- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kde mam prosim sehnat zimni pneumatiky v rozmeru 6.7-13?
(ma je treba Multikara)
ještě nikdo nezměřil jaký má (a jestli vůbec) používání zimních gum vliv na bezpečnost dopravy. Všechny zákony se přijímají ve stylu - my si myslíme že je to potřeba a tečka, čísla žádná. Já například tuhle zimu přezouval na konci listopadu a zpátky na letní jsem to hodil koncem února, po skončení těch mrazů. Jezdím převážně po Praze a v okolí Prahy (po D8) a stejně si myslím že jsem vlastnosti zimních gum využil naprosto minimálně. Protože zimní gumy mají lepší vlastnosti než letní akorát na sněhu, a ten se v Praze na silnici vyskytuje naprosto minimálně, většinou je to max. břečka, nebo mokrá či úplně suchá silnice. A na takovém povrchu mají letní stejné (nebo i lepší) vlastnosti jako zimní. Ten argument s teplotou je nesmysl, v mnoha testech bylo prokázáno že vlastnosti jsou podobné i při nula stupních. Tenhle návrh je akorát lobbing gumařů a servisů, s bezpečností provozu to opět nemá pranic společného
Já používám dvě sady, už léta i když to nebylo povinné. Kdo toto kritizuje,tak není u mě řidič. Pokud chci šetřit, tak budu chodit pěšky. Ale dneska má auto kde jaká socka, a pak je to vidět na silnicích.
jakékoli nové zákony kromě těch, které k vyrovnání povedou?
Stejně tak jako kecy o tom, že zimní gumy jsou lepší od sedmi stupňů dolů lze říkat, že letní jsou lepší od sedmi nahoru. Bohužel skutečnost je mnohem horší, zimní jsou mnohem horší na suché a mokré vozovce, stejně tak jako zimní jsou lepší v břečce a na sněhu. Na ledu je to jedno, tam pomůžou jen hřeby.
Ovšem bohužel ani zimní gumy nejsou schopny vykompenzovat totálně neschopné řidiče, kterých je dneska na cestách většina. Úsměvný příklad z minulé zimy, mám pět let staré zimní gumy a toho vzorku už tam moc není. Náhon jen na přední. Jeli jsme do hor a začalo sněžit, ale i tak jsme si říkali zajedeme si zalyžovat. Cestou jsme předjeli asi deset aut, které nebyly schopné vyjet nahoru a jako jediní jsme vyjeli bez řetězů a to i přesto, že nás na jednom místě tyto stojící auta skoro zastavily a byl docela problém se znova rozjet.
Takže zimní gumy a neschopný řidič je mnohem horší varianta, než schopný řidič na letních a to platí nejen na suchu, ale i na sněhu.
Jenže jaksi poněkud nekorektně zapomínáte na variantu "letní gumy a neschopný řidič", která je bezkonkurenčně nejhorší a smyslem tohoto zákona je takové variantě předejít.
Podle data, je totální nesmysl. Tuhle zimu jsem dával zimáky až koncem listopadu a prvního března šly domů. Příště to může být klidně od října do dubna. V červenci přece taky nechodí člověk jen v šortkách, jen kvůli tomu, že je léto. Každý se obléká dle aktuálního počasí a to samé by mělo být samozřejmostí i u auta.
Víte co, to je prostě boj s větrnými mlýny. Naprosto souhlasím. Napadnout může i před listopadem, ale to bude oká, protože není jejich datum. To samé na konci sezóny. Je to k uzoufání, co pořád vymýšlí....
V ČR jazdilo na plecháčoch v zime, a na elektrónoch v lete. Načo sú vám vôbec pneumatiky? Pneumatiky vám nevyhovujú, tak to skúste bez nich. Určite tým zaskočite policiu ČR.
Tohle dnes slováci považují za vtipné? No, pánbůh s vámi, tedy...
není stejně zásadový na to, aby na 1 sypač s radlicí bylo 50 km silnice, aby byly pořád udržovaný (vím, je to stejná kravina, jako zimní pneu od 1.11. do 31.3.) Co když napadne sníh v říjnu a nebo v dubnu. Přece současná úprava je vyhovující. Pravda nevyhovuje lobistům, kterými je asi pan ministr obklopen. Nevím proč by si musel řidič, který si na počasí počká povinně nasazovat zimní pneu. Viz letošní zima, u nás na jihu Čech byl sníh zhruba tři neděle.
Adheze se neřídí datem v kalendáři, ale aktuálními podmínkami.
Spolek ministerskych navrhovatelu jsou pablblove. (pokud tedy nejsou uplaceni a zkorumpovani od pneu-lobby) Letos bylo jeste v kalendarnim obdobi zimnich gum vice jak 20stupnu nad nulou. Pri takove teplote trva na zimnich gumach jen kancelarska krysa, ktera se vozi ve sluzebnim aute na miste zadniho pasazera. Takova zimni guma uz je v techto teplotach citelne mekka a dostat auto do smyku je na ni mnohem snazsi. Tzn. v rukou rady ridicu nezkusenych je takova konfigurace naopak nebezpecna provozu.
Jenže jaksi zapomínáte dodat, že těch víc jak +20˘C byl zároveň asi osmdesátiletý teplotní rekord a několik dní potom bylo -2˘C...