Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína, země netušených aut. Kia křížená s fabií, to je Dushi Fangzhou

ZXAuto Crossover vypadá jako kompilát Škody Fabia, Kii Soul a Toyoty Urban Cruiser. Další auto připomíná zpředu Mazdu 3, jiné zase populární Mini. Zcela originální je vládní limuzína Hongqi L7, která má předobraz v autě ze sedmdesátých let. A takový Geely Englon SX6 má snad největší masku chladiče na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JCage.

co to je za hnusnou krabici?

0/0
24.5.2012 11:16

libyn 3

auto je hezké!

příjde doba, kdy zbytek světa bude chtít kopírovat číňany

0/0
23.5.2012 23:30

alis

číňani...

..serou na všecko a z jakéhokoli práva si dělaj akorát prd*el. Stejně jak to dělali soudruzi, bezostyšně kopírovali cokoli.

0/0
22.5.2012 21:56

mlčanlivý boban

Hlavná vec že dusia Samsungov za obdélníček

a toto nikomu nevadí, lebo ide o súdruhov z ČLR....;-ORv

0/0
22.5.2012 8:51

venecek.nebo.rakvicku2

Jedno se Dushi Fangzhou musí nechat......

....vypadá moc pěkně a užitečně. Škoda, že výrobci v Evropě s ničím takovým přijít nedokáží.

0/0
22.5.2012 0:50

Deciliter

Odpad!

Cina vykradla vsetky technologie a patenty zahranicnym automobilkam a kopiruje vsetky "Zapadne" auta a ma drzost tieto kopie predavat do celeho sveta aj Europy.

A zradci Europy tlieskaju.;-O

0/0
21.5.2012 18:07

jizanskavlajka

chtěl bych vidět toho blba

co by kopíroval něco tak neuvěřitelně škaredého jako je fabia2. No počkáme si na fabia 3 ještě vyšší a ještě užššíRvRvRv

0/0
21.5.2012 16:20

chechtin

Hongqi

Pane redaktore, automobily Hongqi se vyráběly již v 60., ne-li na konci 50. let. Fotografii vozidla tehdy označovaného jako Hong Shi mám v knize Automobily 1945-1965. Takže předobraz je mnohem starší.  Někdo tvar vozů Hongqi může nazývat retrostylem, já si osobně myslím, že v tomto případě je to zastarání. Tím nechci říct, že je to z důvodu neschopnosti auto změnit, ale protože prostě není důvod ho měnit. Stejně jako neměl Gaz důvod měnit volhy nebo Tatra měnit model 613, dokud je stát pořád odebíral, nemá důvod výrobce měnit Hongqi.

0/0
21.5.2012 16:01

Dewils1

1,3 miliarda lidí

to se tam nenajde nikdo kdo by to uměl? to musí vykrádat jiné nápady?

0/0
21.5.2012 15:55

nosalis

Re: 1,3 miliarda lidí

kdyz ono je levnejsi pouzit jiz vymyslene, nez vymyslet nove .. a kdyz "nehrozi" postih .. tak je to jeste jednodussi

kazdopadne u tehle veci si vzdycky rikam, ze je to hnus .. ale zajimalo by mne, jestli by to neplatilo i naopak .. tzn ze kdyby prvni byla ta hruza co kopiruje mini .. a libila by se .. jestli by pak clovek o mini nerikal ze je hnusne ... taky musi brat clovek v potaz ze je to jina kultura a proste se jim libi jine veci

0/0
5.6.2012 1:24

Fair-Play

Redakce

máte nějakou averzi vůči Číně? Já jen, že už to opravdu přeháníte s tím, co je čemu podobné. Auto je podobné dalšímu autu protože to prostě jinak udělat nejde, televize je podobná televizi a kolo kolu....už toho fakt nechte8-o

0/0
21.5.2012 14:51

oykaxpoi

Re: Redakce

jj, to auto vypadá zepředu jako trabant..

0/0
22.5.2012 12:02

nosalis

Re: Redakce

takze BMW vypada stejne jako VW ?!?

kdezto ta "kopie" mini opravdu mini kopiruje .. ma naprosto stejne tvary, i znak je udelany temer stejnym stylem .. a pokud to v tom nevidite, tak holt asi mate nadani zase na neco jineho

0/0
5.6.2012 1:25

ODS čstější než Standův kříšťál

ale musim uznat že ta fotogalerie je

přehlídkou domu hrůzy ;-D;-D;-D

+2/0
21.5.2012 14:31

panzic

vládní limuzína

já si nemůžu pomoct, ale ta mi připomíná zepředu trabanta :-)

+1/0
21.5.2012 12:40

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: vládní limuzína

přesně to mě taky napadlo na první pohled R^

+1/0
21.5.2012 14:30

kubas_86

Re: vládní limuzína

tak tak traboš jak vyšitej :)

0/0
22.5.2012 15:20

username

ehm

no to kopírování je často dáno tím, že v číně vyrábí dané díly a mají větší kapacity než odběratel chtěl, tak to prostě dávají na jiná auta. Zadruhé je to samozřejmě jejich mentalitou, protože v tom nevidí, žádný problém a není to ani problém právní, takže proč by to nedělali.

Co ale nechápu jsou ty ceny, protože u těch malých aut se často dostávají na cenu, za kterou si koupíte originál, který je ale o řády kvalitnější. A ti co mají na velká auta už mají i na ty originály a nevypadají jako looseři. Jsou to prostě auta pro lidi, kteří chtějí vypadat bohatší než jsou.

Problém jsou čínské daně, cla, úplatky a nenažranost místních obchodníků, funguje to tam jak kdysi pro "nové rusy", takže originální auta se tam prodávají za trojnásobek cen v Evropě či Americe.

+1/0
21.5.2012 12:23

nosalis

Re: ehm

pokud ty auta vyrabeji ze stejnych dilu ve stejne tovarne, tak jak muzou byt "originaly" kvalitnejsi ?!?

0/0
5.6.2012 1:29

KC94

kopie?

V dnešní době se už každé auto musí podobat nějakému jinému autu. Už to v rubrice Auto přestaňte řešit nebo to alespoň přestaňte stavět do roviny, že je to tak strašné a že ti Asiati zatracení nic jiného nedělají...

0/0
21.5.2012 11:58

tajny agent

Rekl bych, ze asijci vseobecne obdivuji

zapadni kulturu a snazi se ji kopirovat, ale podle mne automobilky na Zapade delaji totez jen nekdy ne az tak okkate ... co uz se na skoro stejnych autech da vymyslet jneho ...

0/0
21.5.2012 11:42

Ramon68

FABIE ??

VE KTERÉ ČÁSTI SE PROBOHA PODOBÁ TOHLE FABII FAKT NEVÍM

+2/0
21.5.2012 11:42

KC94

Re: FABIE ??

Chtěl jsem napsat to samé. Vůbec nikde to nevidím.

0/0
21.5.2012 11:56

Yummy

Re: FABIE ??

To nevíte že Škodovka má patent na vozy červené barvy s bílou střechou a černými sloupky? :-) Tím také veškerá podoba s Fabií končí...

0/0
21.5.2012 12:17

oykaxpoi

Re: FABIE ??

přesně, chtěl jsem napsat to samé, jediná podobnost je v odlišné barvě střechy..

0/0
22.5.2012 12:03

Nečasjennačas

Re: FABIE ??

barvou

0/0
22.5.2012 8:15

Ezau

Re: FABIE ??

Má to čtyři kola, volant a bílou střechu! A možná i motor 1.2 HTP ;)

0/0
22.5.2012 8:19

Skrew77

Re: FABIE ??

Od škodovky opisuje celý svět. Každé škaredé auto má v sobě kousek Fabie II.

0/0
23.5.2012 20:08

tomk22

to je asi nákej hloupej vtip,Dushi Fangzhou

to je asi nákej hloupej vtip, Dushi Fangzhou vůbec nevypadá, jak kříženec s fabií,a co subaru ,proč nepíšou vůbec o subaru,když pomalu vypadá ,jak škoda octavia

+1/0
21.5.2012 10:49

Zombot

Hongqi L7

Hongqi L7 vypadá velice zajímavě. Klasická limuzína s retro designem a 300kW šestilitrovým dvanáctiválcem na platformě Toyoty Landcruiser by mohla oslovit hodně zákazníků, obzvlášť při čínských cenách benzinu. Pokud by se tohle auto prodávalo i v Evropě a za dobrou cenu, tak bych si ho klidně nechal líbit.

+1/0
21.5.2012 10:27

pivoaborovička

Re: Hongqi L7

ale až keby prešlo crash testmy

0/0
21.5.2012 11:02

duch zavražděného iuose

hmm

mít na něj tak bych ani ty crash testy neřešil

0/0
21.5.2012 11:39

;-)

Trapní čeští novináři

Nechápu, proč mají potřebu v jakémkoliv autě z číny vidět kopii nějakého jiného. Mluví li někdo o kombinaci 3 a více vozů, tak už mi to příjde dost absurdní. Stejně, jako když před dvěma lety idnes kritizovala jeden pick-up za okopírování podoby(již si nevzpomínám jestli Toyoty či Mitsubishi), ale šlo o licenční ISUZU........kdo chce psa být.....

+2/0
21.5.2012 8:55

;-)

Re: Trapní čeští novináři

"bít", přirozeně;-)

0/0
21.5.2012 8:56

majklson114

Re: Trapní čeští novináři

První slovo platí, druhé leze z gatí :-P

+1/0
21.5.2012 9:52

Mražená spermie

Re: Trapní čeští novináři

a třetí se nevyplatí.

0/0
21.5.2012 12:47

nosalis

Re: Trapní čeští novináři

no ono kdybyjste se zivil jako umelec a nekdo by kopiroval vase dila, tak by vas to rozhodne stvalo a urcite byste hledat zpusob, jak tomu zamezit a nebo z nich dostat penize

to ze vy v tom podobnost nevidite je neco jineho .. je podobnost a je podobnost .. ale zase chapu, ze pro cloveka ktery se o auta moc nezajma, tak to pro nej neni zadne tema

pokud se dela neco v licenci, tak o (ilegalnim) kopirovani nemuze byt rec, protoze se za tu kopii plati ..

0/0
5.6.2012 1:33

_Xeon_

?

Napodobeniny populárních malých aut jsou obecně v Číně velmi populární. Rodiče též na statku.

+1/0
21.5.2012 8:54

ondraH.

Re: ?

R^;-D

0/0
21.5.2012 8:57

flajboj82

Čína

ale je super, jak se ti Číňani smějou všem do obličeje s tím kopírováním...obvzlášť v době, kdy se soudí firmy o patenty a vzhledy svých výrobků...oni si prostě dělají, co chtějí a nikdo jim to nemůže zakázat...nějaké riziko sankcí je jim u zadku, protože většina států světa jsou jejich dlužníci...;-D

0/0
21.5.2012 8:47

Výstřik do tmy IX.

Tak nám ukažte ještě crash testy těch aut

ať je to pěkně komplet. :-)

+2/0
21.5.2012 8:29

mlčanlivý boban

Re: Tak nám ukažte ještě crash testy těch aut

Aneb praktický návod, jak vyrobiť z auta samolepku...;-D;-D;-D

0/0
22.5.2012 8:53

wanad

Fabie druhé generace vypadá jako Suzuki Sfift

Ona i Fabie druhé generace vypadá, jako by se inspirovala v Suzuki SfiftRv

0/0
21.5.2012 8:12

cassul

Re: Fabie druhé generace vypadá jako Suzuki Sfift

To je myslím dáno už z principu. Všichni výrobci mají k dispozici víceméně stejné technologie a za stejné peníze, fyzika platí pro všechny stejně, takže když dostanou inženýři a designéři stejné zadání, tedy auto pro x lidí a y zavazadel, určené pro stejný trh, které musí splňovat stejné předpisy a normy a má stát víceméně stejně, tak logicky taky dostanou víceméně stejný výsledek - šance, že by někde vypadlo něco diametrálně odlišného, je zjevně mizivá...

0/0
21.5.2012 9:02

wanad

Re: Fabie druhé generace vypadá jako Suzuki Sfift

No to by ovšem všechny auta dané kategorie musely vypadat "víceméně" stejně, čemuž tak ovšem, zaplať pánbůh, není;-)

0/0
21.5.2012 10:50

cassul

Re: Fabie druhé generace vypadá jako Suzuki Sfift

a ony snad nevypadají víceméně stejně? Podle mě jsou rozdíly tak maximálně v detailech vzhledu, tvaru masky a interiéru... V podstatných věcech jsou jedno jako druhé. Koncepce stejná, rozdíly v rozměrech v milimetrech...

0/0
21.5.2012 10:52

wanad

Re: Fabie druhé generace vypadá jako Suzuki Sfift

Ne. Když přijmu vaši tezi, pak i lidé vypadají víceméně stejně s rozdíly tak maximálně v detailech vzhledu a vzrůstu. Přesto si jsou někteří vzhledem sympatičtí a jiní ne. Jen bezcitnému člověku přijdou všichni víceméně stejní.

Stejné to je s auty.

Dnes už to s vozovým parkem v ČR naštěstí nevypadá jako před rokem 1989, kdy většina osobáků byla tuzemských s nejvíce zastoupenou Škodou 120. Tehdy bylo ještě pikantní, že z důvodu šetření kapacit, přebrala třeba Škoda Favorit ze 120 světlomety. Ty samé, vyrobené v ČR, používala i Lada 2107 a Samara.

0/0
26.5.2012 13:02

nosalis

Re: Fabie druhé generace vypadá jako Suzuki Sfift

ja bych teda rekl ze rozdily jsou velke .. ale to smozrjme taky zalzi kam se clovek diva

ano, kdyz se porovna treba zminovany Swift a Fabie, tak si podobne rozhodne jsou, .. ale pridejte k tomu treba Opel Astra nebo Renault Clio a hned mate uplne jine auto ...

mozna ty rozdily nekteri lide vnimaji vic nez jini

0/0
5.6.2012 1:41

Banjo Banjo

Re: Fabie druhé generace vypadá jako Suzuki Sfift

Dobrý postřeh, nicméně Swift je sice trochu podobně ošklivý jako Fabka, ale méně disproporční. Není tak úzký.

0/0
21.5.2012 10:25

cassul

Kopie?

Zajímavé - třeba u toho "BMW" se píše, že současně s nimi vyrábí i skutečná BMW ve spolupráci s němci - z čehož vyplývá, že to asi pravděpodobně nebude až tak úplně nelegální a pirátská kopie, případně že když jde o prachy, tak se vesele obchoduje i s piráty.

A podobné to asi bude i v ostatních případech - že si firmy nechávají vyrábět komponenty a celé zařízení v Číně, je naprosto v pořádku. Ale když ta samá fabrika, z těch samých komponent a na té samé lince s těmi stejnými dělníky vyrobí něco sama (a nepřirazí si na to tučnou marži jako evropan nebo američan) , je to v tu ránu pirátství a produkt je směšný nekvalitní šmejd, který si koupí jenom šílenec? Nebuďte naivní... ;-D

+1/0
21.5.2012 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.