- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ročně najezdím přes 70.000 km, měl jsem auta různých značek, v posledních letech jezdím se škodovkami, měl jsem postupně Octavii TDI, pak Octavii Scout a nyní Superba 4x4.
Přestože je TDI těžké na předek a díky tomu se s ním jezdí v zimě dobře, po přesednutí do Octavie Scout jsem už nechtěl zpátky. Rozdíl je vidět v zimě v každém kopci, ta suverénnost čtyřkolky je obrovský zážitek. Měl jsem už Haldex 4x4 a neměl jsem s ním žádný problém. Reaguje to tak, že připnutí zadní nápravy není cítit (pokud mám zapnuté tlačítko ESP, pak se odpojí ASR a systém poměrně brutálně hrabe, i když mi připadalo, že s elektronickými systémy se kopce vyjíždějí lépe). I na mokru je znát velká výhoda Haldexu proti pohonu přední nápravy. Ta jistota na mokru je také zážitek, auto drží tam, kde by moje předchozí octavia měla problém. Neměl jsem na Haldexu nikdy žádnou poruchu ani jiný problém, technicky je to jeden ze systémů, který mne nikdy nezlobil.
Nikomu Haldex nenutím, ale má ho i Bugatti. Proč asi?
Tak nevím ale naposledy jsem na auto čekal několik měsícu před rokem 1989, tak po 20ti letech budování kapitalismu jsme se vrátili na začátek a čekáme jak za bolševika.
A vymlouvat se na nedostatek haldexu, to mi připomíná scénku Lábuse s Kaiserem "Těžký týden referenta Kubrta ".
No ono je to pár let co se v Německu čekalo na SLK 2,5 roku.
Nechápu, co se Vám furt nelíbí na haldexu. Jezdím Jeťáčkem s 2,0TDI a upozorňuju Vás, že v zimě jsem král. Bydlím nejen v 700m. výšce, ale na víc mám cestu 90m k baráku, kterou už nemusím odklízet PARÁDA. Furt řešíte nějakej terén a jestli to Zubaru umí lézt na stromy, což je na dvě věci.... Ale já se krásně do domu dostanu s výbornou spotřebou. Ale u Vás jsem asi kret é n, jelikož jsem si koupil haldex. Cha, cha...
V zásadě proti Haldexu nejsem, protože k tomu aby člověk vyjel uklouzaný kopec, nebo lehčí polní cestu k chalupě stačí. Jen si ten pán co psal jak je Haldex chytrý nesmí plést jablka a hrušky. Na normální ježdění Haldex stačí, ale jízda pro radost je špatně, k tomu konstruován ale asi nebyl. Nevýhodou u něj je absence středového diferenciálu a když se připojí tak roztočí zadní kola stejným počtem otáček jako přední - pokud jedu rovně tak dobrá, ale v zatáčce při trošku rychlejší jízdě přišla hned krize. O průjezdu driftem pomocí práce s plynem nemohla být ani řeč. Raději jsem vystoupil abych to kolegovi neposlal do stromu, možná by se to dalo někde na volné ploše natrénovat, ale asi bych na to neměl nervy. Jinak stačilo zastavit na rozblácené cestě s naloženým vozíkem a byl konec...škub...škub
Na Haldex bych v zásadě měl, protože moje Subaru je cenově ještě kousek nad Superbem 3,6 FSI, ale oproti němu má Subaru duši, stejně tak jako vozy BMW jejichž systém také pracuje hodně dobře.
Tak tomu říkám slušná "krize"... čekací doba na auto přes půl roku.
Takze ceski dealeri uz oktavku s 4x4 nepredavaju. Zato v Nemecku, Rakusku, Svajciarsku atd. su v ponuke tak ako aj predtym...
napr.
je pry 6-7mesicu, ale pokud me pamet neklame, tak tolik se ceka nebo cekalo na kazdeho kombika (octavia) s lepsi vybavou. tak si myslim, ze ten duvod bude nekde jinde
Většina českých řidičů pohon 4x4 k ničemu nepotřebuje.
No když za cenu Octavie 4x4 koupíte Superb 4x4 v automatu... http://tinyurl.com/bt7he2m
Jdi do háje s tou tvou trapnou reklamou na pochybný bazar!!!
Dáváš to pod každý článek o Škodovce. Když nemáš na normální reklamu, tak táhni!
totéž se dočtu na webu škody...
Exkluzivní je to že tady za to Škodovka platí, zatímco u sebe na webu to má zadarmo , ale jinak pravda je samozřejmě úplně jinde, není to o haldexu nebo jak se ten krám jmenuje