Diskuze
Český bestseller fabia slaví tři miliony. Ojetou ji berte bez tříválce
Děkujeme za pochopení.
veliz
HTP - veliká spokojenost
O tomto motůrku mohu hovořit jen v dobrém. Spotřeba dlouhodobý průměr 5,5l/100km, absolutní spolehlivost (celého auta), na dnešní poměry neuvěřiteně servisně nenáročná. Za 6 let nikdy nebyla v servisu, servisuji si ji sám, roční náklady na spotřební materiál cca 1000 až 1500Kč. Je to ideální auto pro lidi s malým kilometrovým proběhem s důrazem na město či naopak vesnici. Ve městě je v podstatě bez konkurence (TDi může tiše závidět), po Praze se pohybuje s ladností srnky. Pokud jde o některé "chronické" potíže, chce to důsledně měnit olej nejlépe po 8000km. Doporučuji Mogul Racing 5W40 (modrý obal), cena 600Kč/4l. Dále nehonit auto v nelegálních dálničních rychlostech, naopak, když už s městským autem musíte na dálnici, doporučuji jet 110km/h (holt z Brna v Praze budete o 20 minut později). Jinak už jenom obecné zásady bezpečné, plynulé a úsporné jízdy a HTP vás mile překvapí kvalitou.
vymrzovac3
Jednou jsem se snažil reklamovat tu autožárovku...
....a jaké máte napětí palubní sítě? ........regulátor pracuje na 14,2V.......Tak to jste překročili jmenovité napětí 12V žárovky o víc než 15% !!! a bylo hotovo
Chytry.Levicak
první generace fábií
byly jedny z posledních nejhezčích evropských aut. druhá generace fábií se mi už nelíbila. a že podle článku češi bohatnou a hctěji dražší auta??no to jen minimum bohatne
kipu
Fabka 1.4 16V Combi "Comfort" mám a
Před 6-ti lety koupenou v 150tis km a nyní má 246tis km. Závady:
Přední pružiny ca 160 tkm, tlumiče, zadní pružiny při 245tis km a tlumiče zadní je třeba také vyměnit.
Teď odešlo LED brzdové světlo a drátky od spínače otevírání kufru - byly moc tvrdé a tak se utřásly, stačilo znovu naletovat.Pryč jsou tlumiče chodu pátých dveří - plynokapalinové vzpěry.
Běžné věci - kotouče, bubny, destičky, pakny a brzdová prasátka, poslední díl výfuku."Kosti" měněny dvakrát na našich silnicích není divu.Lamdy měněné. Bude potřeba vyměnit gumy uložení ramen - ty jsou nevhodně dimenzované už z výroby.
Špatná jsou hydraulická zdvihátka v motoru - zvuk téměř jak nafťák, výměna rozvodů je náročnější a dažší- dva řemeny a napínáky. Závada startéru, asi uhlíky - cena dílů 2E s prací a DPH 131E. Zlobí ERG ventil prakticky celou dobu, možná jde vyčistit. Auto začalo brát olej ca 0.75l na 5000 km. Koroze předního blatníku u prahu.Dát za to tehdejší ceníkovou cenu ca 430tis Kč tak by to tedy žádná výhra nebyla.
kipu
Re: Fabka 1.4 16V Combi
A ještě ložisko zadního kola nedávno. Takže nevím, kde pan redaktor přišel na to, že je toto vozidlo odolné.
starej Brůna
No jóóó, HTP nebrat!!!
Víme, známe, máme. Zažil jsem to. Už NIKDY VÍCE!!! Jak to nemá sto kobyl, je to šmé. Pazvuky? Furt. Olej se přepaluje jak ve friťáku, ventily jak ohořelý františky, rozvodový řetěz? Gumicuk hadr, přeskočí si kdy chce mrška a pak se to celý potká. Vír v nádrži je slyšet až do kabiny, vtáhl by Titanic. A cena dílů? no pardón bylo by za chvíli na meďoura- astronomická, jak jinak. Spojka trpí protože vyšší otáčky při rozjezdu plus High Torque Power ne a nejde prostě dohromady, před kopcem se to leká atd. atd.
Bydlím na vesnici. Mám HTP 47 kW, na tachometru 160000. Nejsem brzdou provozu, většinou jí bývají víkendoví jezdci a pospíchající frajeři po kolizi když se u TOHO udělá fronta. Taky jezdím občas na nákup s rodinou ale vyšší spotřebu než 6,5 jsem nikdy neměl, umí pod 5. Krom brzdových destiček a haldy žárovek vše originální, pravidelný vlastní servis vč. diagnostiky. Odvozil a postavil jsem s tím rodinný barák (ne chatu na Sázavě), před životností plastů v interiéru smekám.
sorvon
1,2 HTP
Když tady čtu názory hospodských konstruktérů motorů a vozidel nezbývá než se pousmát.Povětšinou vlastní ojeté kdysi kvalitní vozidlo s přetočeným motorem nejlépe TDI se sedačkami pořádně proprděnými od helmuta ale náklady které do auta vráží v hospodě pečlivě tají .Nebo další sorta která se na 7 let zadluží a zaplatí lichvářské úroky bance aby měl tu oktávku a pak s ní jezdí 1 týdně do marketu ,kde nakupují nejlevnější blafy aby měli na splátky.Ona by jim ta fabie naprosto stačila a možná by na ni i ušetřili ale proč nemít něco co nepotřebuji,když si na to můžu půjčit!a k té fabii - auto jako každé jiné záleží na pojítku mezi volantem a sedačkou.
1host
Fabia 1,4 TDI (3-válec)
Můžete mi někdo poradit zda jít do auta s tímto agregátem ? nebo se mu vyhnout.
byrokrat?
Re: Fabia 1,4 TDI (3-válec)
já bych se vyhnul celýmu koncernu VW ... a ten naftovej tříválec je strašnej ...výkon mizernej, zvuk to má jak vylágrovanej traktor ...
Jan9002
Každému, komu vadí 1,2 HTP.
Koupil jsem si ji za svoje vlastní vydělané peníze. Pokud se vám to auto nelíbí, tak nikdo nedrží pistoli u vaši hlavy a nenutí vás to koupit. Ps. Mě se vaše auto taky nelíbí.
petrolhead
Re: Každému, komu vadí 1,2 HTP.
Nám to nevadí, jenom se Vám divíme..
cenzore_zdar
za pet let se bude psat...
Vyhnete se TSI aneb sam prodejce Skoda Auto priznal, ze mam radsi sahnout po 1.4 MPI.
čurila plenkovič
Re: za pet let se bude psat...
souhlas - bohužel za posledních 15 let se koncernu nedaří jaksi udělat kvalitní motor, jako např. 1,9 TDI 66 kw, jenom samé průsery v řadě: tříválec benzín, tříválec nafta, čtyřválec TSI, takže jediná varianta je 1,4 16v
petrolhead
hnus a komedie
karikatura auta, u níž nejlepší a jediný použitelný motor je průměrný 1.4 16V
ble
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...