Diskuze
Zimáky by měly být povinné bez výjimky, plánuje ministr dopravy
Děkujeme za pochopení.
zorro_rojo
Prosim o radu.
Kde mam prosim sehnat zimni pneumatiky v rozmeru 6.7-13?
(ma je treba Multikara)
víťula_
zimní gumy
ještě nikdo nezměřil jaký má (a jestli vůbec) používání zimních gum vliv na bezpečnost dopravy. Všechny zákony se přijímají ve stylu - my si myslíme že je to potřeba a tečka, čísla žádná. Já například tuhle zimu přezouval na konci listopadu a zpátky na letní jsem to hodil koncem února, po skončení těch mrazů. Jezdím převážně po Praze a v okolí Prahy (po D8) a stejně si myslím že jsem vlastnosti zimních gum využil naprosto minimálně. Protože zimní gumy mají lepší vlastnosti než letní akorát na sněhu, a ten se v Praze na silnici vyskytuje naprosto minimálně, většinou je to max. břečka, nebo mokrá či úplně suchá silnice. A na takovém povrchu mají letní stejné (nebo i lepší) vlastnosti jako zimní. Ten argument s teplotou je nesmysl, v mnoha testech bylo prokázáno že vlastnosti jsou podobné i při nula stupních. Tenhle návrh je akorát lobbing gumařů a servisů, s bezpečností provozu to opět nemá pranic společného
bursa70
Zimáky by měly být povinné bez výjimky, plánuje ministr dopr
Já používám dvě sady, už léta i když to nebylo povinné. Kdo toto kritizuje,tak není u mě řidič. Pokud chci šetřit, tak budu chodit pěšky. Ale dneska má auto kde jaká socka, a pak je to vidět na silnicích.
FiS95
Co takhle politikům zakázat dělat do vyrovnání rozpočtu
jakékoli nové zákony kromě těch, které k vyrovnání povedou?
Lvy
Totální nesmysl!
Stejně tak jako kecy o tom, že zimní gumy jsou lepší od sedmi stupňů dolů lze říkat, že letní jsou lepší od sedmi nahoru. Bohužel skutečnost je mnohem horší, zimní jsou mnohem horší na suché a mokré vozovce, stejně tak jako zimní jsou lepší v břečce a na sněhu. Na ledu je to jedno, tam pomůžou jen hřeby.
Ovšem bohužel ani zimní gumy nejsou schopny vykompenzovat totálně neschopné řidiče, kterých je dneska na cestách většina. Úsměvný příklad z minulé zimy, mám pět let staré zimní gumy a toho vzorku už tam moc není. Náhon jen na přední. Jeli jsme do hor a začalo sněžit, ale i tak jsme si říkali zajedeme si zalyžovat. Cestou jsme předjeli asi deset aut, které nebyly schopné vyjet nahoru a jako jediní jsme vyjeli bez řetězů a to i přesto, že nás na jednom místě tyto stojící auta skoro zastavily a byl docela problém se znova rozjet.
Takže zimní gumy a neschopný řidič je mnohem horší varianta, než schopný řidič na letních a to platí nejen na suchu, ale i na sněhu.
l.g
Re: Totální nesmysl!
Jenže jaksi poněkud nekorektně zapomínáte na variantu "letní gumy a neschopný řidič", která je bezkonkurenčně nejhorší a smyslem tohoto zákona je takové variantě předejít.
Patolog
Přezouvat
Podle data, je totální nesmysl. Tuhle zimu jsem dával zimáky až koncem listopadu a prvního března šly domů. Příště to může být klidně od října do dubna. V červenci přece taky nechodí člověk jen v šortkách, jen kvůli tomu, že je léto. Každý se obléká dle aktuálního počasí a to samé by mělo být samozřejmostí i u auta.
Labirinto
Re: Přezouvat
Víte co, to je prostě boj s větrnými mlýny. Naprosto souhlasím. Napadnout může i před listopadem, ale to bude oká, protože není jejich datum. To samé na konci sezóny. Je to k uzoufání, co pořád vymýšlí....
DIVIX
A čo keby sa
V ČR jazdilo na plecháčoch v zime, a na elektrónoch v lete. Načo sú vám vôbec pneumatiky? Pneumatiky vám nevyhovujú, tak to skúste bez nich. Určite tým zaskočite policiu ČR.
Neutrální Nick
Re: A čo keby sa
Tohle dnes slováci považují za vtipné? No, pánbůh s vámi, tedy...
klokaran
Nevím pročpak pan ministr
není stejně zásadový na to, aby na 1 sypač s radlicí bylo 50 km silnice, aby byly pořád udržovaný (vím, je to stejná kravina, jako zimní pneu od 1.11. do 31.3.) Co když napadne sníh v říjnu a nebo v dubnu. Přece současná úprava je vyhovující. Pravda nevyhovuje lobistům, kterými je asi pan ministr obklopen. Nevím proč by si musel řidič, který si na počasí počká povinně nasazovat zimní pneu. Viz letošní zima, u nás na jihu Čech byl sníh zhruba tři neděle.
Neutrální Nick
Ach jo, to je ale blbost
Adheze se neřídí datem v kalendáři, ale aktuálními podmínkami.
Ajvn
letnich 20'C+
Spolek ministerskych navrhovatelu jsou pablblove. (pokud tedy nejsou uplaceni a zkorumpovani od pneu-lobby) Letos bylo jeste v kalendarnim obdobi zimnich gum vice jak 20stupnu nad nulou. Pri takove teplote trva na zimnich gumach jen kancelarska krysa, ktera se vozi ve sluzebnim aute na miste zadniho pasazera. Takova zimni guma uz je v techto teplotach citelne mekka a dostat auto do smyku je na ni mnohem snazsi. Tzn. v rukou rady ridicu nezkusenych je takova konfigurace naopak nebezpecna provozu.
l.g
Re: letnich 20'C+
Jenže jaksi zapomínáte dodat, že těch víc jak +20˘C byl zároveň asi osmdesátiletý teplotní rekord a několik dní potom bylo -2˘C...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Instalatér do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč