Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moc síry v naftě je problém pro ovzduší a hlavně pro berňák

Na českých benzinkách se objevila nafta s vysokým množstvím síry. Ve vzorku odebraném Českou obchodní inspekcí na Šumpersku byl limit síry dokonce překročen téměř 40krát. Síra v naftě ale obecně motoru nevadí. Problémem je pančované palivo, které vadí také úřadům, kvůli krácení daní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

josefl

Nevím

Léta kupuji do svých aut nafru u nejlevnější pumpy v okolí. V současnosti za 35,90. Momentálně mám X5, předtím 530D a nikdy jsem neměl problém. Problém jsem měl předtím, když jsem nakupoval u tehdejší ARAL, musel jsem měnit vstřikovací trysky. Takže to není o levných a drahých pumpách.

0/0
5.5.2012 22:31

Želvák před smazáním

...

Docela by mě zajímal, o kolik tyhle ekologický blbosti zvyšují cenu benzínu.

Předpokládám že důsledky tohoto snižování podílu síry v naftě nejsou ani zdaleka potvrzený. :-)

+1/0
4.5.2012 10:39

dracekv1

značkové pumpy

To určitě. Kde tam mám záruku, že to provozovatel taky něčím nenaředí? hmm?

Navíc ty ceny. Většinou tankuju na benzínkách u autobusáků, obchoďáku a nikdy sem neměl problém.

0/0
4.5.2012 10:35

ODS čstější než Standův kříšťál

ano pane Petříku? Opravdu doporučujete značkové pumpy?

A proč kvalita nafty na pumpě Shell CZ byla na tom s kvalitou podle nezávislého testu stejně jako ty no-name pumpy? ;-D

0/0
4.5.2012 10:02

S-Tony

Pekelný stroj

A přitom je auto takový pekelný stroj a trochu síry to nesnese. To se divím. ;-D

0/0
4.5.2012 9:35

Pavel227

Tak jak teda doopravdy???

Vadí nebo nevadí? Z článku to jasně rozhodně nevyplývá. Takovéhle kecy nemám rád, zmotá se všechno dohromady a ten zásadní úsudek neuděláš.

0/0
4.5.2012 9:09

maruširi vr.14

Re: Tak jak teda doopravdy???

Motoru to nevadí. A ze vzduchu to spláchne voda (trochu kyselého deště). Takže jediný, komu to vadí, je berňák.

0/0
4.5.2012 9:28

Jelito007

Re: Tak jak teda doopravdy???

Ta Šumperská se 400mg/kg vadí, ale nikoliv kvůli síře, ale kvůli tomu, že ji nejspíš pančoval topnými oleji.

0/0
4.5.2012 9:54

MikeXH

Poradí někdo, jak poslat na konkrétní pumpu ČOI?

Stalo se mi to u čerpací stanice Shell na dálnici. Měl jsem prázdnou nádrž a tak jsem nabral 1/4 na dojetí domů. Sešápl jsem plyn a turbo vůbec nezabíralo ... prostě jako by výkon toho auta byl poloviční. A to mám 110HP Octavii.

0/0
4.5.2012 8:44

PiPiiiiiK

Re: Poradí někdo, jak poslat na konkrétní pumpu ČOI?

Podle mě to nebylo novým benzínem, ale tím, že jste rozmíchal nečistoty na dně nádrže...ale do jaké míry to mohlo ovlivnit výkon automobilu, to nevím.

0/0
4.5.2012 9:03

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Poradí někdo, jak poslat na konkrétní pumpu ČOI?

to potom ty nečistoty na dně nádrže rozmíchává při každém tankování. Když vám svítí hladový oko v Octavii, tak máte v nádrži ještě minimálně přes 7 litrů paliva

0/0
4.5.2012 10:04

PiPiiiiiK

Re: Poradí někdo, jak poslat na konkrétní pumpu ČOI?

No jo, ale my nevíme co znamená " Měl jsem prázdnou nádrž".....7 litrů je super, ale taky tam mohl bejt litr jeden. 110HP je tuším stará A4 v provedení traktor a tam může zlobit mnohem více věcí, než jen špatné palivo, ale zase na druhou stranu se výkon snížil ihned po načerpání, tak to s tím nějakou spojitost určitě mělo.

0/0
4.5.2012 11:02

vítr_v_zádech

Re: Poradí někdo, jak poslat na konkrétní pumpu ČOI?

Nesmysl. Chcete snad tvrdit, že když auto jede, hýbe se, otřásá za jízdy, že ty nečistoty sedí u dna nádrže v klidu? A pak, když lijete čerstvé palivo, tak se najednou rozmýchají? ;-D

0/0
4.5.2012 11:06

PiPiiiiiK

Re: Poradí někdo, jak poslat na konkrétní pumpu ČOI?

Tak samozřejmě se to míchá za jízdy, ale ne tolik. Neboli viděl jste někdy co plave na dně nádrže po cca 100 tis.?

0/0
4.5.2012 11:38

rogerer

Beru v Makru

a žádný problém....rychle se to tam otáčí tak předpokládám, že nemají důvod to tam nějak ředit apod.....

0/0
4.5.2012 8:29

nepetr

Motory nepoškozuje

Velký obsah síry motory nepoškozuje jelikož v roce 1995 motory taky nepoškozoval:-/. Srovnávat motory z roku 95 s novodobými motory je jako srovnávat stíhačku z toho samého roku a dnešníRv. Filtry pevných částic se s tímto problémem vyrovnávají jen velmi těžce a jejih životnost to jistě zkrátí. To same vtřiky jsou dnes ůplně o něčem jiném vstřik do komurky čístě mechnického vštřiku a dnešní přímé vstřiky Piezoelektrické jsou taky nebe a dudy:-/. U dnešních motorů stačí jezdit na řepku a je zaděláno na průser.

+1/0
4.5.2012 8:20

Lefs

30 000 mg ???

30 000 mg = 30 000 miligramů = 30 kg ???? ... v 5kg pneu :-)))

Ano, asi se zřejmě jedná o mikrogramy, ale na to v naší abecedě jaksi chybí písmenko ... no nic, zaujalo mě to (hlavně to, že se to v článku ještě opakuje)

0/0
3.5.2012 23:04

IceBolt

Re: 30 000 mg ???

Váš výpočet trochu nesedí, přeskočil jste gramy a pokračoval rovnou na kilogramy ;-D

Protože 30 000 miligramů je 30 gramů, tedy okolo 0,03 kg. A to se do pneumatiky sakra vleze..

+1/0
3.5.2012 23:21

ivoš

Re: 30 000 mg ???

Pán chodil do školy až po revoluci, a to už bylo všechno jinak.;-D;-D

0/0
4.5.2012 6:47

Jahnn

Re: 30 000 mg ???

Máte pravdu. Ve školách se po revoluci učilo hlavně mluvit, kecat a okecávat. Blbosti jako převody jednotek, trojčlenky apod. už nejsou důležité.

0/0
4.5.2012 7:27

Patrik Šebesta

Re: 30 000 mg ???

zanška pro mikrogramy existuje - μg   (pokud by se to nezobrazilo, tak jde o řecké pímseno Mí (někdo to íše jako Mý)

0/0
4.5.2012 6:53

net.Xtreme se nevzdává

Re: 30 000 mg ??? μg (µg)

To nic nemění na tom, že se jedná asi o 30 gramů a nechápu, proč tam je 30 000mg a ne 30 g, to už rovnou mohli napsat 30 000 000 000 000 pg/kg :-P

0/0
4.5.2012 7:36

cosinus

Re: 30 000 mg ??? μg (µg)

Protože mg/kg odpovídá hmotnostním ppm a v praxi se běžně používají ppm a ne mg/kg nebo g/kg

0/0
4.5.2012 8:48

pierreix

Re: 30 000 mg ???

Pokud ta pneu bude vazit 5 kg, bude tam priblizne 150 g siry. Tech 30 g je vztazeno na kilogram pneumatiky.

0/0
4.5.2012 10:15

Mathe

Je vidět,

že i nepříme daně se dají obcházet pane ministře. Jídlo musíme kupovat v zahraniči a pohonné hmoty se ředí a také se tankuje mimo ČR. Jste jednička.

+4/0
3.5.2012 22:45

MattyasCZ

Nechápu to

Kde je adresa té pumpy či toho řetězce?

0/0
3.5.2012 21:33

A přece se maže...

Odborník doporučuje značkové pumpy...

No jistě, značkové pumpy si naftu rafinujou samy, zatímco ty neznačkové ji berou z Kralup nebo z Litvínova. Doporučova bych odborníkovi, aby se poptal, u které značkové pumpy bere naftu MB-Tech pro testovaná auta.

0/0
3.5.2012 21:05

ivoš

Re: Odborník doporučuje značkové pumpy...

Značkové pumpy si asi poněkud lépe kontrolují to, co nakupují, ne?

0/0
4.5.2012 6:48

pp2

Re: Odborník doporučuje značkové pumpy...

TO SE MÝLÍŠ. Benzina i shell berou v Čepru stejně jako malé benzinky.

0/0
4.5.2012 7:56

Frankii

Re: Odborník doporučuje značkové pumpy...

naprosto špatná informace !!! všechny značky berou od čepra a pouze dávají rozdílná aditiva... dávno pryč je doba, když třeba jižní moravu omv zaváželo ze schwechatu.... dovedete si představit cenu phm, kdyby třeba omv muselo zásobovat aš a karlovy vary či šumavu ???? maximálně dochází k tomu, že jednou přijede vlak s phm ze schwechatu, jednou z mozyru (bělorusko), jednou z ingolstadtu..... ale stejně se to smíchá dohromady....

0/0
4.5.2012 9:16

ramsveyker

Ostravská raketa...

...pamatujete jak s tím v TV šermoval pošahaný ministr Chalupa?

+1/0
3.5.2012 19:39

epox9nda3

Tak hlavně

že se původní článek jmenoval "V Česku se prodává nafta plná síry. Může poškodit motor."

+2/0
3.5.2012 18:36

user01

Re: Tak hlavně

http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-se-masivne-prodava-nafta-plna-siry-fi0-/ekonomika.aspx?c=A120503_113526_ekonomika_neh

redakce je asi mírně rozpolcená...

0/0
3.5.2012 19:36

m-karr

Daň za "moderní" motor

Krom toho že se čímkoli jiným než nejkvalitnější naftou zanese, zničí a co hůř netáhne, tak obvykle netáhne ani když je úplně v pořádku, aby splnil nějaké ekologické limity. Kdo chcete mít klid, kupte si třeba starého dieselového mercedesa a můžete jezdit na cokoli co hoří a teče. A když už chcete moderní motor, nechte si ho šetrně přečipovat a bude vám líp jezdit a míň žrát. Je až s podivem že tohle přečipování sníží spotřebu paliva, ale z nějakého důvodu není v pořádku kvůli emisím. Asi tomu nerozumím.

+2/0
3.5.2012 18:31

waltr pašák

Re: Daň za

souhlasím s poslední větou.

0/0
4.5.2012 11:35

Celebrise

Typicke u nas

X cit. ,,Na několika benzinkách jednoho řetězce čerpacích pump,,

:-P

0/0
3.5.2012 18:01

prngrr

Re: Typicke u nas

někde za devatero lesy a sedmero horami ....

0/0
3.5.2012 19:01

T.Lojza

Fuuj

To je hroznej motor na tom obrazku, fuuuj, sama krabicka... :-P

0/0
3.5.2012 17:38

hugo.tom

Re: Fuuj

takhle vypadá většina nových motorů, plastové kryty mají pomoc s odhlučněním zvuku z motoru, zvláště u dieslových motoru je to na místě ;-)

0/0
4.5.2012 7:20

S-Tony

Re: Fuuj

Já jsem si všechny tyhle plastové hovadiny z motoru vymontoval. Potřebuju mít motor viditelný a rychle přístupný. Rv

0/0
4.5.2012 9:34

angr

Re: Fuuj

a na co? já leju benzín do nádrže bez otevření kapoty a nádržka ostřikovačů je taky přístupná. Nebo je nutný někam koukat, aby to jelo?

0/0
4.5.2012 10:25

S-Tony

Re: Fuuj

Když potřebuješ po ránu v zimě vyhnat kočky z motoru, tak pod plasty je nevidíš.

0/0
4.5.2012 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.