Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Crash test naživo: Posádka fordu s divnými dveřmi vyvázla bez škrábnutí

Ford má nové auto se zvláštními dveřmi - a bez středového sloupku. Ukázkou, že tohle řešení není v novém B-Maxu na úkor bezpečnosti, byl boční náraz v rychlosti 50 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

RL182

...hm

A nedalo by se  i přes fyzikální zákony udělat  takovej airbag,,kterej vystřelí před auto aby utlumilo náraz?:)..Jakoby takou velkou bublinu která se nafoukne před autem a auto pak doní vletí jako do peřinky?:):-):-)

0/0
3.5.2012 22:21

jisi258

Re: ...hm

Slo.. akorat ta "bublinka" by mela pri odpaleni v bezprostredni blizkosti silu proborit stenu baraku, jinak by se ti nenafoukla dost rychle na ten objem a tlak, ktery potrebujes. A vzhledem k nutne sile vybuchu by to auto bylo pravdepodobne  tak jako tak na odpis.

K podobnemu ucelu uplne postaci pasivni deformacni zony, je to spolehlive a mene adrenalinove reseni.

0/0
4.5.2012 9:23

naivka2

Tom Overington.

Skvělá ukázka zacházení s fyzikálními veličinami. Ale asi to byl redachtor, který je schopen napsat, že ho rafnul rotvajler stiskem 300 000 atmosfér.8-o

0/0
2.5.2012 12:06

jisi258

Re: Tom Overington.

ty neznas jednotku narazu 1 Newton ?  1 Newton je prece odjakziva definovan jako naraz, ktery se da vyvolat  jednim jabkem standardni velikosti, ktere spadlu tehda Siru Isaacovi na hlavu. ;-)

0/0
3.5.2012 17:31

Blujak Fujak

Re: Tom Overington.

njn, novinari. Oni asi nepochopili, ze sila jako fyzikalni velicina a slovni spojeni "sila narazu" je neco uplne jineho. Spravne by ta veta mela byt , ze vozik pri narazu pusobil silou XXXX kN na bocni dvere Fordu. Jenze to by ti novinari museli mit aspon vystudovanou zakladku. Rv Jelita....

0/0
3.5.2012 20:03

Podrazza

Podle toho "naživo" v titulku jsem myslel...

... že do auta posadili aspoň ty novináře :)

0/0
2.5.2012 11:02

Jan Gutbayer

Komické

Vypořádat se s tím, že zjevně nejsou nabourané dveře otevřít, větou, že zranění se stejně zachraňují z nepoškozené strany, je poměrně tristní. Když to teda bouchnu z obou stran, tak tam uhořím?

0/0
2.5.2012 9:51

Damik

Re: Komické

u "normálního" auta taky nejdou po nárazu z boku otevřít oboje dveře ač vypadají zdánlivě nepoškozené, ono stačí kousek posunout a už se nehnou. Stejně se člověk musí vyškrábat okýnkem.

+1/0
2.5.2012 9:58

habr

Re: Komické

na otevření trochu zmáčknutých dveří stači trochu silnější trhák na hřebíky a dveře s ním vypáčit. Pokud ho v autě nemáš, tak jsi ke svým spoluobčanum neodpovědný řidič.  Protože nikdy nevíš, kdy budeš někomu pomáhat a kdy naopak budeš od druhých pomoci očekávat.  A hasiči ne vždy mohou přijet do několika minut.

Mimochodem, když s takovým kouskem železa poletíš k řidiči co tě naboural mu pomoci otevřít dvěře, tak sám ze strachu raději proskočí střechou a uteče i se zlámanými nohami.;-D

+1/0
2.5.2012 13:30

kluvi

Re: Komické

...tak s takym priatelskym spoluobcanom s pajcrom som uz mal tu cest. Resp s dvoma spoluobcanmi. Kym som ich umravnil, tak mi jeden s pajcrom skoro vypichol oko. Stacilo 3cm vedla... Proste som si moc vyskakoval....

:-/

0/0
2.5.2012 17:48

jisi258

Re: Komické

tak to samo nemate pravdu, protoze soucasti crashtestu je i test otevreni dveri, nedela se to ale pri bocnim, ale jen pri celnim a je na to i norma, jaka maximalni sila je pripustna... dvere musi jit otevrit.

0/0
3.5.2012 17:28

kluvi

Re: Komické

s cim ze nemam pravdu?

:)

0/0
3.5.2012 17:30

jisi258

Re: Komické

to melo byt na Damika.. s tim jeho tvrzenim, ze otevirani dveri se pri crashtestech netestuje

0/0
3.5.2012 20:08

kluvi

brzdenie

Celkom by ma zaujímalo ako brzdia 2-3 za sebou idúce autá s týmto systémom. Podľa mňa to musí zas dopadnúť nárazom. Čiže to nieje zázrak, ale lepšie ako nič.

0/0
2.5.2012 9:20

F.H.

Re: brzdenie

Nejspíš to odnese ten poslední, za kterým jede obyčejné auto a jeho řidič navíc píše textovku.

0/0
2.5.2012 9:57

u.boat

Re: brzdenie

Mají mít bezpečný odstup :-)

0/0
2.5.2012 16:11

kluvi

Re: brzdenie

V tom prípade nepotrebujeme ale ani ten system automatickeho brzdenia.

A ani ESP, ABS a kotucove brzdy.

Ved staci davat pozor a jazdit pomaly.

0/0
2.5.2012 17:45

Neutrální Nick

Re: brzdenie

Stačí dávat pozor. Rychlost jízdy s tím nemá nic společného.

0/0
2.5.2012 17:53

kluvi

Re: brzdenie

Pomala jazda to predsa isti...hlavne ked mas bubnove alebo spalikove brzdy....

0/0
2.5.2012 18:01

Neutrální Nick

Re: brzdenie

Nesmysl.

0/0
2.5.2012 18:09

kluvi

Re: brzdenie

ano

0/0
2.5.2012 18:10

Jardajar

Re: brzdenie

Je to tak, spousta nehod v koloně vznikne pokusem o "rychlé zařazení", když to zrovna člověk před vámi zadupne. Přitom je v 90% případů ta rychlost zbytečná, vešli by se i tak.

0/0
2.5.2012 23:12

Neutrální Nick

Re: brzdenie

Ale to není o rychlosti, že... ;-D.

0/0
3.5.2012 8:31

jisi258

Re: brzdenie

zapominate na jeden detail, ze cely tenhle bazmek funguje jen pri malych rychlostech do 50 km/h cca.

dokonce jsem to tu uz jednou daval proc. V podstate jde o to, ze pri vyssich rychlostech elektronika nemuze zodpovedne rozhodnout, ze se jedna o krizovou situaci a reagovat adekvatne a hlavne vcas.

Napr. jedete 130 na dalnici a vratite se do pomaleho pruhu za kamion, ktery jede podstatne pomaleji a je 40metru pred vama. Vase brzdna draha ve 130ti je od 36m na suche po nejakych 120m na mokre a slizke ceste a za sekundu ujedete 36 metru . A jak ten senzor asi vyhodnoti, ze kamion neni pro vas kriticka prekazka, kdyz ma na rozhodnuti par setin sekund, protoze vase brzdna draha odpovida vzdalenosti prekazky (na mokru je dokonce vetsi)  a i kdyz meri 100x za sekundu , ma na to s bidou 1 mereni, z cehoz vyhodnoti leda tak kulove, jestli ten kamion stoji, nebo jede padesatkou, nebo osmdesatkou. Takze pokud by to bylo aktivni, tak vam to na dalnici hepne na brzdu a zpusobi hromadnou havarii.

0/0
3.5.2012 20:23

JKN

Jak je to s čelním nárazem

pokud je horní bod pásu upevněn v sedačce, celou váhu při čelním střetu nese ukotvení sedačky. Docela by mne zajímalo jak maj řešené toto.

0/0
2.5.2012 9:18

jisi258

Re: Jak je to s čelním nárazem

uplne stejne jako to maji 4mistne kabria, kde ty pasy taky neni kam jinam chytit nez do sedacky. Ty kabria sice maji B sloupky, ale moc nizke, koncici s dolni hranou skel. Jinak by  pri stahnutych bocnich sklech trcely nahoru jak sberace od trolejbusu ;-)

0/0
3.5.2012 20:33

LovecDuchů

Geniální článek

Reklama před reklamou - to je COOL!!

Článek o crash testu - a ani jedna fotka zasažené strany - to je COOL!!

R^

+2/0
2.5.2012 8:53

kluvi

Re: Geniální článek

Inak i také články čo by ste nepovedal sú tiež na objednávku=platené.

Napríklad v sekcii BYDLENÍ. Bez peňazí sa tam architekt nedostane.

0/0
2.5.2012 9:17

bitkar

Re: Geniální článek

taky jsem marne hledal fotku ty zasazeny strany :) Ale jinak se divim, ze to uz nekdo nezkonstruoval driv. Precijen vysokopevnostni ocel tu neni zadna novinka.

0/0
2.5.2012 9:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.