Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svezení s hybridním volvem. Po městě za dva litry nafty, ale i zadarmo

Hybridní Volvo V60 se letos dostane jen k tisícovce vyvolených zákazníků na několika trzích. Česká republika mezi nimi není. Ale auto, kterého se u nás v prodeji dočkáme nejdříve za rok, jsme si mohli krátce vyzkoušet v Hamburku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

řešení

Další ekoteroristický hybrid

Rv

0/0
14.6.2012 16:39

InstinkTT

Chacha 1,9l/100 km

S 2 tunovým autem. To možná v laboratorních podmínkách a ne v reálném provozu. Nemluvě o tom, že to jistě testovali s pneumatikama s nízkým valivým odporem, které toho moc nevydrží a nejsou pravda laciné. Rv

0/0
14.6.2012 16:33

foffcenzore

Posledni dobou se porad kona masaz lid o elektromobilech...

Ale to, ze kazdy predplati tu naftu nebo benzin na 10 let dopredu uz si nikdo nespocita? Dobre nejaky fanatic s Duhy...to jeste pochopim...usetril jeden strom... Pokud elektromobil neujede aspon 150 km ciste na baterie tak to nema cenu kupovat...:-/

+1/0
13.6.2012 19:57

kiv

Re: Posledni dobou se porad kona masaz lid o elektromobilech...

Ani potom ne. :-/

0/0
14.6.2012 15:22

S-Tony

Není to u úspoře

Tohle auto není o úspoře. Prostě jsou lidi, co si chtějí koupit nějaké auto za 1,5 mega. No a tak se třeba rozhodnou koupi toto. No a jako bonus mají nízkou spotřebu.

Když chci ušetřit peníze na autě, tak si raději koupím nějakou benzínovou ojetinu za 100 tisíc co už má v ceně LGP. Pak budu jezdit za 1,5 kč na km a ještě mi na účtě zbudou další statisíce na jiné věci. R^

+1/0
13.6.2012 19:30

kiv

Šmarjá, to je zas blábol...

Jak může něco jezdit "zadarmo" ?8-o To ta elektrika , baterie a celá konstrukce a výroba  auta jako nic nestojí?

Hybridy jsou jednou z mnoha slepých cest, bohužel dnes hutně dotované z našich daní ... :-/

Cesta je spíše co nejlehčí benzínové nebo plynové auto a hlavně kvalitní řízení městské dopravy. V okamžiku, kdy si každý tramvaják dnes přepíná semafory jak se mu zlíbí a tím likviduje už tak velmi pofiderní zelené vlny, je celý hybrid leda tak ku srandě králíkům a hlavně napakování se na nějaké té dotaci ...:-/

+1/0
13.6.2012 17:11

děteněkam

Sláva perpetum mobile je na světě

Jak může někdo vážně napsat takovou blbost, že auto ujede nějakou cestu zadarmo.

Vlastně může, s kopce, ale protože musí svítit, tak i to zadarmo není.

0/0
13.6.2012 17:01

Step

Kde mají elektřinu zadarmo?

A kde budou stát ty elektrárny, které to budou živit, až/jestli někdy tento trend prorazí masově?

+1/0
13.6.2012 16:17

nakej_nick

Re: Kde mají elektřinu zadarmo?

pole s řepkou, FVE, pole s řepkou, FVE ... tedy býval les, teď řepka ... tedy bývalo obilí, teď FVE ...

0/0
13.6.2012 16:54

nakej_nick

Re: Kde mají elektřinu zadarmo?

zapomněl jsem tam nasázet pár větrníků...

0/0
13.6.2012 16:55

Dewils1

!

tak zadarmo jóó ?:-/

0/0
13.6.2012 15:25

skrbling

Proč do toho nezapočítávají "spotřebu" baterií?

U recenzí hybridů a všech elektrovozítek mi zásadně vadí, že se do spotřeby nezapočítává opotřebení baterií, které je dost podstatné a vzhledem k jejich vysoké ceně i nákladné. Jsem přesvědčen, že při započtení amortizace baterií vyjde jízda na elektřinu podstatně dráž než na jakékoliv "fosilní" palivo.

+2/0
13.6.2012 15:12

Antonín, topič

Re: Proč do toho nezapočítávají

Amortizace aku se do provozu elmobilů započítává standardně ve smyslu cena aku / (počet km na nabití * životnost aku v nabíjecích cyklech). Viz článek o těch elektroautech ze Slovenska.

0/0
13.6.2012 15:40

houba_

dobrej napad

investice cca 1,5M do auta, aby se to vyplatilo, tak by clovek mel jeste koupit solarni panely.

pres den pak muze auto nabijet a v noci jezdit

jen s tim mnozstvim co na km, to neni tak jednoznacne,ona se ta proukce jen presune nekam jinam

0/0
13.6.2012 14:04

yast

Ja si pockam na elektromobil

Ja si pockam, az udelaji skutecne elektroauto .... kdy ten diesel bude plnit jen funkci generatoru. Uz o tom mluvili snad 50x, dokonce i Tatra to chtela delat. Nechapu, ze to jeste neni. To ma nekdo patentovane? A i kdyby, tak co???

Elektromotor + baterky + motorovy generator = jedine rozumne vyuziti spalovaciho motoru v aute.

Motor muze byt jednoduchy, lehky, nepotrebuje prevodovky, diferencialy, zkratka zadne nesmysly okolo, pobezi JEN v optimalnim rezimu, bude to o dva rady spolehlivejsi, 3x efektivnejsi .... fakt nechapu vyrobce, ze tohle uz leta slibujou a porad nic ..... to je opravdu ropna lobby tak silna?

+3/0
13.6.2012 13:26

houba_

Re: Ja si pockam na elektromobil

o 2 rady spolehlivejsi, 3x efektivnejsi / to jsou zajimave pocty

a propos. prevodovka, deferencial nejsou soucasti motoru

0/0
13.6.2012 13:54

Radek-334

Re: Ja si pockam na elektromobil

Zajímavé  a zhruba pravdivé počty. Účinnost dieslového motoru je kolem 25%, elektromotor má účinnost 90%.

0/0
13.6.2012 14:18

Ubaram

Re: Ja si pockam na elektromobil

Turbodiesely jsou přes 35, novější i přes 40 %.

0/0
13.6.2012 14:55

Antonín, topič

Re: Ja si pockam na elektromobil

Ano, v jednom bodě diagramu otáčky - moment.

A oblak dýmu za nimi.

0/0
13.6.2012 15:41

Radek-334

Re: Ja si pockam na elektromobil

Viděl jsem o tom dokument, který tvrdil, že na většinu těchto "elektrických technologií" (měniče, akumulátory, výkonová elektronika) nemají automobilky patenty. Z tohoto důvodu se do čistých elektromobilů moc neženou, protože na nich moc nevydělají...

0/0
13.6.2012 14:07

yast

Re: Ja si pockam na elektromobil

Tomu moc neverim, i kdyby nejaky patent byl (jako na co? na baterku nebo elektromotor???), tak by jim nic nebranilo si ho koupit. Ceny za licenci jsou stejne jenom smesne castky. U auta za milion by to bylo rekneme do 10ti tisic za vsechny patenty, takze zadny problem. Urcite to neni tak, ze by patenty staly 10% nebo treba 50% ...... neco tam byt muze, ale patent na dieselagregat, motor a baterky asi nikdo nema:) Pokud ma nekdo patentovanou nejakou dilci cast, tak se to stejne dodava v celku (baterie atd), to automobilky samy nevyvijeji ..... a i tak, licence bude jen velmi zanedbatelna cast.

0/0
13.6.2012 14:32

Antonín, topič

Re: Ja si pockam na elektromobil

Schvalně, proč by ropná firma Standard Oil uvolňovala nějaký svoje patenty na akumulátory, hmm?

0/0
13.6.2012 15:41

yast

Re: Ja si pockam na elektromobil

Coze? Tak kdyz se registruje patent, tak se musi velmi dukladne popsat. No a kdyz je popsany, tak ho muze zacit kdokoliv vyrabet, tomu nikdo uz z principu nemuze zabranit!!! Jedine co muze ta firma Standard Oil chtit jsou poplatky za patent, ktere musi byt primerene. Takze muzou nastat prakticky tri situace:

A) patent se zneplatni, protoze uz neco podobneho nekde existuje

B) automobilka pristoupi na cenu za patent na ktere se dohodnou

C) Standard Oil se nedohodne na cene, takze automobilka zacne vyrabet a da k soudu Standard Oil za nesmyslne vysokou castku za patent. Soud po deseti letech rozhodne, ze cena je adekvatni takova a takova, navic uz bude patent davno zbytecny, takze na tom Standard Oil akorat prodela ....... cili nejspis se dohodnou na nejake adekvatni castce.

Nevim v cem by mel byt problem?

0/0
13.6.2012 15:58

Antonín, topič

Re: Ja si pockam na elektromobil

Zjevně jste v oblasti patentové ochrany poněkud dezorientovaný, takže: Patent se nemusí velmi důkladně popsat. Využít ve výrobě ho, pravda, může kdokoliv, jenom nesmí takové výrobky uvádět na ochráněný trh. Situace A je holý nesmysl, situace B nastat může, situace C je opět holý nesmysl.

0/0
14.6.2012 9:09

miape

Re: Ja si pockam na elektromobil

http://www.opel-ampera.com/index.php/mas/home

http://www.chevrolet.com/volt-electric-car/

0/0
18.6.2012 4:40

Ubaram

Volvo V60, jízda zadarmo

Příklad jak z Bělouna:

D5 AWD 2.4L: 1 078 000 Kč (beru tento protože je nejdražší), spotřeba 6,4 l/100 km

D6 plugin: 1 400 000 Kč. Spotřeba 1,9 l/100 km

Za předpokladu že oba vozy mají stejné náklady na údržbu (nepravděpodobné, ale zanedbejme je), že udávaná spotřeba u D6 je "vše" co auto spotřebuje (tohle rozhodně není pravda) a že nafta stojí 40 Kč/l, kolik musíte najet km aby se auto vyplatilo?

Nu... 322 000, tedy musíte projet v rozdílu 8 055 litrů což odpovídá 179 000 km. Zde ovšem přichází problém. Buď totiž autem jezdíte delší vzdálenosti a pak spotřeba rozhodně nebude 1,9 l ale minimálně dvojnásobná nebo trojnásobná (pak ovšem budete muset najet přes půl milionu km aby se hybrid vyplatil). Nebo jezdíte "denně", denně dobíjíte, pak sice udržíte spotřebu na těch 1,9 l, ale i kdybyste jezdili denně 50 km, na těch 179 000 se dohrabete za 10 let.

+4/0
13.6.2012 13:23

ABCDEFGHIJKLMNO

Re: Volvo V60, jízda zadarmo

Možná by se to oplatilo ve městě, kde se platí poplatek za vjezd, možná.

0/0
13.6.2012 14:22

InstinkTT

Re: Volvo V60, jízda zadarmo

K tomu připočítat x - set nabíjecích cyklů. Ona elektřina taky není zadarmo jak se vždy u recenzí jeví. Rv

0/0
14.6.2012 16:27

články zásadně nečtu!

Proč pětiválec?

Řekne mi někdo jasnou výhodu tohohle motoru z dodávky?

8-o

0/0
13.6.2012 13:14

snickim

Re: Proč pětiválec?

Jasně ;-D. Na kufru (5. dveřích) bude nálepka ECO :-P V !!

0/0
13.6.2012 13:17

Diskuzní kovboj

Chci !!

V

+1/0
13.6.2012 13:11

snickim

Re: Chci !!

Jo, a zadarmo !!!!!!

0/0
13.6.2012 13:13

snickim

Celkem nesmyslná investice do auta

Toto auto v první řadě není ekonomické. I kdyby jezdilo jen na elektřinu, tak cena za kilometr bude oproti stejnému dieslu nebo benzínu v nejlepším případě stejná, ale spíš vyšší. Počítejme spolu. Dejme tomu, že cena elektřiny bude 1 Kč na kilometr. Připočtěme k tomu rozdíl v pořizovací ceně rozpočtený na předpokládané ujeté kilometry. Ta cena je o nějakých 500 tisíc vyšší. Řekněme, že budeme auto užívat 200 000km. Pak extra cena hybridu na km je 2.5 Kč plus elektřina 1 Kč = 3.5 Kč. Plus vyšší náklady na údržbu plus skutečné náklady, když použijete spalovací motor i třeba jen v hybridním provozu.

V článku uvedli, že spotřeba dieslu je cca. 9 litrů na 100 km. Při ceně 36 Kč/litr to dělá řekněme nějakých 3.3 Kč na kilometr.

Jinými slovy toto auto se "vyplatí" pouze eko nadšencům. Problém je, že ve skutečnosti ekologické taky není. Jen se výfuk z auta přesouvá na elektrárnu. Toť vše.

0/0
13.6.2012 13:00

snickim

Re: Celkem nesmyslná investice do auta

Problém je, že spousta lidí se často dívá jen na jednu informaci a podle ní se rozhoduje. Já se třeba rozhodoval mezi koupí dieslu a benzíňáku a koupil si benzín. Proč? Protože je to ekonomičtější. Rozdíl v pořizovací ceně dieslu oproti benzínu (stejný model a výbava) byl cca. 70 tisíc navíc. Spotřeba benzínového motoru je cca o 2 litry na 100 km vyšší. Při ceně cca. 35 Kč za litr benzínu či nafty tedy zaplatím s benzínovým motorem o děsivých 70Kč na 100 km víc, ale protože bych při koupi dieslu musel investovat na začátku o 70000 víc, tak podělím-li to 70 Kč vyjde mi, že investice do dieslu se mi v nejlepším případě vrátí až po ujetí 100 000 km !!! A to nezapočítávám takové položky, jako vyšší náklady ne údržbu u dieslu nebo úroky z těch 70000 Kč investice.

Výsledek pro mne byl jasný. Diesl jsem nekoupil.

0/0
13.6.2012 13:09

_Xeon_

Re: Celkem nesmyslná investice do auta

R^;-D

0/0
13.6.2012 13:19

Cikánek

Re: Celkem nesmyslná investice do auta

Dýzl už taky nechci !

0/0
14.6.2012 12:25

yast

Re: Celkem nesmyslná investice do auta

No, pocitam, ze ta cena za kilometr u elektriky bude tak cirka polovicni (minimalne).

0/0
13.6.2012 13:22

snickim

Re: Celkem nesmyslná investice do auta

No, tak to počítáte špatně. Pod 5Kč na kWh se dostanete jen těžko (musíte počítat celkovou cenu, kterou zaplatíte vašemu dodavateli elektřiny). Elektromotor má výkon 12kWh. Pokud ho budete za jízdy využívat jen ze 2/3, pak je to spotřeba 8kWh a pokud budete jezdit po městě, tak se nedostanete přes rychlost 50km/h. Tedy na ujetí 100km budete potřebovat více než 2 hodiny. Účinnost elektromotoru je 90%. Takže si dosadíme do výpočtu a dostaneme 2 x 8 x 5 / 0.9 = 89 Kč na 100 km. A to jsem byl k té spořebě výkonu hodně benevolentní. Takže jsme se dostali k tomu, že nejnižší cena za elektřinu na jeden kilometr bude někde kolem jedné koruny.

Na padesát halířů se dostanete jen ve snu.

0/0
14.6.2012 8:55

Antonín, topič

Re: Celkem nesmyslná investice do auta

Pod 5 Kč na kWh se naopak dostanete velice snadno, ne každej má sazbu D02.

0/0
14.6.2012 9:11

Neumětel

Re: Celkem nesmyslná investice do auta

Úplně snadno rozhodně nee. Na akumulační tarify musíš mít takto barák zařízen. Ale i tak se hluboko pod 5 Kč/kWh nedostaneš. POZOR: počítej sumu kWh za sumu Kč za rok včetně všech paušálů a daní z faktury..

0/0
14.6.2012 10:34

Antonín, topič

Re: Celkem nesmyslná investice do auta

Nízký tarif: 2 Kč / kWh. Netuším, kde žijete.

0/0
14.6.2012 10:50

net.Xtreme se nevzdává

Zadarmo

;-D;-D;-D;-D

0/0
13.6.2012 12:47

yyq

no nic-slepa cesta aut na baterky

jeste chvili potrva (skoda,ze kvuli nizke senzitivite zakazniku asi do doby vytezeni materialu, ze kterych se baterie vyrabi, aby v aute dlouho bezchybne slouzily:-), jen mi pujceny (na tyden) start/stop 3x pekne zavaril na krizovatce, kdyz se uspal a ja potreboval zrovna rychle zmizet:-)takze kupujte, kupujte, ropa nebude, vypustite mene vysoce toxickeho co2, co na tom,ze saze jsou take zdrave, ale zrovna honime nejvetsi nerad a to je prece co2:-)

0/0
13.6.2012 12:12

net.Xtreme se nevzdává

Re: no nic-slepa cesta aut na baterky

To je tvůj problém, že zastavuješ v křižovatce;-D

0/0
13.6.2012 12:48

gars

Předražená auta s výfuky v průmyslových zonách ...

.........:-/

0/0
13.6.2012 12:07

petrolhead

"autonovinařina" na idnes

Může mi někdo vysvětlit, jak se jezdí zadarmo při zachování fyzikálních zákonů? Elektřina stojí asi 1Kč/km. LPG stojí tak 1,10 Kč/km u malých motorů. Článek lže, auto není ani ekologické ani ekonomické.

.

Už toho mám docela dost. Tady se o spalovacím motoru píše jako o přežitku, přitom se u nás prodá ročně statisíce aut a 10 ks elektromobilů. Na tyhle dezinformační výplody máme stranu zelných. Nejsme padlí na hlavu.

+5/0
13.6.2012 11:41

jisi258

Re:

Ja ti to vysvetlim. Nejakej nymand s IQ - IA  a s vychozenou zakladkou s jedinou kvalifikaci MS Word a Automaticke Opravy dostane pozvanku nekam do Nemecka at projede nove Volvo, tak si tam zajede, projede se v tom a nasledne o tom napise clanecek, jak to je epochalni. Je to o trochu lepsi prace nez myt v McDonaldu podlahy... ale o moc asi ne.

Proto to tu vypada tak jak to vypada, opravdoveho odbornika na auta tu nehledej. Toho by Kristalova Hlupa nezaplatila. A asi by nesnesl takove ubohoucke nadpisy ke svym clankum a  lidi by mu pak nepsali rozhorcene commenty. Kazdy klik a kazda reakce je par haliru za reklamy, ktere tu maji nacpane...

To slovni spojeni :"ale i zadarmo" v nadpise si uz vydelalo par tisicovek...

+4/0
13.6.2012 11:51

_Xeon_

Re:

... a Google překladač...;-D

0/0
13.6.2012 13:21

Zuchnicky

Re:

Jezdit zadarmo se teoreticky dá. Pokud nebudete počítat pořizovací cenu auta + udržovací náklady (pneu, servis, provozní tekutiny, atd.). Pokud budete např. jezdit jenom po městě v elektrorežimu, tak v někde je nabíjení zdarma. (Což asi těžko bude dlouhodobé, pokud by se elektromobily rozšířili...)

0/0
13.6.2012 12:56

petrolhead

Re:

Nabíjení "zdarma" je u u dobíjecích stanic a na sociálce. Proč mám v daních platit palivo někomu kdo si vlastní vinou koupil nesmyslné auto za milion?

0/0
13.6.2012 13:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.