Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Testy superporsche finišují. Hybridní supersport jede až 325 km/h

Automobilka Porsche nadále pokračuje v testech svého připravovaného supersportu. Model 918 Spyder dostane hybridní pohon, to mu ale nevezme špičkové jízdní parametry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

truthspeaker

dejte tomu rovnou hranatý kola

a ve spojení s palivem řeším jediné - kde natankovat kvalitní RON 98 benzín bez bio sraček. Spotřebu auta, se kterým najedu 5-10 tisíc kilometrů ročně pro zábavu, mě teda opravdu nenapadlo řešit, to spíš řeším, kde sehnat kvalitní gumy pod 40 tisíc. Se sporťákem se nejezdí 25 kilometrů do obchodu, protože vytahovat sporťák na jízdy pod 10 minut je kravina.

Hybrid ve sporťáku si koupím přesně v okamžiku, kdy to bude řidičsky lepší auto, než jeho dvojče s čistě spalovacím motorem. Vzhledem k zásadně vyšší váze hybridnů to znamená NIKDY.

+1/0
19.5.2012 9:24

jisi258

Re: dejte tomu rovnou hranatý kola

Amen.

0/0
21.5.2012 12:33

dedust2002

pekny

kdyby z toho vyhazeli ty nesmysly a misto toho vuz osadili poradnym motorem, tak parada...

0/0
18.5.2012 16:38

ABCDEFGHIJKLMNO

.

Jestli pak to má i start-stop systém jako každý "pořádný" supersport? :-/

0/0
18.5.2012 14:15

jisi258

Re: .

kazdy hybrid je de facto start stop, akorat trochu vice hardcore.

0/0
18.5.2012 15:13

potooczech

Hmm

Ty jejich spotřeby uváděné u hybridů jsou k smíchu. Pak jakmile se dostane dotyčné auto do testu, tak se akorát potvrdí, že je to zbytečně drahé a že spotřebou a jízdními parametry jej překoná levnější dieselová varianta.

Stejně tak nechápu, kdo by u supersportu řešil spotřebu. Když mám na auto za několik milionů a ještě na potřebný servis a služby kolem, tak je mi úlpně jedno, jestli auto sežere měsíčně benzín za 5, 10 nebo 15 tisíc.

U sportovních auto vždy platilo, že není rozhodující výkon motoru a spotřeba, ale nízka hmotnost, výkon brzd a minimum elektoniky. U hybridu, kde kromě běžného motoru musím mít těžký elektromotor, velmi těžké baterie a haldu elektroniky k tomu je to přesně naopak. Je úplně k ničemu, když to bude mít dalších xx elektrických koní, když to kvůli tomu bude mít haldy kil navíc a jízdní vlastnosti pak budou horší jak u stejné verze bez baterií a elektromotoru. Spotřeba je u supersportu zcela vedlejší věc.

0/0
18.5.2012 12:17

pisatel69

Re: Hmm

Automobilka musí řešit spotřebu, protože námi zvolení europosranci schválili nařízení, podle kterého musí automobilky vyrábět vozidla s určitými maximálními emisemi hlavně co2...a tak se ty automobilky toto nařízení snaží plnit...právě takovými paradoxy, jako úsporný "supersport" :-)

+1/0
18.5.2012 12:55

jisi258

Re: Hmm

to tezko, za 15 mega by zaplatili i pokuty za nadlimitni CO2 i s motorem z tryskace.... jde spis o ekoloby a vyplachle mozky. Jinymi slovy, obchodni uspech hybridniho porsche je nedulezity, dulezite je, aby kdekterej Venca s priusem mohl v hospode tvrdit, ze ma supersportovni technologii ;-D

0/0
18.5.2012 15:11

Franz Ferdinand II.

Tohle auto

CHCI!! Není sice tak elegantní jako 911 GT2 RS, ale ta rychlost ...V:-P

0/0
18.5.2012 11:57

jisi258

Re: Tohle auto

ta rychlost ? na supersport nic moc, vyjmenuju ti tucet mnohem mene medialne opevovanych aut, ktere zvladnou totez, namatkou soucasne Gallardo, BMW M6 bez omezovace, Lexus LS TMG Edition a dokonce to zvladne i spousta "veteranu" treba Ferrari 575 Maranello (6 let ukoncena vyroba).

A to uplne zamerne neuvadim fakt, ze vysoka hmotnost baterii rozhodne jizdnimu projevu neprospiva. ani v nejmensim.

0/0
18.5.2012 12:19

21century_schizoid_man

Re: Tohle auto

rychlost toho auta nikdo nezna, mozna ani lidi u Porsche ne, zverejnili akorat jakousi maximalku, ktera navic zavisi na zprevodovani, rychlost se u takovych auto posuzuje zejmena podle casu napr. na ringu

0/0
18.5.2012 14:05

jisi258

Re: Tohle auto

ty parametry jde snadno odhadnout. Pokud rozdil mezi sasi z uhlik vlaken a z vysokopevnostni oceli udela nejakych 100kg a hybridni technologie navic prihodi nejakych 300 kg balastu, tak z logiky veci to budou horsi parametry nez u 10 roku starych supersportu. Mozna to bude o fous lepsi pri rozjezdech diky vysokemu kroutaku z nulovych otacek, ale horsi pomer vykon/hmotnost tuto "vyhodu" velmi rychle znehodnoti.

Tohle je cesta do pekel. Stejne jako "sportovni" diesely v LeMans pod vlajeckou Audi. Mimochodem, pri havarce to ma dalsi pridanou hodnotu, bude to neopravitelne. Jako zavodni hybridni Toyota, ktera se pravdepodobne vybourala kvuli toho, ze do hybridni ridici jednotky pronikla vlhkost  :)

0/0
18.5.2012 15:21

21century_schizoid_man

Re: Tohle auto

pomer vykonu a hmotnosti je pouze jednim z mnoha faktoru, ktere jsou u rychlosti dulezite, auta se daji casto naladit na mnohem vetsi vykon nebo rovnou vyturbit apod., jenze potom mohou byt mnohem horsi v zatackach, nastaveni podvozku je mozna jeste dulezitejsi, kuprikladu takovy cvalik typu nissan gtr se 480 koniky je vetsinou rychlejsi nez nez stihla carrera gt s 600+ koni ci ruzna gallarda, o srovnani s opravdovymi zavodnimi vozy ani nemluve

0/0
18.5.2012 16:22

jisi258

Re: Tohle auto

to co povidas je jedno velke hloupe klise. Vytunit auto tim, ze tam das slabsi motor a zatez navic... to je jasny antituning. Vedle toho je ta stara Modena supersportovni brus. Tohle je akorat tak VW nesmysl.

0/0
21.5.2012 12:36

jisi258

tak hele

ty jeden zakompexovany cenzore z Idnes, rekni mi, co tady nesplnuje vecnou a slusnou diskusi:

klasicky spalovaci agregat + nadrz vychazi hmotnostne nasledovne: 8valec 4.6litru ... cca 180 kg , prevodovka cca 50kg, nadrz cca 20-50 kg, naplne cca 25 kg ... dohromady kolem 300 kg. Z toho mame vykon 570 HP, tedy 1.9 HP na kilogram a prakticky neomezeny dojezd.

elektro agregat .. trakcni motor , baterie, prevody regulacni system 320 kg. z toho mame vykon 150 HP, tedy 0.4 HP na kilogram a omezeny dojezd. Hmotnost baterie u elektromobilu s dojezdem odpovídajícím plné 40l nádrži benzínu (30 kg) odpovídá teoretické hmotnosti 420-1050 kg moderních akumulátorů, nebo přes 2060 kg běžných olověných akumulátorů. Celková energetická účinnost, při započtení všech ztrát, není lepší než u spalovacích motorů, dosahuje okolo 25% zatímco u spalovacích motorů 30% - 40%. vice na http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil

0/0
18.5.2012 11:37

jisi258

Re: tak hele

bezte si mazat k Rathovi, pokud uz nutne chcete psat ty sve blabolive elektromobilove clanecky...

0/0
18.5.2012 11:39

aNIRene

pěknej kočár

ale já jezdim autem většinou jen na houby, takže by mi bylo na houby :-)

0/0
18.5.2012 11:25

xpojistka.cz

Spotřeba

Myslím, že ten údaj 3 litry na 100 km asi nebude udžitelný někde na okruhu a dost výrazně stoupne. Ale lidé, kteři si takové auto koupí asi spotřebu neřeší...

0/0
18.5.2012 10:22

dwart

Hybridní supersport je pojem jako německé porno

...prostě perverzní úchylárna.

+2/0
18.5.2012 9:58

radaumacher

Re: Hybridní supersport je pojem jako německé porno

Klasický internetový zvraceč - bez vzdělání a zkušeností plácat rádoby zajímavé nesmysly.

0/0
18.5.2012 10:29

jisi258

Re: Hybridní supersport je pojem jako německé porno

naopak, ma naprostou pravdu. Tezky a drahy "supersport" bez poradneho motoru, kdyby tam radsi dali dvanactivalec a ty elektromotory namontovali do priusu ;-)

0/0
18.5.2012 10:46

dwart

Re: Hybridní supersport je pojem jako německé porno

To spíš voni by se měli ráčit dovzdělat. Pokud si někdo pořídí auto za takovou cenu tak je mu jedno jestli má spotřebu 3l nebo 25l a pokud chce být echt ekolog tak by si taky neměl pořizovat hybridní auto, protože to rozhodně nemá nižší ekologickou stopu nebo jak to ekofašouni nazývají. Protože kromě normálního motoru se musí vyrobit další dva elektromotory a to stojí co Kefalín? No energii a materiál a ta se vezme jak? No vyrobí třeba v uhelné elektrárně, nemlich to stejné s bateriemi (jsi nikdy neviděl jak se materiál a na výrobu baterií vozí přes půl světa a zpět?), a nemlich to stejné s dobíjením. Takže ve finále má majitel auto, za které by koupil tři takové "normální" a ještě k tomu vůbec není ekologické.;-D;-D

+2/0
18.5.2012 10:47

untermenschvonsocdem008

nádhera

ale ta cena je celkem drsna 780tis eur, kdyby tak chtéli kolem 250tis tak se dá uvažovat

0/0
18.5.2012 8:43

radaumacher

Re: nádhera

Zaprvé, je to nabité dost drahými a do určité míry v "běžném" vozidle neodzkoušenými technologiemi. Zadruhé, i přes tu cenu o tom bude zcela nepochybně mnoho lidí velice vážně uvažovat.;-D

0/0
18.5.2012 9:16

PiPiiiiiK

Re: nádhera

Taky bych řek, že to půjde na dračku....hlavně pokud potencionální zákazníci uvidí foto 3. Ta střecha, nebo jak se tmu říká je prostě úžasná

0/0
18.5.2012 9:18

radaumacher

Re: nádhera

Taky se mi ta studie líbí:-) A navíc (přestože klasiku mám rád) mi myšlenka hybridního sportovního vozu nepřijde nezajímavá - v případě kvalitní realizace samozřejmě.

0/0
18.5.2012 10:28

jisi258

Re: nádhera

zatreti, lide, kteri maji dost penez si tezko budou kupovat "supersport", ktery ma horsi parametry nez lecktere 10 roku stare auto. A kvuli emisim a normovane spotrebe se supersporty povetsinou nekupuji, ze ? ;-D

0/0
18.5.2012 10:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.