychleni. Parametr 0-100 je sice velmi pouzivany parametr ale o dynamice nevypovida temer nic.

0/0
26.4.2012 18:24

JeFFik

Re: Zachvíli.....

ad1) Pro Š120GLS (a Rapid) jsem našel sumární údaj o spotřebě: 6,5 až 9,7 litru na 100 km. Tehdy se spotřeba udávala na tři hodnoty - první byla pro stálou rychlost 90, druhý údaj byl pro stálou rychlost 120 a třetí byl pro město (v nějaké simulaci) a ten byl zpravidla nejvyšší. Takže z toho dedukuji následující pro Š 120:

spotřeba 90/120/město: 6,5 / X,Y / 9,7. Ta první a druhá hodnota znamenají spotřebu při "stálé rychlosti" není v nich zakomponován ani náznak simulace reálného provozu jakékoliv přibždění a přidání plynu znamená automatické navýšení reálné spotřeby a proto jsou ještě více zavádějící jako hodnoty podle dnešní metodiky město / mimo město / kombinovaná

ad 3) A nepleteš si to s tříválcem TDI? Ten na volnoběh vibruje poměrně dost, ale u HTP na volnoběh se nic netřese.

0/0
26.4.2012 17:01

Rambo-x

Re: Zachvíli.....

Pro rapida 136 tady doslova čtu tyto hodnoty....mimo město(90km/h)-5,7....120km/h-7,9....město-8,7..........já s ním v průměru ve všech jízdních režimech jezdím tak za 7,5.....což tomu tak docela odpovídá

Určitě HTP,neříkám že to staré OHV nějak extra viniká kultivovaným chodem,to vůbec ne,ale proti tomu teda rapid zlatý auto......hlavně na volnoběhu to teda dělalo divy:-Pještě teď se z toho klepu a budím se v noci hrůzou,jak to lomcovalo celým autem........fabie 1,4 MPI a fabie 1,9SDi byly v klidu,ale tohle teda hrůza-dynamika taková že by ten rapid to sprášil kdykoliv by si vzpoměl,reakce na plyn nulová,a aby to jelo těch 130 tak to vážně sežralo i trávu u silnice....bavíme se o HTP 1,2 40kw

0/0
26.4.2012 18:16

RBrider

Re: Zachvíli.....

Se ti divim, že se nestydíš RvRv

Dyť je to do očí bijící, že nemáš na lepší káru, a pořád drnkáš dávno dosloužilou škůdku.

Nech ji už vydechnout a spočnout ....... to je jako bych nutil prabábu dělat u linky u korejců 8-o

0/0
26.4.2012 23:15

Rambo-x

Re: Zachvíli.....

Stydím za co,já jen píši fakta

Na jiné auto mám,myslíš si že jezdím ve škůdkách pořád?????i v zimě,aby mě to sežrala sůl a lak odřely kamínky....nejsem pi-na normální ježdění mám octavii 1,6MPi

Se škůdkama jezdím jen v sezóně na výlety atp......ale teda do zahraničí na dovolené jedině s rapidem-nejdál zatím španělsko

0/0
27.4.2012 10:06

hustolez

...

Za chvíli už budou mít motory jen turba a občas se přidá válec na zvýšení výkonu. ;-D

0/0
26.4.2012 10:38

jisi258

Re: ...

spis se ty valce uberou a ty co zbydou se jeste budou behem jizdy vypinat :-/

0/0
26.4.2012 10:52

alis

Jaguár?

Takový shit bych si nikdy nekoupil!;-D;-D;-D

0/0
26.4.2012 9:40

computer

Re: Jaguár?

Máte pravdu, to není auto na venkov a parkovat na dvorku.

0/0
26.4.2012 11:24

jisi258

Re: Jaguár?

hehe, a to proc ne.. delaj to v Indii, predchozi partner (Fordak) uz stihl znesvetit X type naftou a levnymi cudliky v interieru a predohrabem... ,takze Indi proces devalvace znacky jenom dokonci :-)

Uz toho moc co devalvovat nezbyva.

+1/0
26.4.2012 12:04

jisi258

TAK TOMU RIKAM EVOLUCE

marne vzpominam, kdy byly v Jaguaru naposledy 4 valce v benalu. 12tivalce bych si vzpomenul z fleku.

Tak ted uz jenom zbyva jen trivalec ... aneb kulhavy Jaguar s jednou amputovanou nohou.

Do roka a do dne myslim bude v nabidce taky. 8-o

India Power RULEZ RvRvRv

0/0
26.4.2012 8:58

JeFFik

Re: TAK TOMU RIKAM EVOLUCE

díky růstu výkonu mají dnes čtyřválce vyšší výkon, než měly šestiválce či dokonce osmiválce před 40-50 lety. Jelikož je pak motor jednodušší, lehčí, levnější a má nižší ztráty, tedy je efektivnější, tak by konstruktéři museli být naprosto bl.bí, aby toho v základních motorizacích nevyužili!

0/0
26.4.2012 10:15

jisi258

Re: TAK TOMU RIKAM EVOLUCE

problem je, ze technika motoru nejde vykonove vpred.

Supersport z 30let jako bylo Auto Union s preplnovanym 6litrovym sestnactivalcem s 520 konmi by dnes vykonove stacil temer vsem supersportum.

Co se tyce karoserii a podvozku, udelal se obrovsky skok kupredu, aerodynamika, brzdy, elektronicke asistenty, zaveseni kol,prevodovky, diferencialy.... ale co se deje u motoru ?

Snizujeme spotrebu, snizujeme vyrobni cenu, zvysujeme spolehlivost, ale co se tyce vykonu, jsme porad tam kde pred 70 lety. A tohle neberu jako vtip.  To je REALITA. Tehdy mely prditka 20 konu, lepsi auta 70 a supersporty pres 500, dneska maji prditka 50 konu, lepsi auta 100 a supersporty opet 500 ;-)

A to je 80 let vyvoje ? Akorat tehdy ten vykon byl z 16valce sestilitru s kompresorem a dnes je z 2.4l osmivalce atmosfery.

0/0
26.4.2012 10:45

JeFFik

Re: TAK TOMU RIKAM EVOLUCE

1. Srovnáváš Auto Union se supersporty poněkud chybně. Ten Auto Union bys měl srovnat s dnešní F1 a ta dnes má cca 2x-3x větší výkon?. Nevím teď přesně, a to ještě při mnohem menším objemu motoru.

2 Supersporty měl před 50 lety tak 200-300 koní

3. Prdítka mají dnes 50-60 koní lepší auta 120-140 koní a supersporty cca 500. Takže asi tak dvojnásobný výkon při stejných nebo menších objemech motorů.

4. Ale ono taky jde o to, že větší výkon v těchto kategoriích jaksi není potřeba a ani využitelný, vyrábí se to co lidi kupují, kdyby všichni chtěli (byli ochotni utratit větší peníze) za dvojnásobný výkon, tak by ho od výrobců prostě dostali.

0/0
26.4.2012 11:10

Hugo Bosy

Re: TAK TOMU RIKAM EVOLUCE

tak to sis kamarade nabehl protoze soucasne F1 maji prave ty 8valce 2.4l co o nich Jisi pise a vykon maji prinejlepsim jen 700 koni. Kdyby pokracoval vyvoj tak jak v 30 letech u auto union zacal, musely by mit F1 tak 2000 koni a vic. ;-D  Za chvili kdejaka potunena motorka bude mit vykon F1 cky ;-)

+1/0
26.4.2012 11:51

JeFFik

Re: TAK TOMU RIKAM EVOLUCE

Na nic jsem si nenaběhl. U dnešních F1 je absolutní výkon snižován jednak snižování objemu a druhak technickými předpisy. A dochází k tomu právě proto, že vývoj umožnil prudký nárůst litrového výkonu.

Takže kdyby mohla mit dnešní F1 motor 6l jako ten Auto Union tak by měli výkon cca 1800-2000 koní, při platnosti tehdejších předpisů ještě dvakrát tolik, což při její váze by znamenalo, že by se během závodu skoro všichni pozabíjeli.

0/0
26.4.2012 14:21

jisi258

Re: TAK TOMU RIKAM EVOLUCE

no ,o tom prave byl motorsport. F1 se stala pouhopuhou show pro decka... na rallye to svisti dvoustovkou kolem stromu a kupodivu se vsichni nepozabiji. Na okruzich F1 mas vsude unikove zony a monoposty ochrani posadku i pri narazu dvoustovkou do bariery, takze by mohli klidne jezdit  rychleji. Aspon by to prestalo byt ciste o technice, kdyz by mel kazdy nadbytek vykonu. Kdyz Stuck a spol mohli jezdit v kozene kukle pres 300 na dratenych kolech a bez jakehokoliv aerodynamickeho pritlaku, tak proc by mely dnesni primadony jezdit stejnych 300 ? 

A to chteji omezit motory na sestivalce sestnactistovky. To uz mi hlava vubec nebere.

+1/0
26.4.2012 15:37

Modrý a zelený blesk

Re: TAK TOMU RIKAM EVOLUCE

To je celkem jednoduché: vás nezajímá závod, vás zajímají bouračky a krev.

0/0
27.4.2012 20:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.