Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Pozor, po Praze jezdí neslyšně elektrická avia. Jediná v Česku

Sledujete šoféra, zatáhne za páku, tím odbrzdí, jinou navolí směr, kam se jede a s jemným bzukotem se "pan Smith" rozjede. Ten zvuk vám připomene dětská léta strávená s nosem přilepeným na plexisklo za zády tramvajáka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VEGR

Jak je to doopravdy

Jezdíme na elektřinu 30 let. Trochu o tom, myslím, víme a pokud se chcete dozvědět jaké máme zkušenosti přijďte mezi nás. Nejvhodnější termín bude 7. července.

Dozvíte se, že na to, aby jezdila všechna auta v republice na elektřinu, stačí pouze 15% vyrobené elektřiny.Kolik se ušetří čeho si můžete spočítat. Hluk, nemoci, servis, ropa,atd. Brzy poznáte, co jste ještě nepoznali.

www.elektromobily-os.cz

0/0
18.5.2012 13:57

poterienko

Re: Jak je to doopravdy

Ačkoli mám rád auta se spalovacím motorem, řev velkého vytočeného motoru, dým za autem...atd. zajímá mě problematika e-aut a to kor v "domácích" podmínkách. Stránky mi bohužel přijdou šíleně nepřehledné, je někde nějaký článek o konkrétním přestavěném autě?

0/0
18.5.2012 21:11

VEGR

Re: Jak je to doopravdy

Jsme nezisková organizace a stránky dělají amatéři zdarma.

Vozidla nepřestavujeme, i když se někteří členové pokoušejí. Dokud jsou , k dispozici kvalitní seriové elektromobily od PSA, které se po vyrobení přesunuly na vrakoviště, snažíme se je zachránit. Pokud měly doklady, šly po dost velikém úsilí někdy i zaregistrovat a máme je skladem. Některé upravíme pomocí nových typů baterií a pak mohou mít dojezd až skoro 500 km.Pracujeme  ale i na vývoji nových vozidel a k tomu pořádáme každoročně soutěž. Přijeďte se podívat. Pročtěte si i jiné stránky  , např. www.elektromobil.wz.cz

Je to široká problematika, veřejnost není dostatečně informována,je nás málo. Elektromobily patří mezi ty nejbáječnější věci na světě.

0/0
19.5.2012 8:17

Modrý a zelený blesk

Re: Jak je to doopravdy

Existuje vůbec možnost v domácích podmínkách přestavět a zlegalizovat spalovadlo na elektriku? Mám na mysli zejména posilovač brzd a podobné fičurky, které s činností spalováku přímo souvisejí.

0/0
25.5.2012 13:41

VEGR

Re: Jak je to doopravdy

Teoreticky ano, řešit tuto složitější problematiku doporučuji  přes naše sdružení a kontakty na webu uvedené.

www.elektromobily-os.cz   www.elektromobil.wz.cz

0/0
26.5.2012 23:01

Fair-Play

Re: Jak je to doopravdy

Elektromobil je prozatím jen předražená hračka s malým dojezdem a dlouhou dobou nabíjení pro běžného člověka naprosto nepoužitelná!!

+1/0
19.5.2012 9:05

VEGR

Re: Jak je to doopravdy

Jsem důchodce a mám elektromobil, který si mohu dovolit, ujede téměř 500 km a mohu nabít  200 km za hodinu. Bohatě mne to uspokujuje a těší.

Kdo nepoznal, neví o čem to je.

www.elektromobil.wz.cz

0/0
19.5.2012 10:19

jisi258

Re: Jak je to doopravdy

no, elektro auto je vyborne, akorat ze tak leda nafotit do katalogu, napakovat se na dotacich a udelat tomu vyhrazena parkovaci mista zejici prazdnotou a vykonne nabijecky zadara....zejici taky prazdnotou. Vsechno to jsou hrozne moc prima vyhozene penize, dotovane z umele vysokych cen benzinu. Jediny pouzitelny elektromobil je (a nadlouho zustane) trolejbus ;-).

+1/0
21.5.2012 12:42

VEGR

Re: Jak je to doopravdy

Od nikoho jsme nedostali žádné dotace, síť , která obsahuje přes 100 nabíjecích míst jsme si vytvořili sami (viz  www.elektromobil.wz.cz  - HELP ) a u nás na vesnici žádný trolejbus nejezdí, ale svítí sluníčko a pro všechny stejně.

přijeďte se podívat na náš sraz , který je 7. července v Prčicích. Budete si moci vše ověřit.

www.elektromobily-os.cz

0/0
21.5.2012 12:50

Modrý a zelený blesk

Re: Jak je to doopravdy

Pan jisi258 trpí obsedantně kompulzivní poruchou... jak vidí nápis "elektromobil," ten hlas uvnitř mu říká "napiš dotace, napiš DOTACE!!!!"

0/0
25.5.2012 13:40

Mr_Hypra

netěšim se na budoucnost

Tohle je typickej příklad toho jak dobrá myšlenka se postupně zohybá do supernesmyslu. V budoucnosti budou všechny elektromobily určitě cinkat a troubit pod rouškou bezpečnosti a bude z toho větší opruz než se současnym motorem kterej zní hlasitě, ale neobtěžuje protože zvuk je na nízkých basových frekvencích.

+2/0
18.5.2012 9:34

jisi258

Re: netěšim se na budoucnost

jaka dobra myslenka... snad ne cpat do nakladaku misdto uzitecneho nakladu tuny baterek :) to neni dobry napad, to je zhovadilost prvniho stupne.

+1/0
18.5.2012 11:33

Modrý a zelený blesk

Re: netěšim se na budoucnost

Ano, to je zhovadilost. Naštěstí to nikdo nedělá, to jsou jenom vaše chorobné představy.

0/0
25.5.2012 13:43

flajboj82

včera cca 17:20 D8 5.kilometr

jsem viděl toto auto, jak je na dálnici D8 tažené kamionem určeným pro odtah nákladních aut...

+1/0
18.5.2012 7:46

Modrý a zelený blesk

Re: včera cca 17:20 D8 5.kilometr

Na delší štreky to potřebuje remorkér ;-)

+2/0
18.5.2012 9:45

jisi258

Re: včera cca 17:20 D8 5.kilometr

a to je ta ekonomicka navratnost v praxi :)

+1/0
18.5.2012 11:30

MAČKA 1

Re: včera cca 17:20 D8 5.kilometr

Jenže mu nedošly baterie, ale bylo transportováno do Německa k dalšímu testu. To je jen takovej malej detail.....

0/0
18.5.2012 14:32

flajboj82

Re: včera cca 17:20 D8 5.kilometr

Já jsem ale taky nepsal nic o tom, že by to bylo špatně...jen, že jsem to auto včera viděl, jak je odtahováno...

0/0
18.5.2012 19:51

MAČKA 1

Re: včera cca 17:20 D8 5.kilometr

ono to takhle jede z čistě praktických důvodů - na podvalníku by z toho byl nadrozměrný náklad a tím pádem i za jiné peníze s nutností mít povolení na nadrozměrnou dopravu a to jak v ČR tak i v D.

0/0
18.5.2012 20:58

Fair-Play

Re: včera cca 17:20 D8 5.kilometr

A proč to tam nedojede na vlastní "dokonalý" el. pohon ? Jo ona by to byla cesta na týden;-D;-D

+2/0
19.5.2012 9:01

jisi258

Re: včera cca 17:20 D8 5.kilometr

jo tak, to se do ekonomicke navratnosti nepocita... to je jenom servisni vylet do dojclandu ;-D.

To uz by myslim vyslo levnejc rozvazet to zbozi po meste vrtulnikem nez timhle elektro nesmyslem 8-o

+1/0
21.5.2012 12:44

Modrý a zelený blesk

Re: včera cca 17:20 D8 5.kilometr

Vy nemyslíte, to je jisté, nebo si aspoň dáváte hodně záležet na tom, aby to nebylo poznat.

0/0
25.5.2012 13:42

karolko

Re: včera cca 17:20 D8 5.kilometr

battery is discharged ;-D;-D;-D

0/0
25.5.2012 12:01

Pruit Igoe XII.

Proč tomu Dejvů říkají Ávija?

?

0/0
17.5.2012 23:23

MAČKA 1

Re: Proč tomu Dejvů říkají Ávija?

Zase jeden co zaspal dobu (blijící smailík) AVIA už nemá s Daewoo hodně dlouho nic společného....

0/0
18.5.2012 14:38

Z mechu a pazdeří

Prahu nevytrhne jedna avia na baterky

Vytrhly by ji ale trolejbusy. Ne místo tramvají, ale jako doplněk, tam kde tramvajové trasy se neplánují nebo se nehodí. Troleje pro trolejbusy nejsou tak složité, zvláště pokud jsou mimo křížení s tramvajemi, tak to není problém. Navíc by ty trolejbusy mohly být (některé) i kombinované, tj. kus trasy jet na baterie, pak se zas napojit na trolej a nabíjet. Trolejbus s bateriemi by mohl zajíždět i tam, kam by se nevyplatilo trolej budovat.

Ale i tak, mít tu velké množství autobusů na nabíjecí baterie by bylo výhodné. Zvláště na krátké trasy, baterie by nemusely vůbec mít nějaký dlouhý dojezd, protože dobíjení by bylo vždy na konečné.

U osobních aut dále dosti vadí rozměrnost a váha baterií, ty bývají navíc na delší dojezd. U autobusu jsou poměry jiné, zde větší zatížení tolik nevadí, zvláště v kombinaci s bateriemi na kratší dojezd.

+1/0
17.5.2012 23:01

Soulburner Nesmazatelný XCIX.

Re: Prahu nevytrhne jedna avia na baterky

však kdysi po Praze trolejáky jezdily, ale po zavedení metra už v nové koncepci neměly místo

0/0
17.5.2012 23:10

Z mechu a pazdeří

Re: Prahu nevytrhne jedna avia na baterky

Já je pamatuji, jezdily na Vinohradech, pak to nějak začátkem 70. let zrušili.

0/0
17.5.2012 23:24

jisi258

Re: Prahu nevytrhne jedna avia na baterky

vojaci ... protoze v pripade treti svetove chteli lidi evakuovat autobusy MHD ;)

0/0
18.5.2012 11:31

Výstřik do tmy IX.

Proč u všech prezentací elektromobilů pouštíte hudbu?

Já chci slyšet zvuk toho auta. Úplně neslyšný to rozhodně nebude, určitě tam bude hrát tyristorka převodovka nebo tak něco.

+3/0
17.5.2012 21:00

Frantizsekk

Re: Proč u všech prezentací elektromobilů pouštíte hudbu?

Presne tak. A nejen elektromobilu. Daji titulek* poslechnete si nadherny zvuk bouraku* a pak tam hraje do toho naky tralala buch buch. Lidi, co tu delaj auto reportaze, by meli jit do materidousky. Vubec nevi, delaji to urcite z povinnosti. Ze zapaleni urcite ne.

0/0
18.5.2012 14:41

drtinajan

Avia

Nemohl by mi někdo vysvětlit proč je Avia (ta naftová) bezkonkurenčně úplně nejsmradlavější auto ze všeho co tady u nás jezdí (to i warboš a trabi jsou proti téhle hrůze navonění elegáni). Naštěsí už jich tolik nejezdí, a kdyby se nové objevovali jen na baterky, bylo by to prima ....

0/0
17.5.2012 20:42

danny47

Re: Avia

Protože dokáže jezdit skoro bez údržby a téměř na cokoli...

0/0
17.5.2012 21:40

Jabadů

Re: Avia

No stará liazka je ještě smradlavější, i když saviem ji hodně konkuruje..:-P

0/0
17.5.2012 23:36

jisi258

Re: Avia

kazdy stary vyslehany diesel s malou kompresi spatne spaluje naftu a ty predpotopni diesely u Avie jsou zarny priklad. Dneska ty auta umrou na ledaccos, Avie umiraly az na motor, takze proto jich jezdi tolik s motorem v agonii.

0/0
18.5.2012 11:33

petrxl

Re: Avia

Se nediv je to přejmenovaný Renault-Saviem z roku 1968 a vzhledem k tomu že "tuneři" z Avie se rozhodli modernizací typu přilepením plastů a spoilerů pravděpodobně asi s Tesca vyrábět tuto hrůzi až do roku 2000, tak z našich silnic tento "Veterán" jen tak nezmizí. Mimochodem "Avii" (Renault Saviem) s logem renaultu jsem viděl i ve filmu Křidýlko nebo stehýnko s L.Defunesem to se psal rok 1976

0/0
18.5.2012 12:48

Jozxyqk

elektro

proč do toho nedají spalovací motor (benzín, nafta) a neudělají z toho hybrid, hned by se do dalo nasadit do provozu a dojezd na nádrž může být hodně daleko...jenom na samotné baterky ještě není čas

0/0
17.5.2012 20:12

Bob-an

Re: elektro

Kdyz jezdis dlouhe trasy, tak je hybrid zbytecny (vyssi hmotnost a mnohem vyssi cena - nevyplati se to) a na kratsi trasy ti zase staci ta baterka....

+2/0
17.5.2012 21:49

Jozxyqk

Re: elektro

ale tak? kolik je dlouhá trasa? 400km? kolik je krátká trasa 50-100km? a teď kolik najezdí za den takový řidiči PPL, DPD, pekaři, řezníci apod.? a navíc je rozdíl jezdit 150km po městě a 150km po kopcích s nákladem

0/0
22.5.2012 10:42

Bob-an

Re: elektro

No ono je to jendodussi nez se zda, kdyby se hybridni nakladak vyplacel tak se bezne prodava. Ale takovy nakladak nebude stat o moc mene nez ciste elektricky, a uspora paliva u nej bude nekolikanasobne nizsi nez u elektrickeho. Zkratka pro urcite aplikace staci soucasny dojezd elektrik a maji sanci se na nich vyplatit. Bezne prodavany hybridni nakladak neznam, takze tam asi moc situaci na ktere by se vyplatil nebude (jinak by to uz davno nekdo delal)

0/0
22.5.2012 15:46

Leinad

Dojezd

Hybrid má smysl - když jedu slušně tak to ušetří baterku a když chci prasit tak s elektromotorem naopak dosáhnu většího výkonu. :-P (mimochodem i Sověti dělali dieselelektrické lokomotivy, a těm rozhodně nešlo o pár litrů. )

Ale na čistou elektriku zatím chyběj baterky.

0/0
17.5.2012 17:21

fomik

Re: Dojezd

Diesel-elektrické lokomotivy jsou bežné i u nás - i když jim lidi říkají "motorová lokomotiva".

0/0
18.5.2012 8:40

dracekv1

topení

Čím to topí?

Doufám že to má bufíka.

0/0
17.5.2012 15:01

MAČKA 1

Re: topení

ten elektromotor je chlazenej vodou (samozřejmě  s antifreezem) takže teplem z ní.

0/0
17.5.2012 15:16

Clovek obycejny

Re: topení

Elektromotor chlazený vodou 8-o

0/0
17.5.2012 15:44

já George XVII

Re: topení

Co se vám nezdá na tom, že je elektromotor chlazen vodou? Jednak to snižuje hmotnost elektromotoru (aby se uchladil vzduchem, musel by mít mohutnější žebra), snižuje hlučnost - elektromotor nemá větrák, snižuje to teplotu ložisek, což zvyšuje životnost a také to umožňuje delší přetížitelnost.

Velké elektromotory (resp. turboalternátory) jsou chlazeny dokonce vodíkem.

+1/0
17.5.2012 16:19

net.Xtreme se nevzdává

Re: topení

vodíkem? Nebylo by lepší to chladit dusíkem nebo heliem?

0/0
17.5.2012 16:29

Modrý a zelený blesk

Re: topení

Nebylo, vodík má nejlepší měrnou tepelnou kapacitu a zároveň se dá pustit do různých rotujících součástí, aniž by kladl velký odpor. Ale chlazené stroje se skutečně před vodíkem proplachují dusíkem, aby se nedostal vodík do styku se vzduchem.

0/0
17.5.2012 20:09

net.Xtreme se nevzdává

Re: topení

Njn, ale helium a dusík jsou o dost bezpečnější, když uniknou...

0/0
17.5.2012 20:12

fujojte

Re: topení

i když neuniknou

0/0
17.5.2012 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.