Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český bestseller fabia slaví tři miliony. Ojetou ji berte bez tříválce

Automobilka Škoda vyrobila v pátek v mladoboleslavském závodě třímiliontou fabii. Bílou Fabii GreenLine si objednal zákazník z Německa. Fabia je tak spolu s octavií jedním z nejúspěšnějších modelů české automobilky. Je to také jedna z nejžádanějších ojetin. Odolné auto nemá výrazné slabiny. Vyhněte se ale motoru 1,2 HTP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

veliz

HTP - veliká spokojenost

O tomto motůrku mohu hovořit jen v dobrém. Spotřeba dlouhodobý průměr 5,5l/100km, absolutní spolehlivost (celého auta), na dnešní poměry neuvěřiteně servisně nenáročná. Za 6 let nikdy nebyla v servisu, servisuji si ji sám, roční náklady na spotřební materiál cca 1000 až 1500Kč. Je to ideální auto pro lidi s malým kilometrovým proběhem s důrazem na město či naopak vesnici. Ve městě je v podstatě bez konkurence (TDi může tiše závidět), po Praze se pohybuje s ladností srnky. Pokud jde o některé "chronické" potíže, chce to důsledně měnit olej nejlépe po 8000km. Doporučuji Mogul Racing 5W40 (modrý obal), cena 600Kč/4l. Dále nehonit auto v nelegálních dálničních rychlostech, naopak, když už s městským autem musíte na dálnici, doporučuji jet 110km/h (holt z Brna v Praze budete o 20 minut později). Jinak už jenom obecné zásady bezpečné, plynulé a úsporné jízdy a HTP vás mile překvapí kvalitou.

0/0
2.8.2012 20:56

vymrzovac3

Jednou jsem se snažil reklamovat tu autožárovku...

....a jaké máte napětí palubní sítě?  ........regulátor pracuje na 14,2V.......Tak to jste překročili jmenovité napětí 12V žárovky o víc než 15%   !!!   ;-D   a bylo hotovo

0/0
15.5.2012 14:42

Chytry.Levicak

první generace fábií

byly jedny z posledních nejhezčích evropských aut. druhá generace fábií se mi už nelíbila. a že podle článku češi bohatnou a hctěji dražší auta??no to jen minimum bohatne

0/0
13.5.2012 14:42

kipu

Fabka 1.4 16V Combi "Comfort" mám a

Před 6-ti lety koupenou v 150tis km a nyní má 246tis km. Závady:

Přední pružiny ca 160 tkm, tlumiče, zadní pružiny při 245tis km a tlumiče zadní je třeba také vyměnit.

Teď odešlo LED brzdové světlo a drátky od spínače otevírání kufru - byly moc tvrdé a tak se utřásly, stačilo znovu naletovat.Pryč jsou tlumiče chodu pátých dveří - plynokapalinové vzpěry.

Běžné věci - kotouče, bubny, destičky, pakny a brzdová prasátka, poslední díl výfuku."Kosti" měněny dvakrát na našich silnicích není divu.Lamdy měněné. Bude potřeba vyměnit gumy uložení ramen - ty jsou nevhodně dimenzované už z výroby.

Špatná jsou hydraulická zdvihátka v motoru - zvuk téměř jak nafťák, výměna rozvodů je náročnější a dažší- dva řemeny a napínáky. Závada startéru, asi uhlíky - cena dílů 2E s prací a DPH 131E. Zlobí ERG ventil prakticky celou dobu, možná jde vyčistit. Auto začalo brát olej ca 0.75l na 5000 km. Koroze předního blatníku u prahu.Dát za to tehdejší ceníkovou cenu ca 430tis Kč tak by to tedy žádná výhra nebyla.

0/0
11.5.2012 19:03

kipu

Re: Fabka 1.4 16V Combi

A ještě ložisko zadního kola nedávno. Takže nevím, kde pan redaktor přišel na to, že je toto vozidlo odolné.

0/0
12.5.2012 11:45

starej Brůna

No jóóó, HTP nebrat!!!

Víme, známe, máme. Zažil jsem to. Už NIKDY VÍCE!!! Jak to nemá sto kobyl, je to šmé. Pazvuky? Furt. Olej se přepaluje jak ve friťáku, ventily jak ohořelý františky, rozvodový řetěz? Gumicuk hadr, přeskočí si kdy chce mrška a pak se to celý potká. Vír v nádrži je slyšet až do kabiny, vtáhl by Titanic. A cena dílů? no pardón bylo by za chvíli na meďoura- astronomická, jak jinak. Spojka trpí protože vyšší otáčky při rozjezdu plus High Torque Power ne a nejde prostě dohromady, před kopcem se to leká atd. atd.

Bydlím na vesnici. Mám HTP 47 kW, na tachometru 160000. Nejsem brzdou provozu, většinou jí bývají víkendoví jezdci a pospíchající frajeři po kolizi když se u TOHO udělá fronta. Taky jezdím občas na nákup s rodinou ale vyšší spotřebu než 6,5 jsem nikdy neměl, umí pod 5. Krom brzdových destiček a haldy žárovek vše originální, pravidelný vlastní servis vč. diagnostiky. Odvozil a postavil jsem s tím rodinný barák (ne chatu na Sázavě), před životností plastů v interiéru smekám.

0/0
11.5.2012 16:58

sorvon

1,2 HTP

Když tady čtu názory hospodských konstruktérů motorů a vozidel nezbývá než se pousmát.Povětšinou vlastní ojeté kdysi kvalitní vozidlo s přetočeným motorem nejlépe TDI se sedačkami pořádně proprděnými od helmuta ale náklady které  do auta vráží v hospodě pečlivě tají  .Nebo další sorta která se na 7 let zadluží a zaplatí lichvářské úroky bance aby měl tu oktávku a pak s ní jezdí 1 týdně do marketu ,kde nakupují nejlevnější blafy aby měli na splátky.Ona by jim ta fabie naprosto stačila a možná by na ni i ušetřili ale proč nemít něco co nepotřebuji,když si na to můžu půjčit!;-DR^a k té fabii - auto jako každé jiné záleží na pojítku mezi volantem a sedačkou.

+1/0
8.5.2012 16:59

1host

Fabia 1,4 TDI (3-válec)

Můžete mi někdo poradit zda jít do auta s tímto agregátem ? nebo se mu  vyhnout. :-/

0/0
8.5.2012 15:09

byrokrat?

Re: Fabia 1,4 TDI (3-válec)

já bych se vyhnul celýmu koncernu VW ... a ten naftovej tříválec je strašnej ...výkon mizernej, zvuk to má jak vylágrovanej traktor ...

0/0
27.6.2012 9:09

Jan9002

Každému, komu vadí 1,2 HTP.

Koupil jsem si ji za svoje vlastní vydělané peníze. Pokud se vám to auto nelíbí, tak nikdo nedrží pistoli u vaši hlavy a nenutí vás to koupit. Ps. Mě se vaše auto taky nelíbí.;-)

0/0
8.5.2012 13:27

petrolhead

Re: Každému, komu vadí 1,2 HTP.

Nám to nevadí, jenom se Vám divíme..:-)

0/0
8.5.2012 13:34

Jan9002

Re: Každému, komu vadí 1,2 HTP.

Proč? Pro účely, pro které jsem to koupil, to naprosto vyhovuje. Přece si nebudu kupovat 5-kového bavoráka na ježdění do kauflandu pro rohlíky jenom proto, protože se někomu nelíbí moje auto. Ps. mám dvojnásobný republikový plat a děcka už jsou z domu venku, takže by bylo i na toho bavora. Ale přoč kupovat něco, co nepotřebuji.

0/0
9.5.2012 8:59

Modrý a zelený blesk

Re: Každému, komu vadí 1,2 HTP.

I do Kauflandu se může jezdit pohodlně.

0/0
17.5.2012 10:05

cenzore_zdar

za pet let se bude psat...

Vyhnete se TSI ;-D;-D aneb sam prodejce Skoda Auto priznal, ze mam radsi sahnout po 1.4 MPI. R^

0/0
7.5.2012 20:21

čurila plenkovič

Re: za pet let se bude psat...

souhlas - bohužel za posledních 15 let se koncernu nedaří jaksi udělat kvalitní motor, jako např. 1,9 TDI 66 kw, jenom samé průsery v řadě: tříválec benzín, tříválec nafta, čtyřválec TSI, takže jediná varianta je 1,4 16v

0/0
8.5.2012 12:34

petrolhead

Re: za pet let se bude psat...

1.8 TSI, 2.0 TSI, 2.0 FSI (bez 4X4, tam je zmršený)

0/0
8.5.2012 13:36

byrokrat?

Re: za pet let se bude psat...

pokud jde o motory tak je koncern VW skutečnej průs..  většina jejich motorů nejenže je nespolehlivá ale navíc i slabá což je skutečně ideální kombinaceRv

0/0
27.6.2012 9:12

petrolhead

hnus a komedie

karikatura auta, u níž nejlepší a jediný použitelný motor je průměrný 1.4 16V

ble

0/0
7.5.2012 2:03

Jan9002

Re: hnus a komedie

Kretý? 50kW, 55kW, 63kW, 74kW?

0/0
8.5.2012 13:23

petrolhead

Re: hnus a komedie

50kW není 16V ale je spolehlivý, byť nezáživný

55 i 59kW jsou spolehlivé motory, ale v porovnání s konkurencí šedý průměr, pořád ale nejlepší volba

74kW je akorát silnější nahoře a slabší dole, navíc má víc závad

0/0
8.5.2012 13:45

Jan9002

Re: hnus a komedie

Já se ptal, protože jsem měl všechny (starám se o služební auta) A nelepší se mi jeví 55kW. Mám ho s 222 000 na tachometru a žáden problém. Ono je taky důležité, na co se to kupuje. Doma mám 1,2 tříválec a stačí. V práci mám tu 55 a stačí. Samozřejmě, že kdybych s tím jezdil denně 800 km, tak by muselo být něco jiného. Ikdyž na této diskusi jsou sami borci, co najezdí ročně 100 000, ti samozřejmě po fabii nesáhnou.

0/0
9.5.2012 9:03

vymrzovac3

Re: hnus a komedie

bohužel ale ty motory nesmí do moc velkého mrazu. Konstrukční chyba, trubka měrky oleje až ke dnu, a pokud Vám zamrzne hadice odvětrání klikovky, přijdete o všechen olej přes měrku.......:-/

0/0
15.5.2012 14:50

budulman

Fabia 2

expert tak akorát na bludy,iHNUS.cz se zase ukázal .no a mám zase ban na rok.

0/0
6.5.2012 16:54

HrubesaMares

Cesi bohatnou?

no, spis se Octavie dostala do rozumnych cenovych relaci...no a koruna uz taky neni co byvala ;-)

0/0
6.5.2012 16:14

11galuus12

Spíš best celer, než bestseller...

0/0
6.5.2012 13:01

5x zabanovany Pusher

1.2 htp 51kw

Mam funglovku, vyrobeno 03/2012 a motor naprosto v pohode. Spotreba ve meste kolem 6 - 7l. Mimo mesto 6l, dalnice 6,5 - 7,5l, zalezi jak clovek jede. Spotrebu nad 10 si troufam tvrdit clovek pri normalnim stylu jizdy nikdy neuvidi.

0/0
6.5.2012 11:45

Neutrální Nick

Re: 1.2 htp 51kw

Tak svůj "rodinný vůz" nalož rodinou (2 dospělí, 2 děti, plný kufr věcí, kola na střeše), nastav skutečných 130 km/h na tempomatu a dívej se... ;-).

0/0
6.5.2012 11:58

11galuus12

Re: 1.2 htp 51kw

A po 60 tis. to začne žrát olej, dýmit, a bude to ještě zhnilejší než je. Vřelé díky, ale pod 74 kW to není o ničem.

0/0
6.5.2012 13:23

entony13

Re: 1.2 htp 51kw

jaké auto máte jako druhé do rodiny a do města? Na to je i ta HTP dobrá koupě, asi ti Němci jsou úplně hloupí, když kupují HTP v polu a fabii......

0/0
6.5.2012 16:38

Neutrální Nick

Re: 1.2 htp 51kw

Co máme my, není podstatné (obě auta jsou kombíky střední třídy).

Podstatné je použití a účel druhého auta. Něco jiného je auto pro maminku na mateřské se 2 dětma, tam malá auta typu Fabia ani náhodou, něco jiného je auto pro jednu osobu na dojíždění do práce, na nákup apod. Ale ni tam bych nevolil Fabii (za to cenu jsou mnohem zajímavější auta) a už vůbec ne otřesný 1.2 HTP.

0/0
7.5.2012 14:53

littlemoon

Re: 1.2 htp 51kw

kdž jsem v tom jel poprvé pro jistotu jsem se zeptal jestli je to tak líné od výrobce a nebo s tím něco je :-/

osobně bych si na to nezvykl ..

0/0
6.5.2012 16:08

cenzore_zdar

Re: 1.2 htp 51kw

Tak az to bude mit najeto 50 000km jak to co mame v Roomsteru, tak teprv zacnete nadavat. Hroznej motor! Nechapu jak tohle mohlo jit do vyroby. Jediny co ma ve skodovce smysl je bud SDI nebo prvni TDI v oktavce nebo 1.4 MPI. Pokud vezmu v potaz jeste historii, tak pak 1.3 MPI z feldy nebo 1.3 karburator z favoritu. Ty motory sice mely prabidnej vykon, ale vydrzeli cokoliv, pokud tam clovek nedal misto oleje pisek ;-D Bezproblemu s tim slo nalitat 400 000km!!

0/0
7.5.2012 20:27

tequiladrinker

1,2 HTP

mám v kombiku, mimo město jezdím za cca 5,3l, na dálnici se pohybuju někde kolem 7,5-7,8l, jezdím dá se říct předpisově, mimo město 90-100, na dálnici v rozsahu 120-140 dle dopravní situace... ...takže žádný astronomický čísla se nikde neobjevují... ...a nechce se mi věřit, že jsem nějakej superřidič, spíš když se člověk potřebuje dostat z bodu A do bodu B a nepotřebuje závodit tak HTPčko je zcela vyhovující... ...jo a s tím předjížděním - tak to jsem se pobavil, že prej nejde ani předjet traktor... ...tak takovej traktor bych chtěl vidět[]

0/0
6.5.2012 10:23

Neutrální Nick

Re: 1,2 HTP

No, já měl kdysi před dlouhými roky HTP jako služebák. Dlouhodobá spotřeba odpovídala spíš průměru ze spritmonitor.de (http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2&power_s=45&power_e=48&minkm=&gearing=1), tedy někde nad 6,5 litru.

Tempomatových 130 km/h (dle gps) na D1 znamenalo cca 8-9 litrů a do některých kopců si to auto nebylo schopno udržet ani těch 130 km/h...

0/0
6.5.2012 10:42

prasák

pořád udivije

Pořád mne udivuje, že někdo svou vlastní hodnotu odvozuje od toho, jak velký má objem motoru, tedy aspoň větší než 1,2. A podle toho to tady pak také vypadá. Smutné. ;-D

0/0
6.5.2012 10:07

Škubi

Vždycky

jí berte bez tříválce..!!!!

0/0
6.5.2012 9:26

forrest010

Velevážení majitelé 1.2 HTP

..........je mi vás hluboce líto a myslím to upřímně [>-]

Tak už nekvičte , netušili jsme , že máte internet.

+4/0
6.5.2012 6:54

Jan9002

Re: Velevážení majitelé 1.2 HTP

Kvičíš jenom ty. A je mi tě hluboce líto.

0/0
8.5.2012 13:25

byrokrat?

Re: Velevážení majitelé 1.2 HTP

jj, asi tak ... holt není nad benzínový dvoulitr s turbem ;-D (i když je mi jasný že v očích majitelů vozidel Ho... To Pojede jsem pirát silnic a vrah malých dětí na přechodu před školkou)

0/0
27.6.2012 9:22

Hra11

1,2 HTP není motor na závodění ani honění po dálnicích.

Náký odborník už tady psal, že motor trpí přehříváním motorového oleje od katalyzátoru, špatně vedeným olejovým kanálem v bloku motoru. Rychle se znehodnocuje a vlivem vysoké teploty ztrácí mazací schopnost.

0/0
5.5.2012 17:32

sucipej roznec treti

Re: 1,2 HTP není motor na závodění ani honění po dálnicích.

A ja s tim jezdim pet let bez nejmensiho problemu(a to uz pred tim bylo jete). Menil jsem jenom olej a zarovky.

Me se zda, ze je tady plna diskuze frustratu s malym penisem, kteri sni o bavoraku a honi si tu ego(tim nemyslim konkretne vas).

+2/0
5.5.2012 17:52

KarelV

Re: 1,2 HTP není motor na závodění ani honění po dálnicích.

Jistěže jsou i lidé, kteří nemají na práci nic lepšího, než se ve svých bourácích honit po dálnicích... ;-D ... my však máme své HTP combi ponejvíce k přesunu z místa A do místa B a to za nějakou bohulibou činností... Třeba do práce, za nákupy, v létě na dovolenou do Chorvatska, o víkendech na chalupu k rodičům nebo do přírody s bicykly - pěkně si provětrat hlavu a trochu rozpumpovat ten dosti zahálející srdeční sval... ;-)

Skoro se mi chce napsat malé vyznání:  Milujeme své HTP a nedáme na ně dopustit .....  V

P.S.:  Na tříválce už přechází i další renomovaní výrobci motorů... Tak jaképak copak?! ;-D

0/0
5.5.2012 20:21

cenzore_zdar

Re: 1,2 HTP není motor na závodění ani honění po dálnicích.

motor musi bez problemu vydrzet aspon 15 az 20 let. Jinak je to ksunt. Takze vasich 5 let je houbelec. Kdyby mi mel za pet let od koupi auta odejit motor, tak se snad pujdu i soudit, ze jde o vyrobni vadu;-D

0/0
7.5.2012 20:31

Jan9002

Re: 1,2 HTP není motor na závodění ani honění po dálnicích.

Někdo najezdí za 5 let 10000 km (už jsem zažil tříleté auto s 1500 km (fakt mi tam nechybí žádná nula) a za pět let může mít nalítané milion (takové auto jsem už taky viděl, oktávka 66 kW v dízlu měla za 3 roky 1,5 mega. Auto od 4 taxikářů, kde nevychladl motor)  Takže pět let je blbost.

0/0
9.5.2012 9:08

byrokrat?

Re: 1,2 HTP není motor na závodění ani honění po dálnicích.

asi tak. znám felicii starou snad 15 let co má najeto 1000 km a stojí furt v garáži a v bejvalý práci jsme s průměrným firemním autem najezdili 15-20 000 km měsíčně (auto šlo pryč prakticky vždycky ještě v záruce, když začínalo kolabovat, protože mělo řádově 300-400 000 km ... s výjimkou passata, ten zdechnul popátý asi ve 150 000 km a tak šel)

0/0
27.6.2012 9:27

Jimmy38

HTP

příspěvky některých,to by jeden brečel.;-(motor jako takový není 100%ní,ale tak mizerná bída to rozhodně taky není.a co takový 1.4 a 1.2TSI???;-€nad tím se z vás nikdo nepozastavuje??? já to HTPečko mám doma a že by do kopců to nejelo,všichni na mě museli troubit a žralo by to jak já nevím co...???ještě ani jednou.zastáncem těchto motorů rozhodně nejsem,ale jejich jízdní projev se mi docela líbí.na to k čemu je určen to bohatě postačuje. i jízdu po dálnici zvládne hravě,160km/h je tam vcelku i rychle a spotřeba mi zdaleka nepřekročila 8 litrů.zdaleka ne.teď s tím jezdí manželka a je s tím spokojená a spotřebu má dlouhodobě do 6.5 litru.ono pokud budu chtít,tak na každém motoru se nějaké to ale vždy najde.ten kdo ví co chce a dost často jezdí po městě a okolí tak mu HTP měrou vrchovatou postačí..

+1/0
5.5.2012 16:19

Škubi

Re: HTP

Ve středu mi u služebáku kleklo pár kabílků a tím pádem jeden válec ztichnul... Do servisu to bylo nějakých 500-600 metrů a myslel jsem, že se motor vytrhne ze silenbloků jak se to klepalo... Dreizilinder nikdy...

0/0
6.5.2012 9:32

Neutrální Nick

Re: HTP

Už jsem to psal níže.

S Fábií HTP se nedá jezdit tak, abys nebyl brzdou provozu. Možná ještě ve městě.

Ale stačí, aby výpadovka z města byla trochu do kopce a ti za tebou si budou říkat, žes asi neviděl ceduli "konec obce".

Navíc, vzhledem k objemu a použité technice je potřeba HTP točit do vyšších otáček, aby jela alespoň trochu. Ostatně je i tak zpřevodovaná, aby točila vyšší otáčky. Tzn. spotřeba jde do astronomických výšin, vzhledem k výkonu motoru. Za 6,5 litru se dá jezdit s 1,4 TSI - s nesrovnatelně větší dynamikou... HTP je fakt hodně hodně špatný motor.

A k té tvé fantazii o hravě dosažených 160 km/h... ;-D. Tohle bych byl schopen říct o svém autě, že hravě dosáhne 160 km/h... 220 koní na 1500 kg hmotnosti. Fabia HTP se na 160 km/h rozjede za ideálních podmínek (rovina, bez protivětru, jen řidič) za mnoho mnoho desítek sekund a je to oficiálně její max,. rychlost (Fabia I, 47 kW).

0/0
6.5.2012 10:15

byrokrat?

Re: HTP

asi tak, hravě 160 znamená že to je ještě ten samej den co se odstartuje, což je pro haťapu trochu problém, stačí vítr, kopec, 4 lidi v autě a puštěná klima a má to problém udržet 80km/h na dálnici ... měl jsem tu čest s víc autama a  výkon aby to jelo je podle mne tolik koní kolik je váha auta bez nuly na konci ... jenže takovej motor snad do fóbie ani nedávaj (i když stará fabia RS s 130koňovým TDi jezdila fakt slušně, to bylo moje nejoblíbenější firemní auto)

a tříválce s turbem ... dávám jim tak 150 000 km než se utaví

0/0
27.6.2012 9:35

Neutrální Nick

Re: HTP

...hravě ;-D?

http://www.youtube.com/watch?v=aKopuiip3tI&feature=related

.

Tohle je hravě ;-)...

http://www.youtube.com/watch?v=PMku1wZUj9c&feature=related

0/0
6.5.2012 10:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.