Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krocení neurvalého býka: jízda s Lamborghini Aventador

Už na pohled poznáte, že je to jedno z nejsilnějších aut, které dnes koupíte. Sedm set koní, to už vyžaduje hodně odhodlaného, odvážného a zkušeného toreadora. Značka s býkem ve znaku vypustila tuhle bestii do provozu loni. Stíhačku bez křídel za sedm a půl milionu jsme prohnali italskými zatáčkami. Jako jedni z vůbec prvních z Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bubrak

no

k tomu snad jen 'no ty vole' R^ mam Firebirda 5.7 V8, 450Nm, v utery sem jel v S600 od Mercedesu, kde je V12 a 550 koni, nicmene pry 3 tuny, jel sem v Audi RS6, 570 koni, ale tohle bude masakr jeste nekde o kus dale a design A+++ ;-)

0/0
3.5.2012 16:57

the doctor

Re: no

mám F14 Tomcat a F18 Hornet a toto bude podobný svezení

+3/0
3.5.2012 17:17

Bubrak

Re: no

;-)

0/0
3.5.2012 17:48

dolch

Re: no

Jako vtip dobrý, ale pochybuji, že nějaká stíhačka má takovéto zrychlení. Ono totiž chvíli trvá, než ty turbíny naběhnou. Proto se taky čas od času dělají takové ty show, kdy třeba Michael Schumacher závodí ve formuli se stíhačkou. A z nuly na 100 jí ta formule vždycky udělá.

0/0
4.5.2012 14:23

gfx3D

Re: no

mozna, ze pri startu z katapultu by ta stihacka preci jen byla rychlejsi...

0/0
4.5.2012 17:21

dolch

Re: no

Škoda, byl jsem pár dní bez internetu, a teď už si to tu asi nikdo nepřečte. Ale kdyby přeci jen - tak mě napadlo, že s katapultem by možná to Labmo bylo ještě rychlejší, než ta stíhačka s katapultem :-)

0/0
9.5.2012 23:29

czermi

pěkné

krásnej design akorát ten předek se mi nelíbí

0/0
3.5.2012 15:55

11galuus12

To s tím mobilem mě dost rozladilo!

0/0
3.5.2012 15:17

zbiro

pěkný článek

po dlouhé době mě tohle bavilo číst R^

0/0
3.5.2012 14:20

oykaxpoi

nedávno

jsem to viděl v topgearu a musím řict, že to opravdu povedený stroj

A z nuly na 100 za 2,9s, to si nedokážu představit.. je to stíhačka bez křídel..

0/0
3.5.2012 13:45

Bubrak

Re: nedávno

tak 2.9 umi kdejaka starsi motorka co se dneska da koupit pod 50tis, nicmene v aute je to uplne jinej zazitek, z 0 na 200 maj seriovy motorky uz pod 7sec

0/0
3.5.2012 17:07

Neutrální Nick

Re: nedávno

Jojo, srovnávat auto a motorku, to může jedině odborník...

0/0
3.5.2012 20:33

Fungy

Re: nedávno

za 2.9 umi i nissan je to shit;-)

0/0
3.5.2012 20:28

debeer

Tak to je síla.

Chtěl bych se s tím svézt, alespoň na okruhu;-)

0/0
3.5.2012 11:53

alčawirth

Re: Tak to je síla.

http://www.supersportzababku.cz/

0/0
3.5.2012 13:07

oldfashioned Kokodák v1

je autorovi vůbec znám význam slova "neurvalý"???

:-/

0/0
3.5.2012 11:51

oldfashioned Kokodák v1

Re: je autorovi vůbec znám význam slova

jinak ovšem: Lamba byla, jsou a vždy budou nejkrásnější auta:-)R^

0/0
3.5.2012 11:53

oldfashioned Kokodák v1

Re: je autorovi vůbec znám význam slova

a Šafránkovi hvězdičku za fotky...chapeauR^

0/0
3.5.2012 12:01

wedgee

Krasavec

Úžasný auto...vyborně sepsaný !R^

0/0
3.5.2012 11:41

V12

Haldex

Odkedy vie Haldex menit pomer krutiaku prenasaneho dopredu / dozadu, ked je to iba obycajna spojka na pripojenie pohonu druhej napravy ? Rozdelovat krutiak dokaze iba medzinapravovy diferencial, nie spojka, nech je to cokolvek - ci Visco, BorgWagner, elektrodynamika, Haldex atd.

Zasa niekto zavadza, alebo nevie o com pise.

0/0
3.5.2012 10:15

jisi258

Re: Haldex

tam v tom clanku je vice kravin, ta prevodovka samozrejme JE dvouspojkova, nicmene Haldex uz davno neni ten hloupy Haldex prvni generace, co umel pripojovat jen zadni kola, kdyz se predni protacela a to jeste se spozdenim. Pravdepodobne se jedna o aktivne rizeny elektronicky rizeny system, kde se tlakem hydrauliky na zaklade propoctu muze plunule menit distribuce tociveho momentu v libovolnem pomeru mezi predni a zadni napravu. S timhle resenim tusim prisel jako prvni SAAB.

0/0
3.5.2012 10:26

jisi258

Re: Haldex

hmmm... tak ta prevodovka fakt neni dvouspojkova...  Its transmission, a single-clutch 7-speed semi-automatic, is built by Graziano Trasmissioni.[15][16] Although being single-clutch, gear-shifts are accomplished in 50 milliseconds.

0/0
3.5.2012 10:34

akro

Re: Haldex

A co vlastně vícelamelová spojka (což haldex i jeho bratr x-drive jsou) dělá jinak než mezinápravový diff? Nic. Podle míry sepnutí posílá na "volnou" nápravu definované množství točivého momentu M2. A protože M=M1+M2, logicky tím ubere moment na primáirní nápravě M1. Výhodou proti mechanickému neřízenému diff je možnost elektronicky  řídít proces, což centrální diff ani torsen neumí, nevýhodou je tření a tedy omezená zatížitelnost. V praxi ale u dobře udělané lamelové spojky (Haldex 4G i Xdrive) nemá žádnou nevýhodu v trakci proti centrálnímu diff. Spíš naopak, pokud je dobře udělaná logika řízení.

0/0
3.5.2012 11:25

jisi258

technika

no vite, pani novinari...

kdyby to auto nebylo "rozporuplne", ale bylo by to echt lambo se vsim vsudy jak ze stare skoly, tak byste tenhle clanecek nemeli sanci sepsat. Myslim, ze ta "rozporuplna" prevodovka s ESP rozdelujici tocivy moment (neplest se silou) na kazde kolo vam a Aventadoru zachranila kuzi, protoze bez tech elektronickych udelatek byste to otocili zadkem napred v prvni zatacce.  A to v mnohem tezsim a slabsim aute.

Jezdit s motorem uprostred se totiz musi umet, na to nestaci pruprava z nejake rychle Audiny 4x4, to uz musi mit clovek neco odjezdeno a mit to v ruce.

A co se tyce zrychleni 0-100 za 3s, tak to me nechava naprosto v klidu, za komentar stoji az ta dvoustovka.

+2/0
3.5.2012 10:12

tonny.p2

Lamborghini Sesto Elemento

Moc levný, bral bych Lamborghini Sesto Elemento:

:-P

http://www.sportovnivozy.cz/26486-lamborghini-sesto-elemento-ostrava   

V

0/0
3.5.2012 9:50

dwart

Potrpí si na efekt a detaily? Fakt?

A pak k autu za několik mega dostanete klíček jak od fábky.

+1/0
3.5.2012 9:48

FastDriver

Nádhera

R^R^R^

jen na něj mít ;-(

0/0
3.5.2012 9:26

El Chupa-Nibre

Re: Nádhera

Zkuste to v áčkách - za půl milionu ho tam určitě seženete jako nové;-D

0/0
3.5.2012 9:42

Chudým bral, bohatým dával..(24)

No to zrychlení má stejné kdejaká motorka

z toho bych takové dráma nedělal, ale jinak jo, na plechovku to má slušné parametry ;-D

0/0
3.5.2012 8:57

Gamer

Re: No to zrychlení má stejné kdejaká motorka

joo a takovej tryskáč to je teprve zrychlení;-D maminka tě nenaučila srovnávat jabka s hruškama?;-D

0/0
3.5.2012 9:13

El Chupa-Nibre

Re: No to zrychlení má stejné kdejaká motorka

Tak je rozdíl urychlit 200 kg a 1,5 tuny (nebo kolik to auto váží).;-D

0/0
3.5.2012 9:41

Graetar

Re: No to zrychlení má stejné kdejaká motorka

Srovnávat současnou technologickou špičku s nějakým kozím dechem, to je docela odvaha :-P

0/0
3.5.2012 10:04

jisi258

Re: No to zrychlení má stejné kdejaká motorka

nvm, proc to komentujes, kdyz tomu nerozumis. Na rovince by to samozrejme poradne motorce v akceleraci nestacilo. Na top speed a v zatackach by to samozrejme bylo vsecko uplne jinak.

0/0
3.5.2012 10:16

Graetar

Re: No to zrychlení má stejné kdejaká motorka

Pochopitelně, že vím, že silná motorka si v akceleraci 0-100 podá jakékoliv auto. Srovnávat pár trubek na silném motoru s Lambem je ale úplně mimo mísu. Proto to komentuju. Také proto, že mě vždycky překvapuje, že do diskusí pod články o supersportech lezou hrdí majitelé něčeho, co je sice poměrně rychlým, ale v zásadě úplně obyčejným, spotřebním a relativně laciným strojkem.

0/0
3.5.2012 14:41

Neutrální Nick

Re: No to zrychlení má stejné kdejaká motorka

Aby mohli říct, že jsou lepší. Ubožáci.

0/0
3.5.2012 20:35

truthspeaker

Re: No to zrychlení má stejné kdejaká motorka

ty seš ňákej chytrej hele... ;-D

0/0
3.5.2012 12:02

Lukke-Luk

Re: No to zrychlení má stejné kdejaká motorka

A pak přijdou zatáčky a motorka je v trapu.

0/0
3.5.2012 13:39

zafordik

fakt?

"Když máte hlavu opřenou o opěrku, riskujete snad otřes mozku". Podle mě tam má bejt "nemáte".

Ale děkuji za článek, auto je to jistě skvělé.

+1/0
3.5.2012 8:20

Thulle

Lamborghini

Známý, co jezdí v gallardu říká, že ježdění v těchhle superultrasportech od ferrari je velmi nepohodlné, zejména kvůli převodovce a extrémnímu zrychlení - prý při každém zařazení cítí, jako by ho někdo zezadu bouchl palicí do sedačky.

0/0
3.5.2012 8:08

kníže Sternenhoch

Re: Lamborghini

Už je to tady...."mám kamaráda,co má známého a tomu jeho známý říkal,že jeho známý v tom jel a nestálo to za nic";-D

Co jako kruci čekáte,že v supersportu budete mít pohodlí jako v limuzíně???;-(

0/0
3.5.2012 9:04

inko-gnito

Re: Lamborghini

Pokud někdo chce sportovní jízdu a zároveň trochu pohodlí, sáhne po vozu z kategorie GranTurismo, nikoli po SuperSport.

0/0
3.5.2012 9:08

21century_schizoid_man

Re: Lamborghini

ja mam ferrari a nic me do zad neboucha, pohodli v tom samozrejme neni, jak v gallardu, to nevim, nevlezu se do toho

0/0
3.5.2012 9:36

Gandalf007

Skvost

Lamborghini obdivuji od malička, Miura nebo Countach jsou už dávno kultovními modely a značka si dodnes (i přes "ochranná křídla" koncernu) zachovává svůj svérázný charakter. Aventador je špičkový model a více než důstojný nástupce Murciélaga.

Netajím se tím, že na takové auto nemám, ale přes ten obdiv a nadšení bych bez váhání dal ve výběru přednost 458 Italia, event. novému F912 Berlinetta (byť s motorem vpředu), protože za ty peníze už by si člověk rád vybral, jestli se bude při běžné jízdě s autem prát a trápit nebo bude jízda příjemná a současně opojná jak ve městě, tak i na okresce, dálnici nebo okruhu.

0/0
3.5.2012 8:04

bez vysvětlení - smazán

krásné auto

:-) R^

0/0
3.5.2012 6:43

UkradenýMikeš

Nejdřív jsem si myslel,

že tu převodovku snad budou chválit , pak to teda trochu rozebrali s resultátem "rozporuplná". Prostě šunt a nejen ta převodovka, ani nastříkat to neumí a zdrží to výrobu o půl roku.

0/0
3.5.2012 5:25

Rubik1

Ppeknej křáp

Z te recenze jsem pochopil, ze tohle Lambo je peknej křáp. A to jeste chvali lecjake prehmaty jako to, ze ridic bud nevidi rychlost nebo otacky a musi pokazde zmacknout tlacitko, aby prepnul displej. Jak to ale bude v zatacce s obema rukama na volantu delat, to je mi zahadou.

0/0
3.5.2012 4:11

velitel mesta bugulmy

Re: Ppeknej křáp

Nedá se nic dělat, budeš muset zůstat u svého superauta, to Lambo si nekupuj, je tě na něj škoda...

+3/0
3.5.2012 4:51

kníže Sternenhoch

Re: Ppeknej křáp

Já zase pochopil,že oproti Japonským vozům má svůj charakter a není pro každého.Mě by naopak ta obhroublá spojka bavila.Bohužel ve fabii ji nemám;-D

0/0
3.5.2012 7:46

bez vysvětlení - smazán

Re: Ppeknej křáp

to je stejné, jako spojka u Ducati. To je taky rána kladivem.........a jaká je to motorka. R^

0/0
3.5.2012 8:52

kníže Sternenhoch

Re: Ppeknej křáp

Přesně!!!ducati a její suchá spojka;-D

Ne náhodou jednu vlastním.Na křižovatce vždy rachot jak ve šroubkárně,neznalý lidé mě vždy upozorňují,že to mám asi poruchané;-D

Tato spojka je drahá,má jen asi poloviční životnost jak olejové spojky,ale nikdy bych neměnil.

0/0
3.5.2012 8:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.