Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Amerika se mění, touží po manuálních převodovkách a chystá lehčí auta

Studie Oak Ridge National Laboratory ukázala, že snížení hmotnosti auta o deset procent ušetří asi šest procent paliva. Menší a lehčí auta získávají v USA popularitu, samotní Američané navíc začali kupovat auta s manuálními převodovkami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

moralista

Nesmysl

Kam na tyhle nesmysly autor chodí? Ať se podívá na TOP30 prodávaných modelů v USA a malá auta s nízkoobjemovými motory tak skoro nenajde. Namátkou: Ford F-Series, Chevrolet Silverado, Chevrolet Malibu, Dodge Ram , ....

0/0
10.5.2012 12:25

zaregistrovany

auto s automatickou

převodovkou si koupím, až budu starej dědek. Dřív jedině jako invalida.

Navíc, volbou automatické převodovky investice při nákupu nekončí. Pravidelné údržby a po 100-150 (dle výrobce) tisících její celkový repas za hoooodně tisíc korun jsou věci, se kterými se musí rovněž počítač. Dohromady za servis, to pak je mnohem víc než cenový rozdíl 20000 při nákupu nového vozu. Ale řekl bych, že u nás si za moderní dvojspojkovou převodovku připlatíte spíš 80000 než dvacet :-)

0/0
8.5.2012 16:12

Mr_Hypra

Re: auto s automatickou

Nějak jsem si nevšimnul, že by automat odcházel rychleji než manuál. Např. na Felicii mi odešla převodovka (synchrony), asi v 100tis km, naopak VW Passat s tiptronikem, najeto 200tis km a převodovka žádnej problém, ačkoliv auto denně vyjíždělo strmý kopec z garáže.

0/0
8.5.2012 17:30

cenzore_zdar

Re: auto s automatickou

Divne u te felicie bych to videl na vyrobni vadu.

0/0
9.5.2012 7:42

Mr_Hypra

Re: auto s automatickou

Spíš to nebylo dimenzovaný na ostřejší zacházení. Motor byl slabej, tak se to muselo často točit na dvojku až do červenýho. Kdežto u Passata nebyla potřeba točit až do červenýho

0/0
10.5.2012 8:08

Barbucha_the_bearspook

Re: auto s automatickou

Honda Legend, najeto 300 tisíc km a převodovka stále ve výborné kondici. Po 60 tisících se mění olej a filtr za pár kaček. Kolikrát bych měnil spojkové obložení?

0/0
8.5.2012 19:58

McTuzemák

Re: auto s automatickou

pryč jsou časy neživotných automatů. Má zkušenost touareg V10tdi, 680 tis. km, motor i převodovka bez známek únavy, zadní diff vyměněn ještě v záruce, pak už taky bez problémů. U manuálu by to byly minimálně 2-3 spojky, ne-li něco víc. Automaty jsou dnes naprosto spolehlivé.

0/0
13.5.2012 22:02

moralista

Re: auto s automatickou

Mám Chryslera s AT a jediná údržba AT spočívá v pravidelné výměně oleje a filtru AT po cca 30 až 40 tisíc km. Stojí to podle servisu 2 až 3 tisíce Kč za materiál i práci. S autem mám najeto 210 tisíc km a AT je stále v pořádku. Kompletní repas AT přijde na cca 30 000,-- Kč. Takže nevěřte pomluvám, a dejte na zkušenosti těch, co to mají a jezdí s tím.

0/0
10.5.2012 12:30

Fungy

podle ty tabulky tam zadnej zasadni narust v dlouhodobe

nevidim

0/0
8.5.2012 13:06

Lvy

Není nad ten pocit s automatem v zatáčce...

To s tak jedete do kopce do zatáčky pěkně na limitu pneu a ta sviňa vám najednou podřadí a máte co dělat, abyste ještě bylo na cestě a ne už mimo ni. Automat tohoto typu nikdy, možná někdy pádla, ale zatím nevím nevím...

0/0
8.5.2012 0:44

Mr_Hypra

Re: Není nad ten pocit s automatem v zatáčce...

Kdyby ti idioti nedávali všude furt značky s malejma rychlostma a všude nebyly kolony aut, tak bych si manuál taky rád koupil. Bohužel, ale v tomhle se začíná evropa přibližovat americe rychleji než by jsme si přáli :-(

0/0
8.5.2012 17:28

Andee

Re: Není nad ten pocit s automatem v zatáčce...

A důvod "jet na limitu pneu" je jaký? 8-oRv

0/0
10.5.2012 15:02

Lvy

Re: Není nad ten pocit s automatem v zatáčce...

No tak pokud máte pneu určené pro US trh, tak prostě buď budete jezdit jako šnek a nebo pojede podle předpisů a to je jejich limit. Ale prý vydrží 100 tisíc mil. ;-D Samozřejmě limitem je zde myšlena bezpečná jízda, žádné kvílení atp.

0/0
10.5.2012 15:04

Sladek

Jen aby to nebylo "wishful thinking".

Nerikej hop...

0/0
7.5.2012 22:56

Stein-X

S manualem bych si nevypil ranni kavu v trafficu

;-)

0/0
7.5.2012 21:56

foffcenzore

Re: S manualem bych si nevypil ranni kavu v trafficu

mluvis o tom na hajveji;-D;-D8-o

0/0
8.5.2012 14:01

osk

No s manuálem je větší sranda

ale když někdo jezdí po městě v kolonách a zábava s manuálem ho neláká pak je automat jasný

0/0
7.5.2012 21:33

tajny agent

Asi jsou manualy levnejsi

a tak je krizi chudi americane v soucasnosti uprednostnuji ...

0/0
7.5.2012 18:19

foffcenzore

Hloupoucky redachtor si to odvodil z ceho?

8-o8-o

0/0
7.5.2012 15:09

PiPiiiiiK

Re: Hloupoucky redachtor si to odvodil z ceho?

Pokud narážíte na ty procenta....

6% je docela hodně. Jen se podívejte kolik je kolem nás homosexuálů a to je jich jen 4%...co kdyby jich bylo 6. Když takto uvažujete, tak je těch 6% opravdu hodně. (nic proti homosexuálům)

0/0
7.5.2012 16:05

Rubik1

Re: Hloupoucky redachtor si to odvodil z ceho?

Jenze to, ze je momentalne 6% homosexualu, se vam jen zda. Je to tim, ze se nabizi mnoho hezkych mladych chlapcu a tak se bisexualove nechali nalakat. Po case se to vrati zas na 4%. :-)

0/0
7.5.2012 16:38

foffcenzore

Re: Hloupoucky redachtor si to odvodil z ceho?

nemam tuseni proc sem tahate homouse... sest procent enni nic.... kapka v mori automatickych prevodovek rekl bych ja.....:-/

0/0
7.5.2012 18:09

foffcenzore

Jak je uplne ke konci napsano v clanku....

duvody pro koupi manualu jsou ciste ekonomicke a... 99% JE V AUTECH TE NEJNIZSI CENOVE RADY A TAK LIDI MYSLI ZE USETRI TIM, ZE SI KOUPI MANUAL8-o Za par dnu zjisti jaka to byla blbost a uz je pozde. Nadpis je zavadejici. 70% amiku ani nevi ajk jezdit s manualem a mladistvi kteri udelali ridicak s automatem to maji napsane v ridicaku a tak nesmi stejne ridit auto s manualem....:-/

0/0
7.5.2012 14:31

akro

Re: Jak je uplne ke konci napsano v clanku....

USA , toť velká země a na severu to bude jinak než na jihu. Severní část mohou ovlivnit reexporty do Kanady, kde je podíl manuálů, malých aut a dieselů tradičně vysoký a kde je autopark dost podobný evropským zvyklostem.

0/0
7.5.2012 14:50

foffcenzore

Re: Jak je uplne ke konci napsano v clanku....

Kanadani auta v USA moc nekupuji... musi zaplatit clo a dan a tak se jim to skoro nevyplati... asi jako v CR... kolik lidi si necha neco dovezt z US? I kdyz by sales techto aut byl vlastne zapocitan...  se dela pravdepodobne podle toho kde je automobil zaregistrovan.... tak to urcite nebude velke mnozstvi

0/0
7.5.2012 15:03

oldfashioned Kokodák v1

kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

:-)R^

+4/0
7.5.2012 12:23

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

Co automat, ale tempomat, zejména při těch úsekových měřeních všude je k nezaplacení:-)

0/0
7.5.2012 12:47

oldfashioned Kokodák v1

Re: kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

:-)

0/0
7.5.2012 13:23

akro

Re: kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

s automaty jsem od prvního exempláře v r. 1998 najezdil skoro milion km a tak striktní bych v tvrzení nebyl. Služební auto mám 8A, soukromé 6M a nevidím problém to střídat. V cukcuk v dopravní zácpě je lepší automat, na okresce a při parkování zase manuál.

0/0
7.5.2012 15:13

foffcenzore

Re: kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

ty neumis parkovat s autometem?8-o

0/0
7.5.2012 15:15

PiPiiiiiK

Re: kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

docela mě překvapuje, že dost diskutérů má stále problémy s psaným textem....co Vás ve škole učí. To je jako by jste se zeptal, jestli neumí jezdit v dopravní zácpě s manuálem.

0/0
7.5.2012 16:09

foffcenzore

Re: kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

pipiku jeden...precti si ze napsal ze parkovani s manualem je snazsi.... to je preci blbost.... i pro nekoho, kdo sedi v aute s automatem poprve;-O

0/0
7.5.2012 18:11

McTuzemák

Re: kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

. Asi ti uniklo to 8A. 8kvalt je u velmi výkonných motorů.parkování s 8A automatem při motoru V8/V8TDI/V10TDI vyžaduje opravdu extrémně citlivé zacházení s plynem. S manuálem je to nesrovnatelně snazší. A když tam ještě je nutnost překonání obrubníku nebo svahu, platí to dvojnásobně.

0/0
13.5.2012 22:06

Rubik1

Re: kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

Problem to stridat neni, jenom se clovek vzdycky lekne, kdyz zmackne spojku a pedal nikde.;-D

0/0
7.5.2012 16:40

jdobry

Re: kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

nene. Kdyz na automatu zmacnes spojku, tak tam neni dira, ale sirokansky brzdovy pedal. Vysledek je boule od celniho skla. Vlastni zkusenost, levou nohu jsem strkal pod sedacku, aby porad na tu spojku neslapala. :-P

0/0
10.5.2012 14:01

Barbucha_the_bearspook

Re: kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

Nějak jsem nepochopil, v čem je snazší parkování s manuálem? Nepotřebuji spojku, přehazovat mezi zpátečkou a D můžu bez brzdy a do kopce mi to auto podrží, aby nepopojíždělo. Co je na tom složitého?

0/0
8.5.2012 20:26

McTuzemák

Re: kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

u slabého auta máš pravdu, u silného nikoliv. Měnič ti zkomplikuje život.

0/0
13.5.2012 22:08

Genial

Re: kdo jednou měl automat, NIKDY nemění

Dodavam s tiptronikem... S tema starsima automatama me to moc nebavilo, furt stat s kopce na brzde a navic to i zralo... Ted se ostatnim smeju, kdyz mi rikaji: "Ty mas automat - no to vic zere!"

0/0
10.5.2012 10:47

nakej_nick

dotaz k hádkám manuál vs automat

S automatem jsem najezdil jen pár stovek km, fungovalo tam i jakési ruční řazení (+- jeden kvalt) a možná jsem si nestihl zvyknout... Tak se zeptám. * je kvalt

1) Můžu s automatem provést následující "standardní operaci": jedu 110 km/h na *5, blíží se ostřejší zatáčka (je do ní vidět), podřazuju s meziplynem na *3 (což trvá cca 1 1.5 sec), takže většinu ubrzdí motor, (pokud se mi zdá těsně před zatáčkou rychlost ještě moc, tak krátce a ostře přibrzdím,) přiměřenou rychlostí dejme tomu 65-70 najíždím do zatáčky a hned přidáváním plynu zrychluju, takže auto mnohem líp sedí. U apexu už mám 80-85, na výjezdu 100 a tady před dalším rovným úsekem řadím zpátky na *5. Můžu s automatem z těch 110 (2800 ot) řadit na *3 (cca 5000 ot) - a pak zase na *5 přesně na výjezdu? Odhadl bych, že sotva.

2) Předjíždím a potřebuju maximální výkon, tzn. vytahuju to na *3 třeba z 50-60 na 120-130 km/h. Můžu tomu automatu říct, aby mi tam necpal *4? Odhadl bych, že sotva.

0/0
7.5.2012 12:22

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: dotaz k hádkám manuál vs automat

Podle toho jaký máš automat, s tvým přístupem čtyřku tam nechci máš smůlu ale, když máš poloautomat nebo jak se tomu říká a dáš ho do té polohy ruční řazení, tak prostě páčkou si zařadíš jaký stupeň chceš a pak o ty dva přeřadíš docela bez problémů a automat ti do toho nekecá, na druhou stranu proč automat, když musíš jet na přesně definovaný rychlostní stupeň:D Mně stačí, že mi to přidává, brzdí, udržuje rychlost jakou potřebuji a jaký si zařadí rychlostní stupeň mě netrápí, o tom automat je.

0/0
7.5.2012 12:45

nakej_nick

Re: dotaz k hádkám manuál vs automat

No, tak by se to dalo říct mnohem výstižněji : nechci *4, když požaduju zrychlení. :-)

Automat proto, že jsem línej kvedlat šaltrpákou při pojíždění na semaforech v koloně. Ale to raději přetrpím, než bych se vzdal toho 'ostřejšího' stylu jízdy.

Takže by mě docela zajímalo to "nebo jak se tomu říká", i když mám obavu, že to zase bude už zbytečně drahý špás a ne moc často v nabídce...

0/0
7.5.2012 13:04

nakej_nick

Re: dotaz k hádkám manuál vs automat

oprava - zrychlení nebo zpomalení

0/0
7.5.2012 13:08

Franta Křižík

Re: dotaz k hádkám manuál vs automat

Zkus DSG ve sportovnim rezimu (vetsi rozsah otacek v ramci jednoho stupne) a radit padly pod volantem ...

0/0
8.5.2012 18:19

Tommino

Re: dotaz k hádkám manuál vs automat

U BMW naprosto bez problemu. Automat radi dolu uz pri lehken tuknuti - asi tak o 1cm - na plyn o stupen (cca 0.5 sekundy to trva), pri vetsim tuknuti preradi hned o 2 stupne. Pak 1 sekundu ceka, jestli to tedy osolite a kdyz ne, radi zpet na 1500 otacek motoru (plati pro 530d). Pri sjezdu z kopce po 3-4 sekundach na bzrze sam podradi o 1 ci 2 stupne a pak bude drzet rychlost na tom stupni, i kdyz date nohu z plynu. Proste lahoda. Jinak samotne podrazeni je zalezitost 0.7 sec, rucneto to rychleji nezvladnete. Pro Sport modu vyce vytaci, v normalnim po prerazeni jde na 1500. V manualnim modu prerazuje dolu pri 1100 ot, obracene pri 4500, jinak necha to, co tam date resp. co tam je. Spotreba mi docela s manualem klesla - drive v 320d a ted v 530d a mam o 0,5 litru mene ;-D . For je v tom, ze to v podstate nikdy nejde pres 2000 otacek. Jiz nikdy manual.

+1/0
8.5.2012 21:22

mrazik007

Re: dotaz k hádkám manuál vs automat

1) nastavenim manualniho razeni stupnu ano, tim to jde nebo u nekterych muzes podradit i v modu D (u naseho to jde)

2) staci mit nohu na podlaze a automat preradi az tesne u omezovace

V automatu co mame doma staci nastavit mod S (sport) a razeni je zcela na ridici (podradi az u volnobehu resp. preradi az u omezovace)

Nicmene k dobu 1) v tomhle bude vzdy lepsi manual, to je jasne, ale to uz se bavime o urcite radosti z jizdy a uzivani si v zatacce s prenosem vahy, coz dela asi tak jedno procento ridicu.

0/0
7.5.2012 13:04

nakej_nick

Re: dotaz k hádkám manuál vs automat

značka auta - jestli to není tajné?

0/0
7.5.2012 13:06

mrazik007

Re: dotaz k hádkám manuál vs automat

Honda Jazz 1.4 CVT vybava Trend

0/0
7.5.2012 13:47

Rubik1

Re: dotaz k hádkám manuál vs automat

CVT je neco jineho nez co si lidi predstavi pod pojmem automaticka prevodovka. Na sportovni jizdu CVT opravdu neni, i kdyz je moznost zarazovat elektronicky prednastavene stupne. Klasicky automat s pevnymi mechanickymi prevodovymi stupni je lepsi, ale i tak nereaguje zdaleka tak rychle jako manual. Kdo musi sportovnim stylem do zatacek, tak chce manual.

0/0
7.5.2012 16:48

net.Xtreme se nevzdává

Re: dotaz k hádkám manuál vs automat

kdo MUSÍ sportovním stylem do zatáček?

0/0
7.5.2012 20:55

Dusan321

Re: dotaz k hádkám manuál vs automat

A neni jednodussi si proste koupit auto s motorem? ;-D

0/0
7.5.2012 13:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.