Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Honda chce skoncovat s dopravními zácpami. Poradí, jak je nezpůsobit

Japonská Honda vyvinula systém, který pomáhá předcházet dopravním zácpám. Spočívá v tom, že řidiče vede k plynulejší jízdě, čímž se v důsledku zvýší průměrná rychlost a sníží spotřeba. Honda začne zkoušet systém v praxi v Itálii a Indonésii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jisi258

at konecne vymysli teleporter

aspon ubyde dopravnich zacp.

Bohuzel jak znam lidske konani, tak nic neni tak ruzove, jak se maluje. Mozna se tez  zmeni charakter dopravnich nehod, az nekomu odcestuje hlava misto k babi do Stodulek nekam do Svajcu a zbytek tela do Staroveke Mezopotamie 500 let pr.n.l.  ... to jsem zvedavej, jak to pak bude resit pojistovna.

Ale co, oni to treba zas nejaci lapiduchove poskladaji z nejakych zaloh, jen bude mit clovek nadosmrti treba jen 95% identity a ztrati pritom veskerou pamet a vsecko se bude ucit odznova :-P. To jsem fakt zvedavej, jak bude vypadat cerna kronika ;-).

0/0
22.5.2012 15:54

Podrazza

Ve městech to bude těžké...

.. nevím jak v Indonésii, ale v Itálii je vzhledem k hustotě provozu v centrech (historických) měst nedostatečná propustnost komunikací. To nevyřeší žádný systém, leda nějaká stavební úprava, což ovšem v některých případech není možné. Ohledně dálnic už bych tak skeptický nebyl, ale je to o mentalitě řidičů. Např. ve Finsku se jezdí po dálnici velmi plynule, OA většinou těsně pod povolených 120km/h. Kolony tak vznikají jen pokud je skutečně nějaký problém.

+2/0
22.5.2012 14:10

jisi258

Re: Ve městech to bude těžké...

Infrastruktura uz lepsi nebude, naopak je to rok od roku horsi. Doporucuji nejake komunisticke video z otevreni D1, jezdilo tam tak 50x min aut nez ted. O centrech mest ani nemluvim.

treba tady:

http://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=praha-zpravy&c=A110712_1616913_praha-zpravy_ab

0/0
22.5.2012 14:15

Podrazza

Re: Ve městech to bude těžké...

To je mi jasný, sám jezdím často po obousměrné silnici I.tř. kde je stejná hustota provozu jako na D1 a podle toho to tam vypadá. Jde o to stavět předimenzované silnice a dálnice, protože hustota dopravy stoupá stále rychleji. Nebo aspoň stavět tak, aby nebyl v případě potřeby za x-let problém s rozšířením třeba o jeden jízdní pruh (mosty, tunely...).

0/0
22.5.2012 14:24

_lu

...

no... a teď to zkuste vysvětlit řidiči felie, kterýmu jde jen a jen o to nahonit si trochu ego a předjet vás za každou cenu... z kopce... ;-D

osobně jsem k technickým novinkám v ČR skeptický, denně mě nervujou řidiči, kteří zastaví 5 metrů před semaforem tzn. přesně před přepínacím zařízením ve vozovce a diví se, že se ta odbočovací zelená ne a ne zapnout, nedejbože když na tom stojí malá motorka...

0/0
22.5.2012 13:30

cenzore_zdar

To uz existuje a jmenuje se to Waze

nic prevratneho a vymyslet vymyslene mi prijde na hlavu. Kdyby se radsi domluvili s Waze o integraci do aut misto "blbo radii" za 5 tacu za priplatek co nic neumiRv

0/0
22.5.2012 12:27

jisi258

Re: To uz existuje a jmenuje se to Waze

ja myslim, ze v realnem provozu to je marne, staci jeden, ktery se tim ridit nebude a je po ptakach.

Kouknete treba na tohle video a na to, jak se radi do pruhu slecna blondynka v cerne octe prede mnou... pro neznale: Ostrava,  Frydecka smer Havirov, 2 pruhy rovne a jeden odbocovaci doleva. Vsichni jedeme za krizovatkou doleva (autobus, octa i ja).

http://www.youtube.com/watch?v=Iczcag0VX0M

0/0
22.5.2012 13:35

jjeffrey

K zacpam

Jinak je teda pravda, ze zacpy (dopravni) vytvarej vzdycky ridici magori, co prejizdej z jednoho pruhu do druheho, v domneni, ze ten novy jede rychleji... Za nimi jede dalsi ridic magor, ktery si nevsimne, ze mu neco vjelo do jeho pruhu a zjisti to az v posledni chvili = dupne na brzdu. Tim zabrzdi dalsi ridice za sebou, az se najde dalsi magor, ktery opet nedava pozor a zadupne to uplne. A auta stoji...

0/0
22.5.2012 11:32

PiPiiiiiK

Re: K zacpam

Podle mě to dělají řidiči "zvědavci". Jsou tři pruhy volní, ve čtvrtém odstavném stojí auto a každej si musí přibrzdit, aby viděl co se děje :-)

+3/0
22.5.2012 11:38

jjeffrey

Re: K zacpam

To prave ne. Uz se mi nekolikrat stalo, ze byla nekolikakilometrova kolona pres mesto a na konci nic. Proste se stalo v kolone jen tak, auta se na konci rozjela a jelo se dal osmdesatkou...

0/0
22.5.2012 11:42

PiPiiiiiK

Re: K zacpam

Sakra, tak to jezdíme stejnejma silnicema :-)

+1/0
22.5.2012 11:43

jjeffrey

Re: K zacpam

No, ja vetsinou stojim v kolone ve Vidni :-)

Patecni klasika na tangente je fakt luxusni, nekdy to stoji pres cely mesto (cca 15 km) a v tomhle popojizdet je fakt zazitek. Zdrzeni tak hodina a pul az dve.

Ale vetsinou to celkem jde - kolony jsou kratsi a relativne se hybou.

Nicmene k tomu co jsem psal - ve Vidni je videt docela daleko dopredu (je to vicemene dalnice), takze jde dobre vypozorovat, jak trotli vepredu prejizdi z jednoho pruhu do druheho a postupne tak zpomaluji vsechny pruhy... Asi jim to nikdy nedojde, nebo nevim.

0/0
22.5.2012 11:50

jjeffrey

Re: K zacpam

Mimochodem, kdyz srovnam kolony ve Vidni a v mensich mestech v CR (vc. Brna), tak ty kolony v CR jsou celkem v klidu :-)

0/0
22.5.2012 11:51

cenzore_zdar

Re: K zacpam

Vysoke Myto, Litomysl => tradicne v patek v odpoledni spicce.

0/0
22.5.2012 12:29

Ajvn

smysluplne leda tak na dlouhych autostradach

Tohle reseni ma vyznam maximalne na dalnice, ale je nesmyslne do mest, kde je na kazdych sto dveste metrech moznost nekam odbocit a uz vubec to neni vhodne na okresky s clenitym a zatackovitym terenem.

0/0
22.5.2012 11:29

AmalkaVila

jak poznat debila

Jak poznat debila:

1) Jedu proti semaforu, zbejvá 100m, svítí červená. Debil jede naplno až 20m před semafor a pak BRZDA.

2) Jede kolona krokem. Normální řidič jede takovou rychlostí jako kolona, nechává si mezeru (to je vlastně to co popisuje článek). Debil jede brzda-plyn, brzdovky svítí každou chvíli.

3) Stojí se na semaforu na červenou. Debil stojí na spojce a nervózně stihne klidně 5x popojet o 20cm než naskočí zelená.

A takových magorů třeba v Praze jezdí většina. Rv

0/0
22.5.2012 10:30

MM57

Re: jak poznat debila

Takových magorů je 90%

+1/0
22.5.2012 10:36

jisi258

Re: jak poznat debila

Debil se rozjede, az kdyz 5 sekund sviti zelena, pricemz rozjezd 0-40 mu trva cca 30 sekund.

Debil jede na padesatce 40 (aby nahodou nespachal prestupek), pricemz svymi levymi koly jede po care, aby ho ti za nim nahodou nemeli misto predjet

Debil ihned za ceduli obce zrychli na plny plyn na 75 a pokracuje ve sve krasojizde stredem silnice, aby ho ostatni nemohli predjet ani za obci. Pokud je vice pruhu, voli debil vzdy ten nejvic vlevo.

Debil zasadne pred prechodem zabrzdi na plno, i kdyz ty dve tetky co stoji u prechodu se tam spolu vybavuji uz pul hodiny. proto ma jeho auto zezadu chronicky rozbity naraznik a promackle pate dvere.

Debil si porizuje lowend auto, protoze autum vubec nerozumi a neciti se v nich dobre. To jen znasobuje jeho ridicskou frustraci. Protoze nikdy neridil nic poradneho a kazda cesta je pro neho utrpeni, nesnasi lidi, kteri ridi lepe a kvalitnejsi auta. Jeho primarni snahou je tedy vsem takovym otravit zivot na ceste co to jen jde.

+3/0
22.5.2012 10:55

AmalkaVila

Re: jak poznat debila

Debil se ozval. Přesně takový magory bych ze silnice vymlátil. ;-ORv

Už jen tato dementní věta:

"Debil si porizuje lowend auto, protoze autum vubec nerozumi "

úplně svědčí o "inteligenci" toho kdo to psal - IQ 70, pták 5cm, ale fárům "rozumí" a podle toho jezdí.

Rv;-€

+4/0
22.5.2012 11:00

jjeffrey

Re: jak poznat debila

Nerozciluj se, at ti nepraskne cevka. S prvni polovinou toho co napsal naprosto souhlasim.

Mimochodem - jel jsi nekdy v zacpe? Ono je sice pekny jet pekne pozvolna, v klidu se rozjizdet a pomalu zastavovat. Ale po tom, co se pred tebe namackne 5 smejdu, protoze jsi tam nechal dost mista, te to prejde. To bys totiz akorat stal porad na miste.

0/0
22.5.2012 11:27

PiPiiiiiK

Re: jak poznat debila

Přesně kvůli lidem jako jste Vy vzniklo hanlivé spojení "debil ve Fábii". Nemám nic proti tomu, když někdo jede jak se říká lidově "s hnojem", ale vadí mi když tím obtěžuje ostatní (mě).

Pokud někoho baví rychle zrychlit na semaforu (tzv. sekundový závod do 50ti), tak ať si klidně zrychluje. Nikomu tím nevadí, nepřekáží a že si sjede gumy za jednu sezónu je jeho věc, ale tady zřejmě nepůjde o navážení se do řidičů....tipoval bych, že jste strávil hodně času na sluníčku, nebo jste od přírody jednoduší.

0/0
22.5.2012 11:32

net.Xtreme se nevzdává

Re: jak poznat debila

"Pokud někoho baví rychle zrychlit na semaforu (tzv. sekundový závod do 50ti), tak ať si klidně zrychluje. Nikomu tím nevadí, nepřekáží a že si sjede gumy za jednu sezónu je jeho věc, ale tady zřejmě nepůjde o navážení se do řidičů"

 Vždyť o ničem takovém nepsal...

0/0
22.5.2012 11:52

PiPiiiiiK

Re: jak poznat debila

"3) Stojí se na semaforu na červenou. Debil stojí na spojce a nervózně stihne klidně 5x popojet o 20cm než naskočí zelená."

0/0
22.5.2012 12:48

tm.a

Re: jak poznat debila

Podle tebe je každý kdo stojí na semaforu na spojce debil? Měl by to dělat každý, když padne oranžová, už se rozjedu a na zelenou projedu přes čáru. Ne jako ty co vyřadí a pár vteřin po tom co padne zelená ještě loví jedničku a zdrží všechny za sebou.

Možná je to zanedbatelné (těch pár sekund), ale pokud to udělá 20 lidí za sebou, tak se nedivte že na zelenou projede jen pár aut

0/0
22.5.2012 14:55

tm.a

Re: jak poznat debila

Sorry, nepřečetl jsem si celé vlákno. Mělo by to patřit pod první koment

0/0
22.5.2012 14:59

PiPiiiiiK

Re: jak poznat debila

....však v pohodě. Taky mě to rozčílilo :-)

0/0
22.5.2012 15:09

net.Xtreme se nevzdává

Re: jak poznat debila

Dukát 100 metrů před koncem obce mě předjede a pak pokračuje svojí osmdesátkouRv

Dukát mě předjede, když zastavím před přechodem, protože co mu je po dvou tetkách, ony radši uskočí před toho, kdo je pouští...

Dukát si pořídí v bazaru nějaké výkonné auto, aby všem ukázal, že umí předjíždět i v zatáčce.

Dukát při předjíždění nesleduje protijedoucí auta a počítá s tím, že předjížděný mu uhne a protijedoucí zpomalí.

ukát se rozjede na oranžovou a je mu jedno, že chodci dostali zelenou či že auta ještě neopustila křižovatku...

+2/0
22.5.2012 11:29

PiPiiiiiK

Re: jak poznat debila

Dukát ;-D;-D;-D

0/0
22.5.2012 11:34

net.Xtreme se nevzdává

Re: jak poznat debila

Stodukát:-)

0/0
22.5.2012 11:51

trikratzabanovanylajos

Re: jak poznat debila

ja na takovyho narazim v praze tak jednou za tejden a nechava me klidnym, pali svuj benzin, svoje gumy, svoje brzdy, svoji spojku. nemam pocit, ze je mi nebezpecnej nebo omezuje plynulost provozu. narozdil od debilu, co se na zelenou rozjizdej 10s, na 50ce jedou tacho 40 a na okresce 70 nalepeny na stredni care. ti omezuji ostatni ucastniky provozu daleko vic.

+1/0
22.5.2012 11:29

AmalkaVila

Re: jak poznat debila

Okresky střední čáru nemaj. ;-D

Bod dolu. ;-DRv

0/0
22.5.2012 11:31

jjeffrey

Re: jak poznat debila

Uff. Jak nekdo psal vyse, budes hodne jednoduchej. Ty asi mas to IQ 70 co? A ptak taky souhlasi?

0/0
22.5.2012 11:39

trikratzabanovanylajos

Re: jak poznat debila

samozrejme maji. kazda silnice nad 6m sirky bez ohledu na tridu. nicmene debilove na silnicich bez stredniho vodorovnyho znaceni jezdi zasadne stredem bez moznosti predjeti. takze to priste vezmi trochu vic ke kraji, nahodou za tebou pojede nejaky zly kontroverzni podnikatel v luxusnim terennim bmw (na ktery si urcite nakradl), rupne mu v kouli a z ty silnice te sestreli.

0/0
22.5.2012 11:58

jisi258

Re: jak poznat debila

a je flame :)  ale vsimnete si, jak by stacilo malo. Staci jen trochu ohleduplnosti, ti co jezdi pomalejc nemaji zadny padny duvod zdrzovat ty rychlejsi za sebou.

Z logiky veci, kdyz uz me nekdo dojede, tak asi jede rychleji, tudiz je vhodne ho nechat predjet.

Od toho mam zpetak, kdyz vidim, ze se za mnou riti neco velkeho a rychleho, tak to pustim, ne ?

A naopak, kdyz jedu rychle, tak pocitam s tim, ze holt budu cas od casu muset hodne brzdit a podrizovat se tem, kterym to nejede a zpetak maji leda tak na to, aby si na to povesili plysove blbinky. Dobre auto predjede v klidu kdykoliv.

0/0
22.5.2012 13:05

dracekv1

v čr

se před tu hondu někdo hned nacpe, aby byl o jedno auto vepředějc, takže u nás naprd.

0/0
22.5.2012 10:28

jjeffrey

Re: v čr

Nejen v CR. V rakousku je to jeste castejsi nez u nas :-/ Tam jezdi stylem brzda-plyn v kolonach vsichni.

0/0
22.5.2012 11:28

lekaj

Navruhji jako vodici auto na dalnici

Alese Trpisovskeho z jeho Mercedesem.

+1/0
22.5.2012 10:02

jisi258

Re: Navruhji jako vodici auto na dalnici

:-) ten ale prisel stejne jako Vitek Barta na pul roku o ridicak kvuli neplatne SPZce a zaplatil za jiny svuj prestupek exemplarnich 5000 Kc ;-D. Mozna ho i nekdy zavrou, pokud si matne pamatuju, tak posledni vykriky ze ho budou soudit byly tak pred pul rokem :-/. Narozdil od toho hejska Laciny, ktery do dostal za pet natvrdo.

0/0
22.5.2012 10:20

Usher

Dobry napad.

Jeste by me zajimalo jak to bude s tim autovlakem, kdyz cela kolona bude muset predjizdet nakladak (nebo stovky nakladaku treba ve vsedni den na dalnici v Nemecku) a ze zadu se budou blizit auta stosedesati az dvestekilometrovou rychlosti. Pokud ta kolona bude mit vic jak 5 aut, tak to anii ten profesionalni ridic nema sanci osefovat a na konci kolony stejne budou vytvaret spunt. Nepocitam s tim, ze by byli vsichni dohromady nejrychlejsimi objekty na dalnici.

Taky doufam, ze ta auta spolu budou hodne dobre komunikovat, protoze jet treba 500 kilometru nekomu za zadkem a mit hruzu z toho, ze ten jouda prede mnou slapne kazdou chvili na brzdu, neni nic prijemneho.

0/0
22.5.2012 10:00

net.Xtreme se nevzdává

Re: Dobry napad.

Myslím, že tyhle autovlaky zatím nemají nic předjíždět...

0/0
22.5.2012 10:18

jisi258

Re: Dobry napad.

autovlaky jsou vyplod choreho mozku, v praxi to nemuze fungovat. Nejde jen o to predjizdeni.. jde o to, ze elektronika selhava v tisici jinych zdanlive jednoduchych ulohach, kdy (opovrhovany) lidsky mozek exceluje.

Prozatim ta nejlepsi elektronika ridi 100x hur nez nejhorsi ridici a to je neoddiskutovatelny fakt.

0/0
22.5.2012 10:23

net.Xtreme se nevzdává

Re: Dobry napad.

Autovlak ale není o tom, že řídí elektronia, autovlak je o tom, že řídí jeden člověk a elektronika si hlídá odstup a stopu...a zrovna na dálnici, kde nemají co dělat chodci apod. je riziko chyby způsobené elektronikou minimální, přinejhorším by to mělo zapípat, že to ztratilo signál a ať řidič začne řídit. "problémy" mohou nastat pokud někdo do auta řízeného dočasně elektronikou naboří, nicméně současný koncept autovlaků je stejně jen vylepšený adaptivní tempomat s držením se v pruhu...nic, co by nefungovalo.

"Prozatim ta nejlepsi elektronika ridi 100x hur nez nejhorsi ridici a to je neoddiskutovatelny fakt. "

Tohle je blábol.

0/0
22.5.2012 10:38

jisi258

Re: Dobry napad.

no neni, nejlepsi technologie co ted je jsou google auta a ta jsou rada, ze najedou nejakych tisic kilometru bez nehody, pricemz nezridka poslou panic signal do dispecinku a rizeni musi prevzit na dalku lide.

Lidi najedou bez nehod miliony kilometru a uplne jinymi rychlostmi... navic i v neznamych podminkach. A s tou dalnici to je relativni. I 100x zmapovana dalnice se muze pokryt ledem, muzou tam byt cestari ... a ten vepredu muze udelat chybu, pricemz elektronika nesmi dopustit, aby se vybouralo i tech 40 za nim. A ridit tak, ze mi co 100m neco pipne, at zas zacnu ridit sam, tak to si to radsi odridim sam cele....

0/0
22.5.2012 10:43

net.Xtreme se nevzdává

Re: Dobry napad.

Jenže nejhorší řidiči nemají miliony kilometrů bez nehody...

A pokud se první nabourá, tak se možná vybourá celý vlak, je to jako když udělá chybu strojvůdce, nevykolejí jen lokomotiva, ale docela často i vagony za ní...a pípat to bude spíš co pár tisíc kilometrů...každých 100 metrů rozhodně ne:-)

A že někdy (na sněhu) bude muset řidič řídit sám, to je osud, od toho je to řidič. Autovlaky mají přinést úspornější jízdu, jestli budou o něco málo (ne)bezpečnější není zas tak důležité, řidič stejně bude muset být ve střehu.

0/0
22.5.2012 11:24

kossacek

Vyhrát boj s psychopaty je těžké..

Je to chválihodná snaha, ale dokud to nebude ve všech vozech, tak se vždycky najde pár vymatlánků, kteří dupnou naplno na plyn hned jak se před nimi objeví 20 metrů místa a pak zase prudce dobrzdí. Pak budou nadávat na drahý benzín a špatnou infrastrukturu..;-)

0/0
22.5.2012 9:29

van Thomas

Semafory

Nevíte někdo, proč z našich silnic zmizely semafory s doporučenou rychlostí? To byla přece dobrá věc.

0/0
22.5.2012 9:20

jisi258

Re: Semafory

protoze to byla stara hloupa analogova technologie, ktera uz dnesni tempo provozu nestiha. Ono to jen ukazovalo, kolik mas jet na dalsi krizovatku.. nepocitalo to s auty pred tebou a delkou kolon a uz vubec ne s genialni Rumlovou padesatkou.. bylo to delane na 40,50 a 60 km/h.

+2/0
22.5.2012 9:23

on7.

A co treba kdyby si v aute nevozil pozadi

jen jeden clovek? (tyka se 3/4 aut)

+1/0
22.5.2012 9:14

ntk_

Re: A co treba kdyby si v aute nevozil pozadi

v USA kromě toho že jsou nižší povolené rychlosti tj. na dálnicích většinou 104km/h místy až 110km/h mají v některých městech dálnice s přednostním pruhem označený diamantem, který ale platí pouze pro auta kde jsou minimálně dva lidé...

0/0
22.5.2012 9:18

jisi258

Re: A co treba kdyby si v aute nevozil pozadi

no hlavne v USA je kapku jina dopravni infrastruktura a jinaci vyuziti aut obecne. A zrovna americky system dopravy ve mestech mi prijde ze vsech moznych zpusobu ten nejhorsi. To uz zlata ceska socka.

0/0
22.5.2012 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.