Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nejdelší motorky světa pocházejí z Česka, jsou velmi vzácné

Rodinné motocykly s typickým zbarvením patří nejceněnější dvoukolové unikáty vůbec. Kus k renovaci nalezený v koutě stodoly je poklad v ceně milionu korun. Dobře a pečlivě zrenovovaných si trh cení klidně na dvojnásobek. Stavitel nejdelších motorek světa mluvil česky, vznikaly v sudetských severních Čechách. Čechie-Böhmerland mají v sobotu v Praze sraz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rebbe

Můj strýček takovou třímístnou Lochnesku znárodnil

byl financem na hranicích. Žlutočervená motorka se sajdkárou ve formě Zeppelina. Motor byl dlouhozdvihový JAP, jaký se používá i v plochodrážních motorkách. Kvůli dlouhému zdvihu má velkou chladicí plochu válce, táhl dobře i v kopcích.

Já osobně bych na něco takového nesedl, brzdy opravdu jenom na ozdobu, bubnové a příliš slabé a 300 kilo je na takovou motorku už moc. Ty dva vysávače za zadní sedačkou měl také. Moji veteráni jsou tak 60 kilo těžcí, kolem roku 1962 vyrobený Zündapp ZA25 a dvě Hondy PA50 s Variomaticem.V

0/0
25.5.2012 21:42

slava kunst

Re: Můj strýček takovou třímístnou Lochnesku znárodnil

jak se dostal do Čechie Jap?

0/0
25.5.2012 23:38

jan.banos

Nejdelší motorky

veterán pěkný, ale v čem tkví výhoda 3 metrové motorky?

0/0
25.5.2012 20:07

mosny

Re: Nejdelší motorky

Rekl bych,ze v tom, ze v te dobe byla auta moc draha a motorky byly dostupnejsi..a aby se na ni veslo vic lidi, tak musela byt delsi.R^

0/0
25.5.2012 21:54

žepré

Re: Nejdelší motorky

No, přečti a shlídni to ještě jednó - za řidiča si mohli sednót dva (bez sajdkáry)...

+3/0
25.5.2012 23:26

samuel05

...

vsechno co bylo v cz dobre a cim se chvalime delali nemci, becherovka, plzenske, budejovicke, tatra, praga, jawa (zakoupena v leipzig) Hlevne ze dneska vsichni na nemce nadavaji, ale bez nich by jsme byli pres 2sv. jak nasi bratri polaci nebo slovaci

0/0
25.5.2012 19:30

rebbe

Re: ...

nějak to nadávání na Němce už utichá... nebýt soudruha prezidenta nebo soudružky Bobošíkové tak už nám to nikdo nebude připomínat. Ti němečtí nacionální socialisti už nežijí, za to čeští zlodějští komunisté jsou zde ještě všude.

0/0
25.5.2012 21:45

Rupert von Krazmar

moc krásný...

Dva melouny navíc ale bohužel nemám. Tak se holt budu jen koukat. Zdravím všechny milovníky veteránů!

+1/0
25.5.2012 16:05

Praotec

Dnes se

delaji autenticke repliky v Hradci a jdou za1 1/2 melouna jenom problem je z otacenim

na navsi.Musi se na nekolikrat a zase se frci rovne.Jinak mam rozpracovanou Sportku v USA a bude na slezine v Lipe za par let.Z VTwin motorem jinak konstrukcne uplnr identicka k originalu.;-)R^!! Pozdrav do Kladna.

0/0
25.5.2012 15:18

jisi258

Re: Dnes se

cekal bych u takoveho verglu zpatecku :-/

0/0
25.5.2012 15:26

Praotec

Re: Dnes se

Silne nohy na zpatecku!!!!

0/0
25.5.2012 15:44

Hokki

Re: Dnes se

Co to je "autentická replika"? Za A) je to stroj, který se vyrobí celý nově, pak se zakope na rok do hnoje, aby se potom prodal Germánovi jako "nález po dědečkovi"? Nebo to je, za B) stroj, který se udělá celý nově, šroubek po šroubku identicky dle originálu a je na něm mosazná cedulka: "vyrobil XY v roce 2012 dle stroje z roku 1930"? Existují jak A tak B. Podle mého: varianta A je sviňárna prvního stupně, variantu B jsem schopen akceptovat s tím, že, doufejme, za x let, až se zapomene na cedulku, se z toho nestane "nález po pradědečkovi".

0/0
25.5.2012 18:25

Praotec

Re: Dnes se

Vse po sroubecku a cedulku ma z roku autentickeho,jenom limitovane mnozstvi a kupuji to bohuzel Cesi.Na Germany se ani nebude dostavat. Jinak je to slozitejsi nezli ty ODBORNE popisujes i s tim hnojem.V[>-]:-)

0/0
25.5.2012 18:59

Hokki

Před Vaškem Slovákovým klobouk dolů,

jeho strojům se dá věřit. ALE - Když jsem se začínal motat kolem veteránů, Čechie byla mým snem. Už není. Kdo je alepoň trochu v obraze, ví svoje. Klíčové jsou v článku dvě věty: "Albin Hugo Liebisch, konstruktér motocyklů, vyrobil kolem osmnácti set böhmerlandů. Kolik se jich zachovalo do dnešních dnů se přesně neví." Možná, kdyby dnes Hugo žil a dal by si tu práci spočítat, kolik strojů se zachovalo a kolik se "zachovalo", byl by velmi, velmi překvapen. Nechtěl bych být tím znalcem, který má za úkol prověřit, podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, které stroje jsou originály a které dokonalé (všechna čest českým ručičkám) kopie.

0/0
25.5.2012 12:58

jisi258

Re: Před Vaškem Slovákovým klobouk dolů,

mi se ta motorka nelibi, i na tu dobu to bylo  zastarale. Radsi bych mel doma Jawu Hurikana ;-)

0/0
25.5.2012 14:06

quagaar

Re: Před Vaškem Slovákovým klobouk dolů,

nooo, to bude asi u spousty veteranu podobne, jenom treba bugatek se stejnym vyrobnim cislem, o kterych majitele tvrdi, ze jsou to zarucene originaly, by se dalo par najit ...

0/0
25.5.2012 15:07

Lemuz ze Sudet

Zapomneli ale napsat...

ze Liebischovy pri odsunu vypadlo nekolik zubu. Asi nekde zakopl.

+1/0
25.5.2012 12:24

Pro patria VII.

Re: Zapomneli ale napsat...

..a taky si natáhl záda, když hajloval.

+2/0
25.5.2012 12:30

doc7

Re: Zapomneli ale napsat...

to urcite jenom ukazoval jak vysoko vyskoci jeho pes :-P

0/0
25.5.2012 14:16

I Shot the Devil

Re: Zapomneli ale napsat...

;-D;-D;-D

0/0
27.5.2012 12:37

starej Brůna

Re: Zapomneli ale napsat...

MMM. Máš podivný smysl pro humor.

0/0
25.5.2012 16:11

Hokki

Re: Zapomneli ale napsat...

Ty jsi zase zapomněl připsat, že jsi hlupák, navíc neznalý hlupák.

0/0
25.5.2012 18:30

samuel05

Re: Zapomneli ale napsat...

neznaly? podivej se jak skoncil konstrukter Tatry - Hans Ledwinka, ktery byl antinacista na druhe strane plno cechu spolupracovala z nacistami a tem se nic nestalo napr. herecka barova byla milenka goebbelse, ktery si ji chtel vzit za manzelku co hitler zakazal

0/0
25.5.2012 19:37

slava kunst

Re: Zapomneli ale napsat...

Lída Baarová byla milenkou Goebbelse v době, kdy to byl demokratiky zvolený politik a tak ho vnímal celý svět. To znamená v době, kdy Německo nebylo ve válce. Jedná se o třicátá léta, nikdo tehdy netušil co se všechno stane.

Byla to naivní holka a jako taková randila s politikem sousedního státu, rozhodně ne z válečným zločincem. Tím se Goebbels stal až po rozchodu s L. Baarovou.

+1/0
25.5.2012 23:49

jenik221

Mašiny s duší,

nádhera, špička. Najít pod podlahou Rathovu krabičku, tak ty dva milionky investuju :)

0/0
25.5.2012 11:35

jisi258

Re: Mašiny s duší,

Kdyby se to vyrabelo dneska, tak by to stalo tak 100 tisic max, trosku nepomer s tou cenou, co za to plati sberatele :-).

Jsou i jine zajimave raritky, technicky dokonalejsi a mene proflakle.

+1/0
25.5.2012 12:27

Honx

Re: Mašiny s duší,

Na tu cenu jsi přišel prosím jak? ;-D

0/0
25.5.2012 13:32

jisi258

Re: Mašiny s duší,

si to porovnej s Dneprem , respektive s Uralem .... http://www.ural.cz/images/ural.pdf

0/0
25.5.2012 13:50

petr____22

Re: Mašiny s duší,

Za 100.000 Kc ti technik nevezme do ruky svarecku. Pocitej tak pul milionu-milion - maloseriova zakazkova vyroba.

0/0
25.5.2012 13:56

jisi258

Re: Mašiny s duší,

mluvim o tom, kolik by to stalo, kdyby se to vyrabelo...  nikoliv o kusove vyrobe nejake repliky. A i ta by sla udelat za lepsi penize.

0/0
25.5.2012 14:01

pablo_II

Re: Mašiny s duší,

Jenže ona jaksi replika je JEN replika. vypadá stejně, jako originál. někdy i jezdí steně (někdy dokonce lépe) než originál, ale prostě NEN9 to originál. Ta originalita a historická hodnota je právě to, co na tom má tu obrovskou technickou, sběratelskou a historickou hodntu. Repliku totiž může mít v podstatě "každý". Originál ne a o tom to je.

0/0
25.5.2012 15:54

jisi258

Re: Mašiny s duší,

no ale zrovna original cechie kterou uklohnil nejaky samouk zivnostnik na kolene... nereknu mit treba original Auto Union se kterym jezdil Nuvolari. Tam tu historickou hodnotu rozpoznavam. Jinak to beru dost s rezervou. Neco podobneho jsou treba stare felicie kabriolety za pul mega. Nebo Jawy 500 OHC za podobne castky. Taky docela ulet, taky tam tu historickou hodnotu ne a ne najit.

0/0
25.5.2012 19:31

Chudým bral, bohatým dával..(25)

Tak jen aby ho te´d nikdo nevykradl, když má za 10 mega

motorky v garáži :-/

0/0
25.5.2012 11:10

semperparatus

Re: Tak jen aby ho te´d nikdo nevykradl, když má za 10 mega

To by byl pěknej "inteligent". Kde by se na té motorce chtěl projet?To se může ukrást a dál nic.;-D

0/0
25.5.2012 11:40

sdasdgk

Re: Tak jen aby ho te´d nikdo nevykradl, když má za 10 mega

Jako tehdy IRA ukradla toho nejdrazsiho kone... a asi skoncil na jatkach... :-)

0/0
25.5.2012 12:07

nenovak

Ten spolujezdec v sidecaře musí mít nervy ze železa,

když je ta sidecara uprostřed vozovky.

0/0
25.5.2012 11:00

Kyle Case

Re: Ten spolujezdec v sidecaře musí mít nervy ze železa,

Asi místo pro tchyni. když moc remcá, tak vykouknout za jedoucím kamionem, když v protisměru jede jiný nákladák a je v tu ránu po remcání :-)

+1/0
25.5.2012 11:13

semperparatus

Re: Ten spolujezdec v sidecaře musí mít nervy ze železa,

Koukám, že jste nezažil první republiku.Mám takový pocit že se jezdilo jako v Anglii.Hitler se na... a změnil jízdu vpravo.Nikdy neobdivuji Hitlera.;-D

0/0
25.5.2012 11:42

pablo_II

Re: Ten spolujezdec v sidecaře musí mít nervy ze železa,

To s tím Hitlerem je dlouhošířený omyl. ve skutečnosti se Čr dlouhodbě připravovala na přechod na jízdu po pravé straně vozovky. Ve fázi, kd Přišel Áda bylo prakticky vše připravené a u konce. Oficiální termín přechodu byl asi o dva měsíce později, než ho zvedl Áda, takže on to pouze trochu uspíšil.

+2/0
25.5.2012 12:07

petr____22

Re: Ten spolujezdec v sidecaře musí mít nervy ze železa,

Nejlepe to udelali ve Svedsku. V referendu se odhlasovalo ze zmena nebude, nacez parlament zmenu schvalil (byla nutna). A jednoho dne presne ve 12:00 auta prejela na druhou stranu silnice a prvni hodinu byla povolena rychlost 10 km/h.

0/0
25.5.2012 14:05

flajboj82

Re: Ten spolujezdec v sidecaře musí mít nervy ze železa,

Tak ono se to ani jinak než v jednom okamžiku moc udělat nedá...tuhle jsem viděl archiv čt24 a tam bylo v týdeníku natočeno, kdy se to stalo a jak na všech tramvajích v Praze byla informace, že se jezdí vpravo...

0/0
25.5.2012 14:18

Salada

Re: Ten spolujezdec v sidecaře musí mít nervy ze železa,

To není až tak pravda. U nás ze začalo jezdit vpravo v celé republice s vyjímkou Prahy. Tam se to změnilo až později.

0/0
27.5.2012 9:04

sdasdgk

Re: Ten spolujezdec v sidecaře musí mít nervy ze železa,

To vpodstate nezmenil Hitler, zacalo to jinde.

0/0
25.5.2012 12:09

_Xeon_

Re: Ten spolujezdec v sidecaře musí mít nervy ze železa,

Proč? Zlo se dá taky obdivovat, navíc je relativní... ;-D

0/0
25.5.2012 13:04

pablo_II

Re: Ten spolujezdec v sidecaře musí mít nervy ze železa,

No tak problém je v tom, že v době, kdy se tato motrka dělala, se jezdilo vlevo, takže saidkára nebyla uprostřed vozovky. Situace se ale změnila a tak je to "bohužel" takto. torchu to ubírá na použitlenosti, ale za tragédii bych to nepovažoval. Přeci jen to není na denní ježdění

0/0
25.5.2012 12:05

semelik

Stačí jenom vytáhnout jeden čep a sajda odjede po svých

0/0
25.5.2012 12:14

pablo_II

Re: Stačí jenom vytáhnout jeden čep a sajda odjede po svých

Pak je ovšem velká škoda, že konstriktér nedotáhl univerzálnost dokonce a sajda není nějak"snadno přehoditelná na druhou stranu. samozřejmě neočekávám destiminutovou operaci, ale prostě kdyby se třeba po hodinové servisní ráci přehodilo kolo na druhou stranu a na druhé straně by rovněž bylo oko pro přichycovací čep, tak by to byla fakt vychytávka.

0/0
25.5.2012 15:59

matra

Re: Stačí jenom vytáhnout jeden čep a sajda odjede po svých

asi by pak nastal problém se startováním, protože v přístupu ke klice by zavazela sajda

0/0
25.5.2012 19:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.