Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výrobci elektromobilů se dohodli na zástrčce. Nabíjet bude možné všude

Významné světové automobilky se dohodly na standardním provedení nabíjení elektromobilů. V USA i v Evropě se tak bude používat shodný způsob dobíjení. Odlišný zatím používají japonské automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jozxyqk

jen doufám

že tam mají i datový port, protože by bylo hezké, kdyby se auto dalo dobíjet i na parkovištích apod. člověk by jednoduše měl v autě nějakou kartu s předplaceným kreditem (nebo tak něco) podle které by elektrostanice při zasunutí "pistole" poznala že je v autě kredit a dobíjela by ho během nákupu, práce, pohovoru atd. při odpojení by se vypnula a dál by se tak neodečítal kredit, samozřejmě je tam riziko, že někdo přijde odpojí pistoli a bude odčerpávat kredit falešnou dobíjecí stanicí, ale to se dá vyřešit, buď zámkem pistole, aby nešla vytáhnout a nebo datově, že zákazník musí potvrdit v autě odečítání kreditu a při každém odpojení musí znovu potvrdit na panelu připojení apod. ;-)

jinak dokud nevymyslí systém na dobití elektro auta za stejný čas +- nějaká 5minuta navíc než za který načerpám palivo do nádrže, tak to moc smysl nemá...60L trvá kolik? 5minut? = 1200km, takže cca200km/minutu :)

0/0
31.5.2012 10:54

Sladek

Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Elektromobil neni totiz ekonomicky relevantni a tudiz nema sanci na preziti.  Spalovaci otory tu budou jeste velmi dlouho...

+2/0
30.5.2012 23:41

emersonskej

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Pravda ... pravda !!! A což teprv spalovací Motory !!! ;-);-D

+1/0
30.5.2012 23:49

Sladek

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Aby jsi se z doho nedoklepu nahodou nepos.al, chytroline.

0/0
31.5.2012 1:26

emersonskej

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Legrace musí bejt, kdyby na chleba nebylo !!!;-D;-)

+1/0
31.5.2012 2:53

Sladek

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Ale na chleba snad jeste je.8-o;-D

0/0
31.5.2012 3:10

emersonskej

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Sem si nemohl pomoct no...;-)

+1/0
31.5.2012 3:21

Sladek

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Vzdyt tomu se rozumi, no.R^

0/0
31.5.2012 3:55

Rubik1

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Sladku, cizim slovum se radeji vyhni, protoze delaji tve prispevky temer nesrozumitelnymi. Spojeni "ekonomicky relevantni" nedava smysl. Pokud jde o ekonomicnost, tak automobilky jiste vedi, co delaji, kdyz do vyvoje elektromobilu investuji obrovske penize. Neverim, ze to delaji s vedomim, ze na tom prodelaji.

0/0
31.5.2012 9:48

sucipej roznec treti

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Automobilky to delaji s vedomim, ze je dost ekoblaznu, co prekousnou zvysene nepohodli a cenu.

0/0
31.5.2012 18:51

Sladek

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Mel jsem na mysli presne to co jsem napsal, takze se neni cemu vyhybat, lingvisto.   Kupujici elektromobily delaji emocialni rozhodnuti, protoze se chteji citit dobre, ze delaji neco dobreho pro pririodu.  Neni to racionalni financi rozhodnuti, cena je u nich irelevantni - neni dilezita.  Takovych exotu je malo a market pro tyto auta neexistuje.  Americke projekty dotovane Obamou krachly (Fisker) a nikdo jiny sebevrazdu dotovat nebude.

0/0
31.5.2012 23:39

Modrý a zelený blesk

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

"ekonomicky relevantní" je pitomost, stejně jako ostatní tvé bláboly.

0/0
1.6.2012 11:29

Sladek

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Tak priste neotravuj a dikutuj si se svyma soudruhama.

0/0
2.6.2012 1:11

K.Bartak

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Vážně? A co to je podle tebe - velmi dlouho - 10 let?

0/0
31.5.2012 9:57

Sladek

Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!

Zapomel jsi tam supnout dalsi nulu.  100+ let.

0/0
31.5.2012 23:41

emersonskej

To je hezký....

... tak jeden čeká, že ti kluci elektrický konečně vymyslej nějaký nový kvalitnější baterky, co prodloužej dojezd a urychlej nabíjení... a oni zatím plichtěj akorát univerzální zásuvky...;-D;-D;-D

0/0
30.5.2012 23:33

RomanTARA

Re: To je hezký....

Jako s tema zasuvkama jsou to fakt komedianti... kdyby si kazdy vyrabel prvnich 10let nejakou svou tak to muze byt stejne jedno bo v tescu urco pujde koupit redukce za akcnich 49,90Kc

No a co se tyce toho rychlonabijeni tak to neni ukol pro vyrobce akumulatoru ale pro distributory el.energie. Dnesni akumulatory jdou nabit za 5minut na 80%(ten konec se tahne) ale co by delala rozvodna sit kdyby lide zacali houfne odebirat takove mnozstvi energie? to buh sud.

0/0
30.5.2012 23:59

emersonskej

Re: To je hezký....

No tak pro výrobce akumulátorů je úkol zbastlit baterii, jež se nechá opakovaně rychlonabíjet bez toho, aby to na ni mělo nějaký zásadní vliv co do životnosti a aby dotyčná baterie nestála x set tisíc. A s tou rozvodnou sítí samosebou souhlas. Mě se vždycky nejvíc líběj takoví ti zelení snílci, co na jedné straně fantazírují o chytrých energiích, ostrovních systémech a soběstačnosti a na druhé straně prosazují elektromobily, jež jim s těma chytrejma energiema, solárkama a fofrníkama nejdou ani trochu dohromady !!!;-D;-D;-D

+1/0
31.5.2012 3:01

nosalis

Re: To je hezký....

problem je, ze reklama je nakrmi tim, ze opravdu delaji neco dobreho a tim ze koupit hybrida/elektro auto, pomahaji prirode

0/0
6.6.2012 21:28

Qíteček z 666 zahrádky

Ha. Elektrohybla....

Tak to doufám půjde mimo mě aspoň, dokud neumřu...

0/0
30.5.2012 20:12

neverleft

Tak ja doufam, ze se nikdy nedohodnou

elektro-mobil je slepa ulice jako prase. Takze az budeme dobijet na stanici, tak u stojanu "natankujeme" 3-4 auta za hodinu? ;-DTu elektrickou energii vyrobite kde? miliony aut pres noc na nabijeckach??8-o si spoctete tu spotrebu? To nevyrobi nikdy. To by musely palit uhli jak o zivot. Rv To mi smrdi uplne stejne, jak solarni panely.;-€

+1/0
30.5.2012 17:28

Roman37c

Re: Tak ja doufam, ze se nikdy nedohodnou

Elektřiny je nadbytek a její cena klesá. Domácnosti a obce začínají šetřit a průmysl v krizi není žádná jistota pro budoucnost. Elektromobil je ideální záminka pro skokové zdražení.

0/0
30.5.2012 17:35

emersonskej

Re: Tak ja doufam, ze se nikdy nedohodnou

Elektřiny je nadbytek ??? Ale jděte !! A kde proboha ??? Snad leda na severu Německa, když hodně moc zafouká...;-D;-D;-D

0/0
31.5.2012 3:03

Mražená spermie

Re: Tak ja doufam, ze se nikdy nedohodnou

auta na elektriku začínaly a stejně tak i skončí. ;-)

0/0
30.5.2012 17:43

K.Bartak

Re: Tak ja doufam, ze se nikdy nedohodnou

A budou jenom šlapací;-D;-D;-D

0/0
31.5.2012 10:03

stagger

JO AUTO VYCHÁZÍ TAK 150 TISÍC A

baterka ten zbytek ... 2 roky na rychlonabíječkách a můžeš shánět novouRv

+2/0
30.5.2012 15:58

computer

Re: JO AUTO VYCHÁZÍ TAK 150 TISÍC A

za čistý vzduch ve městech to stojí.

0/0
30.5.2012 22:05

ufoun

Re: JO AUTO VYCHÁZÍ TAK 150 TISÍC A

jj, co oci nevidi srdce neboli :-) to ze coudi uhelna elektrarna nekde jinde, nam ve meste nevadi, juchu

+5/0
30.5.2012 22:25

nosalis

Re: JO AUTO VYCHÁZÍ TAK 150 TISÍC A

resenim bude, ze si clovek pekne poveze maly reakturek s sebou .. aspon zmizi pirati z provozu, protoze se budou bat aby se jim pri nehode nevytvoril nuklearni hribecek

0/0
6.6.2012 21:31

emersonskej

Re: JO AUTO VYCHÁZÍ TAK 150 TISÍC A

...i p.d velebnosti !!!

0/0
30.5.2012 23:35

ufoun

predcasne jasani

no dohodli.. ja bych to tak nevidel, pokud ctu jmena automobilek,t ak je to jen usa a neco evropa, chybi tam francouzske automobilky co elektromobily maji taky a pak mi tam chybi kojestli hraci, a do toho je japonsko s jinou zastrckou. takze zase to co uz tu bylo (BetamaxxVHS,BRxHDDVD, atd, atd.. neco zaniklo, neco fungovalo spolecne (dvd+ a dvd-)

0/0
30.5.2012 13:06

Roman37c

Re: predcasne jasani

Důležité budou dobíjecí stanice. Podle nich se budou muset přizpůsobit výrobci aut. Ta "zásuvka" na autě stojí pár halířů a pro výrobce aut nebude problém namontovat jakoukoliv verzi. Nejspíš nebude problém ani případné budoucí předělání v servisu. Pokud do nabíjení vstoupí v Evropě Mercedes, VW a další, pak to bude jasné. Francouzi se přizpůsobí. Vědí dobře že jít jinou cestou je cesta do pekla.

0/0
30.5.2012 17:31

Pšenda

Re: predcasne jasani

To neres, koupis v lidlu redukci :D

+1/0
30.5.2012 20:25

ufoun

Re: predcasne jasani

;-D;-D;-D;-D R^

0/0
30.5.2012 22:24

Bosá Noha

Pokrok, ktorý mešká 50 rokov ...

Pokrok, ktorý mešká 50 rokov ...

0/0
30.5.2012 11:21

KvakMekRampa

...

Počkat počkat, to co je na tom obrázku je doufám konektor z "nabíječky" a ne z auta? Protože jinak by to znamenalo, že "nabíječka" bude mít kolíky pod napětím. 8-o

+2/0
30.5.2012 10:56

oldfashioned Kokodák v1

Re: ...

dobrej postřeh:-)R^

+2/0
30.5.2012 11:19

MateoCZ

Re: ...

Tuhle část nabíječky zasuneš do auta :)

0/0
30.5.2012 12:52

Mražená spermie

Re: ...

houbeles, podívej se pořádně.

0/0
31.5.2012 8:52

kafy

Re: ...

Nabíjecí konektor bude po napětím až po připojení spotřebiče.

0/0
31.5.2012 16:32

Leinad

Když dotovat

Tak vědecké týmy, ať vymyslí pořádný akumulátor. Ne solárka na úrodných polích.

+1/0
30.5.2012 10:41

Dusan321

Re: Když dotovat

Tam probiha vyvoj uz stopadesat let, ale je to pozvolny narust, ktery je daleko od kapacitniho skoku o nekolik radu, ktery by byl potreba pro opravdu rozumny elektromobil. Navic jsem cetl nejakou studii, kde se odvozovalo, ze z chemickych baterii uz o mnoho vice energie ziskat nelze. Ono je to celkem logicke, benzin v aute vazi treba sedesat kilogramu a auto na nej ujede pet set kilometru. Na takova cisla se s baterkami asi nikdy nedostane, protoze oxidace je extremne ucinna metoda jak ziskat z chemicke slouceniny energii.

0/0
30.5.2012 10:58

Seeker-M

Re: Když dotovat

A samozřejmě hraje roli i to, že druhou složku paliva - kyslík - si auta na benzín nemusí vozit s sebou.

0/0
30.5.2012 11:06

Bosá Noha

Re: Když dotovat

Problém je v tom, že dotácie išli skoro 100 rokov skoro všetky len na vývoj a nekonečné zdokonaľovanie (a komplikovanie) piestových spaľovacích motorov na benzín a naftu, do vývoja elektrických pohonov (a teda aj lepších zdrojov napájania) išlo z tých prachov len minimum.

0/0
30.5.2012 11:28

jisi258

Re: Když dotovat

Tohle neni o penezich. Naopak. Kolem automobiloveho prumyslu se vyrojilo tolik pridruzenych odvetvi (cestovkami pocinaje a programovani robotu na svarovani karoserii konce) , ze kdyby se ted vsechny auta se spalovacimi motory hodily do zumpy a zacaly se pouzivat elektromobily, tak to bude nejhorsi hospodarska recese v dejinach lidstva, namatkou by ti okamzite krachlo stavebnictvi, tezky prumysl, potravinarsky prumysl a zemedelstvi, sluzby vcetne zdravotnictvi (rozvoz pacientu konmo a vlakem ?) , logistika... , pozitivni je, ze by krachlo napriklad i vojenstvi.  Vsechny tyto lidske aktivity stoji a padaji se spalovacimi motory. Elektromobily akorat uziraji z toho, co spalovaci motory vydelavaji a uziraji rok od roku vice. :-P

+2/0
30.5.2012 12:39

nosalis

Re: Když dotovat

budoucnost podle mne ma vodik

0/0
6.6.2012 21:35

emersonskej

Re: Když dotovat

Proboha jaký zas "dotácie" ??? Prostě se v soutěži elektromotor vz spalovací motor druhý zmíněný ukázal jako mnohem praktičtější a životaschopnější - to je celé !!!

0/0
30.5.2012 23:40

Clarke

Tak snad se rozumně dohodnou

a zvítězí ten lepší standard. Ve zmiňovaném případě Beta x VHS vyhrál ten horší :-( (díký pornu :-))

0/0
30.5.2012 10:21

Seeker-M

Re: Tak snad se rozumně dohodnou

Taky jsem si vzpomněl. Z toho samozřejmě plyne, že stačí zjistit, který standard je lepší, a zabudovat do něj internetovou přípojku pro stahování porna. :-P

+2/0
30.5.2012 11:07

Clarke

Re: Tak snad se rozumně dohodnou

;-DR^

0/0
30.5.2012 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.